Zadaniem szkoły jest opracowanie, przetestowanie i wprowadzenie w życie zasad korzystania z technologii komunikacyjno-informacyjnych (TIK) w nauczaniu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Bezpieczny Internet.
Advertisements

Sporządził: Jacek Kruszewski Szkolenie biblioteczne Wyższej Szkoły Inżynierii i Zdrowia w Warszawie SZKOLENIE BIBLIOTECZNE.
Prywatne Gimnazjum Informatyczne Szkoła pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Nowy wymiar nauki.
Czy wiesz, że?... INTERNET …TO JEST SPIS TREŚCI NIEBEZPIECZEŃSTWO SPOŁECZNOŚĆ INTERNETOWA DZIECKO W INTERNECIE ZAUFANE STRONY INTERNETOWE WIRUSY.
E- learning czyli nauka przez internet. E-learning E-learning łączy w sobie nauczanie na odległość oraz elastyczność czasową, bywa też łączony z tradycyjnym.
Bądź bezpieczny w Internecie Razem tworzymy lepszy Internet.
Portale społecznościowe. Serwis społecznościowy  to serwis internetowy, który istnieje w oparciu o zgromadzoną wokół niego społeczność. Tworzy tak zwane.
Debata szkolna Zespół Szkół w Rybnie r.
TAJEMNICE DRZEW Szkoła z klasą 2.0. Realizację programu rozpoczęliśmy od wyjaśnienia pojęcia TIK TIK czyli technologie informacyjno- - komunikacyjne to.
INTERNET Damian chmielewski. „Międzysieć”??!!! ■Internet (skrót od ”inter-network”, dosłownie tłumacząc z ang. „między-sieć”) – ogólnoświatowa sieć komputerowa.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Mam prawo do ochrony swoich danych osobowych Twoje dane – Twoja sprawa. Skuteczna ochrona danych osobowych. Inicjatywa edukacyjna skierowana do nauczycieli.
Poczta elektroniczna – e- mail Gmail zakładanie konta. Wysyłanie wiadomości.
Literary Reference Center Przewodnik
Ul. Lermontowa Łódź
Debata Szkolna Kodeks 2.0 korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w szkole.
» System Uczniowie Optivum NET+ umożliwia rodzicom bezpłatny stały kontakt ze szkołą. » Pozwala im na bieżąco śledzić postępy edukacyjne dziecka i komunikować.
Zagrożenia w Internecie. Spis treści Rodzaje zagrożeń w Internecie Zagrożenia związane z komputerami Zagrożenia związane z oprogramowaniem Zagrożenia.
„Jak uczyć dzieci na temat przemocy i wykorzystywania”
Wybór najważniejszych, zdaniem uczniów, problemów związanych z korzystaniem z TIK w szkole oraz opracowanie wstępnych zapisów szkolnego kodeksu na ten.
Dzień Bezpiecznego Internetu
Dobre praktyki w Internecie. Ucz i ucz się z TIK:  korzystaj ze sprawdzonych źródeł;  korzystaj z multimedialnej bazy dydaktycznej szkoły na zajęciach.
W prezentacji przedstawione zostaną możliwości i zalety korzystania z dziennika elektronicznego oraz instrukcja obsługi tego programu.
Zapraszamy na naszą stronę. Zależy nam na kontakcie z Wami. Czytajcie, komentujcie i dyskutujcie na forum. Nic o Was bez Was Zapraszamy na naszą stronę.
ZSB im. Powstańców Śląskich realizuje program
W KRAINIE TRAPEZÓW. W "Szkole Myślenia" stawiamy na umiejętność rozumowania, zadawania pytań badawczych, rozwiązywania problemów oraz wykorzystania wiedzy.
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
Przygotowała: Anna Słowik. Głównym celem prezentacji jest uświadomienie rodzicom zagrożeń wynikających z użytkowania Internetu (oszustwa, wyłudzania,
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Wydział Informatyki Kierunek: Informatyka Specjalność: Systemy Informatyczne PRACA DYPLOMOWA INŻYNIERSKA.
D EBATA SZKOLNA KODEKS 2.0 SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 ZSOS NR 17 Kielce.
