EWALUACJA WEWNĘTRZNA WYNIKI POEWALUACYJNE ROK SZKOLNY 2014/2015.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Advertisements

Prezentacja badań Johna Hattiego
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
Działania realizowane w ramach projektu „Matura z matematyki”
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
SZKOŁA BEZ PRZEMOCY RODZICE.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
SERDECZNIE WITAMY W GIMNAZJUM NR 1 W LUBONIU
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
Jak pomagać dziecku w nauce?
EWALUACJA WEWNĘTRZNA II
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Izabela Kołodziejczyk
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Czytamy Razem- czytanie interaktywne
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Szkoła Współpracy.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
PROJEKT EDUKACYJNY „BYĆ LUBIANYM W GIMNAZJUM”.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Idea oceniania kształtującego
OPRACOWANIE WYNIKÓW ANKIET NAUCZYCIELI.
W roku szkolnym podjęliśmy działania, których celem było poprawienie funkcjonowania szkoły. Aby pozyskać potrzebne informacje : - Zwróciliśmy.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2014/2015, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ.
DORADZTWO ZAWODOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GĘBICACH PUBLICZNYM GIMNAZJUM IM. LEŚNIKÓW POLSKICH rok szkolny 2015/2016.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
WYNIKI AUTOEWALUACJI w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2014/2015 Szkoła Podstawowa im. Ks. Mariana Wiewiórowskiego w Gomulinie.
Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie
Ankieta o lekcji matematyki RK. Klasy 6 28 osób wypełniło ankietę, niektórzy nie chcieli.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
OBSZAR EWALUACJI Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły lub placówki WYMAGANIE 1.4 Respektowane.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
ZINTEGROWANA POLITYKA BEPIECZEŃSTWA „Szkoła promująca bezpieczeństwo” Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli Zespołu Szkół.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności.
Sprawozdanie z ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2016/2017
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
czwarte spotkanie Zespołu
Wyniki badań ewaluacji wewnętrznej w ZSZ im
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Technologia informacyjna
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Obserwacja wybranych uczniów
Przykłady dobrych praktyk
Raport z przeprowadzonej ewaluacji wewnętrznej w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu rok szkolny 2015/2016 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z.
Działania mające na celu podniesienie jakości kształcenia
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Co chcieliśmy osiągnąć?
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Zapis prezentacji:

EWALUACJA WEWNĘTRZNA WYNIKI POEWALUACYJNE ROK SZKOLNY 2014/2015

OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W CELU MOTYWOWANIA UCZNIÓW DO NAUKI

REKOMENDACJE Z POPRZEDNIEJ EWALUACJI 1. Konieczne jest, żeby każdy nauczyciel zrewidował swoje metody motywowania uczniów do pracy 2. Zachodzi konieczność przeprowadzenia zewnętrznego dobrego szkolenia z zakresu motywowania uczniów w gimnazjum 3. Widzimy konieczność przeprowadzenia wśród uczniów lekcji wychowawczej na temat jaki jest dla nich idealny nauczyciel i przez kogo chcieliby być uczeni. 4. Każdy nauczyciel uczący w danej klasie powinien się przedstawić rodzicom na pierwszym zebraniu i opowiedzieć krótko, jakie są jego oczekiwania wobec uczniów.

5. Niezbędna jest w pierwszych klasach rozmowa rodziców z pedagogiem szkoły na pierwszym zebraniu o konieczności dopilnowania dzieci podczas nauki i odrabiania zadań domowych 6. Należy doceniać i zauważać pomoc koleżeńską wśród uczniów – spróbować przeznaczyć 1 zajęcia wyrównawcze na pomoc koleżeńską 7. Istnieje potrzeba zorganizowania szkolenia na temat wypalenia zawodowego nauczycieli 8. Wychowawcy powinni zachęcać rodziców, żeby docierali do nauczycieli i rozmawiali o ocenach dostatecznych i dobrych. REKOMENDACJE Z POPRZEDNIEJ EWALUACJI

WYNIKI POEWALUACYJNE

ANKIETY UCZNIOWIE KLAS 1-3

ANKIETY UCZNIOWIE KLAS 1-3

ANKIETY UCZNIOWIE KLAS 1-3

ANKIETY UCZNIOWIE KLAS 1-3

Wyniki ankiet - porównanie Idealny nauczyciel Uczciwy, sprawiedliwy, mądry, spokojny, wymagający, pomocny, wyrozumiały, miły, powinien dawać od siebie więcej niż inni wymagają, przekazuje wiedzę w przyjemny sposób, ma szacunek do uczniów, z poczuciem humoru, serdeczny, uśmiechnięty, odważny, energiczny, nie zdaje dużo zadań, dobry, zaradny, wyluzowany, wspierający, tolerancyjny, punktualny, cierpliwy, słowny, kreatywny, zdystansowany, pomocny, zorganizowany, stanowczy, otwarty, potrafi rozmawiać z uczniami, pasjonat, litościwy, mądry życiowo, nie ulega wpływom klasy kompromisowy Nasi nauczyciele pomocny 42,wyrozumiali 19 (ale nie dla wszystkich), pracowici 2, koleżeństwo, męskość, siła, systematyczność, lojalność, punktualność, konsekwencja, zaciekawienie tematem, kontaktowi 4, otwarci 3, humorystyczni 3, dobrzy 4, mili 28, uśmiechnięci, wymagający 14, konkretni, uczciwi 6, życzliwi 8, każdy chce, żeby z jego przedmiotu mieć ocenę bdb, potrafią tłumaczyć 6, sprawiedliwy 9, zabawni 11, uparci, dążą do celu, zaangażowani, cierpliwi 6, szczerzy 2, tolerancyjni 2, poczucie humoru 7, charyzma, godny zaufania. mądry 3, uprzejmi 3, opiekuńczy, niektórzy wstawiają plusy za aktywność, przekładają kartkówki dając więcej czasu, dobrze uczą 2, pomysłowość, umiłowanie, rygorystyczni 2, pracowici 3, staranni, wyczerpanie tematu do samego końca

