Toruń-Malbork-Grunwald

Prezentacja na temat: "Toruń-Malbork-Grunwald"— Zapis prezentacji:

1 Toruń-Malbork-Grunwald
Wycieczka 2-dniowa Toruń-Malbork-Grunwald

3 Dzień pierwszy: Toruń Wyruszyliśmy w drogę z Płonki Kościelnej do Torunia 17 października około godziny 4 rano. Po długiej sześciogodzinnej drodze w końcu dotarliśmy do Torunia i zaczęliśmy zwiedzać Toruń z przewodnikiem.

4 W Toruniu zwiedziliśmy Stare i Nowe Miasto
W Toruniu zwiedziliśmy Stare i Nowe Miasto. Widzieliśmy budynek Teatru Baj z ciekawym wyglądem szafy

5 Widzieliśmy także Kościół św. Jakuba oraz Bazylikę św
Widzieliśmy także Kościół św. Jakuba oraz Bazylikę św. Jana Chrzciciela i św. Jana Ewangelisty gdzie ochrzczony został Mikołaj Kopernik

6 Podczas zwiedzania miasta wysłuchaliśmy wielu ciekawych legend miejskich. M.in o parze która podczas nocnego spacru ujrzała smoka.

7 Widziliśmy także dom w którym mieszkał Mikołaj Kopernik

8 Następnie udaliśmy się na ruiny zamku krzyżackiego
Następnie udaliśmy się na ruiny zamku krzyżackiego. Wrzuciliśmy ziemniaki do ogniska i udaliśmy się na spacer z pochodniami po podziemiach ruin. Następnie obejrzeliśmy pokaz walk rycerskich. Po obejrzeniu walk zjesliśmy wcześniej upieczone ziemniaki. Następnie braliśmy udział w konkursie wiedzy o Toruniu którą zdobyliśmy tego dnia.

10 Po zwiedzaniu Torunia zmarznięci udaliśmy się do Żywego Muzeum Piernika. Słuchaliśmy tam o tym, jak robi się pierniki. Po złożeniu przysięgi że nie zdradzimy nikomu receptury i przygotowaniu ciasta przeszliśmy do robienia swoich własnych pierników.

12 Podczas gdy nasze pierniki piekły się w piecu mieliśmy czas na zakup gotowych pierników. Następnie udaliśmy się na wyższe piętro gdzie dowiedzieliśmy się jak dawniej wyrabiano ciasto na pierniki, a następnie ozdabialiśmy swoje pierniki.

14 Wieczorem, po dniu pełnym emocji zmęczeni udaliśmy się do hotelu w Pelplinie. Po udaniu się do pokoi i wstępnym rozpakowaniu bagaży udaliśmy się do Szkoły Katolickiej na obiadokolacje. W końcu zasnęliśmy aby mieć energię na następny dzień.

15 Dzień drugi: Malbork, Grunwald
Następnego dnia zaraz po śniadaniu udaliśmy się w drogę do Malborka. Zaczęliśmy od obejrznia zamku krzyżackiego od zewnątrz i wstępnego zapoznania się z jego historią. Następnie udaliśmy się na zwiedzanie miasta. Widzieliśmy gotycki kościół św. Jana, szkołę łacińską, wierzę ciśnień, urząd miejski oraz ruiny murów obronnych.

17 Następnie udaliśmy się na spotkanie z naszą przewodniczką po zamku krzyżackim i zaczęliśmy zwiedzanie. Zobaczyliśmy jak wyglądało życie krzyżaków w zamku.

22 Grunwald Po zwiedzaniu Malborka udaliśmy się pod Grunwald, do Muzeum Bitwy pod Grunwaldem w Stębarku. Zobaczyliśmy miejsce gdzie w lipcu 1410 roku odbyła się Bitwa pod Grunwaldem.

26 Po zjedzeniu obiadokolacji w Grunwaldzie udaliśmy sie w drogę powrotną do Płonki Kościelnej. Około godziny 22 wróciliśmy do domów zmęczeni ale szczęśliwi.