Uczymy się rozpoznawać swoje uczucia. Radość, miłość, zadowolenie, a także smutek, lęk, złość, gniew, poczucie winy, zazdrość to uczucia, które mają.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
AGRESJA WŚRÓD MŁODZIEŻY
Advertisements

JAK SOBIE RADZIĆ Z PRZEMOCĄ?
PRZEMOC I AGRESJA Jak zapobiegać?
Autorzy: Aleksandra Walasek Kinga Urban Klasa 1a
Hasło promujące życie bez agresji.
POWIEDZ „NIE”- czyli sztuka odmawiania. Asertywność.
Czym różni się radość od miłości?
NEGOCJACJE jako proces komunikowania się
Agresja i przemoc rówieśnicza
Prowokacja podstępne, wyzywające i zaczepne działanie, którego celem jest postawienie jakiejś osoby (lub grupy osób) w trudnej, kłopotliwej.
Czynniki wpływające na motywację wewnętrzną
AGRESJA I PRZEMOC WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻY
SIĘGAJ PO TO, CZEGO CHCESZ NIE RANIĄC INNYCH!
PRZEMOC I AGRESJA.
Cel programu Celem Programu jest przeciwdziałanie przemocy w polskich szkołach przez zwiększenie świadomości problemu, zmianę postaw wobec przemocy, a.
Broszura opisuje zjawisko przemocy i agresji oraz jego formy
Szczęście.
Wychowanie dziecka według Janusza Korczaka
Patrzcie na świat naszymi oczami, a wtedy zrozumiecie nasze potrzeby, odczucia.
ŚWIAT LUDZKICH UCZUĆ.
Co to jest naruszenie nietykalność cielesnej ?
Z JAKIM PROBLEMEM MOŻE SPOTKAĆ SIĘ MÓJ RÓWIEŚNIK ?
TYDZIEŃ WALKI Z PRZEMOCĄ w ZSP w Jasienicy 14 – 22 kwietnia 2010
MYŚLI O CIERPIENIU.
Przyczyny agresji i przemocy wśród dzieci i młodzieży
„Słowa ranią przez całe życie”
Z jakim problemem może spotkać się mój rówieśnik
Projekt European „START“ walczy z przemocą i ogłasza luty-marzec miesiącami prewencji zachowań agresywnych w Gimnazjium K. Parczewskiego.
Asertywność czyli jak żyć z ludźmi Autor: Elżbieta Bowdur.
Żeby nie żałować....
„...A moja szkoła jest bezpieczna”.
SYSYTEM PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W SZKOLE
Przemoc w szkole ZJAWISKO PRZEMOCY I ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH
Oswajanie swoich emocji
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
przypadku prześladowania
O korzeniach i skrzydłach…
Strategie rozwiązywania konfliktów
Ankieta na temat agresji w szkole
JAK NAUCZYĆ SIĘ MÓWIĆ "NIE"?
 Uważam, że powinny się zmienić stosunki między niektórymi dziećmi i rodzicami. Jeżeli jakieś dziecko coś "zbroi" lub dostanie jakąś złą ocenę, czy też.
Prawa dziecka.
Przesłanie SZKOŁY BEZ PRZEMOCY na rok 2010/11
Poczucie komfortu. Poczucie komfortu to nie tylko wygoda ale także. Poczucie bezpieczeństwa i bycie wśród ludzi, do których masz zaufanie. Wytrwałość.
Problemy współczesnej młodzieży
,,Filozofia pozytywnego myślenia’’
czyli jak mówić bez oskarżenia
CZY ZŁOŚĆ JEST ZŁA?.
PRZEMOC I AGRESJA.
AKCEPTACJA UCZUĆ CZYLI JAK SKUTECZNIE SIĘ KOMUNIKOWAĆ
Postawa asertywna.
Szkoła bez przemocy.
PRZEMOC I AGRESJA.
Asertywność w relacjach społeczno – zawodowych w ramach projektu „Licencja pracownika ochrony fizycznej I-go stopnia pierwszym stopniem do zatrudnienia”
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku PREZENTACJA Z DORADZTWA ZAWODOWEGO,, FILOZOFIA POZYTYWNEGO MYŚLENIA ’’
Przygotowała mgr Katarzyna Kamińska-Jurkiewicz. (Kol. 3,20)
Spotkanie z pedagogiem szkolnym Tematyka spotkania Część 1. Zjawisko przemocy i agresji słownej Część 2. Spędzanie czasu wolnego z dzieckiem.
WSZYSTKIE KOLORY EMOCJI
AGRESJA- przez agresję rozumie się każde zamierzone działanie, mające na celu wyrządzenie komuś lub czemuś szkody, krzywdy, straty, bólu fizycznego czy.
Czym jest agresja i przemoc?
JAK CHRONIĆ MŁODEGO CZŁOWIEKA PRZED ZAGROŻENIAMI WSPÓŁCZESNEGO ŚWIATA
KINGA REJ V G.
PRZEMOC I AGRESJA.
Wykonały: Dominika Radziewińska Kinga Stelmaszczuk
ROZWÓJ SPOŁECZNY I EMOCJONALNY W WIEKU PRZEDSZKOLNYM Materiały szkoleniowe dla rodziców. Opracowanie na podstawie: J. Cieszyńska, M. Korendo, (2007), Wczesna.
Mądrze, grzecznie i bezpiecznie korzystam z Internetu
PRZEMOC I AGRESJA.
PRZEMOC I AGRESJA.
Zapis prezentacji:

Uczymy się rozpoznawać swoje uczucia

Radość, miłość, zadowolenie, a także smutek, lęk, złość, gniew, poczucie winy, zazdrość to uczucia, które mają duży wpływ na nasze samopoczucie, zachowanie, uczenie się i porozumiewanie z innymi.

Każdy z nas jest inny, ma inne poczucie humoru, inne zdolności, umiejętności i każdy inaczej zachowuje się w różnych sytuacjach. Gdy czujemy radość, zadowolenie, miłość i nic nas nie boli, to jesteśmy pogodni i uśmiechnięci, a świat wydaje się przyjazny i piękny.

Gdy odczuwamy smutek, lęk, złość, gniew, zazdrość czy ból, to nie mamy humoru, a wszystko wokół nas wydaje się trudne i nieprzyjemne. Nie mamy wtedy ochoty na uśmiech, ani na żarty.

 Emocje towarzyszą nam przez całe życie, ich źródłem jest wszystko to, co nas otacza, czyli nasza rzeczywistość. My - uczestnicząc w tej rzeczywistości - martwimy się, cieszymy, smucimy i gniewamy. W ten sposób przeżywamy stosunek do samego siebie i świata. Tak więc emocje po prostu są i człowiek może z nimi zrobić to, co zechce.

 Wszyscy ludzie powinni się nauczyć nazywać swoje emocje i poznać sposoby ich wyrażania tak, aby nie czynić krzywdy sobie i innym ludziom. Emocje przeżywają również niektóre zwierzęta, ale tylko człowiek umie nad nimi panować i przewidzieć ich skutki.

 Zbyt uległe i nieśmiałe,  Spokojne i odważne – czyli asertywne.  Agresywne.

 Postawa zachowujących się ulegle wobec innych ludzi ja się nie liczę - możesz mnie wykorzystywać moje uczucia nie są ważne - tylko twoje się liczą moje myśli są nieistotne - tylko twoje godne są wysłuchania ja jestem niczym - ty jesteś najważniejszy. ty jesteś w porządku - ja łatwo mogę nie być w porządku.

boją się utraty aprobaty u innych ludzi boją się odrzucenia przez innych ludzi chcą za wszelką cenę uniknąć konfliktów z innymi uważają, że jest to poprawne, grzeczne zachowanie

inni ludzie coraz mniej liczą się z osobą która zachowuje się ulegle przeżywa one poczucie krzywdy, złości traci poczucie własnej wartości może dojść do wybuchu agresji spowodowanej kumulowaniem się zranień, urazów.

oto moje uczucia - twoje się nie liczą oto, czego ja chcę - twoje pragnienia nie są ważne oto, co uważam - jesteś głupi sądząc inaczej ja jestem w porządku - ale wiem, że ty nie jesteś

 nie wierzą w samych siebie boją się, że zachowując się inaczej, nie dostają tego na czym im zależy doświadczyli, że takie zachowania okazują się skutecznie chcą zwrócić na siebie uwagę chcą zademonstrować swoją władzę chcą wyładować złość chcą manipulować innymi

konflikty w stosunkach z innymi ludźmi utrata szacunku dla samego siebie utrata szacunku dla innych samotność może dojść do przemocy

 Złość to emocja (uczucie). Jest związana z mobilizacją energii i pojawia się zazwyczaj w sytuacjach, w których napotykamy na przeszkodę (szeroko rozumianą) w osiągnięciu ważnego dla nas celu. Przeżywają ją wszyscy i nie mamy wpływu na jej pojawienie się. Dlatego złoszczenie się nie jest samo w sobie ani złe, ani dobre. Możemy mieć natomiast wpływ na to, co robimy, gdy czujemy złość.   Agresję definiuje się najczęściej jako świadome, zamierzone działanie, mające na celu wyrządzenie komuś szeroko rozumianej szkody - fizycznej, psychicznej lub materialnej. Jej charakterystyczną cechą jest używanie przez kogoś siły fizycznej lub psychicznej wobec osoby o zbliżonych możliwościach, mającej zdolność skutecznej obrony. Agresja jest często, lecz nie zawsze, sposobem wyrażania złości. W szczególnych warunkach agresja może przeradzać się w przemoc.   Przemoc to wykorzystanie swojej przewagi nad drugim człowiekiem ( fizycznej, emocjonalnej, społecznej, duchowej). Mamy z nią do czynienia wówczas, gdy osoba słabsza (ofiara) poddana jest przez dłuższy czas negatywnym działaniom osoby lub grupy osób silniejszych (sprawcy przemocy). 

Czy to jest złość, agresja, czy też przemoc?  Cała klasa wyśmiewa się z Basi.  Dwaj koledzy z tej samej klasy biją się na przerwie.  Dziecko krzyczy i tupie nogami, gdy mama nie chce mu kupić zabawki.  Starsi chłopcy sprzedający w szkolnym sklepiku wydają maluchom za mało reszty.  Grupa osób wysyła Renacie niemiłe sms-y.

 Krzysiek umyślnie zniszczył plecak kolegi.  Koledzy nie pozwalają Jarkowi wieszać kurtki w szatni, mówiąc że ona śmierdzi.  Hania była tak zdenerwowana, że kilka razy uderzyła ręką w stół.  Koleżanki od dawna ignorują Martę, udając że nie słyszą, co do nich mówi.

 Marcin pokazał koledze obraźliwy gest.  Bożena dostała jedynkę i ze złości rozbolał ją brzuch.  Rafał zrobił koledze zdjęcie, gdy ten przebierał się na w-f i umieścił je w Internecie.  Ala w złości obraziła koleżankę, mówiąc niemiłe rzeczy o jej rodzicach.