Analiza wyników ankiety „Internet wsparcie czy zagrożenie ” oprac. Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Co powinno się zmienić w Twojej szkole, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi Klasa IIIa.
Advertisements

Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Program Bezpieczeństwo w sieci
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
„Moje dziecko i Internet”
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
ROLA KOMPUTERA W ŻYCIE MŁODYCH LUDZI Z TERANU GMINY NIEPOŁOMICE
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Zasady bezpiecznego korzystania
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna
STOP.
Aktywna edukacja.
Szkoła z klasą 2.0 III edycja rok szkolny 2012/2013.
Szkoła Podstawowa Nr 3 w Słupcy Uczniowie klas III
Co to jest TIK?.
MOJA SZKOŁA W LICZBACH Prezentacja projektu z zakresu przedmiotów przyrodniczych: matematyka, biologia, chemia. Projekt wykonała: Monika Wojtyła, kl.
Dlaczego warto zostać uczniem ZSI w Sokółce
Bezpieczni w komputerowym świecie
Kursy i szkolenia bez wychodzenia z domu
SZKOLNA PLATFORMA EDUKACYJNA (SPE) to profesjonalne narzędzie służące do za­rządzania i wspomagania procesu kształcenia poprzez wykorzystanie nowoczesnych.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH W GOLENIOWIE
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Celem utworzenia Klubu Integracji Społecznej jest konieczność zapobiegania i minimalizowania zagrożeń związanych ze skutkami wykluczenia społecznego oraz.
Poradnictwo zawodowe Oferta. Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Busku - Zdroju udziela pomocy psychologicznej, pedagogicznej i logopedycznej dzieciom.
DZIAŁALNOŚĆ PROFILAKTYCZNA SZKOŁY
Szkoła z klasą 2.0 Martyna Pietrowicz.
Ankieta Ile czasu uczeń spędza przy klawiaturze, w internecie, oglądając telewizję? Ile czasu uczeń spędza ucząc się i czytając? W jakim celu korzystają.
Kodeks 2.0 „Szkoła z klasą 2.0” ma na celu wprowadzenie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno - komunikacyjnych w edukacji.
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
Udział szkoły w programie Szkoła z klasą 2.0, prowadzonym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą pod honorowym patronatem Ministra Edukacji.
Współpraca z innymi szkołami Gimnazjum nr 12 w Tychach.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Debata szkolna
TARGI
Jak wykorzystujemy technologię informacyjną w procesie dydaktyczno – wychowawczym w kształceniu zintegrowanym?
Analiza ankiety dla uczniów klas V.
SZOK -Szkolny Ośrodek Kariery
WYNIKI ANONIMOWEJ ANKIETY „BEZPIECZEŃSTWO W SIECI”
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
NETYKIETA, TIK I ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWA MIESZKAŃCÓW NOWEJ WSI
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
W bibliotece SP 2.0 (SP 20).  TIK-Technologia Informacyjno Komunikacyjna  Kiedy korzystamy z TIK?  Z TIK korzystamy na lekcjach i prywatnie w domu-korzystając.
Korzystając z materiałów kopiowanych z Internetu, zawsze podajemy ich źródło oraz autora.
ANALIZA KWESTIONARIUSZA PROGRAMU COMENIUS, styczeń 2015
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
Debata klasowa Klasa 4 KODEKS 2.0. Zestaw zasad wypracowanych przez ekspertów i rozwiniętych przez nauczycieli i uczniów. Główne punkty kodeksu: bezpieczeństwo.
Dlaczego mówi się o bezpieczeństwie w sieci ??? W naszej szkole każdy uczeń ma dostęp do komputera. Mimo to że komputer może być źródłem wielu pożytecznych.
Program Szkoła z klasą 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi zgłosiła swój udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
Szkoła z Klasą 2.0 Gimnazjum Miejskie nr 1. Kodeks W naszej szkole w trakcie długich przerw udostępnione są komputery z dostępem do Internetu w.
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
(Nie)bezpieczna cyfrowa przestrzeń Warsztaty na Wojewódzkiej Konferencji Metodycznej „Bezpieczna+” Bezpieczeństwo w cyberprzestrzeni autor: Beata Rutkowska.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE NR VII OPRACOWAŁA ANETA RADOMYSKA ANALIZA ANKIET.
Analiza wyników ankiety na temat Internetu Opracowali D.Gliniak i B.Prus Zespół Szkół Budowlanych im. Generała Józefa Bema we Wrocławiu.
20 LUTY 2016 GIMNAZJUM NR UCZ I UCZ SIĘ Z TIK – WYKORZYSTUJEMY TECHNOLOGIĘ NA LEKCJACH 2. PRZESTRZEGAMY ZASAD NETYKIETY 3. RESPEKTUJEMY PRAWA AUTORSKIE.
Bezpieczeństwo w sieci – wyniki badań
Aleksander Kuliński klasa II A
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów Społecznego Gimnazjum w Czersku
Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 4
Bezpieczny internet – analiza ankiety dla rodziców
Sopocka Akademia Tenisowa
Zasady korzystania z technologii informacyjno - komunikacyjnych
Diagnoza w Falochronie -i co z niej wynika?
Zapis prezentacji:

