RELIGIJNOŚĆ MŁODEGO CZŁOWIEKA A JEJ WPŁYW NA WYBÓR PRACY.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Raport Amway na temat przedsiębiorczości w Europie
Advertisements

„Zdrowie największą wartością człowieka” Opracowanie: Alicja Krawczyk
FORMACJA W KATOLICKIM STOWARZYSZENIU MŁODZIEŻY
Funkcjonowanie sumienia w środowisku prawniczym.
MOJA SZKOŁA W LICZBACH.
„ABY NASZE SUMIENIA BYŁY PRAWE”
ROLA KOMPUTERA W ŻYCIE MŁODYCH LUDZI Z TERANU GMINY NIEPOŁOMICE
Projekt edukacyjny Spędzanie czasu wolnego przez młodzież z terenu miasta i gminy Wadowice.
PRZEMOC W RYTUAŁACH INICJACJI SZKOLNEJ
Czy masz jakieś określone plany dotyczące przyszłości? a) tak, wiem dokładnie co chcę robić b) nie,nie mam pojęcia co chcę robić c) nie jestem pewien\na,
Analiza wyników ankiety
Jaki jest wpływ palenia papierosów na zdrowie człowieka ?
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Które z poniższych zdań ma charakter normatywny, a które empiryczny
BLOK 5 Zwierzęta - a rozwój dzieci
Funkcjonowanie doradcy zawodowego w szkole ponadgimnazjalnej w opinii rodziców i uczniów Zespołu Szkół Nr 5 im. Jana Pawła II w Lublinie Ewa Czarnacka.
Wizje życia młodych ludzi w Polsce Projekt Echa Europy jest realizowany w ramach Programu Młodzież w działaniu Akcja 2 - Wolontariatu Europejskiego i współfinansowany.
Autorski program nauczania religii w trzyletnim liceum
ANKIETA ZESPOŁU SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH nr 3 WE WROCŁAWIU
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
J AK MOŻNA ZAANGAŻOWAĆ RODZICÓW Z R ADY R ODZICÓW DO PRACY S AMORZĄDU U CZNIOWSKIEGO ? Sylwia Michta Angelika Borowska.
Badanie opinii uczestników IX Bałtyckiego Festiwalu Nauki na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego Koło Naukowe Metod Ilościowych.
Sprawność fizyczna A zdrowie człowieka.
Pt: „Czy jesteś asertywny” Opracowała mgr Agata Kwaśniewska
Zwyczaje żywieniowe Polaków
Ankieta – Nasze pojęcie o schroniskach? W dniu w naszej szkole, przeprowadziliśmy wśród równoległych klas, ankietę dotyczącą schronisk oraz.
Młodzież i jej autorytety
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Szkolna debata Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i dobre praktyki? 28 kwietnia 2010 LO.
ROK WIARY Wiara u wybranych świętych i błogosławionych a wiara wśród młodych ludzi na przykładzie młodzieży naszego Gimnazjum.
Angażować się w życie społeczne? TAK czy NIE. Nie tylko wybory, Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
TEMAT Czy mądrze korzystamy z portali społecznościowych?
Debata „Jakie działania należy podjąć aby zaktywizować, zachęcić młodzież do czynnego udziału w życiu społecznym ziemi pszczyńskiej”, która jest realizowana.
ZDROWY STYL ODŻYWIANIA W SZKOLE
Raport z badań CSR w opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych oraz spółek giełdowych Badanie wśród przedstawicieli spółek giełdowych Warszawa,
Jan Paweł II - Papież Wolności
O aza Nowej Drogi pierwszego stopnia OND 1O.
Ankieta INER „Rodzina i metody jej planowania”
ANALIZA KWESTIONARIUSZA PROGRAMU COMENIUS, styczeń 2015
1 Projekt ROZÚZLENIE. 2 ANKIETA  dla poprawy współpracy między młodzieżą i samorządem lokalnym (miastem, gminą),  koncentrująca się na poznaniu preferowanych.
Raport z badań CSR w opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych oraz spółek giełdowych Badanie wśród inwestorów instytucjonalnych Warszawa, lipiec.
Wyniki diagnoz w klasach pierwszych i drugich Wrzesień 2014.
Szymon Błaszczyński Sebastian Mączka. Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród młodzieży z Zespołu Szkół Ekonomiczno – Usługowych im. Fryderyka Chopina w.
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i miała czynny udział w życiu społecznym?
Decyzje edukacyjno-zawodowe uczniów szkół gimnazjalnych Warszawa, 14 września 2015.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Diagnoza stanu wyjściowego.
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
Heurystyki Wersja studencka. Heurystyki Opisane i nazwane w latach 70. XX wieku Daniel KahnemanAmos Tversky.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
Badania ankietowe uczniów i ich rodziców
Komentarz Ankietę przeprowadzono wśród studentów ostatniego roku studiów stacjonarnych II stopnia kierunku Oceanografia wszystkich uruchomionych.
Polacy w internecie 2011 dr Dominik Batorski Uniwersytet Warszawski R ADA M ONITORINGU S POŁECZNEGO D IAGNOZA S POŁECZNA 2011.
ŁAD i KONFLIKTY SPOŁECZNE
Postawy altruistyczne dominują niemal we wszystkich grupach wyróżnionych ze względu na cechy społeczno- demograficzne. Z jednej strony nieco częściej wykazują.
ZINTEGROWANA POLITYKA BEPIECZEŃSTWA „Szkoła promująca bezpieczeństwo” Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli Zespołu Szkół.
1 WOBCOWANE POKOLENIE CZYLI JAK ZBUDOWAĆ TRWAŁE WIĘZI Z DZIEĆMI ABY PRZEKAZYWAĆ IM WIARĘ W RODZINIE I KOŚCIELE.
Przyjaciel najcenniejszy dar
Równość płci w rodzinach Krystyna Slany Anna Ratecka.
VIII sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 imienia Jędrzeja Śniadeckiego w Pionkach Wykonały: Sylwia Szmit, Patrycja Petniak.
Głos Polaków w sprawie wina
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Besko na lata
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Korczyna na lata
Wyniki ankiet dla rodziców przeprowadzonej w dn
Kościół jest wspólnotą
Ankieta na temat przedmiotów szkolnych
W poszukiwaniu Boga w-poszukiwaniu-boga.blog.onet.pl.
Powołani do wspólnoty? K. Wójtowicz, 1992.
Zapis prezentacji:

