Debata Szkolna Kodeks 2.0 korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w szkole.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Debata Szkolna w Gimnazjum Myśliszewice,
Advertisements

Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
Udział szkoły w programie Szkoła z klasą 2.0, prowadzonym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą pod honorowym patronatem Ministra Edukacji.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Debata szkolna nad Kodeksem 2.0 I Liceum Ogólnokształcące im. Henryka Sienkiewicza w Świebodzinie 11 grudnia 2013.
TARGI
Bezpieczny Internet.
Szkolny Kodeks 2.0.
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
Kodeks szkolny 2.0 Szkoły Podstawowej im. majora Henryka Sucharskiego w Drawsku Pomorskim.
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
Szkoła Podstawowa nr 146 im. Janusza Korczaka w Warszawie.
Kodeks szkolny 2.0 Szkoły Podstawowej im. majora Henryka Sucharskiego w Drawsku Pomorskim Rok szkolny 2013/2014.
Prywatne Gimnazjum Informatyczne Szkoła pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Nowy wymiar nauki.
1. 2 Przed sprawdzianem/egzaminem 3 Przygotowania do sprawdzianu/egzaminu Przygotowania Styczeń – ostatnie zmiany w danych przekazanych OKE Luty – powołanie.
Czy wiesz, że?... INTERNET …TO JEST SPIS TREŚCI NIEBEZPIECZEŃSTWO SPOŁECZNOŚĆ INTERNETOWA DZIECKO W INTERNECIE ZAUFANE STRONY INTERNETOWE WIRUSY.
E- learning czyli nauka przez internet. E-learning E-learning łączy w sobie nauczanie na odległość oraz elastyczność czasową, bywa też łączony z tradycyjnym.
Bądź bezpieczny w Internecie Razem tworzymy lepszy Internet.
Portale społecznościowe. Serwis społecznościowy  to serwis internetowy, który istnieje w oparciu o zgromadzoną wokół niego społeczność. Tworzy tak zwane.
Debata szkolna Zespół Szkół w Rybnie r.
TAJEMNICE DRZEW Szkoła z klasą 2.0. Realizację programu rozpoczęliśmy od wyjaśnienia pojęcia TIK TIK czyli technologie informacyjno- - komunikacyjne to.
18 kwietnia 2016 (poniedziałek) Część humanistyczna 19 kwietnia 2016 (wtorek) Część matematyczno – przyrodnicza 20 kwietnia 2016 (środa) Język obcy nowożytny.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Mam prawo do ochrony swoich danych osobowych Twoje dane – Twoja sprawa. Skuteczna ochrona danych osobowych. Inicjatywa edukacyjna skierowana do nauczycieli.
Literary Reference Center Przewodnik
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
» System Uczniowie Optivum NET+ umożliwia rodzicom bezpłatny stały kontakt ze szkołą. » Pozwala im na bieżąco śledzić postępy edukacyjne dziecka i komunikować.
Zagrożenia w Internecie. Spis treści Rodzaje zagrożeń w Internecie Zagrożenia związane z komputerami Zagrożenia związane z oprogramowaniem Zagrożenia.
Idealna szkoła z TIK 1.Tablety zamiast podręczników 2.Tablice interaktywne 3.Sprawnie działające komputery 4.Tablety dla każdego ucznia w każdej sali lekcyjnej.
Wybór najważniejszych, zdaniem uczniów, problemów związanych z korzystaniem z TIK w szkole oraz opracowanie wstępnych zapisów szkolnego kodeksu na ten.
Dzień Bezpiecznego Internetu
Dobre praktyki w Internecie. Ucz i ucz się z TIK:  korzystaj ze sprawdzonych źródeł;  korzystaj z multimedialnej bazy dydaktycznej szkoły na zajęciach.
Wiem czego chcę!!!.  Każdy z Nas staje przed różnymi wyborami. Jednym z najważniejszych jest wybór ścieżki kształcenia.  Twoja Kariera jest w twoich.
Michał Nowiński 1D.  Czym jest komunikacja? Czym jest komunikacja?  Wybrane rodzaje komunikacji Wybrane rodzaje komunikacji  Komunikacja człowieka.
ZSB im. Powstańców Śląskich realizuje program
