Über sieben Brücken musst du gehen…. Comenius Partnerskie Projekty Szkół Cel akcji - wzmacnianie europejskiego wymiaru edukacji poprzez promowanie współpracy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Tolerancja religijna drogą do pokoju w przyszłości
Advertisements

Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Partnerska Współpraca Szkół Językowy Projekt Comeniusa pt. Wpływ kultury narodowej na kształtowanie się relacji rodzinnych w krajach zjednoczonej Europy.
Comenius Regio –
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Program Socrates Comenius COMENIUS - komponent programu SOCRATES - stanowi wyzwanie dla 350 tysięcy szkół w Europie i 69 milionów uczniów. Wspiera inicjatywy.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Warsztat transgraniczny - wspólne projekty Konferencja 10 grudnia 2012.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ.
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Oferta programu Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
PROGRAM COMENIUS Dobre Szkoły dla Młodych Europejczyków/Edukacja Społeczna i Uczenie się Metodą Projektów Good Schools for European Juniors/Social.
XI Liceum Ogólnokształcące im. K.I.Gałczyńskiego w Kielcach
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. HENRYKA SIENKIEWICZA W GRABOWCU
Nasza szkoła w partnerskim projekcie szkół Comenius
Rola koordynatora projektu
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Wizyta studyjna gości z Cypru, Włoch, Łotwy, Litwy i Turcji.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Gazetki klasowe na temat partnerskich krajów
Projekt tranSPORTing emotions wrzesień 2009 – czerwiec 2011.
Zainicjowany przez prof. Łucję Rogowską Realizowany w ramach programu Comenius w latach Partnerzy znalezienie w trakcie stażu kontaktowego.
Sokrates Comenius Tiverton Primary School w Londynie października 2010.
Realizacja projektu eTwinning w Gimnazjum nr 2 w Koluszkach rok szkolny 2008/2009.
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
ETwinning w Szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie Magdalena Nazim Joanna Biskupska SP nr 95 w Krakowie VI B.
W dniach 1 – 7 maja delegacja Szkoły Podstawowej nr 7 w Ełku, w składzie: Leszek Sobczak – dyrektor, Bożena Piskorska, Urszula Wysocka i Edyta Krasnowska,
WIELOSTRONNE PROJEKTY SZKÓŁ w Zespole Szkół w Siedliskach Bogusz
PROGRAM COMENIUS.
Współpraca z innymi szkołami Gimnazjum nr 12 w Tychach.
COMENIUS REGIO Safe Future Secure Internet.
SamoGazetkaComeniusRząd czyli… O działalności w naszej szkole.
Tytuł projektu ``Moje miasto,mój region,moja ojczyzna,, Kulturowe, historyczne różnice i podobnieństwa w obszarze Karpat.
W marcu 2008 r. na zaproszenie Burmistrza Priverno, delegacja z Andrychowa wzięła udział w uroczystościach ku czci św. Tomasza z Akwinu. Najważniejszym.
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
Zespół Szkół Gimnazjum Nr 6 Szkoła Podstawowa Nr 13 w Zawierciu.
Projekt Comenius w Zespole Szkół Nr 3 im. Wł.St. Reymonta w Łukowie
Kraje nadbałtyckie w ujęciu zmian pan-europejskich: krajobraz, edukacja i zatrudnienie.
Trzyletni projekt otrzymał dofinansowanie z UE w kwocie € dla naszej szkoły “B.E.S.T Consumption levels” Building up Entrepreneurial Skills through.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Comenius w Zespole Szkół w Siedlcu W ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Prezentację przygotowała Jowita Kalitka Siedlec 2014.
LETNIE ZAJĘCIA WYJAZDOWE W RAMACH KLUBÓW OMNIBUSA – DARŁOWO – LATO 2010 PROJEKT KAŻDY MOŻE ZOSTAĆ OMNIBUSEM Gmina Miejska Dzierżoniów LIDER PROJEKTU Miasto.
Presentation Title Brains at school – knowledge is power! Mózgi w szkole – wiedza jest potęgą!
GIMNAZJUM PUBLICZNE W GRABKOWIE Zapewniamy naszym uczniom wszechstronny rozwój, dlatego oferujemy: nowoczesne metody nauczania wysoko wykwalifikowaną.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Szkoła Podstawowa Nr 255 im. Cypriana Kamila Norwida to Szkoła Podstawowa Nr 255 im. Cypriana Kamila Norwida to Szkoła z pomysłem na kulturę SP 255 Warszawa.
Wizyta studyjna w Finlandii w ramach projektu Coaching i Tutoring – w stronę nowoczesnej dydaktyki Anna Rudnicka-Ostrowska 2015.
SPOTKANIE UPOWSZECHNIAJĄCE 21 GRUDNIA 2015 WARSZAWA.
Projekt polsko - słowacki NR SK01-KA _2 "Podróże z liczbami" w ramach programu Erasmus+ edukacja szkolna - partnerstwo strategiczne szkół.
r r..  Przyjazd wszystkich grup partnerskich na Teneryfę.
m.in.: dlatego, że szkoła posiada:  monitoring wewnętrzny w szatni i na korytarzach,  monitoring zewnętrzny na dziedzińcu szkolnym,  imienne identyfikatory.
Oferta edukacyjna na rok szkolny 2016/2017 Gimnazjum nr 6 w Rzeszowie.
Gimnazjum z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 14 im. Jana Gutenberga Fundacji Szkolnej w Warszawie Comenius Peaceful Horizons – C.O.M.P.A.S.S. Come.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Sale lekcyjne J. angielski Geografia Historia Informatyka Muzyka J. polski.
Projekt Comenius Are we green enough Czy jesteśmy wystarczająco ekologiczni?
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Mobilność kadry I Liceum Ogólnokształcącego im. Tadeusza Kościuszki we Włodawie.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Henryka Sienkiewicza w Przasnyszu
Gimnazjum nr 16 w Bydgoszczy
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Gimnazjum im. Marii Konopnickiej
Sprawozdanie z udziału w projekcie ERASMUS+. Nauczyciele byłego Gimnazjum nr 3, a obecnie Szkoły Podstawowej nr 5 w Malborku w ramach projektu Erasmus.
Niemiecka przygoda w Düsseldorfie
Jak uczymy się niemieckiego
UNIWERSYTECKIE II LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. EMILII PLATER W SOSNOWCU
COMENIUS.
Zapis prezentacji:

Über sieben Brücken musst du gehen…

Comenius Partnerskie Projekty Szkół Cel akcji - wzmacnianie europejskiego wymiaru edukacji poprzez promowanie współpracy międzynarodowej, - poprawa pod względem jakościowym i ilościowym partnerstw między szkołami oraz mobilności, w której uczestniczą uczniowie i kadra nauczycielska z różnych państw członkowskich.

Partnerstwa w ramach akcji Partnerskie Projekty Szkół dają możliwość wzajemnego uczenia się, wymiany najlepszych praktyk oraz rozwijania struktur współpracy międzynarodowej.

Belgia Finlandia Francja Niemcy Włochy Polska Państwa partnerskie Belgia Finlandia Francja Niemcy Włochy Polska

Szkoły w projekcie Scuola Elementare „Pietro Novelli“ w Monreale/Włochy College Paul Claudel w Lagnieu/Francja Regenbogen-Schule w Berlinie/Niemcy Sint Jozefsinstituut – College w Torhout/Belgia Nöykkiön koulu w Espoo/ Finlandia Publiczne Gimnazjum im. Mariana Rejewskiego

Koordynatorzy szkolni Rita Schickle i Ilse Wahl – Niemcy Marie – Therese Feuillet- Francja Giuseppa Grande – Włochy Adrianna Dublańska – Polska Maritta Mankki-Brandwijk - Finlandia Luc Bert - Belgia

JĘZYK ROBOCZY PROJEKTU - JĘZYK NIEMIECKI IDEE FIXE PROJEKTU - UŻYCIE MOSTÓW JAKO ELEMENTU ŁĄCZĄCEGO CAŁOŚĆ

GŁÓWNE OBSZARY TEMATYCZNE PROJEKTU - NAUKA I UCZENIE SIĘ JĘZYKÓW OBCYCH; - EDUKACJA ARTYSTYCZNA; - EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA

KLUCZOWE KOMPETENCJE PROJEKTU - POROZUMIEWANIE SIĘ W OBCYCH JĘZYKACH; - KOMPETENCJE INFORMATYCZNE; - ŚWIADOMOŚĆ I EKSPRESJA KULTUROWA; - POROZUMIEWANIE SIĘ W JĘZYKU OJCZYSTYM; - KOMPETENCJE SPOŁECZNE I OBYWATELSKIE; - ZDOLNOŚĆ UCZENIA SIĘ.

