Zatrudnienie wspomagane Spotkanie 2: Wspieranie klientów zatrudnienia wspomaganego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Metody poszukiwania pracy. Ważne jest: - jakiej pracy szukasz? -gdzie chcesz pracować? - jaki wymiar czasu pracy Cię interesuje? - ile czasu decydujesz.
Advertisements

Wykorzystanie środków europejskich w latach w województwie dolnośląskim
Jak zatrzymać najlepszych pracowników?
Indywidualne Plany Działania
EURES – co to jest? Wojewódzki Urząd Pracy w Katowicach 2008r.
Centrum Doradztwa Zawodowego i Wspierania Osób Niepełnosprawnych Intelektualnie Kompleksowy model wsparcia osób z niepełnosprawnością intelektualną w.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Jedyna taka sieć w Europie Sieć Regionalnych Ośrodków EFS Mirella Szeremeta Krajowy Ośrodek EFS Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości 4 grudnia 2007r.
OUTPLACEMENT – program zwolnień monitorowanych, którego głównym celem jest złagodzenie skutków, jakie niosą ze sobą zwolnienia, zarówno dla pracowników,
EDUKACJA KLUCZEM DO SUKCESU Projekt współfinansowany z budżetu Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Współpraca tłumacza z BT przed zdobyciem i po zdobyciu certyfikatu normy PN:EN Autor: Magdalena Gałczyńska Firma: BTInfo Biuro Tłumaczeń Informatycznych.
Nowoczesne poradnictwo zawodowe Włodzimierz Trzeciak
Projekt współfinansowany Przez Unię Europejską W ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Elastyczne Formy Zatrudniania Kancelaria Adwokacka Jarosław.
Migracje zarobkowe i ich wpływ na lokalny rozwój i rynek pracy – możliwości i wyzwania dla instytucji rynku pracy Lublin, 14 listopada 2007 r.
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
STOWARZYSZENIE WSPIERANIA NIESŁYSZĄCYCH - SWN - ORGANIZACJA POŻYTKU PUBLICZNEGO ul. Barska 15, Przemyśl Tel./Fax kom. 604 648.
Idea flexicurity w projektach innowacyjnych
1. Zarządzanie pracą we współczesnej firmie.
Model realizacji usług o określonym standardzie w miastach na prawach powiatu Zespół ekspercki ds. modelu realizacji usług w mieście na prawach powiatu.
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
AKTYWNE POSZUKIWANIE PRACY
Promocja kształcenia ustawicznego w województwie lubuskim.
Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia instytucjach rynku pracy (tekst jedn. Dz.U. Nr 99, poz z późn. zm.). Rozporządzenie Ministra.
Program Operacyjny Rozwój Zasobów Ludzkich Nazwa projektu: Centrum Edukacji i Aktywizacji Okres realizacji projektu: –
Projekt Indywidualne ścieżki zatrudnienia jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Projekt jest realizowany.
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Szkolenie dla opiekunów Centów
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
Zarządzanie pracownikami Działu Reklamacji
Ocena efektów wsparcia MŚP w ramach
Już dawno minęły te czasy, kiedy od pracownika wymagano głównie wykształcenia kierunkowego, a dodatkowe umiejętności odgrywały znikomą lub prawie żadną.
Dlaczego Perfect NDF SA ?. Dzisiejsze oczekiwania Klienta wobec Doradcy Ubezpieczeniowo-Finansowego Uczciwość Rzetelność Wiedza, doświadczenie, profesjonalizm.
Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman.
ŁCDNiKP 824/rz Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Poradnictwo zawodowe dla osób bezrobotnych oraz uczniów szkół ponadgimnazjalnych Cieszyn, r.
Definicja państwa opiekuńczego (socjalnego)
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Alternatywny slajd początkowy – animacja logotypu załączona jako film, w trybie prezentacji animację należy uruchomić poprzez kliknięcie w grafikę.
„Aktywizacja społeczna i zawodowa osób niepełnosprawnych II”
AQOR- Wzmocnienie jakości orientacji zawodowej 1 Podnoszenie kompetencji doradców zawodowych - efekty prac uczestników Seminarium otwierającego projekt.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Zatrudnienie wspomagane Spotkanie 3: Planowanie kariery i marketing.
Zapraszamy!.  Nauczysz się pisać profesjonalne dokumenty aplikacyjne.  Przygotujesz się do rozmowy kwalifikacyjnej z pracodawcą.  Rozwiniesz umiejętności.
Zatrudnienie wspomagane. Harmonogram – Spotkanie 1 Wprowadzenie do modułu Strategie promocji zatrudnienia osób niepełnosprawnych Powstanie idei zatrudnienia.
Projekt „Opracowanie założeń merytorycznych i instytucjonalnych wdrażania KRK oraz Krajowego Rejestru Kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie” Polska.
Zatrudnienie wspomagane Spotkanie 6: Analiza pracy Ciągłe wsparcie.
Autor: Damian Karbownik Chorzów 2013r. Status osoby niepełnosprawnej na rynku pracy Osoba niepełnosprawna, mająca prawo do jakiegoś świadczenia może.
Doświadczenia pierwszych naborów w ramach osi Kadry dla gospodarki oraz działania 10.6 Usługi rozwojowe dla MŚP Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-
Powiatowy Urząd Pracy Powiatowy Urząd Pracy w Zgorzelcu w Zgorzelcu Centrum Informacji i Aktywizacji Zawodowej i Aktywizacji Zawodowej.
Potrzeby rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym na terenie Gminy Miejskiej Kraków Analiza w zakresie wsparcia rodzin w ramach polityki społecznej Urzędu Miasta.
Projekt realizowany przy udziale środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
“Lokalny rynek pracy z perspektywy migrantów”
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Oś Priorytetowa 8 Aktywni na rynku pracy Działanie 8.4 Godzenie życia.
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego.
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Dualne kształcenie zawodowe
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Oś Priorytetowa 8 Aktywni na rynku pracy Działanie 8.4 Godzenie życia.
Raport po ocenie 360° - fragment
Czy wiesz? Jak przygotować dokumenty aplikacyjne (CV, list motywacyjny)? Gdzie szukać ofert pracy i informacji o miejscach pracy ? Jak przygotować.
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Zatrudnienie wspomagane
Zapis prezentacji:

Zatrudnienie wspomagane Spotkanie 2: Wspieranie klientów zatrudnienia wspomaganego

Definicja zatrudnienia wspomaganego Zatrudnienie wspomagane to płatne zatrudnienie z ciągłym wsparciem na otwartym rynku pracy

Czym różni się ZW? Bez dopłat dla pracodawców Bez szkolenia przed podjęciem pracy Wsparcie w znalezieniu pracy Wsparcie w nauczeniu się pracy Wsparcie w utrzymaniu pracy Pracodawca płaci normalną stawkę

Harmonogram – Spotkanie 2 Klienci zatrudnienia wspomaganego Rola personelu w zatrudnieniu wspomaganym Potrzeby wsparcia pracownika PRZERWA Potrzeby wsparcia pracodawców Potrzeby wsparcia rodzin Zakres wsparcia

Petenci - udają się do specjalistów i usługodawców i są zdani na ich kompetencje Usługobiorcy - dokonują swobodnego wyboru z oferty rynkowej usług. Jednak to usługodawca decyduje co jest im oferowane Klienci – dokonują swobodnego wyboru z oferty rynkowej i w ten sposób wpływają na to co jest im oferowane. Zasada: „klient ma zawsze rację”.

Trzy główne obszary wsparcia dla osób niepełnosprawnych WYBIERANIE karier ZNAJDOWANIE właściwej pracy, części planu kariery UTRZYMANIE pracy tak długo, jak się tego chce

Kluczowe zachowania oczekiwane przez pracodawców: Stosowanie się do reguł panujących w firmie Punktualne przychodzenie do pracy; odpowiednio wczesne zawiadamianie w przypadku spóźnień i choroby Wysoki poziom higieny osobistej i schludny ubiór Profesjonalne kontakty ze współpracownikami i klientami Kontrola nad nastrojami i emocjami w miejscu pracy. Umiejętność zakomunikowania problemu i przyznania się do popełnienia błędu Zdolność do przyjęcia konstruktywnej krytyki wyciągania z niej wniosków

Trzy główne obszary wsparcia dla pracodawców: ZNAJDOWANIE właściwych pracowników SZKOLENIE nowych pracowników UTRZYMYWANIE dobrych pracowników

Identyfikacja wymagań związanych z zadaniami w miejscu pracy i otoczeniem fizyczno-społecznym miejsca pracy Identyfikacja umiejętności osób, które pasują do zadań oraz do otoczenia fizyczno-społecznego miejsca pracy Ułatwienie dostępu do właściwych kandydatów Ułatwienie dostępu do informacji o kandydacie poprzez CV oraz referencje Przeprowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej z kandydatem Wspieranie pracodawcy w ZNALEZIENIU właściwych pracowników

Wspieranie pracodawcy w SZKOLENIU właściwych pracowników Wprowadzenie nowego pracownika w miejsce pracy Szkolenie zadaniowe (dopasowanie zwyczajowych metod szkoleniowych) Szkolenie przełożonych, mentorów i trenerów Informacje dla przełożonych i opiekunów/mentorów Zapewnienie trenera pracy

Wsparcie dla pracodawcy w celu UTRZYMANIA właściwego pracownika Wsparcie w dostosowaniu do zmian w zakresie i charakterze wykonywanych zadań Dopasowanie otoczenia fizycznego miejsca pracy Wsparcie dla przełożonych i współpracowników dotyczące interakcji społecznej Ciągła ewaluacja produktywności Dostarczanie informacji zwrotnych dotyczących produktywności Procedury dyscyplinarne

Wsparcie ze strony rodziny dla pracowników pełnosprawnych Porady dotyczące kariery Informacje o zasłyszanych wolnych miejscach pracy Zajmowanie się dziećmi, gdy rodzice są w pracy Podwożenie do i z pracy Wysłuchiwanie i doradzanie, jak rozwiązywać problemy w pracy

Typowe obawy rodzin Finansowe  Czy będą sprawiedliwie wynagradzani? Czy nie będą wyzyskiwani?  Czy ich zarobki wpłyną na wysokość zasiłków?  Czy zarobki wpłyną na świadczenia dodatkowe (np.. Ubezpieczenie zdrowotne, zniżki i zwolnienia z opłat za transport)? Dotyczące zadań w pracy  Czy zostaną odpowiednio przeszkoleni?  Czy podołają pracy?  Czy dostaną odpowiednią pracę, nie poniżającą? Dotyczące otoczenia społecznego  Czy poznają nowych przyjaciół i będą prawdziwie włączeni społecznie?  Czy istnieje ryzyko wykorzystywania osób? Inne  W jaki sposób dostaną się do pracy?  Ile godzin/ dni tygodniowo są w stanie pracować?  Czy będą mogli brać wolne wtedy, kiedy najbardziej pasuje to rodzinie?

Rodzaje wsparcia 1. Ze strony organizacji 2. Ze strony biznesu 3. Ze strony rządu 4. Ze strony rodziny/społeczności

Wsparcie ze strony organizacji Doradztwo zawodowe Rozwijanie pracy Asysta trenera pracy Technologie pomocnicze Porady Opieka kliniczna Transport

Wsparcie ze strony biznesu „Rzeźbienie” pracy Restrukturyzacja pracy Udogodnienia w miejscu pracy Autorytet wśród współpracowników Nadzór nad pracą Wsparcie dla pracowników (zasoby ludzkie)

Wsparcie ze strony rządu Motywacja finansowa (elastyczne podejście do świadczeń i zasiłków) Technologia pomocnicza Ulgi podatkowe (nie we wszystkich krajach) Ustawodawstwo

Wsparcie ze strony rodziny/społeczności Członkowie rodziny jako konstruktorzy pracy (job developers) Członkowie rodziny jako doradcy zawodowi Transport Przygotowanie do pracy każdego dnia Porady Dostęp do niezbędnych dokumentów, także podatkowych