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Przekonujemy się.
LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE NR VII OPRACOWAŁA ANETA RADOMYSKA ANALIZA ANKIET.
Przygotowała: Anna Słowik. Głównym celem prezentacji jest uświadomienie rodzicom zagrożeń wynikających z użytkowania Internetu (oszustwa, wyłudzania,
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Wydział Informatyki Kierunek: Informatyka Specjalność: Systemy Informatyczne PRACA DYPLOMOWA INŻYNIERSKA.
D EBATA SZKOLNA KODEKS 2.0 SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 ZSOS NR 17 Kielce.
5 kwietnia 2016 r. (wtorek) część 1. – język polski i matematyka – godz. 9:00 (80 minut – arkusz standardowy lub 120 minut – czas wydłużony) część 2. –
Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji mi ę dzy jej uczestnikami. Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji mi ę dzy jej uczestnikami.
2016. Najczęściej popełniane błędy podczas e-Naboru Wybranie jedynie jednego oddziału w danej szkole – w przypadku gdy zabraknie punktów aby system przydzielił.
Kodeks 2.0. Szkoła Podstawowa nr 52 im. Marii Dąbrowskiej w Krakowie.
10. Planowanie negocjacji Wysokie standardy współpracy.
Szkolny Kodeks 2.0 Etapy pracy nad kodeksem. Nasza szkoła, jako jedna z 300 w Polsce bierze udział w programie Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła, jako.
Z ASADY BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z I NTERNETU. 1. C HROŃ SWOJĄ PRYWATNOŚĆ W SIECI ! Jeśli bierzesz udział w jakimkolwiek forum publicznym w Internecie,
SZKOLNA DEBATA Czyli jak bezpiecznie poruszać się w sieci.
Jesteśmy uczniami klasy 1 ZSZ w zawodzie fryzjer. Postanowiliśmy przeprowadzić badania społeczne wśród uczniów- młodocianych pracowników w zakresie.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Targi 2.0 Wykorzystanie Technologii Informacyjnej i Komunikacyjnej w szkole Weryfikacja Kodeksu 2.0.
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
KODEKS Podczas przygotowywania różnych prac, zadań, itp., zawsze podajemy źródło, z którego korzystamy.
Kodeks 2.0 Debata szkolna. Uczestnicy Klasa 6b Klasa 6 d Klasa 6 c klasa 1 c Klasa 4a.
BEZPIECZNY INTERNAUTA. Co powinniśmy wiedzieć o Internecie? INTERNET to ogólnoświatowa sieć łącząca komputery, między którymi można przekazywać dane w.
Zadaniem szkoły jest opracowanie, przetestowanie i wprowadzenie w życie zasad korzystania z technologii komunikacyjno-informacyjnych (TIK) w nauczaniu.
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU. S PIS TREŚCI 1. INTERNET INTERNET 2. DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETUDZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU 3.RAZEM TWORZYMY LEPSZY INTERNETRAZEM.
Urządzenia i technologie mobilne. Tablet Mobilny komputer większy niż telefon komórkowy, którego główną właściwością jest posiadanie dużego ekranu z zastosowaną.
Ucz i ucz się z TIK!.
KOMPUTER. Każdy uczeń szkoły ponad gimnazjalnej (oprócz LO) będzie posiadał własny przenośny komputer ( laptop ) który zastąpi zeszyt, książki, itp.
Bezpieczny Internet 12 października 2017.
Debata Klasowa Temat: Kodeks 2.0
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
Bezpieczne korzystanie z Internetu
KODEKS.
PROGRAMY DO KONTROLI RODZICIELSKIEJ
„Zagrożenia związane z użytkowaniem Internetu”
BEZPIECZNY INTERNET Nigdy nie podawaj w Internecie swojego prawdziwego imienia i nazwiska. Posługuj się nickiem, czyli pseudonimem, internetową ksywką.
Zapis prezentacji:

Debata Szkolna Kodeks 2.0 korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w szkole

