Wiem czego chcę!!!.  Każdy z Nas staje przed różnymi wyborami. Jednym z najważniejszych jest wybór ścieżki kształcenia.  Twoja Kariera jest w twoich.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Witam na szkoleniu Colway. SZKOLENIE Z PREZENTOWANIA PIERWSZEGO PLANU FINANSOWEGO COLWAY.
Advertisements

1 Mój sposób na efektywną naukę Opracowała: Agnieszka Terebus studentka V roku Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie na kierunkach: Pedagogika Zdolności.
Zarządzanie Zmianą Sesja 3 Radzenie sobie z ludzkimi aspektami zmiany: opór.
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
GRUPY I ZESPOŁY © dr E.Kuczmera-Ludwiczyńska, mgr D.Ludwiczyński.
Pionierka ogół umiejętności związanych z budowaniem przez harcerzy.
Moduł 5 Temat 1 Poziom 2 Dzielenie się pomysłami.
Agresja i przemoc w środowisku szkolnym -metody postępowania w sytuacjach trudnych.
Jak zapobiegać przemocy domowej wobec dzieci i młodzieży. Iwona Czerwoniuk psychoterapeuta BSFT (Terapia Krótkoterminowa Skoncentrowana na Rozwiązaniu)
Teoria gry organizacyjnej Każdy człowiek wciąż jest uczestnikiem wielu różnych gier. Teoria gier zajmuje się wyborami podejmowanymi przez ludzi w warunkach.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Drogi uczniu ! Tą prezentacją pragniemy udowodnić Ci, że matematyka jest bardzo ważna w życiu codziennym. Pomyśl, korzystasz z niej na każdym kroku: w.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
Jak zachęcić uczniów do ćwiczenia na w-fie? Oliwia Kułaga Kl. IIe.
KLASA PSYCHOLOGICZNO – PRAWNA. PRZEDMIOTY REALIZOWANE WEDŁUG ROZSZERZONEGO PROGRAMU NAUCZANIA JĘZYK POLSKI - OD KLASY PIERWSZEJ MOŻLIWOŚĆ WYBORU DOWOLNYCH.
Mój przyszły zawód: WETERYNARZ.
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
Trening cardio Gdy chcemy zrzucić kilka kilogramów i pozbyć się cellulitu, warto zdecydować się na trening cardio, który nie tylko pomoże spalić tłuszcz,
„Zasoby ludzkie są jak zasoby naturalne: są często głęboko zakopane. Musisz ich poszukać, nie leżą zwyczajnie na powierzchni wokoło.” Sir Ken Robinson.
Czyli Jędrki, Emki i Zuźki. Każdy człowiek ma w sobie wielkie możliwości, musi je tylko odkryć !
KOMUNIKOWANIE W PROCESIE WSPIERANIA ROZWOJU SZKOŁY Jarosław Kordziński NA.
EWALUACJA JAKO ISTOTNY ELEMENT PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH Sonia Rzeczkowska.
MOJE CZYSTE MIASTO Relacja Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 7 w Rudzie Śląskiej.
MOTYWACJA. Słowo motywacja składa się z dwóch części: Motyw i Akcja. Aby podjąć działanie (akcję), trzeba mieć do tego odpowiednie motywy. Łaciński źródłosłów.
… przemy ś lenia pedagogiczne. „Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia.
ZAPROSZENIE DO PRZYGODY 2. tura tutoringu dla Liderek i Liderów Pracowni Orange.
Coaching w poradnictwie zawodowym i edukacji. PLAN Definicja, proces - zmiana Możliwość wykorzystania coachingu w poradnictwie zawodowym i edukacji Model.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Jak sobie z nim radzić ?.
MODUŁ 3 TEMAT 3 POZIOM 1 Zarządzani e czasem. CZY TO JUŻ CZAS PANIKOWAĆ…? Jesteś liderem pierwszej misji na Marsa! Jesteś bliski/a zakończenia pierwszego.
Zarządzanie zmianą Sesja 4 Skuteczne współdziałanie w ramach organizacji.
Sesja 6 Planowanie wdrożenia: Mapa Procesu Zmian
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko „Dla rozwoju infrastruktury.
KOSZTY W UJĘCIU ZARZĄDCZYM. POJĘCIE KOSZTU Koszt stanowi wyrażone w pieniądzu celowe zużycie majątku trwałego i obrotowego, usług obcych, nakładów pracy.
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
Przygotowała Dominika Karpińska - psycholog. Nie każdy ból dorastania jest depresją, ale też nie każdy można zbyć wzruszeniem ramion i stwierdzeniem;
Po pierwsze: Bądź odważny! Weź los w swoje ręce, w końcu do odważnych świat należy. Niech Twoja odwaga nie oznacza jednak podejmowania ryzyka bez analizy.
Podstawy przedsiębiorczości wg podręcznika „Z ekonomią na ty” Lekcja 6 – Młody człowiek myśli o przyszłości – wykształcenie, oferta edukacyjna, zawód,
CZYTANIE to proces poznawczy, jedna z umiejętności nabywanych przez człowieka w procesie edukacji, która umożliwia odbiór informacji przekazywanych za.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
„Cztery pory roku” PRZYKŁADY WEBQUESTÓW
Budżet rodzinny Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Święta Wielkiej Nocy są najważniejsze dla naszej wiary, gdyż ją uwiarygadniają poprzez zmartwychwstanie Jezusa.
Strategia Rozwoju Powiatu Kluczborskiego planowanie strategiczne w JST Małgorzata Ziółkowska tel kom
Targi 2.0 Wykorzystanie Technologii Informacyjnej i Komunikacyjnej w szkole Weryfikacja Kodeksu 2.0.
Zarządzanie startupem internetowym Michał Burda, Michał Łuszczek, Agnieszka Gajownik.
Zatrudniając ponad 2300 inżynierów, Sii Polska jest Liderem Usług IT i Inżynierii w Polsce!
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
MODUŁ 3 TEMAT 1 POZIOM 2 Wyznaczani e celów. W TYM TEMACIE MŁODZI LUDZIE: Poznają, jak planowanie celów może pomóc im w ich przyszłej karierze Będą wyznaczyć.
1 Definiowanie i planowanie zadań budżetowych typu B.
VIII Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdańsku.
5 KROKÓW DO SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Jak dostać się do szkoły ponadgimnazjalnej? Instrukcja dla uczniów, którzy uczą się w gimnazjach które przekazują.
Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego ŁCDNiKP 824/rz Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Rozwój osobisty Moduł 6 PROJECT NO – UK/13/LLP-LdV/TOI-624.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 4 w Żaganiu
Kluczowe elementy skutecznej strategii analizy danych internetowych
RYNEK PRACY W PRZYSZŁOŚCI
Czy staż zawodowy to klucz do kariery?
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości
A ty dla kogo żyjesz? Dla kogo są Twoje kroki i zmagania każdego dnia?
DZIAŁ MARKETINGU I KARIER AWF
To naprawdę bardzo proste!
Pomagam mojemu dziecku wybrać szkołę i zawód
Jesteśmy „One PPG” Nasz cel We protect and beautify the world
NOVOTEL WROCŁAW CITY Recepcjonista/ka
Wspomaganie pracy szkół
To naprawdę bardzo proste!
Zapis prezentacji:

Wiem czego chcę!!!

 Każdy z Nas staje przed różnymi wyborami. Jednym z najważniejszych jest wybór ścieżki kształcenia.  Twoja Kariera jest w twoich rękach. To jest twoje życie, środowisko, ludzie, z którymi przebywasz. Kariera ma ogromny wpływ na Twoje prywatne życie. Oczywiście chcesz, aby Twoja kariera rozwijała się i przynosiła Tobie korzyści a także poczucie, że robisz rzeczy, które chcesz robić.

Przy planowaniu kariery przydatny okazuje się systematyczny Plan Rozwoju, w czyli ocena dotychczasowych osiągnięć metodą, która pomoże w analizie Twojej obecnej sytuacji oraz w podjęciu decyzji, które mogą być najważniejszymi decyzjami Twojego życia. Ponieważ plany działania zazwyczaj zmieniają się cały czas, należy zapisywać je oraz umieszczać w ramach czasowych. Będzie to bardzo pomocne w planowaniu realizacji Twoich celów.

 Zidentyfikuj swoje cele.  Zarządzanie swoją karierą jest jak zarządzanie każdym innym projektem, aby osiągnąć swoje założenia, musisz ustalić konkretne docelowe zadania. Należy przemyśleć swoje długoterminowe cele, jednocześnie koncentrując się na krótkoterminowych zadaniach, które powinny być wymienione bardzo szczegółowo. Niewskazane jest, aby ustanawiać cele, które są mgliste i nieprecyzyjnie określone, warto skupić się na rozwoju konkretnych umiejętności i kompetencji adekwatnych do teraźniejszej pracy oraz aspiracji na przyszłość.

 Określ jakich umiejętności potrzebujesz.  Kiedy cele są już ustalone, należy zastanowić się, czego będziesz potrzebować, aby stać się kompetentnym i je osiągnąć. To pomoże Ci lepiej zrozumieć, czego potrzebujesz aby zrealizować to co umieściłeś w Twoim planie.

 Skoncentruj się na nauce właściwych rzeczy.  Rozpoznanie swoich celów najprawdopodobniej sprawiło, że stworzyłeś bardzo długą listę umiejętności, które potrzebujesz rozwinąć. Należy jednak pamiętać, że bardzo ważne jest abyś koncentrował się na kilku tylko dziedzinach w jednym czasie. Decyzja, o tym które dziedziny należy rozwinąć od podstaw nie powinna być trudna, jako naturalne priorytety pojawią się one w twoim planie.

 Stwórz plan do zrealizowania.  Aby pomóc sobie w osiągnięciu swoich celów, powinieneś sam stworzyć swój plan rozwoju, ale należy pamiętać, że różne ustalenia mogą zmienić się wraz z upływem czasu. Znajdziesz wiele nieoczekiwanych możliwości w trakcie swojej ścieżki kariery, bardzo ważne jest abyś dokładnie je przeanalizował i przemyślał.

 Analizuj swoje postępy.  Warto pamiętać o tym, co zrobiłeś, ale jeszcze ważniejsze jest pamiętać o tym, co osiągnąłeś. Nie ograniczaj się do zapamiętywania szczegółów oficjalnych spotkań, spróbuj pamiętać o doświadczeniach, które wpłyną na planowanie twojej kariery zawodowej.

 Podsumowanie.  Koniecznie pamiętaj o regularnym podsumowaniu poszczególnych etapów Twojego rozwoju. Wnioski wyciągnięte z analizy posłużą Ci do adaptacji Twojej planu do obecnej sytuacji.

Peter Drucker twierdził, że nie jesteśmy przygotowani do funkcjonowania na rynku pracy, ale też w samej pracy. A to dlatego, że nie znamy:* - siebie, naszych mocnych stron, naszych możliwości i ograniczeń; - najlepszych i najskuteczniejszych dla nas metod pracy; - wartości, które są dla nas ważne, a bez identyfikacji których ciężko będzie nam się odnaleźć w zawodowej rzeczywistości i znaleźć odpowiednie środowisko pracy.

 WARTOŚCI  Jeśli nie uświadomisz sobie swoich wartości, niemożliwe będzie znaleźć organizację, która pozwoli Ci je realizować. Jest niewiele rzeczy, które w codziennym funkcjonowaniu są gorsze i bardziej uciążliwe niż konflikt wartości na linii organizacja – pracownik.  MOCNE STRONY  Każdy jest w czymś dobry, ma jakieś doświadczenia, z których wyniósł konkretne umiejętności. Jeśli siebie nie poznasz, swoich mocnych i słabych punktów, swojego organizmu, psychiki, duchowości jak możesz sobą kierować? Rozróżnij to co niezmienne, z czym musisz żyć od tego co możesz zmienić, nad czym musisz pracować. Jeśli nie potrafisz tego zrobić sam, ani przy pomocy przyjaciół – spotkaj się z doradcą zawodowym  NAJSKUTECZNIEJSZE METODY PRACY  Nie ma uniwersalnych metod pracy, najskuteczniejszych w danych sytuacjach. Czy łatwiej osiągasz cele pracując samodzielnie czy w zespole? Czy wolisz podejmować decyzje samodzielnie i być za nie odpowiedzialny, czy wolisz, gdy inni podejmują je za Ciebie? Czy wolisz pracować w domu czy poza nim? Czy chciałbyś mieć kontakt z klientami czy raczej nie? Co Cię motywuje do pracy? Czy lubisz ryzyko? Jakie otoczenie pracy wpływa na Ciebie mobilizująco?

WIEDZA Np. Znajomość rynku motoryzacyjnego Znajomość specyfiki branży FMCG Znajomość produktów finansowych Znajomość specyficznych programów komputerowych UMIEJĘTNOŚCI Np. Zarządzanie projektami Zarządzanie zespołami wielokulturowymi DOŚWIADCZENIE Np. prowadzenie sekretariatu budowa stron internetowych, Przygotowanie reklam POSTAWY/ OSOBOWOŚĆ Zaangażowanie Mobilność Nastawienie na rezultaty Dobry współpracownik Umiejętność radzenia sobie z silnym stresem

 W dobrym i racjonalnym planowaniu rozwoju zawodowego i kariery mogą pomóc doradcy zawodowi.  Opracują razem z Tobą w czasie konsultacji INDYWIDUALNY PLAN DZIAŁANIA.  Pomogą ustalić zainteresowania zawodowe!!!  Przygotują Cię do poszukiwania pracy.

Doradcy zawodowi : Świecie: Tel Nowe: Tel