RELIGIJNOŚĆ MŁODEGO CZŁOWIEKA A JEJ WPŁYW NA WYBÓR PRACY

Po co takie badania… W Polsce ok. 90% społeczeństwa deklaruje się jako osoby wierzące – katolicy Hipoteza - powinna istnieć pewna zależność pomiędzy religijnością danej osoby, a poszukiwaniem określonej pracy. Czy jednak taka zależność istnieje a jeśli tak, to w jakim stopniu ma ona wpływ na wybór pracy? Wnioski wyciągnięte z tej analizy mogą pomóc w dalszej pracy nad kształtowaniem sumienia młodego człowieka

Kto został poddany badaniu? Badania przeprowadzono na grupie uczniów Zespołu Szkól Technicznych im. Hipolita Cegielskiego w Śremie na wszystkich poziomach klasowych Specyfika szkoły – uczniowie Technikum oraz Liceum Profilowanego Dla większej wiarygodności badań uczniowie zostali wybrani w sposób przypadkowy

Grupa respondentów i margines błędu Grupa osób badanych liczyła 73 osoby: 36 kobiet i 37 mężczyzn = ok. 15% ogółu społeczności uczniowskiej Margines błędu: Grupa młodzieży przygotowującej się do bierzmowania w klasach pierwszych – dotyczy to pytań o praktyki religijne. Mogą one wynikać niekoniecznie z całkowicie wolnego wyboru Rzetelność w wypełnianiu ankiet Niezrozumienie danego pytania

Podział respondentów Grupy były badane w trzech kategoriach: KATEGORIA I: wierzący i praktykujący („WIERZĄCY”) niewierzący bądź też niepraktykujący („NIEWIERZĄCY”) KATEGORIA II: Według płci – kobiety i mężczyźni KATEGORIA III: W zależności od poziomu klasy klasy pierwsze lub drugie klasy trzecie technikum lub maturalne

Struktura ankietowanych pod względem wiary i praktyk religijnych

Jaki jest twój stosunek do Dekalogu? „WIERZĄCY”

Jaki jest twój stosunek do Dekalogu? ”NIEWIERZĄCY”

Jaki jest twój stosunek do Dekalogu?

Wnioski: Nie pojawiły się stwierdzenia skrajne (tzn. „nie akceptuję go” – „zdecydowanie wpływa na moje życie”) Osoby „wierzące” bardziej poważnie podchodzą do sprawy Dekalogu (50% ankietowanych wierzących) Traktowanie wybiórcze jest bardziej preferowane przez mężczyzn niż przez kobiety Wydaje się, że Dekalog odgrywa większą rolę dla młodzieży z młodszych klas objętych badaniem (klasa I i II)

Jakie jest twoje podejście do Kościoła – jako wspólnoty? „WIERZĄCY” I „NIEWIERZĄCY”

Jakie jest twoje podejście do Kościoła – jako wspólnoty? WNIOSKI klasy pierwsze i drugie: Kościół jaki się jako zjawisko dobre, które ma pewien wpływ na ich funkcjonowanie. Przygotowanie do sakramentu dojrzałości chrześcijańskiej. klasy III lub maturalne: Kościół jako wspólnota jest im zdecydowanie bardziej obojętny Mniejsza identyfikacja ze wspólnotą Kształtowanie hierarchii wartości niekoniecznie opiera się na modelu religijności

Uczestnictwo w modlitwie i życiu sakramentalnym WSZYSCY „ WIERZĄCY ”

Uczestnictwo w modlitwie i życiu sakramentalnym „WIERZĄCY” Analiza i wnioski: Wykresy dotyczą tylko wyników wśród młodzieży uważającej się za tak lub raczej wierzącą i praktykującą (razem 58 osób) Co do modlitwy przeważa podejście sporadyczne, chociaż jest też sporo osób, dla których ta praktyka jest codziennością Podejście do uczestnictwa we Mszy św. – prawdopodobnie ze względu na klasy pierwsze wynik ten nie do końca jest wiarygodny (powód – przygotowanie do bierzmowania) Sakrament pojednania nie jest czynnikiem mocno kształtującym religijność (niewiele osób korzysta z niego systematycznie i ma stałego spowiednika)

Co liczy się dla ciebie przy wyborze przyszłej pracy? WSZYSCY „WIERZĄCY”

Co liczy się dla Ciebie przy wyborze przyszłej pracy? WSZYSCY „NIEWIERZĄCY”

Co liczy się dla Ciebie przy wyborze przyszłej pracy? Analiza i wnioski: Pogrubiona czcionka wskazuje na wybory mające duży związek z moralnością człowieka Błąd w badaniach – część uczniów wierzących zaznaczyło więcej niż trzy możliwości; spowodowało to zafałszowanie wyniku Na pierwszy rzut oka wydaje się, że osoby „niewierzące” bardziej cenią sobie uczciwość pracodawcy Jakie ma to przełożenie w dalszym pytaniu…

Czy przy wyborze pracy miałaby dla ciebie znaczenie sprawdzona wiadomość o nieuczciwości pracodawcy?

Czy podjąłbyś (podjęłabyś) pracę, w której wykonywane czynności byłyby sprzeczne z twoim sumieniem lub nauką Kościoła?

