Małopolski Konwent Regionalny Kongresu Osób z Niepełnosprawnościami Kraków, 3 czerwca 2016.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Współpraca Miasta Wrocławia z NGO - edukacja
Advertisements

Kraków, 28 czerwca 2007 r. Współpraca krakowskiego samorządu z organizacjami pozarządowymi Wydział Spraw Społecznych Urząd Miasta Krakowa.
Wczesna interwencja i wsparcie edukacji małego dziecka.
Fundacja Polskich Kawalerów Maltańskich w Warszawie "Pomoc Maltańska"
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Centrum Profilaktyki i Edukacji Społecznej PARASOL
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Animatorzy społeczni na rzecz osób niepełnosprawnych – aktywizacja środowiska na pograniczu Andrzej Łuszko Szkolna integracja w powiecie Jaworskim.
Jestem aktywny i aktywizuję innych
Zadania Świetlicy Profilaktyczno – Wychowawczej w zakresie pomocy dzieciom z trudnościami wychowawczymi i dydaktycznymi.
System wsparcia dziecka i rodziny
Departament Społeczeństwa Informacyjnego
Warto wiedzieć… Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
Dzielnicowe Centrum ds. Integracji zostało powołane Zarządzeniem nr 203/2008 Burmistrza Dzielnicy Praga Północ m.st. Warszawy z dnia 6 listopada 2008 roku.
W Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 73
Wiesław Włodarski 13 kwietnia 2010 r
Projekt Integracja dla samodzielności współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
ZESPÓŁ DOWNA, czyli edukacja 20 lat później
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
Zespół Szkół Licealnych i Zawodowych w Olecku zaprasza do rozpoczęcia nauki w zawodzie ASYSTENT OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ ul. Gołdapska Olecko Tel.
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Opolu
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Projekt: ZMYSŁOWY ŚWIAT DZIECKA. Stowarzyszenie „RÓWNE SZANSE” powstało w maju 2008 roku. W ramach swojej statutowej działalności prowadzi: - Niepubliczną.
Joanna Zarzycka Stowarzyszenie FAON Kraków,
Program wyborczy PRAWA I SPRAWIEDLIWOŚCI RADA POWIATU SOKÓLSKIEGO CZAS NA ROZWÓJ POWIATU SOKÓLSKIEGO.
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
KONFERENCJA „UCZEŃ Z ZABURZENIAMI ZACHOWANIA I EMOCJI”
WSPÓŁPRACA KANY Z WOJEWÓDZTWEM MAŁOPOLSKIM W DZIEDZINIE DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Stanisława Klimczak Dyrektor Małopolskiego Ośrodka Szkoleniowego w Krakowie.
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Katowicach, Pałac Młodzieży w Katowicach, Stowarzyszenie Inicjatyw Sportowych X Regionalne Centrum Wolontariatu.
Model współpracy instytucji i placówek oświatowych realizujących kształcenie dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Powiat Gnieźnieński.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
INTEGRACJA = tworzenie więzi, łączenie w całość, proces KLASA DZIECKO.
Artur Kochański.  Samorząd Miasta Lublin  Placówki służby zdrowia  Jednostki pomocy społecznej  Organizacje pozarządowe  Instytucje rynku pracy 
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
Zachowania trudne u osób z autyzmem i Zespołem Aspergera
Środowiskowy Dom Samopomocy
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Projekty ogólnomiejskie: realizowane i planowane do realizacji Katowice,
OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA „10 LAT USTAWY O PRZECIWDZIAŁANIU PRZEMOCY W RODZINIE – HISTORIA, DOŚWIADCZENIA, WYZWANIA” Jachranka, 14 – 15 grudnia.
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
Kształcenie integracyjne jest alternatywną formą nauczania i wychowania w warunkach szkoły ogólnodostępnej. Włączenie uczniów niepełnosprawnych do zespołu.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 1 ul. Armii Ludowej 1a Radom
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Bariery w edukacji włączającej na podstawie zgłoszeń do punktu konsultacyjnego Wszystko Jasne Agnieszka Niedźwiedzka Stowarzyszenie NIE-GRZECZNE DZIECI.
Asystent osoby niepełnosprawnej Czas trwania nauki – 1 rok.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Europejski Fundusz Społeczny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata
Projekt Partnerski, pn. Rodzina w Centrum Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Oś Priorytetowa 9 Solidarne.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU I ROZWOJU ZESPO Ł U SZKÓ Ł SPECJALNYCH W KWIDZYNIE.
KRAKOWSKA RODZINA Z DZIEĆMI NIEPEŁNOSPRAWNYMI WOBEC OFERTY USŁUG PUBLICZNYCH ORAZ POLITYKI SPOŁECZNEJ UMK PREZENTACJA WYNIKÓW BADAŃ JAKOŚCIOWYCH XII 2015.
Potrzeby rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym na terenie Gminy Miejskiej Kraków Analiza w zakresie wsparcia rodzin w ramach polityki społecznej Urzędu Miasta.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 roku w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz.U. 2017,
Dr Ewa Dziewońska.
Kształcenie specjalne
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
WYDATKI MOPS NA TLE WYDATKÓW MIASTA WĄGROWCA
Programu polityki oświatowej Miasta Olsztyna na lata
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Strajk w oświacie – kwiecień 2019 r.
Zapis prezentacji:

Małopolski Konwent Regionalny Kongresu Osób z Niepełnosprawnościami Kraków, 3 czerwca 2016

Analiza potrzeb krakowskich rodzin z niepełnosprawnym dzieckiem Autor: Aleksandra Włodarczyk

Badania ANKIETA NAJWAŻNIEJSZYCH POTRZEB RODZINY Z DZIECKIEM NIEPEŁNOSPRAWNYM badania własne Fundacji Hipoterapia, maj /czerwiec 2015 KRAKOWSKA RODZINA Z DZIEĆMI NIEPEŁNOSPRAWNYMI WOBEC OFERTY USŁUG PUBLICZNYCH w ramach cyklicznego „Raportu o Stanie Miasta” dla Gminy Kraków Opracowanie: SBM Profile, grudzień 2015 Raport: POTRZEBY RODZIN Z DZIECKIEM NIEPEŁNOSPRAWNYM NA TERENIE GMINY MIEJSKIEJ KRAKÓW. Analiza w zakresie wsparcia rodzin w ramach polityki społecznej Urzędu Miasta Krakowa Opracowanie: Błażej Pasiut, Kraków, grudzień 2015

Ankieta przeprowadzona przez Fundację Hipoterapia 200 odpowiedzi od rodzin podopiecznych: Fundacji HIPOTERAPIA – sprzężone niepełnosprawności Stowarzyszenia CHMURKA - dzieci ze schorzeniami neurologicznymi Stowarzyszenia TĘCZA - dzieci i młodzież z Zespołem Downa Integracyjnego Klubu Sportowego DRUGA STRONA SPORTU - dzieci ze spektrum autyzmu ZESPOŁU SZKÓŁ SPECJALNYCH nr 11 – uczniowie

Prezentacja dla ZESPOŁU ROBOCZEGO DS. POTRZEB RODZIN Z DZIECKIEM NIEPEŁNOSPRAWNYM w UMK (powołanego Zarządzeniem Prezydenta Miasta Krakowa Nr 1081/2015 z dnia r.) Pytania o wybór z listy najważniejszych potrzeb: dziecka niepełnosprawnego rodzeństwa dziecka niepełnosprawnego rodziców /rodziny /opiekunów

Potrzeby ze wszystkich kategorii, wg uzyskanej najwyższej liczby punktowanych odpowiedzi: 1.Leczenie /terapia dziecka niepełnosprawnego 2.Integracja /kontakty rówieśnicze 3.Finanse rodziny 4.Edukacja 5.Zdrowie rodziców 6.Wolny czas rodziców

