Instytut Ochrony Zdrowia przedstawia Index Nastrojów Branży Zdrowotnej czyli pierwszy z serii pomiar temperatury i ciśnienia wśród głównych uczestników.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Koszyk gwarantowanych świadczeń opieki zdrowotnej.
Advertisements

Konferencja ZPHF 10 kwietnia 2008 Andrzej Stachnik
OUTPLACEMENT JAKO KONCEPCJA SZERSZEGO SPOJRZENIA NA ZASOBY LUDZKIE W ORGANIZACJI W światowej i lokalnej prasie coraz częściej pojawiają się informacje.

Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
Uwarunkowania rozwoju sektora produktów i usług medycznych
Budżetowanie kapitałów
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
[odpowiedzi spontaniczne]
1. Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny błąd statystyczny dla takiej.
1. BAROMETR NASTROJÓW EKONOMICZNYCH STYCZEŃ 2009 Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1. BAROMETR NASTROJÓW EKONOMICZNYCH WRZESIEŃ 2008 Badanie zrealizowane zostało w dniach 5-11 września 2008 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1. Maj 2010 Barometr nastrojów ekonomicznych Badanie zrealizowane zostało w dniach maja 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków.
1. Lipiec 2010 Barometr nastrojów ekonomicznych Badanie zrealizowane zostało w dniach 5-11 lipca 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków.
1. BAROMETR NASTROJÓW EKONOMICZNYCH LISTOPAD 2008 Badanie zrealizowane zostało w dniach listopada 2008 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1. Sierpień 2010 Barometr nastrojów ekonomicznych Badanie zrealizowane zostało w dniach sierpnia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1 Badanie zrealizowane zostało w dniach 4-9 listopada 2011 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny błąd statystyczny dla takiej.
1. BAROMETR NASTROJÓW EKONOMICZNYCH GRUDZIEŃ 2008 Badanie zrealizowane zostało w dniach grudnia 2008 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1 Badanie zrealizowane zostało w dniach marca 2011 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny błąd statystyczny dla takiej.
1. Czerwiec 2010 Barometr nastrojów ekonomicznych Badanie zrealizowane zostało w dniach czerwca 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1 Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2011 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny błąd statystyczny dla takiej.
1. Czerwiec 2010 Barometr nastrojów ekonomicznych Badanie zrealizowane zostało w dniach czerwca 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1. Badanie zrealizowane zostało w dniach 5-10 czerwca 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny błąd statystyczny dla takiej.
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
System opieki zdrowotnej - stan obecny i perspektywy
Innowacyjna i konkurencyjna gospodarka rozwija się dzięki wykształconym i otwartym na zmiany ludziom 25 kwietnia 2007 r.
Koszyk gwarantowanych świadczeń opieki zdrowotnej.
KIERUNKOWE ZMIANY LEGISLACYJNE W OCHRONIE ZDROWIA
Uwarunkowania ekonomiczne a gospodarka zeroemisyjna Jan Brzóska Jan Pyka 24 luty 2011.
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Czynniki zmian czyli, co od czego zależy. Co wpływa na wyniki spzoz? 1/2 1. Czynniki ekonomiczne 2. Czynniki polityczne, prawne i fiskalne 3. Czynniki.
Województwa Pomorskiego 2020 a jakość edukacji w regionie
Organizacja zajęć w klasach I-III ze szczególnym uwzględnieniem 6-latka i łagodnym przejściem w II etap edukacyjny Aleksandra Klimza
Kluczowe czynniki sukcesu
Wyniki Badania 6- i 7-latków na starcie szkolnym
Rada Statystyki Warszawa 19 maj Agenda Cel badania: Poznanie opinii właścicieli przedsiębiorstw i kluczowych menedżerów na temat statystyki publicznej,
Kultura organizacyjna MSP
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem Polaków 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM POLAKÓW Czerwiec 2014.
Definicja Zgodnie z definicją Światowej Organizacji Zdrowia – system zdrowotny to wszystkie organizacje, zakłady i instytucje, których zadaniem są działania.
1. 2 Wynagrodzenia w sektorze energetycznym - uwarunkowania kulturowe Adam Cichocki Zbigniew Dudziński Warszawa
1. Maj 2010 Barometr nastrojów ekonomicznych Badanie zrealizowane zostało w dniach maja 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków.
1. Badanie zrealizowane zostało w dniach 6-10 marca 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny błąd statystyczny dla takiej.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Gorzów Wielkopolski 04 – r. Zasady kontraktowania.
Wizerunki polityków. Zmiana postrzegania premier Kopacz po expose 1-5 października 2014 roku Wizerunki liderów i partii politycznych Dr hab. Norbert Maliszewski.
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
Prezentacja wyników z badania opinii wielkopolskich przedsiębiorców na temat organizacji zrzeszających przedsiębiorców oraz samorządu gospodarczego Poznań,
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
PLAN MONITOROWANIA POZIOMU JAKOŚCI W PODMIOTACH, DLA KTÓRYCH ORGANEM TWORZĄCYM JEST SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO.
POD DOBRĄ OCHRONĄ. O NAS  Jedyna organizacja na Dolnym Śląsku skupiająca zarówno świadczeniodawców podstawowej, jak i specjalistycznej opieki zdrowotnej.
Konferencja Prasowa Warszawa, 3 marca 2016 r.. 2 Barometr Rynku Pracy V IV Podsumowanie I Zdaniem Pracownika II Zdaniem Pracodawcy III Wyzwania pracodawców.
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Założenia – BMC#1 Busin ess Mod el Canv as #1 Kluczowe partnerstwa Główne działaniaWartość Relacje z klientamiKlienci Dostawcy mięsaProdukcja Reklamy.
Jerzy Hausner Gospodarka, rozwój, państwo. Na początek: trochę optymizmu.
Michał Stanikowski Warszawa, Marzec 2011 Raport z sondażu dotyczący projektu ograniczenia refundacji leków.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
A chcemy dowiedzieć się za unijne pieniądze dr Małgorzata Wiśniewska.
Prognoza nastrojów i działań przedsiębiorców w perspektywie najbliższego półrocza Data badania: II półrocze 2015.
Gdańsk, 27 czerwca 2016 r. Centralna koordynacja interwencji EFSI w sektorze zdrowia na lata Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego.
Opieka farmaceutyczna – jak powinna wyglądać?
Dr n. o zdrowiu Anna Rybarczyk-Szwajkowska
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Rola sektora MŚP w gospodarce rynkowej dr Krystyna Kmiotek
Wzmocnienie potencjału instytucjonalnego NSZZ „Solidarność”
Diagnoza otoczenia związków zawodowych i płynące z niej uwarunkowania
Uwarunkowania gospodarcze polityki gospodarczej w Polsce
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
Zapis prezentacji:

Instytut Ochrony Zdrowia przedstawia Index Nastrojów Branży Zdrowotnej czyli pierwszy z serii pomiar temperatury i ciśnienia wśród głównych uczestników branży zdrowotnej w Polsce 24 stycznia 2013

WPROWADZENIE  Sektor ochrony zdrowia w Polsce daje zatrudnienie ok. 900,000 osób  Co 10 czynny zawodowo Polak na co dzień zawodowo związany jest z branżą zdrowotną  Publiczne wydatki na zdrowie stanowią ok. 10% wszystkich wydatków państwa  Całkowite wydatki na opiekę zdrowotną wynoszą ok. 100 mld zł rocznie Jaka jest kondycja i samoocena głównych uczestników rynku? Jak wygląda środowisko i otoczenie branży zdrowotnej? Czy warunki funkcjonowania branży mogą mieć wpływ na jej efektywność?

PRZEMYSŁ ZAŁOŻENIA BADANIA Instytut Ochrony Zdrowia we współpracy z pracownią badawczą BSM zrealizował ogólnopolskie badanie sondażowe na reprezentatywnej grupie menadżerów i pracowników sektora ochrony zdrowia. CEL Stworzenie zestawu zestandaryzowanych, obiektywnych wskaźników mierzących nastroje i poziom satysfakcji branży KTO CO ŚWIADCZENIODAWCY DYSTRYBUTORZY Menadżerowie, Personel Medyczny i Pielęgniarski Producenci Leków i Produktów Medycznych Farmaceuci, Kierownicy Aptek i Hurtowni KONDYCJA BRANŻY WARUNKI DZIAŁANIA I ROZWOJU LUDZIE FIRMY OTOCZENIE PRAWNE REGULATOR PŁATNIK PUBLICZNY

WSKAŹNIKI SATYSFAKCJI Ankietowani oceniali na ile zgadzają się, że: …uważa pracę w branży za dobrze płatną …ceni korzyści pozamaterialne …przestrzega etyki …uważa pracę w branży za stabilna i bezpieczną …czuje się szanowane społecznie... jest w dobrej kondycji finansowej …rozwija się... dobrze radzi sobie ze zmianami w otoczeniu... dobrze radzi sobie na polu konkurencji... jest czytelne, zrozumiałe... zapobiega nadużyciom w systemie refundacji... dobrze reguluje działalność i konkurencję (placówek, firm, aptek)... dobrze reguluje proces tworzenia list leków refundowanych... sprzyja poprawie jakości opieki zdrowotnej... jest kompetentny, rozumie problemy sektora zdrowia... jest otwarty na dialog ze środowiskiem... dobrze informuje opinię publiczną... działa dla poprawy jakości opieki zdrowotnej … prowadzi dobrą politykę informacyjną rozumie potrzeby i problemy środowiska … działa transparentnie … jest kompetentny … działa dla dobra pacjentów Moje środowisko…Miejsce, gdzie pracuję…Obecne prawo…Regulator…Płatnik publiczny… WARUNKI DZIAŁANIA I ROZWOJU KONDYCJA BRANŻY LUDZIE FIRMY OTOCZENIE PRAWNE REGULATOR PŁATNIK PUBLICZNY Na podstawie odpowiedzi skonstruowano 5 wskaźników Skala punktowa od -1 do +1 Na podstawie odpowiedzi skonstruowano 5 wskaźników Skala punktowa od -1 do +1

WARUNKI DZIAŁANIA I ROZWOJU KONDYCJA BRANŻY WARTOŚCI OGÓLNE strefa oceny negatywnej strefa oceny pozytywnej strefa oceny negatywnej strefa oceny pozytywnej strefa oceny negatywnej strefa oceny pozytywnej LUDZIE FIRMY OTOCZENIE PRAWNE REGULATOR PŁATNIK PUBLICZNY ŚWIADCZENIODAWCY PRZEMYSŁ DYSTRYBUTORZY

KONDYCJA BRANŻY Ogólnie główni aktorzy branży pokazują umiarkowanie dobry lub dobry poziom satysfakcji tak ze strony ludzi, jak i przedsiębiorstw:  Wszyscy deklarują satysfakcjonujący poziom przestrzegania etyki (nawet + 0,66)  Wszyscy dobrze oceniają kondycję i zdolności konkurencyjne firm, dla których pracują (nawet +0,66) W niektórych obszarach pojawiają się jednak wątpliwości, które wskazują na niepewność i lęk wśród pracowników wszystkich trzech grup:  Wyraźny brak satysfakcji po stronie świadczeniodawców i dystrybucji jeśli chodzi o zarobki (nawet -0,55)  Podobnie nisko postrzegane jest bezpieczeństwo zatrudnienia w przemyśle i wśród dystrybutorów (nawet -0,52)  Szczególnie pracownicy przemysłu odczuwają brak satysfakcji jeśli chodzi o poszanowanie społeczne (-0,35)

WARUNKI DZIAŁANIA I ROZWOJU Wszyscy trzej główni aktorzy branży uznają, że obecne warunki do działania są dla nich istotnie niekorzystne, i dotyczy to każdego z trzech badanych wymiarów, czyli otoczenie prawne, relacje z regulatorem i współpraca z płatnikiem publicznym.... jest czytelne, zrozumiałe... zapobiega nadużyciom w systemie refundacji... dobrze reguluje zasady działalności i konkurencji (placówek, firm, aptek)... dobrze reguluje proces wprowadzania leków na listy... sprzyja poprawie jakości opieki zdrowotnej Obecne prawo, regulujące sferę opieki zdrowotnej… satysfakcja brak satysfakcji... jest kompetentny, rozumie problemy sektora zdrowia... jest otwarty na dialog z moim środowiskiem zawodowym... dobrze informuje opinię publiczną o swych pracach... zmierza w kierunku poprawy jakości opieki zdrowotnej Regulator, tworząc prawo dla sektora zdrowia… satysfakcja brak satysfakcji ŚWIADCZENIODAWCY PRZEMYSŁ satysfakcja brak satysfakcji … prowadzi dobrą politykę informacyjną rozumie potrzeby i problemy środowiska … działa transparentnie … jest kompetentny … działa dla dobra pacjentów Płatnik publiczny… ŚWIADCZENIODAWCY

TEMPERATURA & CIŚNIENIE BRANŻY Index nastroju wynosi: - 0,15 pkt. Index optymizmu - 0,31 pkt. Index optymizmu - 0,18 pkt. Index optymizmu - 0,16 pkt. Index nastroju wynosi: - 0,14 pkt. Index nastroju wynosi: - 0,20 pkt. PRZEMYSŁ ŚWIADCZENIODAWCY DYSTRYBUTORZY TERMOMETR SATYSFAKCJI i NASTROJU BAROMETR OPTYMIZMU

WNIOSKI  Badanie nastroju branży zdrowotnej w Polsce pokazuje niepokojący obraz tego kluczowego z perspektywy interesu społecznego sektora.  Używając terminologii lekarskiej, można stwierdzić, że branża jest w zapaści lub jest jej bliska  Ostatni rok szczególnie źle wpłynął na nastroje branży, ale prognozy na rok 2013 wcale nie są lepsze.  W zgodnej opinii wszystkich uczestników rynku to czynniki zewnętrzne - czyli otoczenie prawne, relacje z regulatorem i decyzje płatnika publicznego mają wpływ na tak złe nastroje

Instytut Ochrony Zdrowia Dziękujemy !