1 ZACHODNIOPOMORSKA DEBATA O NADZORZE PEDAGOGICZNYM 2,3,6,7,9,10 czerwca 2016r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Zasady wyboru podręczników przez nauczycieli.
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Kwalifikacje nauczycieli Rok szkolny 2009/
Kwalifikacyjne kursy zawodowe.
1 Kwalifikacyjne kursy zawodowe. Podstawy prawne: Kluczowe zagadnienia dotyczące kształcenia w formach pozaszkolnych, w tym na kwalifikacyjnych kursach.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 WIDEOKONFERENCJA RODN WOM w Częstochowie r.
Zasady prowadzenia innowacji pedagogicznych w szkołach/placówkach regulują:
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Plan nadzoru pedagogicznego 2013/2014
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Nadzór pedagogiczny kontrole Ogółem w województwie przeprowadzono 1091 kontroli, w tym: planowych doraźnych - 81 – na wniosek MEN, –
Innowacje pedagogiczne w przedszkolach
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
WNIOSKI O ODZNACZENIA PAŃSTWOWE I RESORTOWE Informacje nt
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
Bezpłatny dostęp do podręczników, materiałów edukacyjnych, materiałów ćwiczeniowych Wydział Finansów i Infrastruktury Oświatowej Urzędu Miejskiego Wrocławia.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Podstawy prawne rekrutacji do klas integracyjnych Ustawa o systemie oświaty (t.j. z 2015 r. poz.2156 ze zmianami); Zgodnie z zapisami ustawy od roku szkolnego.
Kryteria rekrutacji do klas pierwszych ogólnodostępnych oraz integracyjnych gimnazjów prowadzonych przez Miasto Poznań.
USTAWA z dnia 6 grudnia 2013 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw.
Joanna Król Kuratorium Oświaty we Wrocławiu ZMIANY W PROCEDURACH ZGŁASZANIA WYPOCZYNKU I WYCIECZEK VI Dolnośląska Konferencja Promocji Turystyki „Bezpieczne.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
REKRUTACJA DO KLAS I SZKÓŁ PODSTAWOWYCH 2016/2017.
Rekrutacja rok szkolny 2016/2017 Publiczna Szkoła Podstawowa nr 12 im. Jana Pawła II w Zespole Szkół nr 3 w Stalowej Woli.
Kierunki zmian w edukacji i nadzorze pedagogicznym 10 czerwca 2016 r.
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM
o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw
Doradztwo zawodowe w szkołach
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
„Programowanie czas zacząć”
Spotkanie z rodzicami uczniów szkół podstawowych i gimnazjów
do szkół ponadgimnazjalnych
Zbiór przepisów dotyczących Karty Rowerowej
Zadania realizowane w Wydziale Szkół Ponadpodstawowych,
Zmiany w prawie oświatowym
Zmiana ustroju szkolnego i jej konsekwencje
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 stycznia 2017 r.
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
Praktyczna nauka zawodu (pnz)
Zmiany w ramowych statutach: 1
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2016/2017
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Przykładowy model podziału środków
Zasadnicze Oświatowe akty prawne
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI r.
WARTO WIEDZIEĆ…...
Ustawa z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych
Zapis prezentacji:

1 ZACHODNIOPOMORSKA DEBATA O NADZORZE PEDAGOGICZNYM 2,3,6,7,9,10 czerwca 2016r.

2 ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM czerwiec 2016 rok

3 1)Ustawa z dnia 11 września 2015 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz ustawy o Krajowym Rejestrze Karnym (Dz.U ) art. 92a-92t (wypoczynek dzieci i młodzieży) i art. 96a (przepisy karne) - dot. szkół/placówek niepublicznych zmiana w ustawie z dnia 24 maja 2000 r. o Krajowym Rejestrze Karnym (Dz.U ) – art. 24 ust. 1a (dot. zwolnienia z opłaty za wydanie informacji o osobie - wypoczynek) 2)Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 marca 2016 r. w sprawie wypoczynku dzieci i młodzieży (Dz.U ) dot. szkół/placówek niepublicznych 3)Ustawa z dnia 29 grudnia 2015 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz.U ) – dot. m.in. wychowania przedszkolnego, obowiązku szkolnego, sieci szkół, likwidowania szkól/placówek,

4) Rozporządzenie Ministra Edukacji narodowej z dnia 2 listopada 2015 r. w sprawie przeliczania na punkty poszczególnych kryteriów uwzględnianych w postępowaniu rekrutacyjnym, składu i szczegółowych zadań komisji rekrutacyjnej, szczegółowego trybu i terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego (Dz.U ) – wydane na podstawie art. 20l uoso (Dz.U ze zmianami) – m.in. terminy postępowania rekrutacyjnego, postępowania uzupełniającego, składania dokumentów ustalone odrębnie dla poszczególnych typów szkół/placówek (załączniki od 1 do 6) 5) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 2 listopada 2015 r. w sprawie rodzajów i szczegółowych zasad działania placówek publicznych, warunków pobytu dzieci i młodzieży w tych placówkach oraz wysokości i zasad opłatności wnoszonej przez rodziców za pobyt ich dzieci w tych placówkach (Dz.U ) – dotyczy funkcjonowania placówek oświatowo-wychowawczych (pałace młodzieży, MDK, międzyszkolne ośrodki sportowe, ogniska pracy pozaszkolnej i inne), MOW, MOS, SOSW, SOW, OREW, bursa, DWDź.

6) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 6 listopada 2015 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie kwalifikacji zawodów szkolnictwa zawodowego (Dz.U ) – m.in. zmiany dot. zawodów: technik mechanizacji rolnictwa (311512), technik mechanizacji rolnictwa i agrotroniki (311515), jeździec (516408), kierowca mechanik (832201) dot. szkół niepublicznych 7) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 maja 2016 r. zmieniające rozporządzenie zmieniające rozporządzenie w sprawie kwalifikacji zawodów szkolnictwa zawodowego (Dz.U ) – w § 2 uchyla się ust. 2 dot. szkół niepublicznych 8) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 2 marca 2016 r. w sprawie udzielania dotacji celowej na wyposażenie szkół w podręczniki, materiały edukacyjne i materiały ćwiczeniowe (Dz.U ) – m.in. określa sposób przekazywania do jst, przez dyrektorów SP i GM informacji do ustalenia wysokości dotacji, tryby, terminy, sposoby rozliczania, wzory wniosków

9) Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 6 października 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków, form i trybu realizacji Priorytetu 3 „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa” dotyczącego wspierania w latach organów prowadzących szkoły oraz biblioteki pedagogiczne w zakresie rozwijania zainteresowań uczniów przez promocję i wspieranie czytelnictwa dzieci i młodzieży, w tym zakup nowości czytelniczych (Dz.U ) – uchwała nr 180/2015 RM z 6 października 2015 r. w sprawie ustanowienia programu wieloletniego Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa; finansowe wspieranie organów prowadzących szkoły i placówki w realizacji rozwijania zainteresowań uczniów dot. szkół/placówek niepublicznych 10) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 grudnia 2015 r. w sprawie sposobu podziału części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego w roku 2016 (Dz.U ) dot. szkół/placówek niepublicznych

11) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 10 listopada 2015 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobu podziału środków na wspieranie doskonalenia zawodowego nauczycieli pomiędzy budżety poszczególnych wojewodów, form doskonalenia zawodowego dofinansowywanych ze środków wyodrębnionych w budżetach organów prowadzących szkoły, wojewodów, ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania oraz szczegółowych kryteriów i trybu przyznawania tych środków (Dz.U ) – m.in., jakie obszary pracy szkoły/placówki musi uwzględnić dyrektor określając potrzeby w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli 12) Ustawa z dnia 18 marca 2016 r. o zmianie ustawy – Karta Nauczyciela oraz niektórych innych ustaw (Dz.U – wejście w życie 31 maja 2016 r.) – m.in. nawiązanie stosunku pracy (art. 10 ust. 5 – dodanie pkt 4a, dodanie ust. 8b); gratyfikacja pieniężna dla honorowego profesora oświaty (art. 31 ust.1); likwidacja godzin z art. 42 ust. 2 pkt 2; odpowiedzialność dyscyplinarna (Rozdział 10) dot. szkół/placówek niepublicznych Zmiany w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U ze zmianami) – zatrudnianie nauczycieli do zajęć prowadzonych w ramach programów UE (art. 7e ust. 1 pkt 1 i 2) – informacje z KRK i centralnego rejestru orzeczeń dyscyplinarnych

13) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 maja 2016 r. w sprawie szczegółowego trybu prowadzenia postępowania wyjaśniającego i dyscyplinarnego wobec nauczycieli oraz wznawiania postępowania dyscyplinarnego (Dz.U ) 14) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 kwietnia 2016 r. zmieniające rozporządzenie zmieniające rozporządzenie w sprawie akredytacji placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U ) – uchylenie w § 3 ustępu 2 (usunięcie zależności zachowania statusu placówki akredytowanej od ewaluacji zewnętrznej) dot. placówek niepublicznych

15) Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U ) – tekst jednolity – wersja obowiązująca od 7 stycznia 2016 r. 16) Ustawa z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji (Dz.U ) – m.in. określa Polską Ramę Kwalifikacji, Zintegrowany Rejestr Kwalifikacji 17) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 czerwca 2016r. zmieniające rozporządzenie w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych ( Dz. U ) – zaświadczenia, legitymacje, oceny z religii i etyki

PILOTAŻOWE WDROŻENIE PROGRAMOWANIA W EDUKACJI FORMALNEJ Wspólnie z Ministrem Edukacji Narodowej, Ministrem Cyfryzacji i Ministrem Nauki i Szkolnictwa Wyższego zapraszamy wszystkie szkoły do udziału w Pilotażowym wdrożeniu programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach. Podstawowe informacje o Pilotażu: Czas pilotażu: 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Uczestnicy pilotażu: każda szkoła może uczestniczyć w pilotażu Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w praktyce szkolnej wprowadzenia programowania do szkół w formie innowacji pedagogicznej. Cele szczegółowe pilotażu: 1. Testowanie dostępnych rozwiązań wprowadzających nauczanie programowania do edukacji formalnej, w tym programów nauczania opartych na projekcie nowej podstawy programowej oraz rekomendowanie do powszechnego wdrożenia najskuteczniejszych metod i technik kształcenia i samokształcenia uczniów i nauczycieli; 2. Uruchomienie narzędzi wsparcia dla nauczycieli informatyki i edukacji wczesnoszkolnej ułatwiających samokształcenie, kształcenie wzajemne oraz inne formy doskonalenia zawodowego; 3. Przeprowadzenie przez szkoły innowacji pedagogicznej w zakresie nauczania programowania rozpoczynając od pierwszej i czwartej klasy szkoły podstawowej, pierwszej klasy gimnazjum i pierwszej klasy ponadgimnazjalnej. Innowacja pedagogiczna powinna być zaplanowana na 3 lata szkolne począwszy od 1 września 2016 r. Innowacja może być rozszerzona na pozostałe klasy danego etapu edukacyjnego. czerwiec 2016 rok

PILOTAŻOWE WDROŻENIE PROGRAMOWANIA W EDUKACJI FORMALNEJ Harmonogram Pilotażu: maj/czerwiec zorganizowanie wojewódzkich konferencji dotyczących wprowadzenia nauczania programowania do szkół – przedstawienie oferty dla szkół przez poszczególne podmioty współpracujące z wojewódzkimi koordynatorami ds. innowacji w edukacji do 15 czerwca zgłoszenia (akces) szkół do udziału w pilotażu do 30 czerwca uruchomienie platformy edukacyjnej dedykowanej nauczaniu programowania do 30 sierpnia zgłoszenia (akces) szkół do udziału w pilotażu – szkoły publiczne ustalenie listy szkół w poszczególnych województwach gotowych do udziału w pilotażu Szkoły i placówki publiczne do 15 czerwca 2016 r. zgłaszają akces uczestnictwa w Pilotażu w formie elektronicznej poprzez Formularz 1, a następnie jako innowację pedagogiczną do 30 sierpnia 2016 r. Szkoły niepubliczne o uprawnieniach szkół publicznych zgłaszają program autorski jako akces uczestnictwa w Pilotażu wyłącznie w formie elektronicznej poprzez Formularz 2. Wszystkie dokumenty i formularze znajdują się na stronie Kuratorium Oświaty w Szczecinie w zakładce Innowacje i eksperymenty oraz w zakładce Edukacja Informatyczna. czerwiec 2016 rok

PILOTAŻOWE WDROŻENIE PROGRAMOWANIA W EDUKACJI FORMALNEJ DANE KONTAKTOWE: TERESA KOSMACZEWSKA Zachodniopomorski koordynator ds. innowacji w edukacji tel.: czerwiec 2016 rok

Peter Drucker „Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie”

ZACHODNIOPOMORSKA DEBATA O NADZORZE PEDAGOGICZNYM Ewaluacja zewnętrzna: wymagania wobec szkół raport jako źródło informacji ewaluacja zewnętrzna a podnoszenie jakości pracy szkoły

ZACHODNIOPOMORSKA DEBATA O NADZORZE PEDAGOGICZNYM Kontrola doraźna: protokół jako źródło informacji wydane zalecenia i ich wpływ na poprawę pracy szkoły

ZACHODNIOPOMORSKA DEBATA O NADZORZE PEDAGOGICZNYM Kontrola planowa: wykorzystanie arkusz kontroli i protokołu w planowaniu dalszej pracy przydatność tej formy nadzoru w pracy dyrektora szkoły

ZACHODNIOPOMORSKA DEBATA O NADZORZE PEDAGOGICZNYM Wspomaganie: jako źródło informacji w planowaniu nadzoru

ZACHODNIOPOMORSKA DEBATA O NADZORZE PEDAGOGICZNYM Proponowane zmiany w nadzorze pedagogicznym zewnętrznym

ZACHODNIOPOMORSKA DEBATA O NADZORZE PEDAGOGICZNYM Nadzór pedagogiczny wewnętrzny: nadzór dyrektora szkoły: kierunki polityki państwa czy autonomiczne decyzje szkoły ewaluacja wewnętrzna: konieczność czy potrzeba zakres kontroli wewnętrznej wspomaganie

ZACHODNIOPOMORSKA DEBATA O NADZORZE PEDAGOGICZNYM Proponowane zmiany w nadzorze pedagogicznym wewnętrznym

21 Procedury uzyskiwania pozytywnej opinii kuratora oświaty zakładka: Szkolnictwo niepubliczne

22 Rodzaje wniosków składanych do kuratora oświaty o wydanie pozytywnej opinii: Wniosek A potwierdzającej spełnianie wymagań, o których mowa w art. 7 ust. 3, niezbędnych do nadania szkole niepublicznej uprawnień szkoły publicznej z dniem rozpoczęcia działalności. Wniosek B o przeprowadzenie kontroli i pozytywną opinię o spełnieniu wymagań określonych w art. 7 ust. 3 niezbędnych do nadania uprawnień szkoły publicznej szkole nie posiadającej uprawnień szkoły publicznej. Wniosek C potwierdzającą spełnianie wymagań, o których mowa w art. 7 ust. 3, niezbędnych dla szkoły niepublicznej posiadającej uprawnienia szkoły publicznej, planującej rozpoczęcie kształcenia w nowym zawodzie lub zmianę formy kształcenia.

23 Osoby zajmujące się sprawami związanymi ze szkolnictwem niepublicznym: Kuratorium Oświaty w Szczecinie Władysław Sanocki tel.: Monika Sadowska tel.: Delegatura Kuratorium Oświaty w Koszalinie Anna Fikier tel.: