BUDOWANIE RELACJI PARTNERSKICH - PRZEŁAMYWANIE OBAW I BARIER Beata Bednarczyk.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Mgr Renata Werpachowska Fundacja Synapsis © Małopolskie Centrum Wspierania Rozwoju MCWR Sp. z o.o. Przygotowanie do dorosłości osób z autyzmem.
Advertisements

Biuro Ochrony Rządu. Spis treści  Struktura i działanie  Formy działania i zakres uprawnień  Możliwości zatrudnienia  Informacje ogólne  Zarobki.
Obowiązki pracodawcy dotyczące zapewnienia pracownikom profilaktycznej ochrony zdrowia, właściwego postępowania w sprawach wypadków przy pracy oraz chorób.
Modele biznesowe. Podręcznik Model biznesowy to w pewnym sensie szkic strategii, która ma zostać wdrożona w ramach struktur, procesów i systemów organizacji.
1 Projekt pn. „Kurs języka migowego” GMINA JEDLICZE.
Dwa typy komunikacji słownej i ich oddziaływanie na dzieci. Blokady komunikacji interpersonalnej. Czynniki ułatwij ą ce komunikacj ę.
Prof. nadzw. dr hab. Radosław Ignatowski Zakład Rachunkowości Międzynarodowej, Katedra Rachunkowości Wydział Zarządzania, Uniwersytet Łódzki 1 Prezentacja.
Pionierka ogół umiejętności związanych z budowaniem przez harcerzy.
Moduł 5 Temat 1 Poziom 2 Dzielenie się pomysłami.
Agresja i przemoc w środowisku szkolnym -metody postępowania w sytuacjach trudnych.
Teoria gry organizacyjnej Każdy człowiek wciąż jest uczestnikiem wielu różnych gier. Teoria gier zajmuje się wyborami podejmowanymi przez ludzi w warunkach.
Jak się bawić? Pomysły i wskazówki jak bawić się z dzieckiem z autyzmem opracowanie Anna Szczypczyk
Przygotowanie projektu w ramach Programu Interreg V-A Polska-Słowacja Wspólny Sekretariat Techniczny Programu Interreg V-A Polska-Słowacja
Gospodarka i polityka gospodarcza - między raportem „Państwo i my” a zarysem strategii rządu Grzegorz Gorzelak Seminarium „Dobre rządzenie” GAP, Kraków,
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa III Unia Europejska 1 godz. lekcyjna.
Technik bezpieczeństwa i higieny pracy Czas trwania nauki: 1,5 roku.
Sytuacje problemowe w Grupach Partnerskich na podstawie materiałów dla FPŚ.
Tekst podkreślony lub wytłuszczony jest do zapamiętania Edukacja dla bezpieczeństwa.
Wniosek o dofinansowanie projektu w ramach RPO WP na lata wraz z załącznikami Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Przykład: 1 Pan Roch wpłacił 500 zł do banku, w którym oprocentowanie wkładów wynosiło 12% w skali roku. Pieniądze te przeznaczył dla swego chrześniaka,
Helsińska Fundacja Praw Człowieka, Warszawa. Demokracja - Ograniczone rządy większości Państwo prawa – Państwo, w którym reguły gry są jasne, stabilne,
„Jak uczyć dzieci na temat przemocy i wykorzystywania”
KOMUNIKOWANIE W PROCESIE WSPIERANIA ROZWOJU SZKOŁY Jarosław Kordziński NA.
Cel konferencji. BADANIA JAKOŚCIOWE BADANIA ILOŚCIOWE.
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
Wspólne emocje zmieniamy na trwałe relacje.. Pracownik/ Partner Pracuje Dobrze/Idealnie UmieChceMoże Aspekty umysłowe Aspekty fizyczne Motywacja Pensje.
Napój m ą dro ść i Twój mó ż d ż ek Firma Mądrość przedstawia.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Prawa kobiet w XXI wieku
Magdalena Guillet i Irena Wielowiejska – Comi 05 listopada 2008 r.
Zarządzanie zmianą Sesja 4 Skuteczne współdziałanie w ramach organizacji.
Sesja 6 Planowanie wdrożenia: Mapa Procesu Zmian
Po co administracji publicznej zarządzanie ? propozycja dydaktyczna na studiach podyplomowych Krzysztof Leja Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki.
Klub Młodych Profesjonalistów Warsztaty Opracował: Marcin Adamczyk.
MODUŁ 4 TEMAT 2 POZIOM 2 Reagowanie na zmianę. CELE SZKOLENIA: Poznasz różnicę pomiędzy nastawieniem, gdy jesteś „w” lub „poza pudełkiem”, Zrozumiesz,
„Gdański model aktywizacji społeczności lokalnych” Gdańsk, 27 kwietnia 2009.
 Błędne stosowanie Międzynarodowej Klasyfikacji Chorób -kodów ICD 10 do oznaczania różnych postaci niewydolności oddechowej (w historiach chorób oraz.
Szkoła możliwości. NASZA SZKOŁA PROPONUJE CI Wszechstronny rozwój -wiedzazainteresowania Bardzo dobre przygotowanie do egzaminów i dalszej nauki Kształceniepostaw.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
Budżet rodzinny Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Ideą projektu jest polepszanie jakości życia osób niepełnosprawnych oraz wyrównywanie szans w dostępie do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym jak.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Andrzej Feterowski Dyrektor Wydziału Informatyki Urząd Miasta Szczecin BEZPIECZNI RAZEM, czyli zachodniopomorski portal o bezpieczeństwie.
1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część III.
Dobre praktyki oraz najczęstsze błędy popełniane przez przedsiębiorców r. Piotr Nędzewicz.
 poszerzenie wiedzy na temat Krajny,  rozsądne i odpowiedzialne korzystanie ze źródeł internetowych (z zachowaniem praw autorskich),  obsługa popularnych.
Zasady realizacji przedsięwzięć OC przez instytucje państwowe, przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne oraz organizacje społeczne działające na.
Przecinki. Przecinek Przecinki w zdaniu mogą pełnić różne funkcje:  Rozdzielają zdania składowe;  Rozdzielają grupy takich samych wyrazów;  Działają.
Gdy myślę „ SZKOŁA”: nauka, przyjaźń, bezpieczeństwo, moja przyszłość … Szkoła Podstawowa Nr 142 w Łodzi im. Zawiszy Czarnego Łódź, ul. Łupkowa.
WZMOCNIENIE POTENCJAŁU SIŁ ZBROJNYCH W PRZYPADKACH UZASADNIONYCH POTRZEBAMI OBRONY PAŃSTWA, POTRZEBAMI SIŁ ZBROJNYCH LUB ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO (art.
Piątek Święto Ziemi Celem udziału w akcji związanej z obchodami Światowego Dnia Ziemi jest:  rozwijanie umiejętności dbania o otaczającą.
Negocjacje 5 Dr Grzegorz Myśliwiec SGH By Grzegorz Myśliwiec Katedra Rozwoju Kapitału Ludzkiego,
Ogólne pojęcie prawa. Prawa człowieka- zespół praw i wolności, kt ó re przysługują każdemu człowiekowi bez względu na rasę, płeć, język, wyznanie, przekonania.
VIII Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdańsku.
Od 7.30 do 8.30 dzieci schodzą się do przedszkola. W tym czasie swobodnie bawią się w dowolnych kącikach zabaw. Nauczyciel prowadzi z dziećmi rozmowy indywidualne.
JAK ROZWIJAĆ TWÓRCZE MYŚLENIE U UCZNIÓW? Szkoła Podstawowa, a Gimnazjum – Twórcze myślenie na lekcjach matematyki. Moje własne przemyślenia i spostrzeżenia.
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
Zarządzanie zespołem pracowników - wprowadzenie. Cele przedmiotu C1: Przekazanie studentom wiedzy o celach i strukturze procesu zarządzania personelem,
Język polski jest kluczowym przedmiotem nauczania – poznawanie wybitnych utworów literackich sprzyja rozwojowi osobowemu ucznia, wprowadza go w świat kultury.
Respectful European Schools Pursue Equality and Cultural Tolerance
Program eTwinning Planowanie projektów
Imię i Nazwisko Afiliacja
Cele działania:  -rozwijanie zainteresowań uczniów  -umożliwienie uczniom prezentacji ich pasji i zdolności  -rozwijanie umiejętności autoprezentacji.
„Łączą nas efekty projektów” – wymagania programowe a doświadczenia po pierwszych naborach w Programie Interreg V-A Polska – Słowacja
Zachowanie.
AGRESJA WŚRÓD DZIECI– SKĄD SIĘ BIERZE I JAK JEJ ZAPOBIEGAĆ?
Tydzień Jakości Kształcenia na WBBiB
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY

Zapis prezentacji:

BUDOWANIE RELACJI PARTNERSKICH - PRZEŁAMYWANIE OBAW I BARIER Beata Bednarczyk

MY Gdańsk 2+2 =?

PRZYCZYNY BARIER I OBAW Niezrozumienie: celu Partnerstwa treści i charakteru konsekwencji, skutków, korzyści

PRZYCZYNY BARIER I OBAW Bariery w akceptacji: potrzeba bezpieczeństwa strach przed utratą władzy, pozycji, itp. strach, że nie sprosta się nowym wymaganiom

PRZYCZYNY BARIER I OBAW Bariery działania: brak odpowiednich umiejętności brak odpowiednich zasobów (pieniądze i czas) bezwład organizacyjny

PRZEŁAMYWANIE BARIER I OPORÓW: upewnianie się, że wszyscy zrozumieli ideę Partnerstwa akcentowanie korzyści, pozytywów zmian wspólne planowanie zmian zastępowanie przypuszczeń faktami szkolenia i podnoszenie kwalifikacji praca zespołowa (przełamywanie schematycznego myślenia) powtarzać, powtarzać, powtarzać...

KLUCZOWE ZAŁOŻENIA KOMUNIKACJI Szanuj siebie i innych Mapa nie jest terenem Nie można się nie komunikować Znaczenie komunikatu to reakcja odbiorcy Każdy posiada niezbędne zasoby do zmiany Każde zachowanie ma pozytywne intencje Nie ma porażek są tylko informacje zwrotne Gdy to nie działa, zrób coś innego Wybór jest lepszy niż brak wyboru Myśl pozytywnie