A.M. Zarzycka.  wartość produktu wyrażona w pieniądzu  miernik wartości (z punktu widzenia konsumenta)  instrument marketingu A.M. Zarzycka.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Podstawowa analiza rynku
Advertisements

Podstawowa analiza rynku
Rynkowy mechanizm popytu i podaży
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
Ekonomia Blok 1: Rynek, popyt i podaż POPYT
Struktura kanałów marketingowych. Definicje kanału dystrybucji Podejście podmiotowe Podejście funkcjonalne zbiór wzajemnie zależnych od siebie organizacji.
RYNEK GOSPODARCZY. Analiza rynku, konkurencji: Aby ka ż dy biznes, bez wzgl ę du na wielko ść, czy obszar dzia ł ania, móg ł sprawnie funkcjonowa ć powinien.
1. Plan prezentacji 1.Misja firmy 2.Model biznesu i działalność firmy 3.Forma organizacyjno-prawna 4.Formy zatrudnienia 5.Analiza rynku 6.Reklama i marketing.
Modele biznesowe. Podręcznik Model biznesowy to w pewnym sensie szkic strategii, która ma zostać wdrożona w ramach struktur, procesów i systemów organizacji.
Katedra Zarządzania w Gospodarce1 STRATEGIA DYWERSYFIKACJI.
Dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego A.M. Zarzycka.
Ekonomika i projektowanie przedsięwzięć przedsiębiorstw – plan marketingowy oraz plan zarządzania Michał Suchanek Katedra Ekonomiki i Funkcjonowania Przedsiębiorstw.
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
„Co chcielibyście wiedzieć o Waszej firmie, ale boicie się zapytać – czy narzędzia informatyczne wpływają na wiarygodność rynkową i sukces ekonomiczny.
1 Studium przypadku „Smaczek” Grzegorz Karasiewicz.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego FILARY GOSPODARKI.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Decyzje dotyczące cen na rynku UE A.M. Zarzycka. Czynniki wpływające na kształtowanie cen na eurorynku - adaptacja zróżnicowana struktura konkurencji.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
A.M. Zarzycka.  strategie cen wysokich  strategie cen neutralnych (przeciętnych, średnich)  strategie cen niskich A.M. Zarzycka.
Program Operacyjny Inteligentny Rozwój Marcin Łata Dyrektor Departamentu Konkurencyjności i Innowacyjności Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.
Ryzyko a stopa zwrotu. Standardowe narzędzia inwestowania Analiza fundamentalna – ocena kondycji i perspektyw rozwoju podmiotu emitującego papiery wartościowe.
Mikroekonomia dr hab. Maciej Jasiński, prof. WSB Wicekanclerz, pokój 134A Semestr zimowy: 15 godzin wykładu Semestr letni: 15.
Instytucjonalne uwarunkowania realizacji koncepcji CSR w obszarze merchandisingu – zarys problemu Dr Jarosław Plichta Katedra Handlu i Instytucji Rynkowych.
Badania marketingowe w UE A.M. Zarzycka. Badania marketingowe na obszarze UE Systematyczne zbieranie i przetwarzanie informacji odnoszących się do eurorynku.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Motywy i bariery ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw Rafał Tuziak, Instytut Rynków i Konkurencji SGH.
Wykład 2 Podstawowe pojęcia 1. Czym jest rachunkowość?  Definicja rachunkowości:  „Rachunkowość jest uniwersalnym i elastycznym systemem informacyjno.
Oferta pożyczkowa FUNDUSZU GÓRNOŚLĄSKIEGO S.A. w Katowicach w Katowicach.
JAKIE INSTRUMENTY INŻYNIERII FINANSOWEJ NA LATA ?
Innowacje i konkurencyjność łańcuchów dostaw we współczesnej gospodarce Dr hab. Grażyna Śmigielska, Prof. UEK.
Rachunek dochodu narodowego. Plan wykładu 1.Kategorie mierników skali działalności gospodarczej 2.PKB realny i nominalny 3.Wady PKB 4.Wzrost a rozwój.
TEORIE OSZCZĘDNOŚCI I INWESTYCJI Wykład 6 1. Teorie oszczędności i inwestycji 2  Zainteresowanie kapitałem i jego oszczędzaniem pojawiła się w połowie.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Równowaga rynkowa w doskonałej konkurencji w krótkim okresie czasu Równowaga rynkowa to jest stan, kiedy przy danej cenie podaż jest równa popytowi. p.
Finanse i Rachunkowość Wybory ścieżki kształcenia na rok akademicki 2016/2017.
W YBRANE ZAGADNIENIA POSTĘPOWANIA CYWILNEGO W SPRAWACH O OCHRONĘ WŁASNOŚCI PRZEMYSŁOWEJ Prof. dr hab. Feliks Zedler Konferencja „Rynek leków a ochrona.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zarządzanie systemami dystrybucji
Człowiek - najlepsza inwestycja Projekt "Rola bezpośrednich inwestycji zagranicznych w kształtowaniu aktualnego i przyszłego profilu gospodarczego województwa.
KOSZTY W UJĘCIU ZARZĄDCZYM. POJĘCIE KOSZTU Koszt stanowi wyrażone w pieniądzu celowe zużycie majątku trwałego i obrotowego, usług obcych, nakładów pracy.
Jak realizować wzorcową rolę instytucji publicznych w zakresie efektywności energetycznej Perspektywa biznesu Menedżer ds. Norm i Standardów ROCKWOOL Polska.
WYKŁAD 6 Regionalizacja 1. Regionalizm a regionalizacja 2 Proces wyodrębniania regionów nazywany jest regionalizacją, w odróżnieniu od regionalizmu, który.
Produkt w marketingu międzynarodowym
Proces transakcyjny Podsumowanie Rafał Tuzimek. Typy transakcji M&A 2 SprzedażprzedsiębiorstwZakupprzedsiębiorstw FuzjeprzedsiębiorstwPoszukiwaniefinansowaniawłaścicielskiego/doradztwofinansoweLBO/MBO.
Rynek energii — punkt widzenia odbiorcy Raport o polskim rynku energii Warszawa,
DECYZJE CENOWE CENY ZEWNĘTRZNE. CENA Nazwa świadczenia kupującego w umowie sprzedaży: kwota pieniężna ustalona jako ekwiwalent nabywanej rzeczy. Rodzaje.
Optymalna wielkość produkcji przedsiębiorstwa działającego w doskonałej konkurencji (analiza krótkookresowa) Przypomnijmy założenia modelu doskonałej.
Pajęczynowy model równowagi rynkowej To jest pierwszy dynamiczny model. Wszystkie poprzednie to były modele statyczne. Model ten opisuje rynki, które.
A.M. Zarzycka. Strategie cenowe (ze wzgl. na cel) strategie przetrwania strategia maksymalizacji bieżących zysków strategia penetracji rynku (maksymalizacji.
Renata Maciaszczyk Kamila Kutarba. Teoria gier a ekonomia: problem duopolu  Dupol- stan w którym dwaj producenci kontrolują łącznie cały rynek jakiegoś.
Uwarunkowania rozwoju rynku kapitałowego w Polsce Marzec 2016 prof. zw. dr hab. Małgorzata Zaleska – Prezes Zarządu.
Elastyczność funkcji popytu
PLAN MARKETINGOWY Imię i nazwisko. Podsumowanie sytuacji rynkowej  Sytuacja rynkowa: przeszła, bieżąca i przyszła  Uwzględnij udział w rynku, wiodące.
Podstawy teorii przedsiębiorstwa
Podstawy teorii przedsiębiorstwa
Struktura kanałów marketingowych
Nazwa firmy Plan biznesowy.
Model „pięciu sił” M.Portera
Zarządzanie systemami dystrybucji
1 Rachunkowość zarządcza.
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Podstawy teorii przedsiębiorstwa
Przychody i koszty działalności
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Zasady funkcjonowania rynku
Prezentacja planu biznesowego
ZWROTNE INSTRUMENTY FINANSOWE DLA MŚP
Mikroekonomia, cz. III Wykład 1.
Nazwa firmy Biznesplan.
Zapis prezentacji:

A.M. Zarzycka

 wartość produktu wyrażona w pieniądzu  miernik wartości (z punktu widzenia konsumenta)  instrument marketingu A.M. Zarzycka

Wartość postrzegana przez konsumenta Postrzegane korzyści Cena = A.M. Zarzycka

 generuje dochody (zyski)  powiązanie z innymi elementami marketingu-mix  spójność  integracja  dźwignia A.M. Zarzycka

 informacyjna  bodźcowa  alokacji dochodu A.M. Zarzycka

 cele marketingowe firmy  strategia marketingu-mix  koszty  organizacja A.M. Zarzycka

 przetrwanie  maksymalizacja zysków bieżących  maksymalizacja udziału w rynku  wiodąca rola na rynku dzięki produktowi o najwyższej jakości  zbieranie śmietanki - skimming A.M. Zarzycka

 defensywne  przetrwanie  utrzymanie dotychczasowych nabywców  ofensywne  maksymalizacja sprzedaży  maksymalizacja zysku  pozyskanie nowych nabywców  zwiększenie sprzedaży produktów substytucyjnych  zwiększenie sprzedaży produktów komplementarnych  kreowanie określonego wizerunku firmy A.M. Zarzycka

 charakter rynku  popyt  konkurencja  warunki ekonomiczne  polityka cenowa państwa  pośrednicy w kanałach dystrybucji A.M. Zarzycka

Ep Procentowa zmiana sprzedaży produktu Procentowa zmiana ceny =

A.M. Zarzycka

 popyt sztywny Ep = 0  popyt odwrotnie elastyczny  Paradoks Giffena  Paradoks Veblena A.M. Zarzycka

 Kanał bezpośredni a kanał pośredni  Wysokość marż, prowizji oraz rabatów  Układ sił w kanale dystrybucji A.M. Zarzycka

Cena zbytu Marża lub prowizja Cena finalna Producent Pośrednik handlowy Nabywca finalny A.M. Zarzycka

 Stopień koncentracji produkcji  Wielkość udziału przedsiębiorstw w zakupach  Koszty i nakład czasu ponoszone przez nabywców w związku z wyborem i zmianą dostawcy  Możliwości integracji producentów z handlem A.M. Zarzycka

 Stopień ich koncentracji  Wielkość kupowanych partii produktów  Udział w sprzedaży producenta  Zasób posiadanych informacji rynkowych  Zakres pełnionych funkcji dystrybucji  Możliwości przeprowadzenia integracji pionowej wstecz A.M. Zarzycka

Układ sił w kanale dystrybucji Podmiot ustalający cenę zbytu Podmiot ustalający cenę finalną 1.Dominacja producenta 2.Dominacja przedsiębiorstwa handlowego 3.Niezależność uczestników kanału 4.Współpraca uczestników kanału Producent Przedsiębiorstwo handlowe Producent Wspólnie producent z przedsiębiorstwem handlowym Producent Przedsiębiorstwo handlowe Wspólnie producent z przedsiębiorstwem handlowym A.M. Zarzycka