Prezentacja projektu
Usytuowanie inwestycji:
Lokalizacja inwestycji: Przebieg trasy: Rejon nad ulicą Libelta – Rondo Kaponiera – Dworzec Zachodni - pętla tramwajowa za Dworcem Zachodnim – ul. Głogowska Podstawowe informacje: długość trasy ca 2000 m, długość peronów 60 m, przystanki na trasie : Rondo Kaponiera, Dworzec Zachodni (PERON 7) Przebieg trasy jest zgodny z zapisami zawartymi w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Poznania opracowanym przez Miejską Pracownię Urbanistyczną Urzędu Miasta Poznania.
Cele projektu: Przedłużenie szybkiej - bezkolizyjnej trasy tramwajowej (PST) do Dworca Zachodniego w Poznaniu z włączeniem do istniejącego układu sieci komunikacji tramwajowej, Poprawa i rozwój funkcjonowania infrastruktury technicznej, Poprawa sprawności całego systemu komunikacji publicznej w Poznaniu, co przyczyni się do polepszenia obsługi pasażerskiej związanej między innymi z organizacja EURO 2012 w Poznaniu, Zwiększenie atrakcyjności komunikacji zbiorowej poprzez znaczące skrócenie czasu przejazdu z osiedli piątkowskich do Dworca Zachodniego w Poznaniu Zwiększenie płynności ruchu w rejonie przeciążonych obecnie węzłów tramwajowo-drogowych Most Teatralny – Kaponiera – Most Dworcowy
Finansowanie zadania Koszt według WPF: Szacunkowy koszt całkowity (po rozstrzygnięciu przetargu): zł ,12 zł Budżet Miasta Poznania ,12 zł UE/WRPO zł * * Zgodnie z Umową o dofinansowanie z dnia r.
Wizualizacja: Węzeł przesiadkowy Rondo Kaponiera
Węzeł przesiadkowy Dworzec Zachodni