Program debaty szkolnej 1.Otwarcie debaty i przypomnienie jej celu 2.Ustalenie zasad debatowania 3.Zgłaszanie i argumentowanie przez uczniów propozycji zasad kodeksu 4.Omówienie kontrowersyjnych punktów 5.Głosowanie nad poszczególnymi punktami 6.Przyjęcie roboczej wersji Kodeksu

1. Otwarcie debaty i przypomnienie jej celu Celem jest rozmowa o sposobie korzystania z TIK (technologii komunikacyjno informacyjnej) w szkole, a także wypracowanie roboczej wersji szkolnego Kodeksu 2.0, która zostanie następnie przedstawiona. Pomysły, które zostaną wypracowane, będą dalej przedmiotem dyskusji nauczycieli oraz „testowania”.

2. Ustalenie zasad debatowania Zabrania głosu poprzez podniesienie ręki Debata jest dokumentowana przez fotoreportera Sporządzane są notatki tradycyjne.

3. Zgłaszanie i argumentowanie przez uczniów propozycji zasad kodeksu Klasa I h 1.Znaj zasady netykiety, 2.Chroń swoją prywatność w sieci, 3.Przestrzegaj praw autorskich w Internecie, 4.Rozwijaj swoje pasje w sieci, 5.Komunikując się online - dbaj o poprawność językową i kulturę języka, 6.Nie akceptuj piractwa w Internecie, 7.Reaguj na cyberprzemoc

Klasa I g i III g 1.Nauczysz się w mig stosując TIK- nowe technologie interaktywne sprawiają, że nauka staje się łatwiejsza i przyjemniejsza. 2.Korzystaj tylko z wiarygodnej strony, a będziesz zadowolony - tylko sprawdzone źródła informacji mogą pomóc nam w nauce. 3. Nie obrażaj, a nie będziesz obrażany - stosuj się do zasad netykiety Bądź wiedzy chciwy, ale uczciwy - respektujemy prawa autorskie innych użytkowników sieci. 5.O każdej porze skontaktować się może - komunikujemy się z nauczycielem poprzez pocztę e- mail, komunkatory takie jak: Facebook, Skype, Gadu -Gadu. 6.Informacje dogoni komputer w zasięgu dłoni - nieograniczony dostęp do sieci internetowej i multimedialnego wyposażenia szkoły. 7.Czy wiecie jak bezpiecznym być w necie? - przeglądamy tylko zaufane strony, nie podajemy swoich danych osobowych obcym. 8.Burzymy mury - jajo mądrzejsze od kury- uczymy rodziców i dziadków jak odnaleźć się w sieci. 3. Zgłaszanie i argumentowanie przez uczniów propozycji zasad kodeksu

Klasa II tmr 1.Poznaj i znaj zasady cyber-etykiety, 2.Chroń siebie i swoje dane w sieci, 3.Szanuj innych użytkowników sieci i nie korzystaj z ich własności bez wiedzy. 4.Rozwijaj siebie i swoje pasje w sieci, 5.Komunikując się przez komunikatory - dbaj o język polski, 6.Nie akceptuj kradzieży w Internecie własności innych, 7.Reaguj na cyberprzemoc i tzw. "hejtowanie innych" 3. Zgłaszanie i argumentowanie przez uczniów propozycji zasad kodeksu

Klasa II g 1. Bezpiecznie korzystamy z Internetu- nie odwiedzany stron zawierających treści nieodpowiedne. 2. Komunikacja pod kontrolą- rozsądnie i bezpiecznie korzystamy z portali społecznościowych. 3.Szanuj innych użytkowników sieci i nie kradnij ich własności. 4.Nauczyciele i uczniowie komunikują się drogą mailową. 5.Korzystamy w szkole z komputerów, tabletów w celach edukacyjnych bez ograniczeń. 6. Nie ściągamy plików, których nie znamy i nie ujawniamy swoich danych osobowych. 7.Uczymy rodziców posługiwania się TIK i pokazujemy płynące z tego korzyści. 3. Zgłaszanie i argumentowanie przez uczniów propozycji zasad kodeksu

Klasa II tt 1) Ucz i ucz się z TIK: a) należy korzystać ze szkolnej platformy Moodle podczas zajęć oraz w ramach pracy domowej b) prowadzenie zeszytu multimedialnego c) należy tworzyć bazy linków, które pomogą w nauce d) należy korzystać podczas lekcji z projektorów multimedialnych, tablic interaktywnych, pracowni komputerowych, laptopów, tabletów 2) Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie: a) należy korzystać ze sprawdzonych źródeł informacji b) przygotowując się do lekcji należy korzystać z wiarygodnych źródeł i dokładnie przeczytać i porównać z innymi źródłami c) nie wolno nikogo obrażać w sieci, a swoje poglądy należy prezentować w sposób, który nie narusza godności innych osób 3) Nie kradnij i nie daj się okraść: a) należy zawsze podawać źródło informacji, z których korzystamy, gdyż można naruszyć czyjeś prawa autorskie b) nie należy kopiować treści ze stron internetowych i podawać jako swoje materiały, gdyż jest to plagiat c) należy pobierać pliki z legalnych stron i wykorzystywać zgodnie z ich przeznaczeniem d) należy mieć świadomość, że nie jest się anonimowym w sieci i każdego można namierzyć poprzez jego numer IP 3. Zgłaszanie i argumentowanie przez uczniów propozycji zasad kodeksu

4) Komunikujmy się: a) uczniowie zakładają maile grupowe, na które nauczyciele mogą wysyłać im materiały do lekcji oraz inne niezbędne informacje b) uczniowie mają kontakt mailowy z nauczycielami c) uczniowie i nauczyciele mają kontakt poprzez portale społecznościowe, np. facebook d) w Internecie uczniowie komunikują się między sobą przy użyciu legalnych komunikatorów, takich jak Skype, Gadu-Gadu, Team Speak e) uczniowie stosują się do zasad netykiety i w kontaktach z innymi używają poprawnej polszczyzny 5) Komputery pod ręką: a) uczniowie mają dostęp do komputerów w pracowni informatycznej, bibliotece w czasie przerw, zajęć pozalekcyjnych, przed i po lekcjach b) uczniowie mają stały dostęp do szkolnej sieci wi-fi c) w większości sal są projektory multimedialne i komputery, w niektórych salach są tablice interaktywne d) istnieje możliwość skorzystania z tabletów szkolnych 6) Bądź bezpieczny w sieci: a) nie należy podawać swoich danych osobowych, gdyż mogą zostać one wykorzystane w niewłaściwy sposób b) nie należy umieszczać zdjęć, filmów bez zezwolenia osób, które się na nich znajdują c) nie należy wchodzić na strony o niewłaściwych treściach (pornografia, hazard, "dziwne" organizacje) d) należy zainstalować na komputerze program antywirusowy e) należy uważać na "wyskakujące" okienka reklamowe, gdyż można w ten sposób ściągnąć wirusy - trzeba zainstalować odpowiednie oprogramowanie 7) Nauczcie tego dorosłych: a) należy założyć konta mailowe dla rodziców i przeprowadzić instruktaż dotyczący korzystania z nich b) należy przekonać dorosłych, że korzystanie z Internetu nie jest sprawą trudną i może być przydatne w życiu codziennym i kontakcie ze szkołą 3. Zgłaszanie i argumentowanie przez uczniów propozycji zasad kodeksu

Dyskusja uczestników – uczniowie omawiają najbardziej niejasne lub budzące kontrowersje czy wątpliwości pomysły. Zastanawiają się, czy i jak można te postulaty zrealizować, biorąc pod uwagę aktualne możliwości szkoły i ewentualną perspektywę ich poprawy. Następnie wszyscy dyskutują nad zapisami dotyczącymi kolejnych obszarów i zastanawiają się, co wybrać (i w jakiej wersji), a co pominąć. 4. Omówienie kontrowersyjnych punktów

Nad kwestiami głosujemy, traktując to jednak jako formę społecznej konsultacji, a nie ostatecznego rozstrzygania. 5. Głosowanie nad poszczególnymi punktami