Milenijne Cele Rozwoju (Millennium Development Goals) Zajęcia w Świdniku.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt edukacyjny „Makutano Junction
Advertisements

Obowiązki pracodawcy dotyczące zapewnienia pracownikom profilaktycznej ochrony zdrowia, właściwego postępowania w sprawach wypadków przy pracy oraz chorób.
Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Czym jest Szkoła z klasą 2.0? „Szkoła z Klasą 2.0” to program, który ma na celu wypracowanie zasad dotyczących korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych.
Pionierka ogół umiejętności związanych z budowaniem przez harcerzy.
Moduł 5 Temat 1 Poziom 2 Dzielenie się pomysłami.
SPRAWOZDANIE Z PRACY Z MŁODZIEŻĄ ZA ROK 2015 KOŁO PZW KOLEJARZ-OFAMA OPOLE.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
Nazwa projektodawcy: Powiat Szczecinecki „Rozbudowa i modernizacja Centrum Rehabilitacji Chorych na Stwardnienie Rozsiane – nowa powierzchnia – nowe możliwości”
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa III Unia Europejska 1 godz. lekcyjna.
 ROK SZKOLNY 2014/15  REALIZACJA PROJEKTU EDUKACYJNEGO : - W RAMACH WSPÓŁPRACY Z AMNESTY INTERNATIONAL  "Prawa człowieka: TERAZ! To jest w Twoich rękach’’
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Mam prawo do ochrony swoich danych osobowych Twoje dane – Twoja sprawa. Skuteczna ochrona danych osobowych. Inicjatywa edukacyjna skierowana do nauczycieli.
MAŁOPOLSKA OFERTA EDUKACYJNA 1 URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLKIEGO Kraków, 2 października 2009 r.
ZNAM SWOJE PRAWA !!. Po raz pierwszy w historii prawa dziecka zostały zapisane w Konwencji Genewskiej w 1924r. Pierwszy pełny zbiór praw dziecka ukazał.
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
5 dni przed wakacjami Tydzień nauki opartej na doświadczeniu w szkole w Vasaramäki.
Usługi socjalne dla osób starszych w Helsinkach Päivi Riikonen Satu Vihersaari-Virtanen
Zagrożenia w Internecie. Spis treści Rodzaje zagrożeń w Internecie Zagrożenia związane z komputerami Zagrożenia związane z oprogramowaniem Zagrożenia.
Każde powołanie, każda z dróg, na które wzywa nas Chrystus, prowadzi ostatecznie do spełnienia i do radości, ponieważ prowadzi do Boga, do uczestniczenia.
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
REKRUTACJA –KROK PO KROKU Przygotowano na podstawie Zarządzenia nr 12/2016 Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie ustalenia.
1 kwietnia aula widowiskowa ICDS wypełniła się do ostatniego miejsca podczas Dnia Otwartego naszego gimnazjum. Licznie przybyli rodzice oraz przyszli.
Czyli Jędrki, Emki i Zuźki. Każdy człowiek ma w sobie wielkie możliwości, musi je tylko odkryć !
KOMUNIKOWANIE W PROCESIE WSPIERANIA ROZWOJU SZKOŁY Jarosław Kordziński NA.
1 Szanse powrotu byłych osadzonych na otwarty rynek pracy w świetle doświadczeń z realizacji projektów finansowanych w ramach PIW EQUAL Wrocław, 30 stycznia.
MOJE CZYSTE MIASTO Relacja Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 7 w Rudzie Śląskiej.
… przemy ś lenia pedagogiczne. „Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia.
Wiem czego chcę!!!.  Każdy z Nas staje przed różnymi wyborami. Jednym z najważniejszych jest wybór ścieżki kształcenia.  Twoja Kariera jest w twoich.
European and national traditions in the art of theatre – International Theatre Performance Prezentacja europejskiego projektu teatralnego realizowanego.
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Przekonujemy się.
Organizacja Narodów Zjednoczonych United Nations.
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
KOSZTY W UJĘCIU ZARZĄDCZYM. POJĘCIE KOSZTU Koszt stanowi wyrażone w pieniądzu celowe zużycie majątku trwałego i obrotowego, usług obcych, nakładów pracy.
Po pierwsze: Bądź odważny! Weź los w swoje ręce, w końcu do odważnych świat należy. Niech Twoja odwaga nie oznacza jednak podejmowania ryzyka bez analizy.
Dzieci i szkolnictwo w Mali. Warunki życia dzieci Jednym z największych problemów w kraju jest bardzo wysoki współczynnik umieralności dzieci do 5. roku.
AKCJA LATO 2016 Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER.
„Gdański model aktywizacji społeczności lokalnych” Gdańsk, 27 kwietnia 2009.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
„SAMORZĄD UCZNIOWSKI -
Ideą projektu jest polepszanie jakości życia osób niepełnosprawnych oraz wyrównywanie szans w dostępie do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym jak.
Andrzej Feterowski Dyrektor Wydziału Informatyki Urząd Miasta Szczecin BEZPIECZNI RAZEM, czyli zachodniopomorski portal o bezpieczeństwie.
Z ASADY BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z I NTERNETU. 1. C HROŃ SWOJĄ PRYWATNOŚĆ W SIECI ! Jeśli bierzesz udział w jakimkolwiek forum publicznym w Internecie,
Strategia Rozwoju Powiatu Kluczborskiego planowanie strategiczne w JST Małgorzata Ziółkowska tel kom
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2016/2017.
Woda O tym, dlaczego powinniśmy ją oszczędzać Jan Stasiewicz, kl. II C.
BEZPIECZNY INTERNAUTA. Co powinniśmy wiedzieć o Internecie? INTERNET to ogólnoświatowa sieć łącząca komputery, między którymi można przekazywać dane w.
Piątek Święto Ziemi Celem udziału w akcji związanej z obchodami Światowego Dnia Ziemi jest:  rozwijanie umiejętności dbania o otaczającą.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
5 KROKÓW DO SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Jak dostać się do szkoły ponadgimnazjalnej? Instrukcja dla uczniów, którzy uczą się w gimnazjach które przekazują.
Polityka Unii Europejskiej w zakresie badań i rozwoju
Koncepcja „generacji” praw człowieka
Bądź częścią rozwiązania
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
KOŁO NAUKOWE Z ZAKRESU NAUK MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZYCH
Przedszkole Promujące Zdrowie
Wzrost gospodarczy i godna praca
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Zgłoszenia do nagrody specjalnej Najlepszy praCCodawca
Zapis prezentacji:

Milenijne Cele Rozwoju (Millennium Development Goals) Zajęcia w Świdniku

Co to są Milenijne Cele Rozwoju? To 8 zobowiązań, które ludzkość zobowiązała się wypełnić do 2015 roku aby móc w skuteczny sposób stawić czoła wyzwaniom XXI wieku. Milenijne Cele Rozwoju zostały podjęte przez przedstawicieli 189 państw członkowskich Narodów Zjednoczonych, w tym również Polskę, w 2000 roku jako zobowiązanie do wspólnych działań na rzecz zwalczenia ubóstwa na świecie.

Wykaz Milenijnych Celów Rozwoju wraz z zobowiązaniami: o MDG 1 - Wyeliminować skrajne ubóstwo i głód o MDG 2 - Zapewnić powszechne nauczanie na poziomie podstawowym o MDG 3 - Promować równość płci i awans społeczny kobiet o MDG 4 - Ograniczyć umieralność dzieci

o MDG 5 - Poprawić opiekę zdrowotną nad matkami o MDG 6 - Ograniczyć rozprzestrzenianie się HIV/AIDS, malarii i innych chorób zakaźnych o MDG 7 - Zapewnić ochronę środowiska naturalnego o MDG 8 - Stworzyć globalne partnerskie porozumienie na rzecz rozwoju

MILENIJNE CELE ROZWOJU A MŁODZIEŻ O koło jedna trzecia populacji świata to osoby między 10 a 24 rokiem życia, a ponad 85% procent z nich mieszka w krajach Globalnego Południa J eżeli nie rozwiążemy kwestii związanych ze sprawiedliwym rozwojem, wiele młodych osób zostanie skazanych na życie pełne niesprawiedliwości, w złym stanie zdrowia, a ich nadzieje i marzenia nie zostaną spełnione. R ozwój oznacza bycie wolnym od niedoli i cierpienia, głodu, analfabetyzmu, chorób, złych warunków mieszkaniowych oraz poczucia zagrożenia.

