Zasady finansowania w Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa, 16 czerwca.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Proces zatwierdzania i certyfikacji wydatków w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Departament Koordynacji.
Advertisements

WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Wniosek o płatność Karolina Bakalarska Olsztyn,
System przepływów finansowych w nowym okresie programowania
Zmiany w projektach w ramach PO KL
Raportowanie, monitorowanie oraz przepływy finansowe Szwajcarsko-Polski Program Współpracy Muszyna opracowanie JEMS Architekci.
Realizacja projektów systemowych w ramach Poddziałania i PO KL.
Wsparcie promocji i rozwoju markowych produktów wniosek o płatność w ramach Działania 5.5 RPO WK-P. Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko Pomorskiego.
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Propozycje uproszczeń systemowych mających na celu usprawnienie.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Wniosek beneficjenta o płatność w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007 – 2013 oś priorytetowa I Konkurencyjna.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Umowy o dofinansowanie projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata osie priorytetowe II-VII Urząd.
Opis dokumentów finansowych
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
Słowniczek pojęć podstawowych związanych z funkcjonowaniem funduszy UE.
Przepływy finansowe w regionalnych programach operacyjnych - Kontrakt Wojewódzki i dotacja rozwojowa Stała Konferencja Współpracy Olsztyn, 29 listopada.
Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach
ROZLICZENIE JEDNORAZOWEJ DOTACJI NA ROZWÓJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
FUNKCJONOWANIE 2011 – ROZLICZANIE maj 2011 r.. Wykorzystanie środków PROW Świętokrzyskie.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
6. Sprawozdawczość w projekcie Anna Broniarek Zespół Instrumentów Szkoleniowych Warszawa, dnia 23 kwietnia 2008 roku.
2010 Zasady realizacji umów o dofinansowanie projektu w ramach Poddziałania PO KL. Omówienie zasad sprawozdawczości finansowej.
1 PROGRAM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka 2007 – 2013 Szkolenie z zakresu realizacji i raportowania mikroprojektów.
1 PROGRAM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka 2007 – 2013 Szkolenie z zakresu realizacji i raportowania mikroprojektów.
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO Anna Lewandowska r. 1 Ministerstwo Środowiska Departament Ekonomiczny.
Wnioski o płatność i zaliczki w ramach RPO WP
Unia Europejska Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata Departament Programów.
Zasady sporządzania wniosku Beneficjenta o płatność
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego1Wrocław, 26 marca 2008 r. Wzór Umowy.
DEPARTAMENT FUNDUSZY STRUKTURALNYCH
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego - Problemy finansowe związane z wdrażaniem projektów systemowych w ramach Priorytetu VII PO KL Warszawa, 21.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko Zasady.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
LUBUSKA SZKOŁA RÓWNYCH SZANS Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Umowa o dofinansowanie projektu.
Rozliczanie operacji PROW Stęszew 6 listopada 2012r Ireneusz Witkowski.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego
Finansowanie projektów z EFS w ramach Działań 1.1, 1.5, 1.6 SPO RZL Departament Wdrażania EFS Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
PROCEDURA SKŁADANIA WNIOSKU O PŁATNOŚC Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO W RAMACH PROGRAMU INTERREG IIIA CZECHY - POLSKA USTROŃ - 28.X.2005.
Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa 12 grudnia 2013 roku 12 grudnia 2013 roku ROZLICZENIA KOSZTÓW w ramach działania Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Dziękuję za uwagę Pomoc Techniczna PROW 2014 – 2020 cz. I Grupa Robocza KSOW Radziejowice,
KROK PO KROKU PRZEDSTAWIAMY W JAKI SPOSÓB MOŻNA POZYSKAĆ ŚRODKI NA DZIAŁALNOŚĆ STUDENCKĄ I ZASADY ICH WYDATKOWANIA FINANSOMETR ORGANIZACJI STUDENCKICH.
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Sylwia Makulec-Staszewska Departament Ochrony Klimatu Wydział.
Zasady prawidłowego rozliczania otrzymanego wsparcia w ramach „ Z pracy do pracy” POKL /14.
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Departament Ochrony Klimatu Warszawa, 12 października 2015.
ROZLICZANIE PROJEKTU REALIZOWANEGO W RAMACH DZIAŁANIA 2.3 PO KL Warszawa, lipca 2012 r. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Zasady finansowania w Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój
Fundusz Współpracy 1 Jachranka, 25 stycznia 2005 Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL WNIOSEK O PŁATNOŚĆ.
Najczęściej popełniane błędy we wnioskach o płatność Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89)
Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości Rozliczanie projektów w ramach schematu 2.2 A – wydatkowanie zaliczki 24 października 2013 r. Fundusze europejskie.
Certyfikacja wydatków w ramach Osi V PO WER projekty pozakonkursowe
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
Działanie 1.1. POPC Instrukcja przygotowania Harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji projektu.
Najczęściej popełniane błędy we wnioskach o płatność rozliczanych w ramach POWER Kielce 4 października
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
Praktyczne aspekty dotyczące rozliczania wniosków o płatność
Zmiany w realizacji projektów PO KL
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
Beneficjenci projektów finansowanych w ramach PO WER
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
FINANSOMETR ORGANIZACJI STUDENCKICH i DOKTORANCKICH
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
Uproszczone metody rozliczania wydatków w projektach EFS
Omówienie zasad sporządzania sprawozdania/rozliczanie wydatków
WPROWADZANIE ZMIAN W PROJEKCIE
Zapis prezentacji:

Zasady finansowania w Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa, 16 czerwca 2016 r.

Plan prezentacji Ewidencja wydatków Dokumenty potwierdzające poniesione wydatki opis dokumentów księgowych Rachunek bankowy projektu źródła finansowania Wniosek o płatność terminy składania terminy weryfikacji rodzaje Harmonogram płatności Certyfikacja

Ewidencja wydatków projektu Beneficjent zobowiązany jest do prowadzenia ewidencji wydatków projektu w sposób przejrzysty, tak aby możliwa była identyfikacji poszczególnych operacji związanych z projektem, z wyłączeniem wydatków rozliczanych w ramach kosztów pośrednich. Zasady ewidencji wydatków projektu należy wprowadzić do ZASAD (POLITYKI) RACHUNKOWOŚCI

Dokumenty potwierdzające poniesione wydatki Dokumenty, które tylko w części dotyczą projektu powinny zostać ujęte w księgach rachunkowych w podziale na: związane z realizacją projektu – ewidencjonowane na wyodrębnionych kontach projektu, niezwiązane z projektem – ewidencjonowane na odrębnych kontach księgowych. W przypadku gdy wydatek zostanie uznany za niekwalifikowalny, Beneficjent powinien niezwłocznie wyksięgować tę pozycję z ewidencji projektu.

Dokumenty potwierdzające poniesione wydatki Dowody księgowe – dokumenty stanowiące podstawę księgowania, stwierdzające fakt dokonania operacji gospodarczej zgodnie z jej rzeczywistym przebiegiem: Faktura VAT Lista płac Wyciąg bankowy/potwierdzenie zapłaty Polecenie księgowania (PK)

Dokumenty potwierdzające poniesione wydatki Opis dokumentów księgowych Wszystkie dokumenty księgowe potwierdzające poniesienie wydatków rozliczanych w ramach kosztów bezpośrednich muszą być opisane, tak aby widoczny był ich związek z projektem. Opis dokumentu księgowego powinien zawierać co najmniej: numer umowy o dofinansowanie projektu, informację, że projekt współfinansowany jest z Europejskiego Funduszu Społecznego, nazwę zadania zgodnie z zatwierdzonym wnioskiem o dofinansowanie projektu, w ramach którego wydatek jest ponoszony, kwotę kwalifikowalną lub w przypadku gdy dokument księgowy dotyczy kilku zadań – kilka kwot odnoszących się do poszczególnych zadań.

Dokumenty potwierdzające poniesione wydatki Opis dokumentów księgowych Każdy dokument księgowy powinien zawierać informację o poprawności merytorycznej i formalno-rachunkowej, a w przypadku gdy dotyczy: zamówienia – odniesienie do ustawy Prawo zamówień publicznych lub zasady konkurencyjności – odniesienie do zastosowania tego trybu

Rachunek bankowy projektu Beneficjent jest zobowiązany do prowadzenia wyodrębnionego na rzecz projektu rachunku bankowego. Konto projektu nie może być zasilane środkami innych rachunków bankowych Beneficjenta. W przypadku braku środków dofinansowania Beneficjent może finansować wydatki projektu z rachunku bieżącego jednostki.

