A.M. Zarzycka
wartość produktu wyrażona w pieniądzu miernik wartości (z punktu widzenia konsumenta) instrument marketingu A.M. Zarzycka
Wartość postrzegana przez konsumenta Postrzegane korzyści Cena = A.M. Zarzycka
generuje dochody (zyski) powiązanie z innymi elementami marketingu-mix spójność integracja dźwignia A.M. Zarzycka
informacyjna bodźcowa alokacji dochodu A.M. Zarzycka
cele marketingowe firmy strategia marketingu-mix koszty organizacja A.M. Zarzycka
przetrwanie maksymalizacja zysków bieżących maksymalizacja udziału w rynku wiodąca rola na rynku dzięki produktowi o najwyższej jakości zbieranie śmietanki - skimming A.M. Zarzycka
defensywne przetrwanie utrzymanie dotychczasowych nabywców ofensywne maksymalizacja sprzedaży maksymalizacja zysku pozyskanie nowych nabywców zwiększenie sprzedaży produktów substytucyjnych zwiększenie sprzedaży produktów komplementarnych kreowanie określonego wizerunku firmy A.M. Zarzycka
charakter rynku popyt konkurencja warunki ekonomiczne polityka cenowa państwa pośrednicy w kanałach dystrybucji A.M. Zarzycka
Ep Procentowa zmiana sprzedaży produktu Procentowa zmiana ceny =
A.M. Zarzycka
popyt sztywny Ep = 0 popyt odwrotnie elastyczny Paradoks Giffena Paradoks Veblena A.M. Zarzycka
Kanał bezpośredni a kanał pośredni Wysokość marż, prowizji oraz rabatów Układ sił w kanale dystrybucji A.M. Zarzycka
Cena zbytu Marża lub prowizja Cena finalna Producent Pośrednik handlowy Nabywca finalny A.M. Zarzycka
Stopień koncentracji produkcji Wielkość udziału przedsiębiorstw w zakupach Koszty i nakład czasu ponoszone przez nabywców w związku z wyborem i zmianą dostawcy Możliwości integracji producentów z handlem A.M. Zarzycka
Stopień ich koncentracji Wielkość kupowanych partii produktów Udział w sprzedaży producenta Zasób posiadanych informacji rynkowych Zakres pełnionych funkcji dystrybucji Możliwości przeprowadzenia integracji pionowej wstecz A.M. Zarzycka
Układ sił w kanale dystrybucji Podmiot ustalający cenę zbytu Podmiot ustalający cenę finalną 1.Dominacja producenta 2.Dominacja przedsiębiorstwa handlowego 3.Niezależność uczestników kanału 4.Współpraca uczestników kanału Producent Przedsiębiorstwo handlowe Producent Wspólnie producent z przedsiębiorstwem handlowym Producent Przedsiębiorstwo handlowe Wspólnie producent z przedsiębiorstwem handlowym A.M. Zarzycka