Świat na drodze postępu Co do tej pory udało się osiągnąć?!

PIERWSZY MILENIJNY CEL ROZWOJU o Po raz pierwszy od wprowadzenia monitoringu globalnych trendów, spadł poziom globalnego ubóstwa! Każdy region globalnego Południa zanotował poprawę sytuacji. o Do roku 2005 udało się globalnie zmniejszyć liczbę ludzi żyjących za mniej niż $1.25 dziennie z 1.8 do 1.4 miliardów. o Co więcej udało się również ograniczyć na świecie, w regionach rozwijających się procent ludzi żyjących w skrajnym ubóstwie z 46 do 27 (dane z 2008 r.) o Głód wciąż pozostaje światowym wyzwaniem: ok.850 milionów ludzi cierpiało głód w okresie 2006/2008 r.- aż 15.5 procent światowej populacji!

o Stan środowiska naturalnego ma kolosalne znaczenie dla dobrobytu ludzi, zmniejszania skali ubóstwa, poprawy jakości żywienia i wody na świecie o Od 1990 roku 1.7 miliarda ludzi uzyskało dostęp do czystej wody pitnej. Wciąż 2.6 miliarda ludzi nie ma dostępu do najbardziej podstawowych usług sanitarnych np. toalet o Notuje się stałe ograniczanie zasobów naturalnych, zwiększone zanieczyszczanie powietrza i wody, oraz wzrost liczby gatunków zagrożonych wyginięciem. SIÓDMY MILENIJNY CEL ROZWOJU

o Państwa Globalnej Północy są zobowiązane do zwiększenia pomocy i ukierunkowania jej na realizację Milenijnych Celów Rozwoju. o W obowiązkach krajów Globalnego Południa leży poprawa demokratycznego zarządzania i gospodarowania środkami pomocowymi. o Nierówny światowy system handlowy sprawia, że ludzie w krajach Globalnego Południa wciąż pracują za bardzo niskie wynagrodzenie. Edukacja pozwala na budowanie partnerstw, pomiędzy szkołami i budowaniu wzajemnego szacunku i zrozumienia. ÓSMY MILENIJNY CEL ROZWOJU

JAK JA MOGĘ SIĘ ZAANGAŻOWAĆ? WEŹ UDZIAŁ WKONKURSIE: VIDEO CHALLENGE: GLOBALNIE- SOLIDARNIE 6-26 lutego 2015

Zapraszamy do udziału w międzynarodowym konkursie na najlepszy videoart, projekt video lub animację w temacie globalnego rozwoju. PROJEKT ODBYWA SIĘ JEDOCZEŚNIE W POLSCE, BUŁGARII, ESTONII I KENII! JEŚLI: Interesujesz się losami świata i chcesz mieć wpływ na swoją przyszłość? Widzisz zależności i podobieństwa pomiędzy życiem ludzi w Lublinie a innych krajach np. Kenii Ciekawią Cię inne kultury i nie zgadzasz się ze stereotypami na temat osób pochodzących z Azji lub Afryki? Masz pomysł jak polepszyć warunki życia najbiedniejszych? Czas trwania konkursu: 6 lutego- 26 lutego 2015

Marzysz o podbiciu świata? Nie wiesz od czego zacząć? Zgłoś się do nas! Jeżeli… rysujesz, robisz animacje, ale świat nie poznał jeszcze Twojego ogromnego talentu, interesujesz się grafiką komputerową, lubisz kręcić filmiki, chcesz być aktorem/aktorką, masz pomysły na fajne scenariusze filmowe … ten międzynarodowy konkurs jest dla Ciebie! Możesz zrobić dokładnie to, na co masz ochotę: Stwórz obraz, film, animację, performance i zarejestruj swój projekt na stronie Makutano Junction: a my pomożemy Ci zaangażować się w działania na rzecz edukacji globalnej!