Analiza wyników ankiety „Internet wsparcie czy zagrożenie ” oprac. Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek

Grupa badawcza uczniowie Gimnazjum nr 6 – 69 osób (kl. 1 – 2) opracowanie: Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek

1. Czy masz w domu dostęp do Internetu? opracowanie: Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek

2. Z jakiego nośnika korzystasz najczęściej używając Internetu? 2. Z jakiego nośnika korzystasz najczęściej używając Internetu? opracowanie: Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek

3. Gdzie najczęściej korzystasz z Internetu? 3. Gdzie najczęściej korzystasz z Internetu? opracowanie: Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek

4. Czy Twoi koledzy/koleżanki/znajomi korzystają ze stron pornograficznych? 4. Czy Twoi koledzy/koleżanki/znajomi korzystają ze stron pornograficznych? opracowanie: Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek

5. Ile godzin dziennie poświęcasz na komputer (gry, Internet, komórka itp.) od poniedziałku do piątku? opracowanie: Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek

6. Ile godzin dziennie poświęcasz na komputer w weekend? opracowanie: Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek

7. Czy Twój adres jest znany nauczycielom i uczniom? 7. Czy Twój adres jest znany nauczycielom i uczniom? opracowanie: Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek

8. Czy wiesz, jakie zagrożenie niesie Internet? 8. Czy wiesz, jakie zagrożenie niesie Internet? opracowanie: Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek

9. Czy spotkałeś się z przemocą w Internecie (cyberprzemocą)? opracowanie: Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek

9.1. Z jakimi rodzajami przemocy spotkałeś/spotkałaś się w Internecie? 9.1. Z jakimi rodzajami przemocy spotkałeś/spotkałaś się w Internecie? opracowanie: Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek

10. Gdzie najczęściej spotykasz się po szkole z koleżankami/kolegami? 10. Gdzie najczęściej spotykasz się po szkole z koleżankami/kolegami? opracowanie: Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek

Wnioski i rekomendacje 1.99% uczniów deklaruje stały dostęp do Internetu, najczęściej korzystają z niego w domu (93%). Przeanalizować: czy szkoła zachęca uczniów do posługiwania się technologią informacyjną w celach dydaktycznych (poszukiwanie wiedzy, uporządkowywanie zdobytych informacji, zdobywanie umiejętności efektywnego posługiwania się technologią informacyjną i komunikacyjną). Sprawdzić: czy wykorzystywanie TI w procesie dydaktycznym pozwala na skuteczniejsze przyswajanie wiedzy i umiejętności z danego przedmiotu i uatrakcyjnia lekcje. opracowanie: Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek

2.22% młodzieży spędza przed komputerem więcej niż 6 godzin dziennie. Aż 35% uczniów deklaruje, że ich koledzy korzystają ze stron pornograficznych. Zwiększyć świadomość uczniów i rodziców na temat uzależnień i zagrożeń wynikających z korzystania z technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Propagować wśród uczniów aktywne formy spędzania czasu wolnego. Włączyć uczniów do kolejnej edycji ogólnopolskiej akcji „Wyloguj się do życia”. Zainteresować władze lokalne umożliwieniem bezpłatnego korzystania przez uczniów z różnorodnych form spędzania wolnego czasu (kluby sportowe, basen, zajęcia artystyczne, ZOO, kino, itp.) opracowanie: Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek