Wycieczka po Wyżynie Krakowsko- Częstochowskiej Klasy V a i V b.

Nasze wyjazdy zawsze prowadz ą nas w ciekawe miejsca zarówno pod wzgl ę dem historycznym jak i krajoznawczym. W roku 2006 była wycieczka do Krakowa.

Dnia roku 9 wybranych uczniów klasy 3AB TZ pod opieką Pani Sylwii Samson wyjechało na praktykę do Niemiec, aby reprezentować szkołę oraz ojczyznę.
Proces doboru próby. Badana populacja – (zbiorowość generalna, populacja generalna) ogół rzeczywistych jednostek, o których chcemy uzyskać informacje.
Kronika wymiany uczniowskiej Pobyt grupy uczniów niemieckich w Krakowie
Nasze Nadleśnictwo - Nadleśnictwo Radziwiłłów. Gdzie się znajduje? Pozostałości dawnych rozległych puszcz: Bolimowskiej, Korabiewskiej i Jaktorowskiej,
W tym etapie gry, byliśmy w Muzeum W Gliwicach na Oddziale Odlewnictwa Artystycznego.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
Wykona ł a Weronika Przyborek PSP Potworów im. Marsza ł ka Józefa Pi ł sudskiego.
Zużycie prądu w moim domu ENERGIA ELEKTRYCZNA ODCZYTWskazania licznika Zużycie w jednostkachLiczba osóbŚrednie zużycie na osobę Pierwszy44894,
Zima w mie ś cie 2016 grupa VI Uczestnicy: Krysia, Stanisław, Oktawian, Tymek, Kamil, Ignacy i Kacper OPIEKUNOWIE: Pani Anna Mielecka, Pani Anna Jastrzębska,
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 W RYBNIKU HISTORIA NASZEJ SZKOŁY… Pod koniec 1905 roku zamysłowskie dzieci doczekały się wreszcie własnej szkoły podstawowej.
PARK OJCOWSKI OLA MICHALSKA I WERONIKA PABICH IVc OJCOWSKI PARK NARODOWY OLA MICHALSKA I WERONIKA PABICH IVc.
Okolice Krakowa. Kraków leży na południu Polski. Kraków leży nad Wisłą.
Wiedza teoretyczna nie jest wszystkim – ucz się i pracuj na poziomie europejskim!
Poczta elektroniczna – e- mail Gmail zakładanie konta. Wysyłanie wiadomości.
K RONIKA WYMIANY JĘZYKOWEJ Pobyt grupy polskich uczniów w Norymberdze
Muzeum odlewnictwa Muzeum w Gliwicach jest jednym z najstarszych tego typu obiektów na Górnym Śląsku (w latach 1905–1945). Obecnie Oddział Odlewnictwa.
Historia i tradycje Szkoła Podstawowa nr 40 w Lublinie pierwotnie mieściła się w budynku VI Liceum Ogólnokształcącego im. H. Kołłątaja przy ul. Mickiewicza.
Historia to świadek czasu, światło prawdy, życie pamięci, nauczycielka życia, zwiastunka przyszłości...
Wycieczka po Warszawie śladami bohaterów „Lalki” Bolesława Prusa Pleśniak Maciej Przemysław Baran Klasa III technikum informatycznego.
– lekcja ze strongmanem.. Drugiego dnia trzeciego miesiąca bieżącego roku klasa 3e za sprawą prof. Mikołaja Komorowskiego miała do czynienia z nietypową.
„SKRZATY” Chcesz wiedzieć, czym „Skrzaty” zajmowały się w STYCZNIU? Sam zobacz, jak u nas wesoło… Prezentacja została stworzona dla dzieci i rodziców z.
Zapraszamy na naszą stronę. Zależy nam na kontakcie z Wami. Czytajcie, komentujcie i dyskutujcie na forum. Nic o Was bez Was Zapraszamy na naszą stronę.
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
Historia Znaleziska archeologiczne wskazują, że jedwab wytwarzano już w starożytnych Chinach od roku około 2700 lat p.n.e.Chinach Chińskie.
Klasa If na wycieczce. Ogólny harmonogram wycieczki  Dnia 9 maja 2016 roku klasa 1f pod opieką Pani Katarzyny Haberny, Pana Marcina Gmyrka i Pana przewodnika.
Wycieczka do Teatru,,Kubuś” i Muzeum Zabawek Przygotowała i opracowała Magda Białas.
