Dwa słowa o sobie … Dlaczego ja o tym opowiadam? Jestem nauczycielem- konsultantem WODN w Łodzi już od pand 17 lat i szkoleniami w zakresie stosowania.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Advertisements

„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
SAMORZĄDOWY OŚRODEK DORADZTWA METODYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w Kielcach KIELCE, ul. Marszałka J. Piłsudskiego 42 tel. fax. 41.
"Nowoczesny Nauczyciel
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
Program wychowawczy szkoły
Diagnostyka i ewaluacja konieczność czy potrzeba?
Nowa rola placówek doskonalenia nauczycieli
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Przykłady dobrej.
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Szkoła Podstawowa ABiS „Szkoła dla dziecka”
Tu mieści się Centrum Kształcenia Ustawicznego w Białymstoku oraz firma symulacyjna NaTURa Podlasia sp. z o. o.
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Szkolna pracownia informatyczna jest otwarta dla uczniów i społeczności lokalnej Zespół Szkół nr 2 w Tychach.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Idea oceniania kształtującego
Projekt „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć” - perspektywa partnera realizującego działania i dyrektora szkoły.
Zaproszenie do Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli Dyrektor kluczem do sukcesu szkoły Kielce, wrzesień 2014.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
TIK w pracy nauczyciela
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Co to jest spacer edukacyjny?
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć Ku refleksji „Nie idź za mną, bo nie umiem prowadzić. Nie idź przede mną, bo mogę za Tobą nie nadążyć. Idź.
Szkolenie krajowe dotyczące wprowadzenia programu edukacyjnego Warszawa, Państwowa Inspekcja Sanitarna Polska Federacja Producentów Żywności.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Akty prawne związane z kształceniem zawodowym – nowe lub nowelizacja obowiązujących Warszawa, 19 sierpnia 2015 DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2016/2017.
INSPIRACJE UCZNIA W WIRTUALNYM ŚWIECIE
Lokalizacja… Osoby prowadzące placówkę… Zbigniew Hołówko Sabina Hołówko-Rusin Uniwersytet Rzeszowski,  kierunek: pedagogika, specjalizacja: resocjalizacja.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
„Programowanie czas zacząć”
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Zawody nauczane we wrocławskich uczelniach
Jak kształtować kompetencje kluczowe?
Działania na rzecz innowacji
Zapis prezentacji:

Dwa słowa o sobie … Dlaczego ja o tym opowiadam? Jestem nauczycielem- konsultantem WODN w Łodzi już od pand 17 lat i szkoleniami w zakresie stosowania nowych technologii przez nauczycieli w swojej pracy zajmuję się od początków mojej pracy w Ośrodku. PIASTUJĄC FUNKCJĘ DYREKTORA SZKOŁY mogę wdrażać autorskie koncepcje i pomysł na „Nowoczesną Szkołę” w życie. Dlatego już od początku mojej pracy na stanowisku dyrektora zaczęłam bacznie przyglądać się możliwościom i ramom, w których szkoły się poruszają. Już działają dodatkowe zajęcia z robotyki, podstaw programowania oraz w ramach zajęć podstawowych – dodatkowa godzina informatyki, w ramach której uczniowie poszerzają wiedzę w obszarze podstaw programowania. Co spowodowało, że zachęcam do współpracy i kontaktu? Jako konsultant prowadzę szkolenia, warsztaty i konsultacje, popularyzuję wiedzę informatyczną wśród nauczycieli – to moja praca, pasja i powołanie. Gdzie mnie można spotkać? W Szkole Podstawowej ABiS w Łodzi (ul. Rzgowska 17a) i w Wojewódzkim Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Łodzi (ul. Wólczańska 202).

Idea rozwoju programowania w Szkole Podstawowej Kreatywność, Logiczne myślenie, Samodzielność, Ciekawość świata Systematyczność Wszechstronność Kojarzenie i analizowanie faktów Dzięki podstawom programowania nauczanym w odpowiedni, dostosowany do wieku dziecka sposób – dziecko rozwinie i wykształci następujące cechy oraz kompetencje:

Co można zmienić? Organizacja sposobu pracy Organizacja czasu pracy Zmiana mentalności Co można i trzeba zmienić w środowisku szkolnym, by nasz uczeń rozwijał nowoczesne kompetencje. Co modyfikować i jak? – konsultacje indywidualne /

Organizacja sposobu pracy autorskie programy nauczania (innowacje) do zajęć komputerowych w szkole podstawowej i do informatyki w gimnazjum i szkołach ponadgimnazjalnych, wyznaczenie lidera/koordynatora działań w zakresie popularyzowania programowania w szkole, Przygotowanie infrastruktury – między innymi wybór środowiska informatycznego lub środowisk informatycznych do nauczania programowania, dwie formy realizacji zajęć z programowania – lekcja i poza lekcją: -wprowadzenie nauczania programowania na regularnych lekcjach zajęć komputerowych lub informatyki, -wprowadzenie pozalekcyjnych zajęć z programowania w formie kółek programistycznych – współpraca z podmiotami zewnętrznymi.

Organizacja czasu pracy Jeśli realizacja zajęć z programowania ma się odbywać w czasie lekcji, to jak? 1). W ramach godzin do dyspozycji nauczyciela przedmiotu 2). W ramach dodatkowych godzin – skąd? 3). W ramach ścieżki międzyprzedmiotowej na różnych lekcjach (trudne).

Zmiana mentalności Nie wystarczy uwierzyć, trzeba też wiedzieć jak tego dokonać. Czeka nas wiele dodatkowych działań wspierających nauczyciela – ale i dyrektora placówki oświatowej. Szkolenia – owszem, ale również codzienne wsparcie. Warsztaty – przykłady rozwiązań mogą przydać się podczas projektowania własnych pomysłów. Platforma wymiany doświadczeń – ważne, gdzie szukać pomocy. _____________________podpowiedzi, miejsca z materiałami, inny sposób podejścia do nauczania______________________

Zmiana … w szkole innowacja/ program autorski Zmiana jako proces bywa trudna do zaakceptowania – dlatego ważne jest przygotować placówkę na zmianę. Wskazanie i uświadomienie potrzeby danej zmiany łagodzi jej dramatyczny obraz. Należy zadbać o przygotowanie osób odpowiedzialnych za przebieg zmiany i otoczenie do zmiany.

Jak przygotować kadrę nauczycieli? Szkolenia - kursy Warsztaty – ćwiczenia praktyczne Inspiracja do samodoskonalenia -online Lekcje otwarte – dzielenie się wiedzą Warsztaty komputerowe INFO-TEKA Konsultacje Szkolenia kończą się zaświadczeniami WODN w Łodzi lub Wyższej Szkoły Informatyki i Umiejętności w Łodzi- prowadzą je konsultanci Ośrodka Doskonalenia, wykładowcy WSiU i nauczyciele praktycy pracujący w SP ABiS w Łodzi Oferta na rok szkolny 2016/2017

Partnerstwo i patronaty Aby wzmocnić sprzętowo placówkę oświatową wdrażającą podstawy programowania - konieczne jest nawiązanie współpracy z Firmami – programowo, merytorycznie, sprzętowo. Partnerstwo Cortland / partnerstwo Synapia

Zapisy na szkolenia, warsztaty i wsparcie praktyczne Koordynator: