Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16 Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, r.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Podstawa planowanych działań – diagnoza z trzech lat szkolnych (2012/2013, 2013/2014, 2014/2015), której wnioski zostały zawarte w Koncepcji złożonej w konkursie w ramach przedsięwzięcia strategicznego Kształtowanie sieci ponadgimnazjalnych szkół zawodowych uwzględniającej potrzeby subregionalnych i regionalnego rynków pracy
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Etapy diagnozy: 1.analiza sytuacji każdej szkoły lub placówki systemu oświaty, służąca identyfikacji zarówno problemów, jak i potencjałów tych szkół i placówek systemu oświaty w obszarze kształcenia zawodowego, 2.analiza założeń polityki danego organu prowadzącego w obszarze kształcenia zawodowego, 3.analiza planowanego zakresu wsparcia. Podstawa: Standardy realizacji wsparcia w zakresie Poddziałania Jakość edukacji zawodowej RPO WP w ramach konkursu nr RRPM IZ /16 (załącznik nr 2 Regulaminu konkursu)
Analiza sytuacji każdej szkoły lub placówki prowadzącej kształcenie zawodowe wnioski zawarte są w Koncepcji w punktach: potrzeby uczniów w zakresie podnoszenia ich umiejętności i uzyskiwania kwalifikacji zawodowych wnioski zawarte są w Koncepcji w punktach: potrzeby nauczycieli kształcenia zawodowego i instruktorów praktycznej nauki zawodu w zakresie doskonalenia kompetencji zawodowych wnioski zawarte są w Koncepcji w punktach: potrzeby szkoły lub placówki dotyczące: wyposażenia/ doposażenia pracowni lub warsztatów szkolnych; infrastruktury oraz prac dostosowawczych w celu stworzenia warunków odzwierciedlających naturalne warunki pracy wnioski zawarte są w Koncepcji w punktach: Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Analiza założeń polityki danego organu prowadzącego odniesienie do dokumentów strategicznych wnioski zawarte są w Koncepcji w punkcie: odniesienie do potrzeb lokalnego i regionalnego rynków pracy wnioski zawarte są w Koncepcji w punktach: włączenie w proces kształcenia zawodowego instytucji z otoczenia społeczno-gospodarczego wnioski zawarte są w Koncepcji w punktach: Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Analiza planowanego zakresu wsparcia hierarchia potrzeb wnioski zawarte są w Koncepcji w punktach: zakres planowanego wsparcia: – dedykowanego uczniom wnioski zawarte są w Koncepcji w punkcie: – dedykowanego nauczycielom i instruktorom wnioski zawarte są w Koncepcji w punkcie: – dot. wyposażenia i inwestycji wnioski zawarte są w Koncepcji w punkcie: – dot. oferty kształcenia ustawicznego wnioski zawarte są w Koncepcji w punkcie: – dot. doradztwa edukacyjno-zawodowego wnioski zawarte są w Koncepcji w punkcie: Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Doradztwo edukacyjno-zawodowe: włączenie do regionalnego systemu doradztwa edukacyjno- zawodowego, współtworzenie i rozwój lokalnego systemu doradztwa edukacyjno- zawodowego, w tym: współtworzenie i rozwój sieci współpracy i wymiany doświadczeń osób zajmujących się doradztwem edukacyjno-zawodowym, zapewnienie dostępu do informacji edukacyjno-zawodowej na poziomie lokalnym, koordynowanie i monitorowanie działań z zakresu doradztwa zawodowego podejmowanych na poziomie lokalnym, współorganizowanie przedsięwzięć na rzecz rozwoju doradztwa edukacyjno-zawodowego, prowadzenie dodatkowych zajęć z doradztwa edukacyjno- zawodowego dla uczniów. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Badanie losów absolwentów powinno być realizowane zgodnie z zapisami ujętymi w zakresie przedsięwzięcia strategicznego (uzgodnienia z organami prowadzącymi). Uwaga: brak możliwości finansowania w ramach Poddziałania 3.3.1, działania można opisać we wniosku o dofinansowanie. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Dziękuję za uwagę