KRAKOWSKA RODZINA Z DZIEĆMI NIEPEŁNOSPRAWNYMI WOBEC OFERTY USŁUG PUBLICZNYCH SBM Profile: 4 zogniskowane dyskusje grupowe (fgi) z rodzicami dzieci niepełnosprawnych: Śródmieście, Podgórze, Krowodrza, Nowa Huta

POTRZEBY RODZIN Z DZIECKIEM NIEPEŁNOSPRAWNYM NA TERENIE GMINY MIEJSKIEJ KRAKÓW Analiza w zakresie wsparcia rodzin w ramach polityki społecznej Urzędu Miasta Krakowa, Błażej Pasiut 731 odpowiedzi od rodzin podopiecznych z 59 placówek: 14 przedszkoli, 18 szkół podstawowych, 11 gimnazjów, 4 licea, 8 specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych oraz 4 zespoły szkół specjalnych

Problemy w rodzinie wynikające z niepełnosprawności dziecka niedostatek finansowy obciążenie fizyczne i psychiczne sprawowaną opieką nad dzieckiem brak pomocy wolontaryjnej brak warunków do rekreacji dzieci niepełnosprawnych trudności w staraniach o pomoc ze strony UMK bariery architektoniczne

Potrzeby związane stricte z niepełnosprawnością w rodzinie godne warunki życia rodzin i dzieci niepełnosprawnych – przede wszystkim posiadanie mieszkania informacja i informowanie o sprawach istotnych dla rodzin troska o przyszłość dzieci niepełnosprawnych po śmierci rodziców czasowa zastępcza opieka nad dzieckiem niepełnosprawnym uciążliwości kontaktów z systemem pomocy dla niepełnosprawnych

Pomysły na naprawę sytuacji punkt informacji kompleksowej dla opiekunów osób niepełnosprawnych zmiana zachowania urzędników wobec rodziców dzieci niepełnosprawnych na bardziej pozytywne zaniechanie kontroli na rzecz pomocy rodzinom bank wolontariuszy do czasowej opieki nad dzieckiem niepełnosprawnym rozszerzenie Karty Krakowskiej Rodziny na rodziny z dziećmi niepełnosprawnymi łatwiejszy dostęp do specjalistów medycznych poprawa dowozu do szkół poszukiwanie na świecie dobrych wzorów, wartych zastosowania w Krakowie czasowa opieka 24-godzinna hotel dla dzieci, na czas nadzwyczajnych okoliczności w rodzinie

Formy zajęć - trzy grupy a)psychologiczne (poznawanie siebie i swoich emocji, trening asertywności, grupy wsparcia dla dzieci i rodziców, praca nad sobą i poczuciem własnej wartości) b)praktyczne (nauka radzenia sobie w społeczeństwie, nauka samodzielności i zaradności życiowej, przygotowanie do zawodu) c)rozwojowe formy zagospodarowania czasu (świetlice terapeutyczne, rozwój uzdolnień, zajęcia taneczne, zajęcia teatralne)

Otoczenie społeczne – oczekiwania zrozumienie tolerancja szacunek integracja rodzina – małżeństwo – rodzeństwo

Szkoła – ważne kwestie rozwój – przyszłość rówieśnicy tolerancja pomoce dydaktyczne specjalne potrzeby edukacyjne kompetencje nauczycieli

Szkoła – ważne kwestie rozwój – przyszłość rówieśnicy tolerancja pomoce dydaktyczne specjalne potrzeby edukacyjne kompetencje nauczycieli

Edukacja – oczekiwania dostępność i przystosowanie szkół kompetencje nauczycieli i kadry placówek oświatowych wsparcie szkoleniowe dla dzieci niepełnosprawnych (psychologia, praktyka, rozwój) edukacja rodziców /podnoszenie kompetencji edukacja osób z otoczenia dzieci niepełnosprawnych edukacja społeczna /kampanie informacyjne