Warunki konkursu: Do udziału zapraszamy uczniów i uczennice szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Zależy nam na szerokiej aktywizacji młodych i zdolnych artystów z mniejszych miejscowości! Tematyka pracy musi być związana z 1, 7 i 8 Milenijnym Celem Rozwoju. Możecie nakręcić: wywiady sondy uliczne ze Świdnika scenki, pokazujące jak się żyje i uczy w Świdniku, filmiki pokazujące z czego jesteście dumni/e, co lubicie robić filmiki kolaże – animacje z cytatami osób, które walczą o prawa ludzi, o sprawiedliwość na świecie filmiki pokazujące jak możecie być globalnymi obywatelami/obywatelkami.

SKĄD WZIĄĆ POMYSŁY ??- ZAINSPIRUJCIE SIĘ TYMI FILMIKAMI: Graficzne przedstawienie Deklaracji Praw Człowieka RAID AID- Africa for Norway Global Citizen We are behind you toward #ZeroPoverty2030

Prace będą publikowane na międzynarodowej stronie projektu młodzi ludzie z 4 państw świata będą mogli wymieniać się swoimi pracami i komentować je! Nagrody: Z uczestników wyłonimy grono 10 laureatów i laureatek. 3 najlepsze prace zostaną nagrodzone mini kamerkami. Pozostałe osoby otrzymają prezenty-niespodzianki oraz dyplomy. Finaliści wezmą udział w spotkaniu młodzieży podsumowującym projekt w Warszawie w marcu 2015 roku. Podczas spotkania będzie możliwość telekonferencj iż rówieśnikami z Bułgarii, Estonii, i Kenii.

JAK TO WYGLĄDA OD STRONY TECHNICZENJ? Wszystko zaczyna się od platformy internetowej Makutano Junction

Makutano Junction. Multimedialne metody nauczania w edukacji globalnej. Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej VIDEO-PROJEKTY UCZNIOWSKIE

Makutano Junction. Multimedialne metody nauczania w edukacji globalnej. Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej REJESTROWANIE DO KONKURSU KROK 1

Makutano Junction. Multimedialne metody nauczania w edukacji globalnej. Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej KROK 1- INFORMACJA 1.Uczeń/uczennica podaje swój adres , 2.Uczeń/uczennica wymyśla hasło do logowania do strony tworzenia projektu 3.Uczeń/uczennica podaje swoje imię i nazwisko 4.Uczeń/uczennica wybiera szkołę w której się uczy z listy

Makutano Junction. Multimedialne metody nauczania w edukacji globalnej. Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej KROK 2 Na stronie pojawia się komunikat: Dziękujemy! Twoje konto zostało założone. Żeby stworzyć projekt potrzebujesz akceptacji administratorów. Może to potrwać ok. 48h. Dalsze szczegóły znajdziesz na swoim mejlu. Pozdrawiamy! Uczeń/uczennica otrzymuje instrukcje mejlem: o zasadach konkursu na czym ma polegać konkurs na najelpszy video-projekt jak umieszczać projekty na stronie Makutano Junction informacje dotyczące międzynarodowego wymiaru projektu

Makutano Junction. Multimedialne metody nauczania w edukacji globalnej. Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej KROK 3 – Tworzenie projektu

Makutano Junction. Multimedialne metody nauczania w edukacji globalnej. Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej JAK TO DZIAŁA? Uczeń/uczennica może się zalogować i zedytować swój projekt. Na stronę Makutano Junction nie wgrywa się ani zdjęć ani pliku filmowego, a jedynie podaje link do plików umieszczonych wcześniej na portalach np. na YouTube, vimeo, Flickr, Instagram itd..

Makutano Junction. Multimedialne metody nauczania w edukacji globalnej. Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej POWODZENIA!!!!