Działania Lubelskiego Kuratora Oświaty na rzecz promocji i rozwoju szkolnictwa zawodowego w województwie lubelskim Rok Szkoły Zawodowców w województwie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego – platformą współpracy na rzecz rozwoju i promocji kształcenia przez całe życie Luty 2010.
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
Diagnostyka i ewaluacja konieczność czy potrzeba?
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Modernizacja Kształcenia Zawodowego Projekty systemowe KOWEZiU Od 2008 roku w KOWEZiU realizowane są projekty systemowe…
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Projekty systemowe i konkursowe, realizowane.
Przedsiębiorcy a szkolnictwo zawodowe
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Zmiany ustawy o systemie oświaty
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Szkoła zawodowa Rzeszów 2013.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Witold Woźniak Gronowo, 28 października 2014 Doświadczenia we wdrażaniu nowej podstawy programowej kształcenia zawodowego.
Doskonalenie pracy nauczyciela ODiDZ, w tym mobilności zagraniczne
Rola polityki rynku pracy w rozwijaniu kształcenia zawodowego.
Rok Szkolny 2014/2015 Rokiem Szkoły Zawodowców 1.
Formalno-prawne aspekty dostosowania kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy Zielona Góra,18 kwietnia 2013 r.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Technologia kształcenia zawodowego 6. Kształcenie modułowe1 6. Idea, organizacja i technologia kształcenia modułowego 1. Podstawy teoretyczne, założenia.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Akty prawne związane z kształceniem zawodowym – nowe lub nowelizacja obowiązujących Warszawa, 19 sierpnia 2015 DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Działania Opolskiego Kuratora Oświaty na rzecz poprawy bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w woj. opolskim w roku szkolnym 2014/2015. Plany na rok szkolny.
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE A RYNEK PRACY W WOJEWÓDZTWIE LUBELSKIM Wydział Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego Lublin, grudzień 2007 Kuratorium Oświaty w Lublinie.
1z 24. Szkoły ponadgimnazjalne w województwie lubelskim Rok szkolny Liczba szkół (ogółem) uczniów i słuchaczy szkół zawodowych uczniów i słuchaczy szkół.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
DZIAŁANIA KURATORIUM OŚWIATY W LUBLINIE W RAMACH SZKOŁY ZAWODOWCÓW NA RZECZ ROZWOJU SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO W WOJEWÓDZTWIE LUBELSKIM ROK SZKOLNY 2014 /
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Doradztwo zawodowe w szkołach
Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Zadania realizowane w Wydziale Szkół Ponadpodstawowych,
Zmiany w prawie oświatowym
Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego.
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
Regionalna Sieć Tematyczna Województwa Warmińsko - Mazurskiego
dobry start w przyszłość
Efektywne doradztwo edukacyjno-zawodowe
Projekty zrealizowane w ZS1
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
Możliwości kształcenia zawodowego i ustawicznego
Zapis prezentacji:

Działania Lubelskiego Kuratora Oświaty na rzecz promocji i rozwoju szkolnictwa zawodowego w województwie lubelskim Rok Szkoły Zawodowców w województwie lubelskim Lublin, r.

Szkoły ponadgimnazjalne w województwie lubelskim Rok szkolny Liczba szkół (ogółem) uczniów i słuchaczy szkół zawodowych uczniów i słuchaczy szkół zawodowych 2013/ / / / / * Źródło: SIO wrzesień 2013r.

Liczba uczniów szkół ponadgimnazjalnych w województwie lubelskim w latach

Liczba uczniów szkół zawodowych w województwie lubelskim w latach

Liczba uczniów szkół ponadgimnazjalnych dla młodzieży rok szkolny 2013/2014

Liczba uczniów szkół ponadgimnazjalnych dla dorosłych rok szkolny 2013/2014

Liczba szkół ponadgimnazjalnych w latach Typ szkołyLiczba szkół w roku szkolnym 2006/ / / / / / / / 14 Liceum ogólnokształcące Liceum profilowane Zasadnicza szkoła zawodowa Technikum Szkoły policealne

Liczba uczniów klas pierwszych w szkołach ponadgimnazjalnych w latach 2006 – 2014 Typ szkoły Rok szkolny 2006/ 2007 Rok szkolny 2009/ 2010 Rok szkolny 2010/2011 Rok szkolny 2011/2012 Rok szkolny 2012/2013 Rok szkolny 2013/2014 Dla młodzie ży Dla dorosły ch Dla młodzie ży Dla dorosły ch Dla młodzie ży Dla dorosły ch Dla młodzie ży Dla dorosły ch Technikum Zasadnicza szkoła zawodowa Liceum ogólnokształcące Szkoła policealna

16/25 Zawody, w których najchętniej kształcą się uczniowie i słuchacze szkół ponadgimnazjalnych w województwie lubelskim L p. Zawód Liczba uczniów i słuchaczy w roku szkolnym 2009/2010 Liczba uczniów i słuchaczy w roku szkolnym 2010/2011 Liczba uczniów i słuchaczy w roku szkolnym 2011/2012 Liczba uczniów i słuchaczy w roku szkolnym 2012/2013 Liczba uczniów i słuchaczy w roku szkolnym 2013/ Technik informatyk (1)5585 (1)5460 (1)5352 (1) 2 Technik mechanik (3)2799 (3)2376 (5)1839 (11) 3 Technik ekonomista (4)2511(4)2175 (9)2167 (6) 4 Mechanik pojazdów samochodow ych (5)2341(5)2233 (7)22165 (7) 5 Technik administracji (2)3077 (2)3687 (2)2508 (5)

Zawody, w których najchętniej kształcą się uczniowie i słuchacze szkół ponadgimnazjalnych w województwie lubelskim w roku szkolnym 2013/2014 Lp.Zawód Liczba uczniów i słuchaczy 1Technik informatyk Technik bezpieczeństwa i higieny pracy Technik pojazdów samochodowych Technik usług kosmetycznych Technik administracji Technik ekonomista Mechanik pojazdów samochodowych Technik budownictwa Technik rachunkowości 1849

Nowa forma kształcenia w formach pozaszkolnych Kwalifikacyjne kursy zawodowe Rok szkolny 2012/2013 Liczba kursów 41 ( 1131 uczestników ) Rok szkolny 2013/2014 Liczba kursów 96 ( 3331 uczestników )

Finansowanie przez Państwo kształcenia zawodowego Art. 70b ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jedn.:Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz z późn. zm.). Dofinansowanie dla pracodawców kosztów kształcenia młodocianych pracowników

Młodociani pracownicy Wysokość środków na realizację zadania w latach: 2008 r zł (1004 młodocianych) 2009 r zł (1016 młodocianych) 2010 r zł (1265 młodocianych) 2011r zł (1331 młodocianych) 2012 r zł (1371 młodocianych ) 2013r zł ( śr. zagwarantowane przez Ministerstwo Pracy) (1191 młodocianych pracowników) 2014 r zł (ok młodocianych pracowników)

Główne działania LKO na rzecz rozwoju szkolnictwa zawodowego I.Realizacja zadań wynikających z prawa oświatowego. II.Współpraca z organami prowadzącymi i dyrektorami nadzorowanych szkół i placówek. III.Współpraca z instytucjami, urzędami oraz innymi organizacjami: 1. z Ministerstwem Edukacji Narodowej, 2.z instytucjami, w tym: JST, izby rzemieślnicze, 3.z Krajowym Ośrodkiem Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej, 4.z Urzędem Marszałkowskim w Lublinie, 5.z Urzędem Wojewódzkim w Lublinie, 6.z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Lublinie, 7.z wyższymi uczelniami, 8.z organizacjami pracodawców. IV. Promowanie ucznia zdolnego.

