Strategia personalizacji - kiedy stosować strategię personalizacji, a kiedy kodyfikacji wiedzy?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
LEAN MANAGEMENT. Zarządzanie odchudzone – wyszczuplone. Zmiany zakresów działania, struktury majątku, sposobów zarządzania, wielkości zatrudnienia itd.
Advertisements

Efektywne zarządzanie szpitalem Jan Butkiewicz Zastępca Dyrektora Pionu Ochrony Zdrowia d/s Sprzedaży Warszawa, 27 październik 2010.
GRUPY I ZESPOŁY © dr E.Kuczmera-Ludwiczyńska, mgr D.Ludwiczyński.
Dziecko z zaburzeniami rozwoju w szkole masowej – uwagi praktyczne.
CO TO SĄ PROJEKTY INNOWACYJNE? PROJEKTY INNOWACYJNE WYTYCZNE EFS NIE WSKAZUJĄ ODRĘBNEJ DEFINICJI INNOWACYJNOŚCI.
Model współpracy NGO – Miasto Łódź Prezentacja projektu partnerskiego Centrum OPUS i Urzędu Miasta Łodzi Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Rozliczanie kosztów działalności pomocniczej
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
ING BANK Faktoring –Jednostkom organizacyjnym Lasów Państwowych oferujemy faktoring krajowy z przejęciem ryzyka wypłacalności odbiorcy (bez regresu, pełny).
System, który łączy Tomasz Stępień, Prezes Zarządu Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. Strategia GAZ-SYSTEM S.A. do 2025 roku.
STRATEGIA DZIAŁANIA NA ROK 2012 REGIONALNA SIEĆ TEMATYCZNA DLA WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO.
Kryzys w przedsiębiorstwie „Najtrudniej zmienić się wtedy, kiedy nie wydaje się to jeszcze konieczne……” Jack Welch.
Współczesne konfiguracje organizacji Struktura sieciowa to szczególny typ powiązań, relacji między organizacjami. Takie powiązania nazywane są: sieciami,sieciami,
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
Fundusze Strukturalne - jak napisać projekt? Paulina Szuster.
INSTYTUCJE GOSPODRKI RYNKOWEJ Jerzy Wilkin i Dominika Milczarek Wykład 1 Wiedza o instytucjach w nauczaniu ekonomii.
Uwarunkowania rozwoju rynku kapitałowego w Polsce Marzec 2016 prof. zw. dr hab. Małgorzata Zaleska – Prezes Zarządu.
ZIT ZIT Plus = METROPOLIA.
Systemy Informacyjne 2016/2017 Wydział Informatyki i Zarządzania Katedra Systemów Informa tyczn ych
Zarządzanie zespołem pracowników - wprowadzenie. Cele przedmiotu C1: Przekazanie studentom wiedzy o celach i strukturze procesu zarządzania personelem,
Ideas Success Sekcja Turystyki Hotelarstwa i Gastronomii Gdańsk
I stopień Zarządzanie i inżynieria produkcji II stopień Zarządzanie i inżynieria produkcji.
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Współpraca organizacji strzeleckich w Polsce
Pharmanex® Bone Formula
Zarządzanie strategiczne 5
T.15 Wybór narzędzi dla reengineeringu (szczegóły).
Rola IOD w zapewnieniu bezpieczeństwa Systemu Informatycznego
ZARZĄDZANIE MUNICYPALNE
Konkurencyjność w dobie globalizacji
II Spotkanie Robocze Bruksela,
JAK DZIAŁAMY W FIRMIE? DZIAŁ HANDLOWY TELESALES
Trendy w Public Relations
Oczekiwana przez inwestora stopa dochodu
Biznes plan - Sylabus SSE(3)II
Specjalność: MARKETING
- efektywne wsparcie doradcze
Poszukiwany, poszukiwana, czyli
Kierunek: Zarządzanie
- Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury
JAK ZAPEWNIĆ CIĄGŁOŚĆ WIEDZY I DOSTĘP DO WYKWALIFIKOWANYCH PRACOWNIKÓW W DEFICYTOWYM ZAWODZIE Jacek Wójcik
Innowacyjność w medycynie – nowoczesne technologie w służbie zdrowia.
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości
Trzy wyzwania medycyny personalizowanej - perspektywa pacjentów:
Spotkanie informacyjne projektu Podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej UMK Zadanie 4 (IINiB)
Portale Korporacyjne (Enterprise Portals)
Marszałek Województwa Podkarpackiego
PEDAGOGICZNA BIBLIOTEKA WOJEWÓDZKA Platforma e-learningowa
kierownik specjalności:
Narzędzie rozwoju i kształtowania kultury organizacyjnej
Zarządzanie Studia II stopnia
P o l i t e c h n i k a K r a k o w s k a Biblioteka Główna / OIN
Zgłoszenie do konkursu
Zgłoszenie do konkursu
PO CO FIRMIE SPRATEGIA SPRZEDAŻY?
Zarządzanie Zespołem Pracowników
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Microsoft Office Project 2003 Professional
Uniwersytet Łódzki Wydział Zarządzania
KOMUNIKACJA KORPORACYJNA I PUBLIC RELATIONS
Zgłoszenie w ramach kategorii Najlepszy Team Leader Contact Center
Finansowanie działalności przedsiębiorstw
Zgłoszenia do nagrody specjalnej Najlepszy praCCodawca
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 1 w Opolu
Wspomaganie pracy szkół
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Strategia personalizacji - kiedy stosować strategię personalizacji, a kiedy kodyfikacji wiedzy?

