Dobór, gromadzenie i przechowywanie dowodów na potrzeby zadania audytowego Ministerstwo Finansów 24 września 2015 r. 1.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Advertisements

Zewnętrzne i wewnętrzne uwarunkowania inteligentnej specjalizacji regionów Toruń, 20 marca 2013 Instytut Badań nad Przedsiębiorczością i Rozwojem.
10 lat audytu wewnętrznego z perspektywy podmiotu koordynującego
Pierwsze lata audytu wewnętrznego w Polsce. Wnioski na przyszłość.
HUMAN PERFORMANCE IMPROVEMENT
Doświadczenia z udziału w teście systemu AKSES VI Ogólnopolskie Spotkanie Sieciujące OWES – Kraków, październik 2012.
Znaczenie podręcznika
Rola kontroli skarbowej w wykrywaniu nieprawidłowości Departament Certyfikacji i Poświadczeń Środków z UE w Ministerstwie Finansów.
Kontrola administracji
TECHNIKI, DOWODY, PRZEBIEG BADANIA ROCZNEGO SPRAWOZDANIA FINANSOWEGO
Możliwości zastosowania ewaluacji w procesie zarządzania sektorem publicznym. Wnioski i doświadczenia wynikające z procesu ewaluacji polityki spójności.
Audyty systemów zarządzania i kontroli oraz audyty operacji
ŚLĄSKI ZWIĄZEK GMIN I POWIATÓW ul. Stalmacha 17 Katowice
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
ZASADY AUDITOWANIA ZARZĄDZANIE PROGRAMEM AUDITÓW
Grupa Wymiany Doświadczeń z zarządzania transportem miejskim moderator: dr Michał Wolański Katedra Transportu Szkoły Głównej Handlowej Doskonalenie zarządzania.
Wartość czynności doradczych audytu Agata Kumpiałowska
Rola audytu wewnętrznego w systemie zapewnienia
Mapowanie procesów pracy i organizacja stanowisk
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
438/2001 Kontrola 5% Zamknięcie pomocy 1083/2006, 1828/2006 Audyt systemów Audyt operacji Ustawa z dnia 28 września 1991 r. o kontroli skarbowej.
Audyt wewnętrzny w systemie kontroli zarządczej
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
Diagnoza edukacyjna Znaczenie Rodzaje Narzędzia Analiza.
- instrumenty ewaluacji i monitoringu RSI
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Założenia i plany Dla Animatorów tworzących Lokalne Grupy Działania Przygotowała Ewa Monika Ratajska.
praktyczne, prowadzone z zachowaniem obiektywizmu i etycznego podejścia, okresowe badanie oceniające postęp na drodze do osiągania ustalonych rezultatów.
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Kontrola zarządcza w jednostkach samorządu
Kryzys pod kontrolą? Ryzyko jako stały element zarządzania firmą II Kongres Dyrektorów Finansowych Sheraton Warsaw Hotel, 28 kwietnia r.
Rola audytora wewnętrznego w uczelni
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Zmiany w wymaganiach normy ISO (w kontekście EMAS)
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Departament Polityki Wydatkowej Warszawa, 13 stycznia 2015 r.
w projekcie PROCESY CELE KOMPETENCJE
Efektywne i skuteczne komunikowanie się z audytorami jako element wsparcia procesu osiągania celów kierownika jednostki Monika Kos Departament Polityki.
Statystyka wniosków złożonych w ramach I edycji konkursów Działań 1.1, 1.5, 1.6 SPO RZL Departament Wdrażania EFS Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Ministerstwo Finansów
Komunikacja w pracy audytora wewnętrznego
Audyt komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej na przykładzie jednostki samorządu terytorialnego Opracowanie: Elżbieta Paliga Kierownik Biura Audytu Wewnętrznego.
Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:
Audyt wewnętrzny jako źródło oceny kontroli zarządczej w jednostce
Alternatywny slajd początkowy – animacja logotypu załączona jako film, w trybie prezentacji animację należy uruchomić poprzez kliknięcie w grafikę.
Zainwestujmy razem w środowisko Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Z a i n w e s t u j m y r a z e m w ś r o d o w i s k o Kontrole.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Ołtarzew:
lider projektu: STOWARZYSZENIE ESWIP partner projektu: STOWARZYSZENIE ADELFI okres realizacji: –
Kontrola zarządcza w jednostce budżetowej
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
 Kontrola zarządcza to ogół działań podejmowanych dla zapewnienia realizacji celów i zadań w sposób:  1. zgodny z prawem  2. efektywny  3. oszczędny.
KONTROLA I AUDYT WEWNĘTRZNY. AUDYT WEWNĘTRZNY - AUDIT WEWNĘTRZNY AUDYT WEWNĘTRZNY - KONTROLA WEWNĘTRZNA AUDYT WEWNĘTRZNY - AUDYT ZEWNĘTRZNY.
Audyt rachunkowości w jsfp (podsumowanie) oraz audyt projektów UE Ministerstwo Finansów 25 czerwca 2015 r. 1.
Rolę aktu kodyfikującego przepisy prawa finansowego pełni ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U ) Tego bym nie powiedział.
Efektywność zarządzania w sektorze publicznym Ministerstwo Finansów 16 czerwca 2015 r. Coroczne spotkanie przedstawicieli komitetów audytu.
Prezentacja wyników zawartych w Rocznym sprawozdaniu audytowym Departament Wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego 01 Mój region w Europie.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
ANALIZA WARTOŚCI PRZEDSIĘWZIĘĆ PROJEKTOWYCH ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM KRYTERIUM ICH EFEKTYWNOŚCI Bartłomiej Czekaj Numer albumu: 1892 Promotor: Prof.
Menedżer finansowy Katedra finansów przedsiębiorstw i ubezpieczeń gospodarczych Katowice,
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Audyt planów strategicznych i rozwojowych Jak najlepiej odpowiadać na potrzeby mieszkańców, jak badać czy przyjęte plany i założenia są realizowane oraz.
XIV Samorządowe Forum Kapitału i Finansów Katowice 2016
Katedra finansów przedsiębiorstw i ubezpieczeń gospodarczych
Możliwości rozwoju kompetencji osób dorosłych – system bonów szkoleniowych i znak jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno - Szkoleniowych.
Dr n. o zdrowiu Anna Rybarczyk-Szwajkowska
Audyt niezależna ocena skuteczności miejskiego systemu CCTV
AKTA STAŁE Wykaz aktów prawnych
Zarządzanie ryzykiem - element kontroli zarządczej
Uszczelnienie systemu podatkowego, co dalej?
Zapis prezentacji:

Dobór, gromadzenie i przechowywanie dowodów na potrzeby zadania audytowego Ministerstwo Finansów 24 września 2015 r. 1

Cele spotkania Poprawa użyteczności audytu wewnętrznego w sektorze publicznym Rozwój metodyki audytu wewnętrznego Utrwalenie wiedzy na temat źródeł i rodzajów dowodów oraz procesu ich gromadzenia, przechowywania i archiwizacji Wymiana doświadczeń w zakresie odpowiedniego doboru dowodów na potrzeby zadania audytowego i działania na dowodach

Dlaczego mówimy o dowodach? Podstawą skuteczności audytu wewnętrznego jest wiarygodność i rzetelność dostarczanej przez audyt informacji. Nieświadome dostarczenie fałszywego zapewnienia może narazić na znaczące ryzyko nie tylko audyt, ale całą jednostkę 3

Warunki dla wygenerowania właściwej informacji SKUTECZNOŚĆ I EFEKTYWNOŚĆ TRAFNOŚĆ RZETELNOŚĆ OBIEKTYWIZM 4

Praca z dowodami 5 Przechowywanie, archiwizacja, udostępnianie Ochrona dowodów Dochodzenie do wniosków, jak być powinno – zalecenia wnioskowanie na podstawie dowodów Dochodzenie do wiedzy, jak jest – ustalenia Właściwy dobór i gromadzenie dowodów Właściwe narzędzia działaniach na dowodach

Co audytor powinien wiedzieć o dowodach? Dowody ŹródłaRodzajeCechy Czynności na dowodach Znaczenie dowodów 6

Wnioski 7 Wiedza i umiejętności w zakresie odpowiedniego doboru dowodów oraz właściwych działań na dowodach, pozwala na dostarczenie rzetelnej i wiarygodnej informacji dot. ustaleń oraz zaleceń w ramach ocenianego obszaru. Wiarygodna i rzetelna informacja dostarczana przez audyt wewnętrzny jest podstawą jego skuteczności. Wkład audytu wewnętrznego w dostarczanie odpowiedniej informacji zarządczej to wsparcie kierownika w lepszym zarządzaniu jednostką i osiąganiu jej celów.