TAK -jeżeli życie by mnie zmusiło -o pracę dzisiaj trudno -gdyby nie było innego wyboru -gdyby była dobrze płatna -konieczność utrzymania rodziny -lubię nowe wyzwania NIE -źle bym się czuł(a) w takiej pracy -w życiu kieruję się zasadami -nie będę robił(a) niczego wbrew sobie -naruszyłoby to moje sumienie -wiara jest dla mnie ważna -mam swoją godność Najczęstsze uzasadnienia odpowiedzi – OSOBY „ WIERZĄCE ”

Czy podjąłbyś (podjęłabyś) pracę, w której wykonywane czynności byłyby sprzeczne z twoim sumieniem lub nauką Kościoła? TAK -nie mieszam pracy z wiarą -gdybym potrzebował(a) pieniędzy -liczy się, żeby było za co żyć -Kościół nie ma w tym momencie dla mnie znaczenia NIE -źle bym się czuł(a) w takiej pracy -mam swoje zasady -jeśli coś jest sprzeczne (narusza) z moim sumieniem -mam swoją godność Najczęstsze uzasadnienia odpowiedzi – OSOBY „ NIEWIERZĄCE ”

Czy podjąłbyś (podjęłabyś) pracę, w której wykonywane czynności byłyby sprzeczne z twoim sumieniem lub nauką Kościoła? Wnioski: Osoby wierzące – większość nie podjęłaby pracy, która byłaby sprzeczna z ich sumieniem (niekoniecznie z nauką Kościoła) Wszystkie kobiety – większość nie podjęłaby takiej pracy Mężczyźni – w młodszych klasach TAK, natomiast w klasie III lub maturalnej stwierdzają, że NIE (może to wynikać ze stopniowego osiągania dojrzałości Odpowiedzi każdej z grup wypływają z przyjętej hierarchii wartości

Czy podjąłbyś pracę, która poważnie utrudniałaby wspólne przebywanie z rodziną? WIERZĄCY NIEWIERZĄCY

Czy podjąłbyś pracę, która poważnie utrudniałaby wspólne przebywanie z rodziną? TAK i TAK, ale tylko w ostateczności ­gdybym nie miał(a) pieniędzy na rodzinę (zabrakło środków do życia) ­ważne jest dla mnie by mieć co jeść, gdzie mieszkać i by dzieci mogły się uczyć ­gdyby nie było innej pracy ­gdyby to była praca, na której by mi zależało ­rodzina też jest ważna NIE ­zależałoby mi, aby spędzać z nią czas (te dni są najważniejsze) ­rodzina jest dla mnie najważniejsza (na pierwszym miejscu), pracę zawsze mogę znaleźć inną ­szkoda psuć stosunki z rodziną ­życie z rodziną jest bezcenne Najczęstsze uzasadnienia odpowiedzi – OSOBY „ WIERZĄCE ”

Czy podjąłbyś pracę, która poważnie utrudniałaby wspólne przebywanie z rodziną? TAK, ale tylko w ostateczności ­wszystko zależałoby od mojej sytuacji finansowej ­jeżeli byłyby problemy finansowe ­gdyby nie było innej możliwości utrzymania rodziny NIE ­rodzina jest najważniejsza, należy z nią spędzać jak najwięcej czasu Najczęstsze uzasadnienia odpowiedzi – OSOBY „ NIEWIERZĄCE ”

Czy podjąłbyś pracę, która poważnie utrudniałaby wspólne przebywanie z rodziną? Wnioski: Zdziwienie może wywołać pewien odsetek osób badanych, które odpowiedziały TAK – jednakże uzasadnienie jest podobne do „TAK, ale tylko w ostateczności” (błąd badania) Brak argumentacji religijnej Podobna argumentacja swojego stanowiska wskazuje na to że niezależnie od stopnia religijności młodzieży rodzina jest dla nich bardzo cenną wartością