Zarządzanie wiedzą- 2 strategie 1.Podejście zachodnie - procesy zarządzania wiedzą (Probst, Raub, Romhardt). 2. Podejście japońskie (Nonaka, Takeuci). 3.Model 2 strategii zarządzania wiedzą (Hansen, Nohira – profesorowie Harvard Business School, Tierney – prezes Bain & company) – badania firm konsultingowych. KODYFIKACJA PERSONALIZACJA

Strategia personalizacji Świadome dążenie do przekazywania wiedzy w drodze komunikacji i współpracy pomiędzy współpracownikami. Cel: zachęcanie pracowników do rozwoju ich zasobów wiedzy i dzielenia się z innymi. W centrum uwagi: wiedza indywidualna.

Strategia personalizacji - metody 1.Inwestowanie w pracowników. 2.Integracja zespołów. 3.Tworzenie odpowiedniej atmosfery pracy. 4.Ułatwienia komunikacyjne. 5.Mentoring.

Techniki personalizacji - mentoring Mentoring – przekazywanie wiedzy przez doświadczonego pracownika w trakcie długotrwałej współpracy z mniej doświadczoną osobą

Strategia personalizacji - metody Rozwijanie pracy zespołowej – konferencje wewnętrzne, spotkania nieformalne. Rozwiązania informatyczne – fora dyskusyjne.

Strategia personalizacji - metody Zmiany strukturalne – transfery pracowników pomiędzy działami Rotacja stanowisk. Wyodrębnianie centrów kompetencyjnych (szkolenia i warsztaty w ramach grupy).

Personalizacja czy kodyfikacja?

Personalizacja a kodyfikacja W praktyce żadna z tych strategii nie występuje w czystej postaci. Jedna powinna być strategia dominującą a druga uzupełniającą (Hansen, Nohira). Kryteria wyboru dominującej strategii.

Strategia kodyfikacjiKryteriaStrategia personalizacji Wysoka jakość i szybkość dostarczania dzięki szybkiemu wyszukaniu i ponownemu wykorzystaniu skodyfikowanej wcześniej wiedzy. Strategia rynkowa Wyspecjalizowany i unikalny produkt Szybkie, tanie, sprawdzone produkty. Jednorazowe inwestowanie w aktywa wiedzy i wielokrotne ich wykorzystanie Model ekonomiczny Indywidualne rozwiązania w oparciu o pracę zespołową

Strategia kodyfikacji Kryteria Strategia personalizacji Duże inwestycje, duże bazy danych. Technologia informacyjna Technologia umożliwiająca wymianę wiedzy między pracownikami Najlepsi absolwenci. Wykorzystanie uczenia na odległość. Nacisk na standardowe metody, orientacja na pracę grupową. Wynagradzanie za wkład w budowanie baz wiedzy. Zarządzanie zasobami ludzkimi Absolwenci ze stopniami naukowymi, MBA. Ludzie kreatywni z tolerancją dla ryzyka. Mentoring „jeden na jednego”, „jeden na kilku”. Wynagradzanie za bezpośrednie dzielenie się wiedzą.

Porównanie strategii kodyfikacji i personalizacji – c.d. Strategia kodyfikacjiKryteriaStrategia personalizacji Wiedza jawna (gromadzenie i rozpowszechnianie) Zarządzanie wiedząWiedza ukryta. Networking, mentoring

Na zakończenie… Następny wykład: Organizacyjne uczenie się – P.Senge Absorptive capacity – warunek konieczny organizacji uczącej się. Przypominam o lekturze: „Piąta dyscyplina. Teoria i praktyka organizacji” P. Senge