Rachunek bankowy projektu Wpływy: środki dotacji celowej (współfinansowanie BP przelew z MZ) środki EFS (finansowanie UE przelew z BGK) odsetki bankowe Wypływy: wyłącznie! płatności na rzecz projektu, w tym refundacja wydatków poniesionych z innych rachunków bankowych Beneficjenta prowizje bankowe

Rachunek bankowy projektu Środki, które Beneficjent otrzymał na dofinansowanie projektu w formie płatności (BGK) nie podlegają zwrotowi z końcem roku budżetowego i rozliczane są zgodnie z terminami wynikającymi z umowy o dofinansowanie projektu. Współfinansowanie otrzymane przez Beneficjenta w formie dotacji celowej podlega rozliczeniu i zwrotowi do budżetu państwa w części niewykorzystanej w danym roku budżetowym – art. 168 ustawy o finansach publicznych. Rozliczenie dotacji celowej przygotowuje się na w oparciu o dane z wyciągów bankowych projektu. Termin złożenia rozliczenia: 31 stycznia następnego roku

Wniosek o płatność Wniosek o płatność jest dokumentem składanym za pośrednictwem Centralnego systemu teleinformatycznego SL2014 w celu: uruchomienia pierwszej i kolejnych transz dofinansowania monitorowania postępu finansowego i rzeczowego realizacji projektu, zgodnie z zatwierdzonym Wnioskiem o dofinansowanie oraz Harmonogramem płatności rozliczenia środków dofinansowania otrzymanego w ramach zaliczki

Wniosek o płatność Terminy składania WNP określone w harmonogramie płatności nie krótsze niż miesiąc, nie dłuższe niż kwartał w przypadku pierwszego wniosku o płatność okres może być dłuższy, jeśli umowa zostanie podpisana po terminie rozpoczęcia realizacji projektu

Wniosek o płatność Terminy składania WNP pierwszy WNP – niezwłocznie po podpisaniu umowy kolejne WNP – nie później niż 10 dni roboczych po zakończeniu okresu rozliczeniowego końcowy WNP – do 30 dni kalendarzowych od zakończenia okresu realizacji projektu

Wniosek o płatność Terminy weryfikacji WNP 5 dni roboczych – pierwszy wniosek o zaliczkę kolejne wnioski o płatność 20 dni roboczych – pierwsza wersja 15 dni roboczych – skorygowane wersje do terminów nie wlicza się okresu oczekiwania przez instytucję na dokumenty przekazywane w ramach pogłębionej analizy

Wniosek o płatność Rodzaje WNP Wniosek o zaliczkę ubieganie się o zaliczkę na realizację zadań projektu Wniosek o refundację refundacja poniesionych już kosztów Wniosek rozliczający zaliczkę rozliczenie wcześniej przyznanej zaliczki Wniosek sprawozdawczy przekazanie informacji o postępie rzeczowym projektu Wniosek o płatność końcową ostatni wniosek rozliczający projekt

Harmonogram płatności Dostarcza informacji o terminach przedkładania kolejnych wniosków o płatność a nie okresach rozliczeniowych Stanowi podstawę stosowania trybu art. 189 ust. 3 ustawy o finansach publicznych Harmonogram stanowi odrębny moduł w SL2014 i nie ma konieczności składania go każdorazowo z wnioskiem o płatność.

Harmonogram płatności Wniosek o zaliczkę Wniosek rozliczający zaliczkę i Wniosek o zaliczkę Wniosek o płatność końcową

Cel certyfikacji na 2016 rok Cel certyfikacji wyznaczony na 2016 r. to PLN, w tym dla projektów DDOM ,30 PLN – średnio na projekt PLN

Certyfikacja wydatków Podstawę certyfikacji w ramach PO WER stanowią całkowite wydatki kwalifikowalne. Po zatwierdzeniu wniosku o płatność, IP włącza go do deklaracji wydatków oraz wniosków o płatność i przekazuje do Instytucji Certyfikującej (IC). W 2016 roku certyfikowane zostanę wydatki zatwierdzone przez IP do 30 listopada, tj. rozliczone we wnioskach o płatność złożonych do października 2016 r. do 15 grudnia 2016 r. Ostatnia deklaracja wydatków powinna zostać przekazana do IC do 15 grudnia 2016 r.

Dziękuję za uwagę! Ministerstwo Zdrowia Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia