Opracowanie i prowadzenie: Karolina Głuszek Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt pt.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Advertisements

NASZE KOCHANE DZIECIAKI...
Szkoła dla rodziców i wychowawców
informacje i wskazówki dla rodziców
„Wszyscy zacznijmy wychowywać”
Sześciolatek w Szkole Podstawowej nr 65 w Bydgoszczy
Jak pomóc „nadruchliwemu” dziecku w domu i szkole?
Dojrzałość szkolna dziecka
Dojrzałość szkolna - czyli gotowość do uczenia się
Do wiernych i oddanych przyjaciół Zippiego w naszej szkole należą: dzieci z oddziału przedszkolnego działającego przy naszej szkole oraz uczniowie klasy.
Patrzcie na świat naszymi oczami, a wtedy zrozumiecie nasze potrzeby, odczucia.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Jak pomagać dziecku w nauce?
Zachowania niepożądane
GOTOWOŚĆ SZKOLNA siedmiolatków
A OSIĄGNIĘCIA EDUKACYJNE MOJEGO DZIECKA
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
Rola matki i ojca w wychowaniu dziecka.
Zasady dobrej komunikacji
warsztaty dla rodziców
ROGRAMY PROFILAKTYCZNE realizowane przez TKOPD w Lesznie
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
Przygotowanie dziecka do szkoły
Aby próg szkolny dziecko przekroczyło w miarę spokojnie, bez stresu, należy je do tego przygotować: -nigdy nie wolno straszyć dziecka szkołą, nauczycielami,
Jak porozumiewać się miedzy sobą by być rozumianym?
Poradnik szczęśliwej rodziny
6-LATEK W SZKOLE.
Prezentacja multimedialna
Moje dziecko idzie do szkoły
Program edukacyjny „Zosia Samosia idzie w świat”
Dlaczego warto czytać dzieciom?
CO MOGĄ ZROBIĆ RODZICE/NAUCZYCIEL, ABY POMÓC DZIECKU?
ZAJĘCIA KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNE
DOJRZAŁOŚĆSZKOLNA INFORMACJE DLA RODZICÓW Opracowanie: Beata Wilk.
Jak konsekwentnie postępować z dzieckiem?
Gotowość szkolna Długotrwały proces przemian psychofizycznych, które prowadzi do przystosowania się dziecka do systemu nauczania początkowego. Zawsze.
ELEMENTY PODSTAWY PROGRAMOWEJ
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Dojrzałość szkolna dziecka
Bliżej siebie- dalej od narkotyków i dopalaczy
GOTOWOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKÓW
GOTOWOŚĆ DZIECKA DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE – ROLA RODZICA Nauka doprowadza do takiej atomizacji wiedzy, że człowiek będzie niedługo wiedział wszystko.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE
Informacje dla Rodziców. * stan zdrowia (dziecko leczone - choroba przewlekła) * niski lub obniżony poziom rozwoju intelektualnego, * nieharmonijny rozwój.
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Czwartoklasisto, jaki jesteś?. OŚMIOLATEK zaczyna być widoczny podział na dziewczynki i chłopców większość dzieci chętnie współdziała i jest nastawiona.
Czy czytanie jest nam dzisiaj potrzebne
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
NARODOWY PROGRAM ROZWOJU CZYTELNICTWA
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Rozwój fizyczny, społeczno-emocjonalny i umysłowy bialskich pięciolatków w oparciu o badania przeprowadzone przez nauczycielki bialskich przedszkoli mgr.
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
SIEDEMNAŚCIE ZALET KSIĄŻKI DLA DZIECI
CZYTELNICTWO ZA I SEMESTR ROKU SZKOLNEGO 2016/2017
ŚWIATOWY DZIEŃ PRAW DZIECKA 20 LISTOPAD 2015
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
„Drogi dziecka ku samodzielności: Słowa porządkują, pozwalają zrozumieć.” „Wyspa wsparcia” z cyklu.
Dlaczego warto czytać dziecku ?
CZYTELNICTWO ZA I SEMESTR ROKU SZKOLNEGO 2016/2017
JAK ROZWIJAĆ INTELIGENCJĘ EMOCJONALNĄ U DZIECKA?
Dr Ewa Dziewońska.
Czytanie wspiera rozwój dziecka
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI
„POSTAW NA RODZINĘ” KAMPANIA PROFILAKTYCZNA
Zapis prezentacji:

Opracowanie i prowadzenie: Karolina Głuszek Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt pt. „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół oraz przedszkoli w powiecie kaliskim” w ramach PO KL - Działania 3.5. kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół, Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty

"Kto nigdy nie był dzieckiem, nie może stać się dorosłym." Charlie Chaplin Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt pt. „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół oraz przedszkoli w powiecie kaliskim” w ramach PO KL - Działania 3.5. kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół, Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty

Czym jest rozmowa w rodzinie? nadawca odbiorca emocje, stan zdrowia, samopoczucie, czynniki zewnętrzne, wiek, doświadczenia Projekt pt. „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół oraz przedszkoli w powiecie kaliskim” w ramach PO KL - Działania 3.5. kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół, Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Sygnały wysyłane do dziecka powinny być: proste jednoznaczne wyraźne konsekwentne w miarę trwałe Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt pt. „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół oraz przedszkoli w powiecie kaliskim” w ramach PO KL - Działania 3.5. kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół, Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty

Zenon z Kation Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt pt. „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół oraz przedszkoli w powiecie kaliskim” w ramach PO KL - Działania 3.5. kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół, Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Natura dała nam jeden język, a dwoje uszu, abyśmy słuchali dwa razy tyle, co mówili.

Granice w wychowaniu Rodzic stawiając granice daje poczucie bezpieczeństwa Projekt pt. „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół oraz przedszkoli w powiecie kaliskim” w ramach PO KL - Działania 3.5. kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół, Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Dobry rodzic stawia granice Rolą Rodzica jest zapewnienie dziecku takich granic, które będą wspierać, a nie ograniczać proces jego rozwoju! Projekt pt. „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół oraz przedszkoli w powiecie kaliskim” w ramach PO KL - Działania 3.5. kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół, Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Gdy zabraknie granic w wychowaniu : skupianie się tylko na sobie i swoich potrzebach brak szacunku dla innych brak zasad niepewność i dezorientacja brak poczucia bezpieczeństwa Projekt pt. „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół oraz przedszkoli w powiecie kaliskim” w ramach PO KL - Działania 3.5. kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół, Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Największym nieprzyjacielem rodziny nie jest konflikt, ale obojętność. P. Pellegrino Projekt pt. „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół oraz przedszkoli w powiecie kaliskim” w ramach PO KL - Działania 3.5. kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół, Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Stawiając granicę Rodzic wyraża miłość: okazuje zainteresowanie dzieckiem, rozmawia z dzieckiem, słucha i obserwuje dziecko, określa prawa i obowiązki, wskazuje na kary i nagrody jako konsekwencje zachowań dziecka. Projekt pt. „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół oraz przedszkoli w powiecie kaliskim” w ramach PO KL - Działania 3.5. kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół, Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

bez nich dzieci błądzą, jak we mgle Projekt pt. „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół oraz przedszkoli w powiecie kaliskim” w ramach PO KL - Działania 3.5. kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół, Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Karanie przynosi najlepsze efekty, gdy stosują je ci, którzy kochają, a nie ci, którzy kochają karać. P. Callaway Projekt pt. „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół oraz przedszkoli w powiecie kaliskim” w ramach PO KL - Działania 3.5. kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół, Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Kara to konsekwencja złego zachowania Projekt pt. „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół oraz przedszkoli w powiecie kaliskim” w ramach PO KL - Działania 3.5. kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół, Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Czym jest nagroda? Nagroda to prezent za dobre zachowanie Projekt pt. „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół oraz przedszkoli w powiecie kaliskim” w ramach PO KL - Działania 3.5. kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół, Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

ZABAWA TO ZESZYT ŻYCIA DZIECI BAWIĄC SIĘ ZAPISUJĄ W PAMIĘCI ZDOBYTE INFORMACJE Projekt pt. „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół oraz przedszkoli w powiecie kaliskim” w ramach PO KL - Działania 3.5. kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół, Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

ZABAWA UŁATWIA ZAPAMIĘTANIE WIADOMOŚCI WSPIERA DALSZY ROZWÓJ POZWALA ZROZUMIEĆ SIEBIE I ŚWIAT Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt pt. „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół oraz przedszkoli w powiecie kaliskim” w ramach PO KL - Działania 3.5. kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół, Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty

BAW SIĘ Z DZIECKIEM KAŻDEGO DNIA – TAK DBASZ O JEGO ROZWÓJ I SPRAWIASZ, ŻE BĘDZIECIE BLIŻEJ SIEBIE Projekt pt. „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół oraz przedszkoli w powiecie kaliskim” w ramach PO KL - Działania 3.5. kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół, Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

PRZECZYTAJ DZIECKU CODZIENNIE FRAGMENT KSIĄŻKI, OPOWIEŚCI I POROZMAWIAJ Z NIM O TYM Dziecko nauczy się czegoś o świecie, pozna słowa, nauczy się opowiadać, wypowiadać własne zdanie na dany temat. To także nauka rozmowy, jej zasad i prawidłowych zachowań. Projekt pt. „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół oraz przedszkoli w powiecie kaliskim” w ramach PO KL - Działania 3.5. kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół, Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

KOLORUJ Z DZIECKIEM KOLOROWANKI, RYSUNKI, ROZWIĄZUJ LABIRYNTY I POROZMAWIAJ Z NIM O TYM Dziecko nauczy się czegoś o świecie, pozna schematy grafomotoryczne to nauka pisania. To także nauka staranności i dokładności. Projekt pt. „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół oraz przedszkoli w powiecie kaliskim” w ramach PO KL - Działania 3.5. kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół, Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

LICZ Z DZIECKIEM WSZYSTKO, CO MOŻNA POLICZYĆ TO NAUKA MATEMATYKI Dziecko nauczy się liczyć, dodawać, odejmować. To także nauka pojęć matematycznych, tworzenia zbiorów i klasyfikacji np.: dużo, mało, wiele. Projekt pt. „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół oraz przedszkoli w powiecie kaliskim” w ramach PO KL - Działania 3.5. kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół, Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

GRAJ Z DZIECKIEM W GRY PLANSZOWE TO NAUKA MATEMATYKI I LOGICZNEGO MYŚLENIA Dziecko nauczy się liczyć, dodawać, odejmować. To także nauka przestrzegania reguł i zasad. Dziecko nauczy się wygrywać i znoszenia przegranej. Projekt pt. „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół oraz przedszkoli w powiecie kaliskim” w ramach PO KL - Działania 3.5. kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół, Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

ROZMAWIAJ Z DZIECKIEM, PYTAJ, ODPOWIADAJ NA PYTANIA, SŁUCHAJ I MÓW DO DZIECKA Dziecko nauczy się rozmowy, wyrażania opinii, słuchania innych i szacunku. To także nauka przestrzegania reguł i zasad prawidłowych kontaktów, respektowania zdania innych. Projekt pt. „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół oraz przedszkoli w powiecie kaliskim” w ramach PO KL - Działania 3.5. kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół, Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

ROZMAWIAJ Z DZIECKIEM O EMOCJACH I OKAZUJ UCZUCIA TO NAUKA SIEBIE I INNYCH Dziecko nauczy się rozpoznawania emocji u siebie i innych. To także nauka okazywania uczuć. Dziecko nauczy się radzenia sobie z emocjami. Projekt pt. „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół oraz przedszkoli w powiecie kaliskim” w ramach PO KL - Działania 3.5. kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół, Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

DZIECKO ROZWIJA SIĘ NA 4 GŁÓWNYCH PŁASZCZYZNACH SFERA EMOCJONALNA SFERA FIZYCZNA SFERA SPOŁECZNA SFERA UMYSŁOWA ROZWÓJ PROCESÓW NIEZBĘDNYCH DO NAUKI CZYTANIA, PISANIA I MATEMATYKI NAWIĄZYWANIE KONTAKTÓW, PRZESTRZEGANIE ZASAD I REGUŁ, POZIOM SAMODZIELNOŚCI I ODPOWIEDZIAL- NOŚCI ODPORNOŚĆ NA STRES, ZDOLNOŚĆ SKUPIENIA UWAGI, MOTYWACJA, UMIEJĘTNOŚĆ WYRAŻANIA I KONTROLI EMOCJI OGÓLNY STAN ZDROWIA SPRAWNOŚĆ RUCHOWA I MOTORYCZNA, ODPORNOŚĆ NA CHOROBY, ZMĘCZENIE Projekt pt. „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół oraz przedszkoli w powiecie kaliskim” w ramach PO KL - Działania 3.5. kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół, Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Miłość to nag­ro­da ot­rzy­mana bez zasług. Janis Rainis Projekt pt. „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół oraz przedszkoli w powiecie kaliskim” w ramach PO KL - Działania 3.5. kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół, Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Nagradzaj z miłości karz z miłością NIE używaj braku miłości jako KARY NIE używaj miłości jako NAGRODY Projekt pt. „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół oraz przedszkoli w powiecie kaliskim” w ramach PO KL - Działania 3.5. kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół, Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Dziecko kochane jest szczęśliwe Pomyśl, jak często w ciągu miesiąca tygodnia dnia mówiłeś dziecku KOCHAM CIĘ Projekt pt. „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół oraz przedszkoli w powiecie kaliskim” w ramach PO KL - Działania 3.5. kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół, Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Wychowanie to proces równowagi między chwaleniem i ganieniem między karaniem i nagradzaniem między mówieniem tak i mówieniem nie miedzy pracą – nauką i zabawą a odpoczynkiem to równowaga pełna miłości, szacunku i konsekwencji Projekt pt. „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół oraz przedszkoli w powiecie kaliskim” w ramach PO KL - Działania 3.5. kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół, Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego