WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW BĘBŁA przeprowadzonego w ramach projektu „SAMORZĄD Z INICJATYWĄ” Bębło, 22 Maja 2012r. Małgorzata Głuszak.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ”
Advertisements

„Na dobry początek – staż”
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Projekt Tworzenie i rozwijanie standardów usług pomocy i integracji społecznej jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
Rozwój społeczności lokalnych
1 EWALUACJA GŁÓWNYM NARZĘDZIEM PODNOSZENIA JAKOŚCI PRACY DORADCY ZAWODOWEGO Robert Fleischer –Zarząd Główny SDSiZ RP Lubniewice,
AKTYWIZACJA I INTEGRACJA NARZĘDZIEM PRZECIWDZIAŁANIA WYKLUCZENIU SPOŁECZNEMU OSÓB STARSZYCH W GMINIE ŚREM.
Ożywienie mechanizmów partnerstwa lokalnego poprzez realizację zadań Centrum Aktywności Lokalnej w Gminie Śrem Partnerzy: Gmina Śrem/Ośrodek Pomocy.
Ocena programów i projektów rewitalizacji
INFORMACJE DLA SZKÓŁ.
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
WSPÓŁPRACA FINANSOWA I POZAFINANSOWA SAMORZĄDU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI.
Projekt edukacyjny Siódemka realizowany przez Zespół Szkół nr 2 Szkołę Podstawową nr 7 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu ul. Sienkiewicza 5,
Podsumowanie rocznego wdrażania Poakcesyjnego Programu Wsparcia Obszarów Wiejskich komponentu Programu Integracji Społecznej realizowanego w Gminie Mochowo.
E-Akademia Przyszłości LOKALNE ZESPOŁY PROJEKTOWE Projekt Edukacyjny rok szkolny 2011/2012.
Badanie potrzeb dzieci i młodzieży w środowisku lokalnym
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW PLEŚNEJ I ŁOWCZÓWKA przeprowadzonego w ramach projektu SAMORZĄD Z INICJATYWĄ PLEŚNA, 5 czerwca 2012r. Anna.
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 12
MŁODZIEŻ WBREW STEREOTYPOM. Ważne pytania 1.Jakie kompetencje osobiste i społeczne gimnazjalistów zwiększają odporność na działanie zagrożeń w postaci.
Podsumowanie projektu Stanisław Baska Koordynator Projektu
Pochwal się swoim pomysłem - prezentacja pomysłów uczestników projektu Lokalni liderzy aktywizacji zawodowej gminy Malczyce i Miękinia Program Operacyjny.
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
Aktywność, czyli o naszym społecznym zaangażowaniu Przeprowadziłyśmy ankietę wśród gimnazjalistów, w ankiecie wzięło udział 80% naszych koleżanek i kolegów.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
1 Projekt ROZÚZLENIE. 2 ANKIETA  dla poprawy współpracy między młodzieżą i samorządem lokalnym (miastem, gminą),  koncentrująca się na poznaniu preferowanych.
WIZYTA UPOWSZECHNIAJĄCA D a l i k ó w część 1 „N a s z a Droga do Projektu”
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Prezentacja 1.
PO CO NAM SPORT? 1. DOKUMENTY RZĄDOWE PROGRAM ROZWOJU SPRTU DO 2020 R. WIZJA – Aktywne i zdrowe społeczeństwo CEL GŁÓWNY: Tworzenie warunków do rozwoju.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
REWITALIZACJA A ROZWÓJ LOKALNY Katowice r. Katowice r.
Badanie oczekiwań i potrzeb kulturalnych młodzieży powiatu żarskiego.
Strategia Rozwoju Gminy Chrzanów na lata WYNIKI BADANIA ANKIETOWEGO WŚRÓD MIESZKAŃCÓW.
Projekty ogólnomiejskie: realizowane i planowane do realizacji Katowice,
Wyniki badań ankietowych dr Andrzej Pawluczuk. Struktura prezentacji 1.Wyniki badań ankietowych 2.Charakterystyka respondentów 3.Ocena LGD 4.Priorytetowe.
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
W NIOSKI. Debatujący wraz z uczniami jednogłośnie stwierdzili, że debaty tego typu są bardzo potrzebne. Zamierzamy wprowadzić cyklicznie odbywające się.
OBYWATEL EDI EDUKACJA, DZIAŁANIA INFORMACYJNE. LEKCJA 2 Jak zaangażować innych i zachęcić ich do działania? Próbując przekonać innych do zaangażowania.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Monika Bełdowska, Centrum Wolontariatu w Warszawie Konferencja MCPS
„Reintegracja, Aktywność, Praca. Program na rzecz integracji społeczno-zawodowej w gminie Zabrze” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Roczny Program Współpracy Miasta Poznania z Organizacjami Pozarządowymi na 2015 rok.
Małopolski Konwent Regionalny Kongresu Osób z Niepełnosprawnościami Kraków, 3 czerwca 2016.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
Grzegorz Cetner Brzeziny, 15. czerwca 2015 r. Szkolenie: Nowe Lokalne Strategie Rozwoju Od czego zacząć?
Misja Wykształcony Gdańszczanin w pełni wykorzystujący swój potencjał rozwojowy w dynamicznie zmieniającym się świecie Pełen rozwój potencjału intelektualnego.
Nowa Ruda, rok Nasza Gmina i jej problemy autorzy: Mikołaj Grodoń, Krzysztof Drozdowski i Piotr Kumór.
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Jedlicze na lata
w województwie pomorskim
Wyzwania rozwojowe Gdańsk 2030+
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Iwonicz-Zdrój na lata
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Besko na lata
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”. . Informacja na temat możliwości włączenia się do.
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Korczyna na lata
Centra Inicjatyw Lokalnych w Poznaniu
► Projekt "Inicjatywy oddolne na rzecz Zielonego Podkarpacia
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Chorkówka na lata
Warsztat konsultacyjny
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Wolontariat „Człowiek odnajduje siebie tylko w bezinteresownym dawaniu” biskup Jan Chrapek.
WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW CZAJOWIC
Warsztat konsultacyjny
GMINNY PROGRAM REWITALIZACJI MIASTA ZIELONA GÓRA
Przykłady dobrych praktyk
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW BĘBŁA przeprowadzonego w ramach projektu „SAMORZĄD Z INICJATYWĄ” Bębło, 22 Maja 2012r. Małgorzata Głuszak – specjalistka ds. badań i ewaluacji

Cel badania Celem badania było uzyskanie odpowiedzi na następujące pytania: Jakie problemy społeczne/potrzeby dostrzegają mieszkańcy i instytucje lokalne w Czajowicach? Czy mieszkańcy są zainteresowani włączeniem się rozwiązywanie tych problemów/w zaspokajanie tych potrzeb, jeśli im się to umożliwi? Jeśli tak, to w jakim zakresie? Czy mieszkańcy są zainteresowani realizacją projektów obywatelskich?

Etapy badania: I – ETAP: zintegrowany wywiad grupowy – Cel:  wstępne rozpoznanie problemów i potrzeb, jakie mieszkańcy dostrzegają na terenie swojego osiedla/sołectwa  rozpoznanie potencjału społeczności lokalnej, w tym aktywności mieszkańców  określenie dominujących obszarów problemowych do pogłębienia w badaniu ankietowym

Etapy badania: II – ETAP: badanie ankietowe Cel:  szczegółowe poznanie problemów i potrzeb mieszkańców  rozpoznanie, w jakim zakresie mieszkańcy chcieliby włączyć się w rozwiązywanie problemów i zaspokajanie potrzeb poprzez realizację projektów obywatelskich

Wyniki FGI: Obszary problemowe wskazane w zintegrowanym wywiadzie grupowym:  słaba integracja mieszkańców

Wyniki FGI: Obszary problemowe wskazane w zintegrowanym wywiadzie grupowym:  brak ścieżek rowerowych/spacerowych

Wyniki badania ankietowego: Średnia: 4,03

średnia: 3,22

średnia: 2,51

średnia: 1,97

Inny sposób włączania się w rozwiązywanie problemów społecznie mogę opracować projekty z branży elektronicznej lub telekomunikacji opracowanie i obieg dokumentacji jestem do dyspozycji jest to sprawa głębszego zastanowienia

Wnioski: Obszary wymagające wsparcia:  Miejsca spotkań dla młodzieży z ciekawą ofertą spędzania czasu wolnego  Mała liczba imprez  Miejsca do spotkań dla mieszkańców  Zajęcia edukacyjne rozwijające zainteresowania  Uprawianie sportu  Uczestnictwo w imprezach kulturalnych i sportowych  Zaangażowanie mieszkańców w działania na rzecz miejscowości  dostępność oferty edukacyjnej, kulturalnej dla osób starszych  Dostępność oferty kulturalnej dla dzieci i młodzieży

Wnioski: Co warto robić?  Zapewnienie młodzieży miejsca spotkań z atrakcją ofertą spędzania czasu wolnego  Organizacja imprez i wydarzeń dla mieszkańców  Stworzenie warunków do spotkań mieszkańców  Realizacja zajęć edukacyjnych rozwijających zainteresowania  Organizacja zajęć sportowych  Organizacja imprez kulturalnych i sportowych  Podejmowanie działań mobilizujących mieszkańców  Zapewnienie oferty edukacyjnej i kulturalnej dla osób starszych  Zapewnienie oferty kulturalnej i edukacyjnej dla dzici

Dziękuję za uwagę!