Czy i jaki wpływ na literaturę i jej twórców mają wydarzenia historyczne?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kodeks propozycja Kółko dziennikarskie. K jak KREATYWNOŚĆ Nauczyciele i uczniowie naszej szkoły używają TIK w czasie zajęć jako efektywne narzędzie.
Advertisements

Poziom rozszerzony Opracowała Anna Horodelska Na podstawie standardów wymagań Centralnej Komisji Egzaminacyjnej w Warszawie.
7 punktów Kodeksu 2.0.
D EBATA SZKOLNA 2012/2013 KODEKS SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 ZSOS NR 17 Kielce.
Praca z pozaliterackim tekstem kultury na lekcjach języka polskiego
Wartości i wartościowanie w nowej podstawie programowej
Kształtowanie kompetencji czytelniczych-
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Kodeks 2.0 Szkoła Podstawowa nr 3 im. M. Konopnickiej Krosno r. szk. 2012/2013.
Przyszłością edukacji. W dniu 10 stycznia 2012 r. odbyła się II debata szkolna pt. "Interaktywna szkoła - przyszłością edukacji". Debata zrealizowana.
Nowa podstawa programowa
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna
Cel programu: lepsze wykorzystanie w uczeniu i komunikowaniu się technologii informacyjno- komunikacyjnych.
Debata Szkolna w Gimnazjum Myśliszewice,
Aktywna edukacja.
Szkoła z klasą 2.0 III edycja rok szkolny 2012/2013.
Co to jest TIK?.
FESTIWAL NAUKI SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 NASZA SZKOŁA PRZYSTĄPIŁA DO PROJEKTU SZKOŁY Z KLASĄ 2.0. W PROJEKCIE UCZESTNICZYLI UCZNIOWIE.
Kodeks 2.0 Zespół Szkół im. Aleksandra Fredry w Odrzykoniu.
Debata szkolna W PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ W MYŚLISZEWICACH
KODEKS 2,0 Przygotowała klasa III b
W Szkole Podstawowej w Gostkowie Rok szkolny 2013/2014.
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
Udział szkoły w programie Szkoła z klasą 2.0, prowadzonym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą pod honorowym patronatem Ministra Edukacji.
1. Korzystamy z mobilnych pracowni komputerowych na wszystkich przedmiotach. 2. Prace domowe możemy przesyłać drogą mailową po uzgodnieniu z nauczycielem.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Układ podręcznika To już znasz ćwiczenia literackie i językowe odwołujące się do wiedzy i umiejętności z gimnazjum ćwiczenia literackie i językowe odwołujące.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Debata szkolna
KODEKS 2.0 Szkoły Podstawowej w Licheniu Starym
Kodeks 2.0 Komputery pod ręką: tablety i smartfony na lekcji,
Kodeks klasy 1B.
Szkolny Kodeks 2.0.
Kodeks 2.0 Wersja robocza. Punkt 1 Nauczyciele i uczniowie częściej urozmaicają lekcje grami, filmami, prezentacjami edukacyjnymi i on- line. TAK:NIE:
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.  Krótkie wprowadzenie na temat tego, po co tu jesteśmy  Przypomnienie zeszłorocznego kodeksu  Dyskusja na temat zastosowania kodeksu.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Korzystając z materiałów kopiowanych z Internetu, zawsze podajemy ich źródło oraz autora.
KODEKS 2.0 DEBATA SZKOLNA 64 – 500 Szamotuły, ul. Kapłańska 18, tel./fax
 Uczniowie przygotowują materiały na wybrane lekcje wykorzystując różne programy komputerowe, np. Power Point, Paint, Microsoft Word, Microsoft Excel,
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
W Szkole Podstawowej w Gostkowie Rok szkolny 2013/2014.
-opis polskiej szkoły nowych czasów..  Podczas lekcji można korzystać z tablicy interaktywnej, komputerów i innych urządzeń elektronicznych tylko w celach.
Debata klasowa Klasa 4 KODEKS 2.0. Zestaw zasad wypracowanych przez ekspertów i rozwiniętych przez nauczycieli i uczniów. Główne punkty kodeksu: bezpieczeństwo.
Główne zagadnienia KODEKSU Ucz i ucz się z TIK. Jak prowadzić lekcje w sieci – online i offline? Jak korzystać z Internetu, gdy lekcja nie odbywa.
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
Szkolny Kodeks 2.0. Publiczne Gimnazjum w Męcinie Oto poszczególne jego punkty:
 Zaangażowanie całej szkoły do pracy nad kodeksem.  Przygotowanie uczniów do debat.  Zbieranie materiałów.  Utworzenie skrzynki mailowej do kontaktów.
KODEKS 2,0. Szkoła Podstawowa nr6 w Inowrocławiu 1.W szkole nie używamy telefonów komórkowych, poza sytuacjami wyjątkowymi. 2. Za zgodą nauczycieli możemy.
SZKOLNY KODEKS 2.0 GIMNAZJUM IM. KS. KAN. M. LIPSKIEGO 2013/2014.
Szkoła Podstawowa nr 146 im. Janusza Korczaka w Warszawie.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Szkoła z klasą 2.0. Co to Szkoła z klasą 2.0? Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej.
KODEKS 2.0 TECHNIKI INFORMACYJNO KOMUNIKACYJNE. KOMUNIKACJA Z RODZICAMI I UCZNIAMI ZA POMOCĄ TELEFONU KOMÓRKOWEGO I POCZTY ELEKTRONICZNEJ.
Dobre praktyki w Internecie. Ucz i ucz się z TIK:  korzystaj ze sprawdzonych źródeł;  korzystaj z multimedialnej bazy dydaktycznej szkoły na zajęciach.
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Rok szkolny 2015/ Razem raźniej! 2. Kradzież nie popłaca! 3. Stop plagiatom! 4. Dorośli z nami! 5. Korzystamy z TIK! 6. Uwaga – obcy w sieci!
Kodeks 2.0 Klasa VI c. Kodeks 2.0 Nauczyciele i uczniowie korzystają ze sprzętu multimedialnego w czasie lekcji i kół zainteresowań.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
RYSUNKOWY KODEKS KLASA II b.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Przyszłością edukacji
DEBATA KODEKS 2,0 KLASA II B GOOGLAKI.
Sopocka Akademia Tenisowa
TIK w szkole.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego 2017
Egzamin ósmoklasisty z języka polskiego
Zapis prezentacji:

Czy i jaki wpływ na literaturę i jej twórców mają wydarzenia historyczne?

UCZEŃ:  samodzielnie dociera do informacji w różnych formach przekazu (książka, prasa, media elektroniczne);  uwzględnia w interpretacji potrzebne konteksty (np. biograficzny, historyczny);  rozpoznaje problematykę utworu;  dostrzega zróżnicowanie postaw społecznych, obyczajowych, narodowych, religijnych, etycznych i kulturowych i w ich kontekście kształtuje swoją tożsamość;  uczestniczy w dyskusji, uzasadnia własne zdanie, przyjmuje poglądy innych lub polemizuje z nimi;  świadomie, odpowiedzialnie, selektywnie korzysta z elektronicznych środków przekazywania informacji;  zna teksty uwzględnione w podstawie programowej

 Uczniowie dostrzegają kontekst historyczny w omawianych tekstach, łatwiej je interpretują; mają świadomość wpływu wydarzeń historycznych na powstawanie dzieł sztuki; osiągają lepszy wynik egzaminu gimnazjalnego (umiejętność: dostrzeganie kontekstu historycznego); kształtują wrażliwość historyczną i literacką, doskonalą kompetencje kluczowe;

 stworzenie opracowania, które będzie uwzględniało lektury przewidziane podstawą programową w powiązaniu z wydarzeniami, postaciami historycznymi; lepszy wynik egzaminu gimnazjalnego (umiejętność: dostrzeganie kontekstu historycznego)

 „Ballady i romanse”- Joanna Bober, Magdalena Korytkowska I B  „Dywizjon 303”- Natalia Piotrowska, Klaudia Poślednik III G  „Faraon”- Anita Korzeń, Paulina Łopatka, Andżelika Konieczna III G  „Opowiadania” Idy Fink- Aleksandra Klimkowska II G, Małgorzata Janik II B  „Kamienie na szaniec”- Aldona Gierakowska, Oliwia Rogala I B  „Krzyżacy”- Paulina Poślednik, Marianna Matuszak, Joanna Dębowska II G  „Latarnik”- Katarzyna Hołubowicz, Klaudia Trupkiewicz I B  „Pamiętnik z powstania warszawskiego”- Aldona Gierakowska, Oliwia Rogala I B  „Pieśń o Rolandzie”- Katarzyna Hołubowicz, Klaudia Trupkiewicz I B  „Quo vadis”- Patrycja Fita, Izabela Pawłowska III G  „Reduta Ordona”- Kordian Kuczniak, Artur Sułkowski III G

KODEKS 2.0 Gimnazjum im. Macieja w Żmigrodzie OTWARTOŚĆ- Mrat- stroną tworzoną przez uczniów- w każdej klasie jest wyznaczony uczeń z uprawnieniami do publikowania materiałów na stronie szkoły. UCZCIWOŚĆ- Zawsze podajemy źródło, z którego korzystaliśmy, wykonując zadanie. Znamy i przestrzegamy podstawowych zapisów dotyczących praw autorskich. Nie używamy nielegalnego oprogramowania. KREATYWNOŚĆ- W naszej szkole coraz więcej zajęć jest prowadzonych na platformie edukacyjnej, a komputer w każdej klasie służy uczniom i nauczycielom. KULTURA- Znamy i przestrzegamy zasad netykiety w komunikacji online. ŻYCZLIWOŚĆ- Kulturalnie i z szacunkiem wypowiadamy się na forach. WSPARCIE- Nauczyciele tworzą bank stron edukacyjnych, z których mogą korzystać uczniowie. BEZPIECZEŃSTWO- Nie ujawniamy naszych danych osobowych, loginów, haseł w sieci. Korzystamy tylko z bezpiecznych stron.

 Wydarzenia historyczne mają wpływ na utwory i ich twórców;  Bez znajomości kontekstu historycznego nie można zinterpretować poprawnie tekstu;  Epoka literacka, w której powstawał utwór, często decyduje o jego temacie i formie;