Negatywne cechy nauczycieli Surowi 2, wredni 3, bezwzględni, Lekkawo nerwowi (!), niesprawiedliwi, wyrafinowani, chytrość, niepomocni, „niecierpliwi, niektórzy głupi, jedna nauczycielka kąpletnie” (pisownia oryginalna) brak zrozumienia dla uczniów, nie lubią nas, chamscy, zadzior, wredok

Czy stosują Państwo skuteczne techniki motywujące do aktywności i nauki ? tak100%Docenianie wyników nauczania, ustne i pisemne (Librus) pochwały, pobudzanie ambicji, podsuwanie pomysłów, zajęcia pozalekcyjne jako pobudzanie zainteresowań, nagradzanie, rozmowy, ocenianie motywujące, praca w grupach, zabawy językowe, tablica interaktywna, zadania domowe o różnym stopniu trudności, docenianie w formie punktów i ocen, promocja osiągnięć, pozytywne wzmocnienie, pozytywna informacja zwrotna, wizualizacje, drill (powtarzanie), symulowanie sytuacji realnych, konsekwencja i upór, wspieranie drobnych sukcesów, przygotowanie zajęć przez uczniów nie0% ANKIETY NAUCZYCIELE

Czy podjęli Państwo starania o ucznia średniego ? tak100%Rozmowy wspierające, ukazywanie dobrych stron, jego potencjału, dowartościowanie, ocenianie motywujące, zachęcanie do zajęć wyrównawczych w celu uzupełnienia wiedzy, różnicowanie zadań pod względem trudności, możliwość wzbogacenia wiedzy poprzez dodatkowe prace na ocenę, praca w grupach zadaniowych, dodatkowe listy zadań, pochwały słowne, zachęta do wysiłku i zadań dodatkowych, kontakt indywidualny z rodzicami i opracowanie planu naprawczego, konsultacje, prace/ projekty dodatkowe, rozmowy nie0% ANKIETY NAUCZYCIELE

ANKIETY NAUCZYCIELE

Czy wspierają Państwo pomoc uczniowską? tak93,33%Pochwały za pomoc koleżeńską, organizacja pomocy uczniowskiej na zajęciach, uczniowie zdolniejsi pomagają uczniom słabym w opanowaniu materiału, ocena koleżeńska, nie0% Nie zawsze 6,67%Uczniowie pomagają sobie w tłumaczeniu zadań dość rzadko, raczej polega to na przepisywaniu zadań domowych ANKIETY NAUCZYCIELE

Czy zauważają Państwo postęp w samodzielnej pracy ucznia? tak46,67%Szczególnie uczniowie z dobrymi wynikami próbują samodzielnie wyćwiczyć pewne zagadnienia, wyższe oceny, systematyczna kontrola zadań domowych i ćwiczeń, rozwiązywanie zadań dodatkowych, samodzielne wyszukiwanie ciekawych informacji, systematyczność, wzbogacona wiedza, obowiązkowość wykonywania zadań nie33,33% Nie zawsze 20% ANKIETY NAUCZYCIELE

WNIOSKI 1. Nauczyciele na bieżąco weryfikują swoje metody nauczania, wynika to z potrzeb określonej grupy. Weryfikacja przekłada się na widoczny wzrost samodzielnej pracy uczniów. Nauczyciele widzą poprawę, wskazują jednak na fakt, że nawet uczniowie zdolni potrzebują stałego wsparcia i motywowania 2. Nie przeprowadzono badań zewnętrznych z zakresu motywowania uczniów w gimnazjum oraz wypalenia zawodowego nauczycieli – brak środków

3. W większości klas przeprowadzono lekcję według scenariusza o idealnym nauczycielu i idealnym uczniu. Z ankiety majowej wynika, że duża większość uczniów dostrzega w swoich nauczycielach pozytywne cechy, sporadycznie pojawiły się cechy negatywne 4. Przedstawiono grono pedagogiczne na ogólnym zebraniu klas pierwszych, co spotkało się z pozytywną reakcją WNIOSKI

5. Nauczyciele zauważają i doceniają pomoc koleżeńską wśród uczniów – odbywa się ona najczęściej na zajęciach wyrównawczych 6. Nie przeprowadzono przez pedagoga pogadanki na temat konieczności dopilnowania dzieci podczas nauki i odrabiania zadań domowych WNIOSKI

7. Zwiększyła się liczba uczniów chcących odnieść sukces w szkole (z 36% na 50% ) 8. Zwiększyła się liczba uczniów uczących się 1-2 godziny (z 21% na 36%) oraz zmniejszyła tych nie uczących się w ogóle (z 18% do 13%). WNIOSKI

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ Ania Wachocz-Lądwik Monika Ziółek