2016. Najczęściej popełniane błędy podczas e-Naboru Wybranie jedynie jednego oddziału w danej szkole – w przypadku gdy zabraknie punktów aby system przydzielił.
 Internet daje morze możliwości pamiętajcie jednak, że niesie ze sobą pewne zagrożenia. Przekażemy wam kilka ważnych wskazówek jak być bezpieczny w Internecie.
„Cztery pory roku” PRZYKŁADY WEBQUESTÓW
„SAMORZĄD UCZNIOWSKI -
Kodeks 2.0. Szkoła Podstawowa nr 52 im. Marii Dąbrowskiej w Krakowie.
 Informatyk jest to osoba, która wykształciła się na specjalistę w dziedzinie nowych technologii, posiadająca wiedzę i umiejętności na temat ogółu metod.
Komunikatory Zespół Szkół Zawodowych Nr 3 im. Adama Kocura w Katowicach - Janowie.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Czy umiesz się uczyć? Relacja z konferencji Profesora Tony’ego Buzana.
Andrzej Feterowski Dyrektor Wydziału Informatyki Urząd Miasta Szczecin BEZPIECZNI RAZEM, czyli zachodniopomorski portal o bezpieczeństwie.
Szkolny Kodeks 2.0 Etapy pracy nad kodeksem. Nasza szkoła, jako jedna z 300 w Polsce bierze udział w programie Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła, jako.
Opracowały : Aneta Biłanik i Klaudia Będkowska z III c.
Z ASADY BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z I NTERNETU. 1. C HROŃ SWOJĄ PRYWATNOŚĆ W SIECI ! Jeśli bierzesz udział w jakimkolwiek forum publicznym w Internecie,
SZKOLNA DEBATA Czyli jak bezpiecznie poruszać się w sieci.
Jesteśmy uczniami klasy 1 ZSZ w zawodzie fryzjer. Postanowiliśmy przeprowadzić badania społeczne wśród uczniów- młodocianych pracowników w zakresie.
Targi 2.0 Wykorzystanie Technologii Informacyjnej i Komunikacyjnej w szkole Weryfikacja Kodeksu 2.0.
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
KODEKS Podczas przygotowywania różnych prac, zadań, itp., zawsze podajemy źródło, z którego korzystamy.
Usługa ePodatki (MF) Michał Dobrzyński, Departament Informatyki MRPiPS tel
Kodeks 2.0 Debata szkolna. Uczestnicy Klasa 6b Klasa 6 d Klasa 6 c klasa 1 c Klasa 4a.
BEZPIECZNY INTERNAUTA. Co powinniśmy wiedzieć o Internecie? INTERNET to ogólnoświatowa sieć łącząca komputery, między którymi można przekazywać dane w.
BEZPIECZNA GOŚKA Autor: Małgorzata Biernat. Poznajmy się! Cześć! Mam na imię GOŚKA i wiem jak bezpiecznie korzystać z internetu!!!
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU. S PIS TREŚCI 1. INTERNET INTERNET 2. DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETUDZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU 3.RAZEM TWORZYMY LEPSZY INTERNETRAZEM.
Bezpieczny Internet.
CYBERPRZEMOC.
Internet to nie tylko gry .
Ucz i ucz się z TIK!.
Komunikacja ze szkołą i nauczycielami - dziennik elektroniczny
KOMPUTER. Każdy uczeń szkoły ponad gimnazjalnej (oprócz LO) będzie posiadał własny przenośny komputer ( laptop ) który zastąpi zeszyt, książki, itp.
Bezpieczeństwo w sieci
Bezpieczny Internet 12 października 2017.
Debata Klasowa Temat: Kodeks 2.0
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
LEKCJA BEZPIECZEŃSTWA
DNIA 7 LUTEGO OBCHODZONY BYŁ DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU
PROGRAMY DO KONTROLI RODZICIELSKIEJ
Bezpieczeństwo w sieci
„Zagrożenia związane z użytkowaniem Internetu”
SYSTEM KONTROLI FREKWENCJI
BEZPIECZNY INTERNET Nigdy nie podawaj w Internecie swojego prawdziwego imienia i nazwiska. Posługuj się nickiem, czyli pseudonimem, internetową ksywką.
Zapis prezentacji:

Zadaniem szkoły jest opracowanie, przetestowanie i wprowadzenie w życie zasad korzystania z technologii komunikacyjno-informacyjnych (TIK) w nauczaniu i uczeniu się. Chodzi o zdobywanie, rozwijanie i sprawdzanie wiedzy i umiejętności uczniów, ale także o komunikację wewnątrz szkoły oraz o kontakty z rodzicami i instytucjami zewnętrznymi (bibliotekami, muzeami, władzami lokalnymi, organizacjami pozarządowymi, wyższymi uczelniami), które mogą pomóc nauczycielom i uczniom w pracy.

Kodeks 2.0 ma być zestawem reguł, które uporządkowałyby obecne zamieszanie z nowymi technologiami. Powinien wyjaśnić, jak komputer, internet, komórki itp. - wspaniałe w zabawie i komunikacji - mogą pomóc mądrej edukacji. A nie tylko dostarczać prostych pomocy, gotowców i ściąg, które zastępują własną twórczość i rozleniwiają umysły.

Głównym zadaniem szkoły w I semestrze jest Stworzenie szkolnego kodeksu W II semestrze nauczyciele i uczniowie będą stosować go, realizując projekty uczniowskie na różne tematy: projekty badawcze, społeczne czy artystyczne, na lekcjach poszczególnych przedmiotów czy kołach zainteresowań. Będzie to też dobra okazja, by zastanowić się nad modyfikacją jakichś zapisów kodeksu i na bieżąco uzupełniać listę dobrych pomysłów na wykorzystanie TIK w nauczaniu i uczeniu się. Pełna wersja szkolnego kodeksu powstanie w końcu roku szkolnego – a przedstawimy go na szkolnym festiwalu 2.0, który podsumowuje dokonania szkoły w programie.

W czasie debat klasowych uzgodniliśmy wiele punktów dotyczących stosowania TIK. Oto wyniki debat które odbyły się z p. Nieskurską - Nie rozmawiamy z obcymi przez komunikatory, bo nie wiemy kto siedzi z drugiej strony, - Nigdy nie podajemy swojego imienia, nazwiska, adresu zamieszkania, a jeśli popełnimy ten błąd poinformujmy o tym rodziców. - Nie „wchodzimy” na strony, które nie są przeznaczone dla dzieci. - Nie podajemy swoich prywatnych danych nieznanym osobom, - Nigdy nie podajemy „komuś” swojego hasła - Nie odpowiadamy na „zaczepki” w sieci, - „Odkrywamy” Internet ale pod okiem rodziców bądź nauczycieli, - Nie logujemy się na stronach, których nie znamy, - Nie wchodzimy na strony +18, - Korzystamy ze stron internetowych przeznaczonych dla dzieci (np. sieciaki) - Nie publikujemy filmików na youtube, bez zgody nagranej osoby, - Nie używamy wulgaryzmów na blogach, forach i komunikatorach, - Nie zaglądamy bez pozwolenia do nie swoich folderów, - Nie używamy ani nie kopiujemy programów za które nie zapłaciłeś, używamy tylko legalnego oprogramowania, - Nigdy nie wysyłamy nieznajomym naszych zdjęć, bo nie wiemy do kogo naprawdę trafią, - Jeśli ktoś w internecie nas przestraszy, koniecznie należy powiedzieć o tym rodzicom lub zaufanej osobie, - Szanujmy prawo własności w Sieci. Jeśli korzystamy z materiałów umieszczonych w sieci podawajmy źródło ich pochodzenia,

Oto wyniki debat, które odbyły się z p. Joanną Uznańską-Basoń Bezpieczeństwo w sieci: 1. Nie rozmawiamy z nieznajomymi w sieci, nie podajemy naszych danych osobowych ani informacji na swój temat w przypadku nieuzasadnionego żądania takich informacji. 2. Nie otwieramy linków od nieznajomych, nie odpowiadamy na maile od nieznajomych. 3. Często uaktualniamy oprogramowanie zabezpieczające przed wirusami. 4. Nie wchodzimy na strony dla dorosłych. 5. Gdy ktoś nas przestraszy, zawsze mówimy o tym rodzicom lub innej osobie dorosłej. Umiejętne korzystanie z Internetu i innych źródeł informacji: 1. Zawsze mamy zainstalowany pewny program antywirusowy. Korzystamy ze stron bezpiecznych. 2. Nie gramy w gry komputerowe, nie ściągamy filmów, muzyki, nie korzystamy z programów komputerowych jeżeli nie mamy do tego uprawnień. 3. Nie wyłączamy komputera przed naciśnięciem przycisku,,wyloguj\". 4. Pamiętamy, ze użytkownik jest też twórcą Internetu, nie publikujemy niczego, co jest cudzą własnością( np. nagrania) bez zgody właściciela. 5. Nie używamy wulgaryzmów na blogach, forach i komunikatorach. 6. Pamiętamy o zasadzie ograniczonego zaufania przy korzystaniu z różnych źródeł informacji – sprawdzamy ich wiarygodność. 7. Zawsze podajemy źródło, z którego korzystamy.

Oto wyniki debat, które odbyły się z p. Joanną Uznańską-Basoń Wykorzystaniu technologii informatycznej na lekcjach języka polskiego: 1. Komunikujemy się za pomocą z kolegami i nauczycielem języka polskiego. 2. Ustalamy, kiedy prace domowe przesyłamy korzystając z poczty mailowej. 3. Korzystamy ze słowników multimedialnych (mamy komputer w klasie). 4. Wyznaczamy dyżurnych, którzy w razie potrzeby pójdą do biblioteki, by tam w Internecie poszukać potrzebnych informacji lub je zweryfikować. 5. Na lekcji wszyscy wyłączamy telefony komórkowe.

Oto wyniki debat, które odbyły się z p. Marcinem Melonem Wnioski uczniów: · powszechnie korzystają z sieci w celu zdobywania informacji, jednak nie zawsze pamiętają o poszanowaniu praw autorskich, ustaliliśmy, że korzystanie z czyjegoś tekstu bez jego wiedzy jest równie złe jak zabranie mu jego rzeczy. Przy cytowaniu lub trawestowaniu czyjegoś dzieła, należy zawsze podawać źródła! · mają świadomość, że internet nie zapewnia całkowitej anonimowości, nawet wykorzystując nie przetworzony tekst w szkolnym wypracowaniu, można narazić się na oskarżenie o plagiat. Należy zawsze przestrzegać netykiety, unikać agresywnego języka w sieci, traktować innych użytkowników z takim samym szacunkiem, jak traktowalibyśmy ich w „Realu”. Dotyczy to zarówno portali społecznościowych, forów jak i różnych platform łączących użytkowników gier komputerowych online. · są zwolennikami szerszego wykorzystania TIK w szkole, ułatwienia dostępu do komputerów i poprawy komunikacji z nauczycielami (kontakt mailowy, ewent. smsowy). Wcześniej podczas lekcji języka angielskiego wykorzystywałem już pocztę elektroniczną do wysyłania uczniom partii materiału do nauczenia. Zgodnie uznano też, że szkolne forum może być przydatnym narzędziem komunikacji między uczniami, nauczycielami a także pomiędzy uczniami i nauczycielami. Uczniowie chętnie też widzieliby kontakty z nauczycielami na portalach społecznościowych (facebook, nk itp.)

Oto wyniki debat, które odbyły się z p. Bożeną Durkalec -żeby w kąciku śniadaniowym (miejscu w którym można zjeść śniadanie) udostępnić na długiej przerwie korzystanie z komputerów. - każdy uczeń powinien mieć łatwy dostęp do gier komputerowych w szkole. -wykorzystanie dostępnych w sieci materiałów, głównie tekstów. Tutaj ustalono, że należy wspomnieć o autorze cytowanego przez nas tekstu (np. na blogu), bądź też zrobić odnośnik (w kodzie HTML) do strony autora

Oto wyniki debat, które odbyły się z p. Małgorzatą Czornik W czasie dyskusji, uczniowie bardzo chętnie wypowiadali się na temat korzyści wynikających z obsługi komputera oraz korzystania z Internetu. Mówiły, że dzięki komputerom, a szczególnie dzięki Internetowi, mogą znaleźć wiele ciekawych informacji, oglądać bajki, rysować, malować a także korzystać z różnych programów edukacyjnych. Jednak prawie wszyscy uczniowie jako najważniejszą korzyść z komputera wymienili gry komputerowe. Potrafili również bez większych problemów podać argumenty przeciw korzystaniu z komputera i Internetu. Mówili o tym,że siedząc godzinami przed komputerami psujemy sobie wzrok, kręgosłup. Jedna uczennica poruszyła temat gier komputerowych,,dzieci często naśladują zachowania swoich bohaterów z gier komputerowych, nie zawsze dobre”. Poruszyła ona problem kontaktowania się przez Internet z nieznanymi osobami,,nie podajemy swojego nazwiska, gdzie mieszkamy, ile mamy lat ”,gdyż nie wiemy na 100% kim jest osoba która z nami rozmawia.