{ Prezentacja ważnych wydarzeń oraz osiągnięć dzieci w grupie Biedronek Grudzień 2015 r. Opracowała wychowawczyni Daria Suchomska.
KRAKÓW I WIELICZKA WYSTAWA Z WYCIECZKI SZKOLNEJ MAJ 2016.
ŚLADAMI MICKIEWICZA – WYCIECZKA ZUZANNA GOŁĄB, WIKTOR SOBIECKI, KONRAD KWIATKOWSKI, MICHAŁ MILEJ, KACPER BARAN Opiekun Ewa Karaszewska ZUZANNA GOŁĄB, WIKTOR.
Czy umiesz się uczyć? Relacja z konferencji Profesora Tony’ego Buzana.
Święta Wielkiej Nocy są najważniejsze dla naszej wiary, gdyż ją uwiarygadniają poprzez zmartwychwstanie Jezusa.
Kraków Kraków leży na południu Polski. Kraków leży nad Wisłą.
FIRMA OCZAMI UCZNIA Opracowanie: Krystian Kasprzyk, ucz. kl. II c Gimnazjum nr 7 im. K. I. Gałczyńskiego PROJEKT SZKOŁA – PRACA – PRZYSZŁOŚĆ II edycja.
Nasze Nadleśnictwo Mieszkowice Dzień dobry! Witamy w Nadleśnictwie Mieszkowice – naszym Nadleśnictwie, naszym lesie…. Historia Nadleśnictwa, to las i ludzie.
Zapraszam na wycieczkę po Toruniu. Toruń jest jednym z najstarszych miast polskich.
A nawet jeśli by umarł, żyć będzie wiecznie (J 11, 25)
Bezpieczeństwo przy pracy z ciekłym azotem
Łatwowierność i naiwność dzieci często może doprowadzić do nieszczęśliwych wydarzeń. Osoba obca, nawet jeżeli wygląda miło i sympatycznie może stanowić.
Woda O tym, dlaczego powinniśmy ją oszczędzać Jan Stasiewicz, kl. II C.
Pewna legenda hinduska opowiada o człowieku, który każdego dnia nosił wodę do swojej wioski w dwóch ogromnych dzbanach przytroczonych do drewnianego.
Dzie ń Ż onkila Hospicjum Ś w. Łazarza w Krakowie 4 maja.
Numer 1 (mamy nadziej ę, ż e nie ostatni). podpowiedź (na następnych stronach)
Nasze nadleśnictwo Zapraszamy do leśnictwa Podzamcze Chcemy wspólnie troszczyć się o lasy uczestnicząc we właściwym ich zagospodarowaniu, eksploatacji,
FOTOREPORTAŻ GIMNAZJUM NR 11 W TARNOWIE. NARODOWY BANK POLSKI W RZESZOWIE.
BURZA MÓZGÓW  Pierwszym etapem w pracy nad filmem były długie godziny rozmyślań nad doświadczeniem, które by nas naprawdę zaciekawiło i spełniało wymogi.
Rośnie góra śmieci!!. Menu  1.Jak jest pojemność standardowych pojemników na śmieci w Twoim miejscu zamieszkania? Jak często są opróżnianie?  2. Ile.
Pieniny ( r.) 24 maja uczniowie klas trzecich (oraz kilka zbłąkanych egzemplarzy z klasy pierwszej i jeden z drugiej) wzięli udział w edukacyjnej.
Nasza ojczyzna - wycieczka Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
ŚDM 2016 Kraków - wspomnienia!. „Waplewo w Krakowie” 25 lipca – 1 sierpnia 2016.
Kraków Dawna stolica Polski
Wyjazd do niemiec, 2016r..
Słowo Boże w życiu Maryi
Toruń-Malbork-Grunwald
Kraków - dawna stolica Polski, obecnie miasto wojewódzkie, największy po Warszawie, ośrodek kultury i nauki w Polsce. Kraków obecnie liczy ok. 750 tys.
Wycieczka do Kopalni Guido w Zabrzu
Autor: Weronika Kuźnia
Stara Rada - Chińska mądrość.
Wrażenia Autor: Czarek Lipka
Královské město KRAKOW.
TANIA I ATRAKCYJNA WYCIECZKA DO KRAKOWA
Co się zdarzyło w Manko? Adam Kilijański IIe.
Kto ty jesteś? Polak mały…
Los biednych, bezbronnych dzieci.
Wycieczka do urzędu pocztowego
 Kiedy nadszedł wreszcie dzień Pięćdziesiątnicy, znajdowali się wszyscy razem na tym samym miejscu. Nagle dał się słyszeć z nieba szum, jakby uderzenie.
Duchowa adopcja Dzieci dzieciom.
Duchowa adopcja Dzieci dzieciom
WYCIECZKA PO WARSZAWSKEJ PRADZE

Wycieczka po Wyżynie Krakowsko- Częstochowskiej Klasy V a i V b

Częstochowa Przez to piękne miasto położone nad rzeką Wartą w Małopolsce przejeżdżaliśmy w drodze na Szlak Orlich Gniazd.

Ogrodzieniec Kiedy dojechaliśmy na miejsce, wszyscy byli szczęśliwi, gdy zobaczyli ruiny zamku Kazimierza Wielkiego na wielkiej skale wapiennej. Po wdrapaniu się na górę weszliśmy do sali tortur, w której znajdowały się repliki urządzeń do umęczania ludzi przed śmiercią.

W gościach u Kazimierza Po odwiedzeniu sali tortur weszliśmy na zamek, który obejrzeliśmy wzdłuż i wszerz. Dodatkowo wchodziliśmy na wszystkie baszty, z których podziwialiśmy okolice Podzamcza oraz ruiny zamków zbudowanych przez Kazimierza Wielkiego. Oczywiście na koniec znalazł się czas na zakup pamiątek.

Pieskowa Skała Dotarliśmy do niej po czterdziestokilometrowej drodze z Ogrodzieńca. Na tej skale stoi zamek o tej samej nazwie, który można zwiedzić, a nawet w nim przenocować. Pieskowa Skała jest osadą położoną w Dolinie Prądnika nieopodal Krakowa na terenie Ojcowskiego Parku Narodowego. Oczywiście weszliśmy na samą górę, z której samochody wyglądały jak mróweczki. Duże wrażenie zrobiła na nas Maczuga Herkulesa.

Podziwianie Maczugi Nieopodal zamku naszym oczom ukazała się wielka 25- metrowa skała wapienna ukształtowana przez naturę. Wszyscy uczniowie zaczęli robić zdjęcia.

Grota Łokietka Potem zaczęliśmy maszerować szlakiem do Groty Łokietka. Legenda głosi, iż Władysław Łokietek w trakcie ucieczki przed czeskimi wojskami schował się właśnie w tej jaskini.Nasz przewodnik omawiał do czego służyły wojom wszystkie pomieszczenia. Jaskinia ta jest najdłuższą na terenie Ojcowskiego Parku Narodowego, bowiem ma ona 320 metrów, a temperatura w niej wynosi ok.7-8°C.

Schronisko Po dniu pełnym wrażeń wyruszyliśmy do Schroniska Młodzieżowego w Krakowie. Kiedy się rozpakowaliśmy, poszliśmy na pyszną kolację do restauracji.

Zwiedzanie Krakowa Drugiego dnia po śniadaniu zaczęliśmy się szykować, by zwiedzić Kraków. Naszym przewodnikiem była pani Aneta, która ciekawie opowiadała nam o historii miasta. Byliśmy zachwyceni Wawelem, Rynkiem, Kościołem Mariackim, Sukiennicami. Odwiedziliśmy też Smoka Wawelskiego. Każdy cieszył się, że mógł dotknąć serca Dzwonu Zygmunta, gdyż dowiedzieliśmy się, że przez to spełnią się nasze marzenia. Dzwon waży tyle, ile jest miesięcy- czyli ma12 ton, a jego serce tyle, ile dni - czyli 365 kilogramów. Po zwiedzeniu Krakowa pojechaliśmy bezpośrednio do kopalni w Bochni.

Bochnia-noc w kopalni Około godziny osiemnastej zjechaliśmy pod ziemię. Podczas zjazdu 212 m w dół pojawił się u nas mały niepokój. Winda, którą zjeżdżaliśmy jechała bardzo szybko.Gdy wszyscy już zjechali, poszliśmy do naszej komory, która nazywała się Ważyn. Musieliśmy zejść jeszcze 140 m w dół. W kopalni nie mówiliśmy,,Hej’’,,,Cześć” ani,,Dzień dobry’’- tylko,,Szczęść Boże”. Temperatura na dole wynosiła 15 °C.

Rozrywka w kopalni Po rozpakowaniu się i kolacji wyruszyliśmy na wycieczkę po kopalni soli. Wszystkim podobała się kolejka o imieniu Kuba ( od imienia ostatniego konia, który pracował w kopalni i jako ostatni z niej wyjechał). Poznaliśmy historię kopalni i obejrzeliśmy ciekawe stanowiska z filmami multimedialnymi. Najlepszą wieczorną rozrywką dla nas była dyskoteka.

Ostatni dzień Po śniadaniu w kopalni wyjechaliśmy na ziemię. Na szczęście nie był to koniec naszych atrakcji. Pojechaliśmy do krakowskiego Parku im. Stanisława Lema, w którym znajdowały się złudzenia optyczne oraz stanowiska do wykonywania ciekawych eksperymentów. Ostatnią atrakcją był Kopiec Kościuszki oraz Muzeum Figur Woskowych. Po wspinaczce i obejrzeniu figur wyruszyliśmy do domu z małą przerwą na Mc’ Donalda. Bezpiecznie i z uśmiechami na twarzy wróciliśmy do domu.

Dziękuję za uwagę! Przygotowała: Greta Stremlau z klasy Va Zdjęcia: Autorka prezentacji i p.Hanna Paszkowiak