Innowacje w pracy – szybka ścieżka zatrudnienia Imię i nazwisko trenera
Cele kształcenia Zrozumieć rolę innowacji w strukturach organizacyjnych, w tym: adaptacja innowacji oraz zarządzanie innowacjami Rozwinąć umiejętność wykrywania możliwości dla innowacji Rozwinąć umiejętność przedstawiania w ciekawy sposób swojej oferty
Model dyfuzji innowacji “Kto pierwszy ten lepszy” Model dyfuzji innowacji klasyfikuje podmioty na kilka kategorii nabywców, którzy reprezentują odmienne nastawienie do wdrażania nowości. Model składa się z następujących grup: innowatorzy, wcześni naśladowcy, wczesna większość, późna większość i maruderzy.
Model dyfuzji innowacji
Zarządzani innowacjami Zarządzanie innowacjami: Zarządzanie innowacjami dotyczy zarówno produktów/usług jak i innowacji organizacyjnych. Kluczowa w zarządzaniu innowacjami jest możliwość dokonania pomiaru oraz oceny różnych aspektów procesu innowacji oraz jego wyniku. Narzędzia wspierające zarządzanie innowacjami.
g - krótki film ukazujący znaczenie innowacji organizacyjnych g Zarządzanie innowacjami
Nawyki w obszarze innowacji, których potrzebuje każda organizacja Innowacje przyjmują wiele kształtów i form. Nie istnieje jeden wzór na udaną innowację. Innowacja wymaga wsparcia i dobrego przywództwa, aby stymulować odpowiednio do innowacji potrzeba pewnych cech/nawyków, które organizacje powinny sobie przyswoić.
Określanie możliwości dla innowacji Praca grupowa – wymyśl 7 sposobów określania możliwości dla innowacji
Identyfikowanie możliwości dla innowacji “rozwiązanie problemów” Szukaj luk i pustych obszarów Zidentyfikuj swoje wszystkie błędne decyzje, wynikające z braku informacji Przemyśl swoje porażki Określ największe zagrożenia Skoncentruj się na strachu. Przestrasz się Spójrz na „przegrane sprawy” Zidentyfikuj braki w zasobach Określ swoje słabości Złam zasady
Przekonująca oferta “Wraz z dużą siłą przychodzi duża odpowiedzialność” Kiedy już masz w głowie wspaniały, innowacyjny pomysł, teraz powinieneś pomyśleć o przekonującej ofercie. Postępuj zgodnie z krokami, a osiągniesz swój cel.
Planowanie oferty Określ Twoją grupę docelową Określ problem Zaproponuj rozwiązanie Dostosuj styl oferty do odbiorcy Dokonaj zarysu idei Tworzenie oferty Zacznij mocnym wprowa- dzeniem Określ problem Zaproponuj rozwiązania Przedstaw harmo- nogram i budżet Krótko przedstaw wnioski Dokonaj ewentualny ch korekt
Ćwiczenie: Barrington Brands Przeczytaj studium przypadku Określ obszary dla innowacji Stwórz, a następnie zaprezentuj 10 minutową prezentację (maksymalna liczba slajdów to 5) odnośnie tego, jak przekonać zarząd organizacji do wdrożenia Twojej propozycji innowacji