Praca dyplomowa Wpływ wybranych czynników na zachowania konsumentów na rynku czekolad Autor: Patrycja Czajka Opiekun pracy: dr inż. Małgorzata Źródło.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
D-Link Technology Trend Zakupy online Grudzień, 2007.
Advertisements

WIEDZA I NAWYKI ŻYWIENIOWE KOBIET AKTYWNYCH FIZYCZNIE
Zakupy.
OFFSET DOŚWIADCZENIA OSTATNICH LAT
badania rynku turystycznego
Turystyka jako zjawisko społeczno-gospodarcze
PSYCHOLOGIA REKLAMY wykład 7
Projekt edukacyjny Spędzanie czasu wolnego przez młodzież z terenu miasta i gminy Wadowice.
Metody badawcze w socjologii – ciąg dalszy
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny.
2 ZACHOWANIA ZAKUPOWE POLAKÓW W 2007 ROKU 3 UOGÓLNIENIE WYNIKÓW 61% respondentów deklaruje, że w ich gospodarstwie domowym to Panie domu są odpowiedzialne.
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW W 2005
Analiza portfela produktów przedsiębiorstwa (na przykładach)
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
Co warto wiedzieć o ewaluacji?
Preferencje dotyczące konsumpcji piwa studentów Politechniki Śląskiej
STATYSTYKA ZBIERANIE DANYCH Odczytywanie i sporządzanie diagramów słupkowych i kołowych.
wyniki badań TNS OBOP dla Stowarzyszenia ProMarka
Referencje w procesie selekcji kandydatów do pracy
Tak ! - dla lokalnych producentów. Wyniki ankiety z zakresu znajomości zagadnienia: Wyniki ankiety z zakresu znajomości zagadnienia: ŚWIADOMOŚĆ MŁODYCH.
GfK Custom ResearchPostawy Polaków wobec sprzedaży bezpośredniejluty 2008 Postawy Polaków wobec sprzedaży bezpośredniej Prezentacja wyników badania 12.
Jak zwiększyć sprzedaż w hipermarketach?
Wybrane wyniki badania Budowlana marka roku DRZWI.
DYSTRYBUCJA MATERIAŁÓW BUDOWLANYCH
„Student jako konsument na rynku multimediów”
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
Technik Organizacji Reklamy
Przygotowała: mgr Jolanta Brzozowska-Kłys
Ranking dystrybutorów materiałów budowlanych
Wybrane wyniki badania „Budowlana marka roku”
Wybrane wyniki badania „Budowlana marka roku”
Projekt Znajdź niszę – wspieranie przemysłów kreatywnych współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI STOSOWANEJ I ZARZĄDZANIA
Głosujesz swoimi pieniędzmi
Raport z badań CSR w opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych oraz spółek giełdowych Badanie wśród przedstawicieli spółek giełdowych Warszawa,
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Konferencja: System zabezpieczeń finansowych w turystyce - propozycje rozwiązań Organizator: Komisja Kultury Fizycznej, Sportu i Turystyki Sejmu.
Zarządzanie różnorodnością w opinii przedsiębiorców – wyniki badań zrealizowanych w ramach projektu Diversity Index Warszawa, 20 lutego 2013 r.
Raport z badań CSR w opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych oraz spółek giełdowych Badanie wśród inwestorów instytucjonalnych Warszawa, lipiec.
Firmy w polskich parkach i inkubatorach technologicznych w 2013 roku Opracowanie: Aneta Milczarczyk Marzena Mażewska Anna Szynka.
CROSS-PROMOCJA Batonik MilkyWay+Guma Orbit dla Dzieci
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
WSTĘP W dzisiejszych czasach reklamy w TV, banery czy ulotki to moim zdaniem przeżytek. W dzisiejszych czasach większą oglądalność mają różne kanały na.
Czy wiesz co jesz? projekt edukacyjny zrealizowany przez:
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny.
Z AKUPY I ICH WPŁYW NA NAS EKOROZWÓJ PRODUKTY LOKALNE 26 marca 2013r.
Wyniki ankiety przeprowadzonej w Publicznym Gimnazjum nr 4 w Zduńskiej Woli w ramach programu Centrum Edukacji Obywatelskiej „Sejm Dzieci i Młodzieży”
Prezentacja wyników z badania opinii wielkopolskich przedsiębiorców na temat organizacji zrzeszających przedsiębiorców oraz samorządu gospodarczego Poznań,
Segmentacja rynku Dr hab. Grażyna Śmigielska. Segmentacja rynku podział rynku na grupy konsumentów (segmenty), które jeżeli chodzi o stosunek do danego.
Założenia – BMC#1 Busin ess Mod el Canv as #1 Kluczowe partnerstwa Główne działaniaWartość Relacje z klientamiKlienci Dostawcy mięsaProdukcja Reklamy.
Decyzje dotyczące cen na rynku UE A.M. Zarzycka. Czynniki wpływające na kształtowanie cen na eurorynku - adaptacja zróżnicowana struktura konkurencji.
1 dr Izabela Sowa ekonomista, Akademia Ekonomiczna w Katowicach maj 2006 Racjonalność decyzji młodzieży – próba oceny.
Open space 1 Open space Zespół: Piotr Jaworski, Bartłomiej Kołodziejski,Piotr Kopyra, Paweł Podgórski, Radosław Matrzak, Michał Pindor.
Prezentacja lekcji przeprowadzonej w klasie IVD w Szkole Podstawowej nr 85 w Warszawie im. Benito Juareza Rośliny Się Rumienią Beata Krysiak.
Zespół Szkół Zawodowych im. Kazimierza Pułaskiego
Zespół Szkół Zawodowych im. Kazimierza Pułaskiego
Głos Polaków w sprawie wina
Contents 1 Informacje o badaniu 3 2 Wyniki badania 5.
Branża czekoladowo – cukiernicza w Polsce
9 TRENDÓW W PR.
Przykładowa ankieta nt. telefonów komórkowych
Publiczne prawo konkurencji
Marketing w Firmie.
(Imię i nazwisko) (specjalność) Słupsk (data obrony 2018)
Zapis prezentacji:

Praca dyplomowa Wpływ wybranych czynników na zachowania konsumentów na rynku czekolad Autor: Patrycja Czajka Opiekun pracy: dr inż. Małgorzata Źródło - Loda   Instytut Gospodarki i Polityki Społecznej Kierunek: Towaroznawstwo Specjalność: Kształtowanie i Ocena Jakości Towarów

Cel i zakres pracy Celem pracy jest analiza i ocena wpływu wybranych czynników na zachowania konsumentów na rynku czekolad. Zakres pracy obejmuje: część teoretyczną - w której przedstawiono definicję czekolady oraz charakterystykę polskiego rynku czekolad – wielkość produkcji, spożycie, asortyment; charakterystykę wybranych czynników psychologicznych, społeczno – kulturowych i ekonomicznych warunkujących zachowania konsumentów; część badawczą - w której zaprezentowano wyniki z przeprowadzonego badania ankietowego.

Materiał i metody badań badania zostały przeprowadzone metodą ankietową w okresie między 1–31.10 2015 r.; ankieta została skierowana do losowo wybranych osób- próba liczyła 102 osoby; kwestionariusz ankiety zawierał 15 pytań i metryczkę; pytania miały charakter zamknięty - 14 pytań było jednokrotnego wyboru, a w 1 pytaniu była możliwość wyboru kilku odpowiedzi; do opracowania wyników z kwestionariuszy posłużył program komputerowy Microsoft Office Excel; wyniki badań zostały przedstawione w formie graficznej za pomocą wykresów słupkowych i kołowych.

WYNIKI BADAŃ

Miejsca zakupu czekolad przez respondentów

Wpływ marki na decyzje zakupowe czekolady

Wpływ smaku na decyzje zakupowe czekolady

Wpływ jakości na decyzje zakupowe czekolady

Wpływ opinii innych osób na decyzje zakupowe czekolady

Wpływ reklamy na decyzje zakupowe reklamy

Wpływ promocji na decyzje zakupowe czekolady

Wpływ ceny na decyzje zakupowe czekolady

Najczęstsze okoliczności/okazje kupowania czekolady

Podsumowanie i wnioski Perspektywy rozwoju rynku czekolad w Polsce są obiecujące. Wyroby czekoladowe wraz z czekoladą zajmują drugie miejsce w strukturze produkcji słodyczy, a wartość ich sprzedaży rośnie z roku na rok. Producenci czekolad kładą duży nacisk na innowacyjność. Innowacje dotyczą w szczególności smaków i zastosowanych dodatków, a także opakowań. W Polsce rośnie spożycie czekolad i wyrobów czekoladowych. W 2014 roku średnie miesięczne spożycie czekolad wynosiło 0,15 kg na 1 osobę i było o 67% wyższe niż w 2011 roku.

Podsumowanie i wnioski Na podstawie przeprowadzonych badań ankietowych można stwierdzić że: czekolada jest chętnie kupowana przez konsumentów - ponad połowa z nich kupuje je kilka razy w tygodniu lub miesiącu; najczęściej zakupy czekolad są dokonywane w super i hipermarketach ; najistotniejszymi czynnikami decydującymi o zakupie czekolad przez konsumentów są: smak, marka i jakość; klienci chętnie kupują czekolady będące akurat w promocji; decyzje dotyczące zakupu czekolad podejmują samodzielnie; mniejsze znaczenie w wyborze czekolad przez konsumentów mają: cena, opakowanie, gramatura i reklama; klienci rzadko lub wcale nie zwracają uwagi na informacje zawarte na opakowaniu czekolad dotyczące składu i wartości odżywczych; czekolada jest kupowana najczęściej wtedy, gdy konsumenci mają ochotę na coś słodkiego lub jako forma prezentu.

Dziękuję za uwagę