CELE PROJEKTU - PRAKTYCZNE WYKORZYSTANIE DOTYCHCZAS ZDOBYTEJ WIEDZY W ZAKRESIE JĘZYKÓW OBCYCH MOTYWACJĄ DO DALSZEJ NAUKI; - ROZWIJANIE KOMPETENCJI JĘZYKOWYCH W SPOSÓB ALTERNATYWNY ŚRODKIEM ŁĄCZĄCYM LUDZI RÓŻNEGO POCHODZENIA; - UŻYCIE ŚRODKÓW TWÓRCZYCH PRZEZWYCIĘŻENIEM RÓŻNYCH STOPNI ROZWOJU I WIEKU UCZNIÓW REALIZUJĄCYCH PROJEKT; - SZUKANIE ŚCIEŻEK I WSPÓLNYCH CECH W HISTORII ORAZ TERAŹNIEJSZOŚCI KRAJÓW PARTNERSKICH PODCZAS WZAJEMNYCH WIZYT I W REALIZOWANYCH ZAJĘCIACH DYDAKTYCZNYCH PRZY UŻYCIU RÓŻNEGO RODZAJU MEDIÓW; - ROZWIJANIE U UCZNIÓW KOMPETENCJI IT DZIĘKI KONFERENCJOM I DEBATOM ONLINE, DZIĘKI TWORZENIU STRONY INTERNETOWEJ PROJEKTU ORAZ WSPÓLNEMU PISANIU PROJEKTOWEGO BLOGA; - NAWIĄZANIE KONTAKTÓW I PRZYJAŹNI POMIĘDZY UCZNIAMI RÓŻNYCH NARODÓW I KULTUR; - WYMIANA DOŚWIADCZEŃ NAUCZYCIELI PODCZAS WIZYT PARTNERSKICH.

NIEKTÓRE DZIAŁANIA REALIZOWANE W RAMACH PROJEKTU - MOST KU LUDZIOM NIEPEŁNOSPRAWNYM –NAWIĄZANIE WSPÓŁPRACY Z ZAZ-EM W BIAŁYCH BŁOTACH – SPOTKANIA WARSZTATOWE; - MOSTY W HISTORII – WARSZTATY, DEBATY, PRELEKCJE; - MOSTY W PSYCHOLOGII – WARSZTATY I ZAJĘCIA DLA UCZNIÓW, RODZICÓW I NAUCZYCIELI;

NIEKTÓRE DZIAŁANIA REALIZOWANE W RAMACH PROJEKTU - FESTYN SZKOLNY; - WSPÓŁPRACA Z REGIONALNYM CENTRUM INFORMACJI EUROPEJSKIEJ – LEKCJE EUROPEJSKIE, WARSZTATY, WYKŁADY; - WSPÓŁPRACA Z TOWARZYSTWEM MIŁOŚNIKÓW MIASTA BYDGOSZCZY – WSPOLNE SPACERY PO BYDGOSZCZY I POZNAWANIE JEJ HISTORII; - WSPÓŁPRACA Z TOWARZYSTWEM POLSKO – NIEMIECKIM - WSPÓLNE SPOTKANIA; - UTWORZENIE W GIMNAZJUM GRUPY MUZYCZNEJ /na potrzeby projektu/.

NIEKTÓRE WSPÓLNE PRODUKTY PROJEKTU Logo projektu Kalendarz na rok 2012 oraz 2013 Broszury informacyjne Przewodniki Książka kucharska Śpiewnik Sztuka teatralna Mozaiki Jedenastki – „Elfchen” Wystawy

NIEKTÓRE POLSKIE PRODUKTY PROJEKTU Most jako kronika projektu Tablice reklamujące projekt PPT – „Brücken in Bromberg” Makieta mostu ze słownikiem Album „Brücken in Bromberg” Broszury, gazetki, ulotki, informatory, foldery Teka – baza produktów i działań w projekcie Filmy, PPT, zdjęcia z realizowanych mobilności Filmy, zdjęcia z realizowanych działań w Polsce Strona internetowa projektu

Kronika projektu

Realizacja mobilności Berlin – spotkanie koordynatorów – 1 Lagnieu – 7 Espoo – 7 Torhout – spotkanie koordynatorów – 1 Monreale – 5 Berlin – 10 razem – 31 mobilności

Spotkanie w Białych Błotach Motto spotkania: olimpijskie mosty Działania: - Lekcja języka polskiego dla gości; - „Dobro i zło – światłem i dźwiękiem” – inscenizacja; - „Kobiety świata” – przedstawienie teatralne; - Turniej scrabble; - Zawody sportowe w sali gimnazjum; - Zabawy na Wyspie Młyńskiej; - Spotkanie w kręgielni; - „Brücken in Bydgoszcz” - zwiedzanie z przewodnikiem; - Konkurs wiedzy o krajach projektu; - Spotkanie w Warsztacie Terapii Zajęciowej „Dąb”; - Zawieszenie 6 wygrawerowanych kłódek na moście przy operze, jako upamiętnienie naszego spotkania.

Spotkanie w Lagnieu we Francji Motto spotkania: rewia muzyczna Działania: - Lekcja języka francuskiego dla gości; - Odsłonięcie tablicy upamiętniającej nasz projekt; - Zawody – biathlon, bieg na orientację, spływ kajakowy; - Spacer po Lyonie; - „Od mostu do mostu” – rejs statkiem; - Zwiedzanie średniowiecznego miasteczka Perouges; - Wizyta na fermie ślimaków.

Spotkanie w Espoo w Finlandii Motto spotkania: kultura Działania: Pieczenie ciast i ciasteczek wg przepisów z naszej comeniusowej książki kucharskiej; Spotkanie na lekcji muzyki; Warsztaty – przygotowanie toreb z logo projektu; Zwiedzanie wyspy Suomenllinna; Warsztaty i zwiedzanie wystawy w Muzeum Sztuki Emma; Wędrówka i piknik w Parku Narodowym Nuuksio.

Spotkanie w Torhout w Belgii Motto spotkania: podsumowanie działań realizowanych w pierwszym roku trwania projektu Działania: - Zwiedzanie Brukseli; - Wędrówka w Parku Narodowym w De Panne; - Zwiedzanie cmentarzy z I wojny światowej; - Przygotowania do następnego spotkania w Monreale; - Omawianie działań na kolejny rok projektu.

Spotkanie w Monreale na Sycylii Motto spotkania: przedstawienie teatralne Działania: - Zwiedzanie Monreale; - Spacer po Palermo (wizyta u burmistrza); - Spotkanie w “ Opera dei Pupi ”; - Warsztaty z układania mozaiki w Instytucie Sztuki w Monreale; - Przedstawienie teatralne.

Podsumowanie projektu w Berlinie w Niemczech Motto spotkania: karnawał kultur Działania: - „Wzdłuż muru berlińskiego” - wycieczka rowerowa; - Zwiedzanie wystawy w Regenbogenschule; - Próby naszych działań podczas karnawału kultur; - Zwiedzanie Berlina; - KARNAWAŁ KULTUR.

Mobilności - ewaluacja Uczniowie realizujący mobilności przebywali w domach swoich kolegów z innych krajów, co automatycznie przyczyniło się do poznawania życia codziennego innych narodów i kultur; Większą część czasu podczas wyjazdów uczniowie spędzali w grupach, realizując działania przygotowane przez organizatorów; Mieli możliwość rozwijania swoich kompetencji językowych (j.niemiecki – Francja, Włochy, Niemcy, oraz j. angielski – Finnlandia);

Mobilności - ewaluacja Uczniowie nasi nawiązali wiele kontaktów i przyjaźni, które są pielęgnowane do tej pory; Podczas spotkań można było zobaczyć, jak wielkie jest zaangażowanie rodziców w realizację projektu.

przygotowała Adrianna Dublańska koordynator szkolny projektu Białe Błota, 29 sierpnia 2013