I. Realizacja zadań wynikających z prawa oświatowego sprawowano nadzór pedagogiczny nad szkołami zawodowymi w celu zapewnienia ich funkcjonowania zgodnie z przepisami prawa oświatowego i zapewnienia jakości kształcenia; wydawano opinie w sprawie likwidacji szkół ponadgimnazjalnych, głównie liceów profilowanych, z powodu braku naboru kandydatów do tego typu szkół i wynikających z modernizacji szkolnictwa zawodowego i ustawicznego od roku szkolnego 2012/2013; opracowano tematykę doskonalenia zawodowego dla nauczycieli, realizowanego w ramach grantów, z uwzględnieniem zdiagnozowanych potrzeb m.in.: kształcenie modułowe, doradztwo zawodowe, zmiany programowe w szkolnictwie ponadgimnazjalnym, w tym w szkolnictwie zawodowym; podjęto współpracę w zakresie organizacji konkursów i olimpiad zawodowych, rozwijających wiedzę i umiejętności uczniów szkół zawodowych m.in.: Przedsiębiorczy uczeń na rynku pracy, Rok przed dyplomem, Konkurs wiedzy o wynalazczości, olimpiady chemicznej, biologicznej, ekologicznej i rolniczej; akredytowano ośrodki i placówki kształcące w formach pozaszkolnych (62 – stan na r.), potwierdzając w ten sposób wysoką jakość prowadzonych przez nie szkoleń zawodowych (kształcenie ustawiczne); opracowywano corocznie Informator o szkołach ponadgimnazjalnych województwa lubelskiego; opracowano materiał pomocniczy dla dyrektorów szkół zawodowych dotyczący planowania i organizacji nowej formy kształcenia ustawicznego – kkz, IX 2012 r.

I. Realizacja zadań wynikających z prawa oświatowego Nadzór pedagogiczny – ewaluacje i kontrole w szkołach zawodowych w latach 2010 – 2014 przeprowadzono 108 ewaluacji, w tym : 78 w technikach ( 56 % ogólnej liczby techników) i 30 w zsz (30 % ogólnej liczby zsz). i 194 kontrole planowe ( 98 - T, 52 - ZSZ, 44 - Sz. Pol.)

II. Współpraca z organami prowadzącymi i dyrektorami nadzorowanych szkół i placówek zorganizowano: I Europejski Kongres Szkół Zawodowych i II Europejski Kongres Szkół Zawodowych Kształcenie i szkolenie zawodowe jako forma poszukiwania skutecznych rozwiązań w procesie uczenia się przez całe życie poświęcone problemom szkolnictwa zawodowego i planowanym zmianom w dostosowaniu kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy – 2009 r. i 2010 r.; III Europejski Kongres Dyrektorów Szkół Zawodowych pod hasłem Kształcenie zawodowe w teorii i praktyce edukacyjnej wobec modyfikacji systemu jakości żywności w Polsce i Unii Europejskiej, jednym z tematów była nowa forma kształcenia ustawicznego od IX 2012 r. – kwalifikacyjne kursy zawodowe - IX 2012 r.; zorganizowano konferencję - Innowacje pedagogiczne w szkołach ponadgimnazjalnych sposobem na kreatywność ucznia i atrakcyjną edukację r.; wspierano poradnictwo zawodowe i działania na rzecz rozwoju kariery w ramach Ogólnopolskiego Tygodnia Kariery – październik 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014 r.; zorganizowano, w ramach wspomagania szkół, konkurs Edukacja dla rynku pracy służący promocji dobrych praktyk w szkolnictwie zawodowym i wymianie doświadczeń organizacyjnych oraz programowych pomiędzy szkołami zawodowymi – 2009 r.; zorganizowano konferencje dla dyrektorów szkół ponadgimnazjalnych dotyczące zmian w szkolnictwie ponadgimnazjalnym – Konstruowanie szkolnych planów nauczania obowiązujących od 1 września 2012 r. – III 2012 r. (dla wszystkich dyrektorów szkół ponadgimnazjalnych z woj. lubelskiego); zorganizowano konferencje dla dyrektorów gimnazjów dotyczącą zmian w kształceniu ponadgimnazjalnym – IV 2012 r. i dwudniową konferencję dla dyrektorów gimnazjów dotyczącą zmian w szkolnictwie zawodowym (gimnazjaliści, dyrektorzy, jst) – Zamość XI 2012 r.

II. Współpraca z organami prowadzącymi i dyrektorami nadzorowanych szkół i placówek zorganizowano konferencję dla dyrektorów szkół, nauczycieli, doradców metodycznych, doradców zawodowych Edukacja ustawiczna nauczycieli kluczem do sukcesu uczniów, której celem było upowszechnianie i promowanie kształcenia ustawicznego wśród kadry pedagogicznej województwa lubelskiego, ze szczególnym uwzględnieniem możliwości oferowanych przez projekt systemowy,,Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych” finansowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, realizowanego przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji – r., wojewódzką konferencję dla dyrektorów szkół Forum kształcenia zawodowego: Zawód – Pewność - Przyszłość w Zamościu - 15, r.; uczestniczono w przedsięwzięciach szkół zawodowych dotyczących:  współpracy z pracodawcami: I Szkolny Dzień Zawodów w Ekonomiku, ZSP w Zamościu – r.;  doradztwa zawodowego: Utworzenie Sieci Doradztwa Zawodowego w Zamościu, ZSP Nr 2 w Zamościu – r.

III. Współpraca z instytucjami, urzędami oraz innymi organizacjami z Ministerstwem Edukacji Narodowej m.in. w zakresie: opiniowania projektów aktów prawnych dotyczących szkolnictwa zawodowego, w tym: rozporządzenia MEN w sprawie oceniania w szkołach dla dorosłych i projektu ustawy o zmianie ustawy o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r. – 2009 r., rozporządzenia MEN w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli – VIII 2012 r.; udziału w konferencji MEN - Włączenie pracodawców w proces kształcenia i egzaminowania gwarancją jakości i skuteczności kształcenia zawodowego r ; opracowania sprawozdania z realizacji Strategii Rozwoju Kształcenia Ustawicznego do 2010 roku (dokument MEN); promowania konkursu ogłoszonego przez MEN - Lider edukacji zawodowej r; udziału w pracach Zespołu opiniodawczo - doradczego do spraw kształcenia zawodowego przy Ministrze Edukacji Narodowej: 2008 – 2009 r.

III. Współpraca z instytucjami, urzędami oraz innymi organizacjami 2. z instytucjami, w tym: JST, izby rzemieślnicze udział w konwentach starostów, wójtów przedstawiając założenia planowanej przez MEN modyfikacji szkolnictwa zawodowego (2009 – 2014); udział w targach edukacyjnych organizowanych przez JST (m. in.: Lublin, Puławy, Ryki, Tomaszów Lubelski, Krasnystaw) - corocznie; udział w konferencjach organizowanych przez Izbę Rzemiosła i Przedsiębiorczości w Lublinie dotyczących modyfikacji szkolnictwa zawodowego – m.in.: Ogólnopolskiej konferencji Rozwój kształcenia zawodowego = rozwijanie współpracy szkół zawodowych z pracodawcami, 14 IX 2012 r.

III. Współpraca z instytucjami, urzędami oraz innymi organizacjami 3. z Krajowym Ośrodkiem Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w szczególności: promowano kształcenie modułowe – w projekcie,,System wsparcia szkół i placówek wdrażających kształcenie modułowe” uczestniczyło 21 szkół zawodowych z województwa lubelskiego; współorganizowano powiatowe konferencje dotyczące zmian w podstawach programowych kształcenia w zawodach; zorganizowano konferencję wojewódzką upowszechniającą rezultaty projektu,,System wsparcia szkół i placówek wdrażających kształcenie modułowe” – 2011 r.

III. Współpraca z instytucjami, urzędami oraz innymi organizacjami 4. z Urzędem Marszałkowskim w Lublinie pracowano w Podkomitecie Monitorującym Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Województwa Lubelskiego, który działa pod przewodnictwem Instytucji Pośredniczącej PO KL odpowiedzialnej za wdrożenie Priorytetów PO KL na poziomie regionalnym; pracowano w Regionalnej Sieci Tematycznej Województwa Lubelskiego, która stanowi forum dialogu i komunikacji pomiędzy beneficjentami realizującymi projekty innowacyjne a ekspertami i praktykami w dziedzinie, jakiej dotyczą projekty, jak również z przedstawicielami Instytucji Pośredniczących oraz decydentami na różnych szczeblach władzy; pracowano w zespole ds. aktualizacji Strategii Województwa Lubelskiego – 2012 r.

III. Współpraca z instytucjami, urzędami oraz innymi organizacjami 5. z Urzędem Wojewódzkim w Lublinie w szczególności: przekazywano pracodawcom w imieniu Wojewody Lubelskiego środki finansowe z Funduszu Pracy na kształcenie młodocianych pracowników; opracowywano materiały dotyczące szkolnictwa zawodowego w województwie lubelskim na posiedzenia Wojewódzkiej Komisji Dialogu Społecznego.

III. Współpraca z instytucjami, urzędami oraz innymi organizacjami 6. z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Lublinie realizowano coroczne plany działań w ramach Regionalnego Planu Działań na Rzecz Zatrudnienia poprzez:  upowszechnianie kształcenia ustawicznego i zawodowego m.in.: udział w konferencjach (Obserwatorium Lubelskiego Rynku Pracy, Kształcenie ustawiczne na terenach wiejskich, Reforma oświaty w świetle założeń Europejskich i Krajowych Ram Kwalifikacji), kampaniach promujących kształcenie ustawiczne, m.in.: Czas sprzyja wiedzy realizowanej przez Fundację Rozwoju Edukacji, Wiedza po godzinach realizowanej przez Fundację EOS, Aktywność edukacyjna osób dorosłych realizowanej przez Agencję Rozwoju Regionalnego;  promowanie doradztwa zawodowego w szkołach;  prowadzenie dialogu społecznego;  podejmowanie inicjatyw edukacyjnych ukierunkowanych na zatrudnianie;  promowanie przedsiębiorczości.

z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Lublinie cd. wspierano szkoły gimnazjalne i ponadgimnazjalne w zakresie realizacji zadań z doradztwa zawodowego – w ramach Sieci Doradztwa Zawodowego – 2013 r. 27 III. Współpraca z instytucjami, urzędami oraz innymi organizacjami

7. z wyższymi uczelniami brano udział w pracach komisji olimpiad dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych organizowanych przez wyższe uczelnie m.in.: biologicznej, chemicznej i ekologicznej; podpisano porozumienia :  pomiędzy: Politechniką Lubelską, Kuratorium Oświaty w Lublinie oraz powiatami mające na celu współpracę w zakresie promowania szkolnictwa zawodowego i kariery inżynierskiej na rynku pracy – 2009 r.;  pomiędzy Wyższą Szkołą Ekonomii i Innowacji w Lublinie i Kuratorium Oświaty w Lublinie m.in.: o w zakresie współpracy przy realizacji projektu,,Szkoła Kluczowych Kompetencji. Program rozwijania umiejętności uczniów Szkół Polski Wschodniej” r r.; o objęto patronatem konkurs organizowany przez WSEI w Lublinie Szkoła Innowacji, celem którego jest wyróżnienie certyfikatem szkół ponadgimnazjalnych, w których m.in.: organizowane są pomysły nowatorskie i promuje się przedsiębiorczość, pracowano w komisji konkursowej – 2013 r.; o uczestniczono w konferencji Młodzi na rynku pracy – r.

III. Współpraca z instytucjami, urzędami oraz innymi organizacjami 8. z organizacjami pracodawców Od roku 2004 Kuratorium Oświaty w Lublinie zawarło 10 porozumień z organizacjami pracodawców działającymi na terenie woj. lubelskiego na rzecz podnoszenia jakości kształcenia zawodowego, w szczególności kształcenia praktycznego, z: 1. Izbą Rzemiosła i Przedsiębiorczości w Lublinie. 2. Stowarzyszeniem Elektryków Polskich – Oddział w Lublinie. 3. Stowarzyszeniem Inżynierów Mechaników Polskich – Ośrodek Doskonalenia w Lublinie. 4. Stowarzyszeniem Rzemieślników Piekarnictwa Rzeczypospolitej Polskiej – Region Lubelszczyzna. 5. Stowarzyszeniem Księgowych – Oddział w Lublinie. 6. Lubelskim Forum Pracodawców w Lublinie. 7. Polskim Związkiem Inżynierów i Techników Budownictwa – Oddział Lublin. 8. Lubelską Izbą Rzemieślniczą w Lublinie. W roku szkolnym 2013/2014 podpisano porozumienia z : Lożą Lubelska BCC – i z Pracodawcami Ziemi Lubelskiej –

III. Współpraca z instytucjami, urzędami oraz innymi organizacjami Działania organizacji pracodawców obejmują realizację zadań objętych zakresem porozumień, w tym:  doposażenie bazy dydaktycznej szkół zawodowych (np. Lubelskie Forum Pracodawców – kierunki mechaniczne);  prowadzenie kursów zawodowych (np. Stowarzyszenie Elektryków Polskich – Oddział w Lublinie – uprawnienia do eksploatacji urządzeń elektrycznych);  modyfikowanie programów nauczania (specjalizacja zawodu), praktyk zawodowych w zakresie uzupełniania o nowe technologie;  odbywanie praktyk zawodowych przez uczniów technikum i zajęć praktycznych dla uczniów ZSZ u pracodawców;  współpracę w zakresie dostępu do informacji o nowych technologiach (czasopisma, szkolenia); wycieczki zawodowe szkół do zakładów pracy.  współpracę przy organizacji konkursów zawodowych m.in.: Przedsiębiorczy uczeń na rynku pracy, Rok przed dyplomem, Turniej Piekarsko – Cukierniczy; 30

III. Współpraca z instytucjami, urzędami oraz innymi organizacjami z organizacjami pracodawców inne:  kierowano zaproszenia do pracodawców na spotkania i konferencje organizowane przez Wydział Kształcenia Ponadgimnazjalnego m.in.: konferencje promujące modernizację szkolnictwa zawodowego i ustawicznego, Europejskie Kongresy Szkół Zawodowych – od 2009 r. ;  koordynowano współpracę pracodawców ze szkołami zawodowymi z terenu Lubelszczyzny m.in.: Zespołem Szkół Energetycznych im. K. Drewnowskiego w Lublinie, Lubelskim Centrum Edukacji Zawodowej w Lublinie (szkoły posiadają umowy partnerskie szkół o współpracy z pracodawcami).  uczestniczono w Ogólnopolskiej Konferencji Stowarzyszenia Księgowych w Polsce - Odział w Lublinie, wystąpienie na temat: Nadzór pedagogiczny kuratora oświaty nad działalnością niepublicznych placówek kształcenia ustawicznego – 14,  opracowano materiał pomocniczy dla pracodawców dotyczący kształcenia młodocianych pracowników ( przepisy prawa oświatowego, procedury, wzory pism) – 2013/2014 r.

IV. Promowanie ucznia zdolnego corocznie prowadzono sprawy związane ze stypendiami Prezesa Rady Ministrów (I - VI zł dla 264 stypendystów, XII - VI zł dla 258 stypendystów); prowadzono sprawy związane ze stypendiami Ministra Edukacji Narodowej ( zł dla 12 stypendystów); organizowano uroczystości wręczenia dyplomów stypendystom Prezesa Rady Ministrów i Ministra Edukacji Narodowej; organizowano wyjazdy przedstawicieli stypendystów województwa lubelskiego i ich udział w uroczystości centralnej w Ministerstwie Edukacji Narodowej; brano udział w pracach komisji olimpiad dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych organizowanych przez wyższe uczelnie m.in.: biologicznej, chemicznej i ekologicznej.

Dziękuję za uwagę