I POSIEDZENIE KOMITETU MONITORUJĄCEGO REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO NA LATA 2014-2020 1 CZERWCA 2015 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Najważniejsze zmiany w Ustawie o pożytku publicznym
Advertisements

PODKOMITET MONITORUJĄCY Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Pomorskiego (PKM PO KL WP) PODKOMITET MONITORUJĄCY Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Z praktyki Grupy roboczej ds. społeczeństwa obywatelskiego, działającej przy Komitecie Koordynacyjnym Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia/Narodowej.
Sposób prac nad Programem Operacyjnym dotyczącym Polski Wschodniej na lata Warszawa 9 stycznia 2013 r.
Stanowisko Instytucji Koordynującej NSRO w kwestii prezentowania i akceptacji sprawozdań okresowych z PO/RPO przez Komitety Monitorujące KK NSRO, 17.
Wytyczne Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie wyboru projektów w trybie konkursowym Szkolenie, maja 2007 r. Departament Koordynacji i Zarządzania.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Departament Informacji i Promocji Warszawa, 28 czerwca 2007 r. Wytyczne w zakresie informacji i promocji.
System ewaluacji NPR i NSRO
1 ZINTEGROWANA STRATEGIA DZIAŁAŃ PROMOCYJNYCH I SZKOLENIOWYCH INSTYTUCJI ZARZĄDZAJĄCEJ PODSTAWAMI WSPARCIA WSPÓLNOTY W POLSCE NA LATA
Plan działania Wrocław, PLAN DZIAŁANIA – STATUS DOKUMENTU W SYTEMIE REALIZACJI DOPRECYZOWANIE ZAPISÓW PO KL SzOP PD -
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Propozycje uproszczeń systemowych mających na celu usprawnienie.
1 1 System zarządzania i wdrażania projektów. Prezentacja przygotowana przez Zespół ds. Kontroli EFS Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Rzeszowie LucjanKozioł
Podkomitet Monitorujący Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Skład i rola Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
Narodowa Strategia Spójności
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Stan prac nad przygotowaniem PROW Kwiecień 2013 WARSZAWA 23 kwietnia 2013 r. 1.
Podkomitet Monitorujący Program Operacyjny Kapitał Ludzki Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Urzędu Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego 10.
Zmiany instytucjonalne w monitorowaniu polityki rozwoju (KFT i RFT) Zielona Góra, 26 czerwca 2013 r. 1.
Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Regulamin dotyczący realizacji działań w ramach Planu Działania.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
Regionalny Program Operacyjny
Zasada Partnerstwa w ramach funduszy unijnych – perspektywa NGO.
Regulamin Prac Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Dolnośląskiego ZMIANA §7 Procedury pisemne Wydział Europejskiego.
Zagadnienie prawno-organizacyjne funkcjonowania Obszarów Rozwoju Społeczno-Gospodarczego.
Wybór przedstawicieli organizacji pozarządowych do Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata
Zasada partnerstwa w nowej perspektywie finansowej
(Narodowej Strategii Spójności)
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego - Metodyka pracy Komitetu Monitorującego PO KL, w tym prawa i obowiązki członka Komitetu.
Zadania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata PIOTR JAN BAŃCZYK
Ogólne zasady systemu oceny projektów w RPO WD
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Dziękuję za uwagę Pomoc Techniczna PROW 2014 – 2020 cz. I Grupa Robocza KSOW Radziejowice,
Fundusze unijne system prawny: od Brukseli do regulaminów KM Julia Krzyszkowska Bankwatch/Polska Zielona Sieć Warszawa, 15 lipca 2015.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla Działania 9.3 w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014.
Propozycja współpracy Pracodawców RP z regionalnymi partnerami 2 września 2015 r.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Plan działania KSOW Plan operacyjny na lata
IV posiedzenie Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego na lata Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO.
Tan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Stan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Adam Hamryszczak.
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Departament Ochrony Klimatu Warszawa, 12 października 2015.
Propozycje zmian w statucie stowarzyszenia LGD Partnerstwo Dorzecze Słupi Krzynia, 29 września
PLAN EWAULACJI Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Toruń, 15 grudnia 2015 r.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich
Projekt Planu Ewaluacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WM na lata.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO, Biuro Ewaluacji RPO Zmiany w RPO WK-P na lata Zmiany w RPO WK-P na lata
Departament Rozwoju Regionalnego KOMITET MONITORUJĄCY Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko - Pomorskiego na lata Regionalny Program.
System oceny projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
System wdrażania RPO Warmia i Mazury na lata Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Kościuszki 83, Olsztyn Tel. (0-89)
Sprawozdanie z działalności Komitetu Monitorującego RPO WK-P na lata ( ) Departament Polityki Regionalnej / Wydział Zarządzania RPO/
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Najważniejsze elementy ze stanu wdrażania X posiedzenie KM RPO WKP
KOMISJE DIALOGU OBYWATELSKIEGO A POZNAŃSKA RADA DZIAŁALNOŚCI POŻYTKU PUBLICZNEGO - zestawienie tabelaryczne.
Organizacja Funduszy Europejskich. Komitet Koordynacyjny NSS Komitet Koordynacyjny Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia i Strategię Rozwoju Kraju.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WK-P r.
Propozycja zmian Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko- Pomorskiego na lata
Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WK-P r.
Komisje Dialogu Obywatelskiego
Plan działania KSOW Plan operacyjny na lata
Zasady funkcjonowania Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
przedstawiciela Wielkopolskiego Kuratora Oświaty
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Aktualizacja Planu Ewaluacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata czerwca 2018 r.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Działania ewaluacyjne prowadzone przez IZ RPO WK-P w 2017 roku
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Aneta Pieczykolan Dyrektor Departamentu Zarządzania RPO w UMWL .
Informacja na temat planowanych dyskusji panelowych poświęconych efektywności funduszy UE Posiedzenie Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny.
Zapis prezentacji:

I POSIEDZENIE KOMITETU MONITORUJĄCEGO REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO NA LATA CZERWCA 2015 r.

Kompetencje oraz zadania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego na lata Aneta Pieczykolan Dyrektor Departamentu Zarządzania RPO w UMWL. Lublin, 1 czerwca 2015 r.

PODSTAWY PRAWNE POWOŁANIA KM RPO art. 47 Rozporządzenia PE i Rady UE nr 1303/2013 r. z dnia z 17 grudnia 2013, art. 14 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej , Wytyczne Ministra Infrastruktury i Rozwoju w zakresie komitetów monitorujących na lata z dnia 21 stycznia 2015 r., Uchwała nr XXXII/565/2015 Zarządu Województwa Lubelskiego z dnia 5 maja 2015 r. w sprawie powołania oraz określenia zadań Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego na lata

13 członków strony rządowej 14 członków spoza administracji 15 członków strony samorządowej W skład Komitetu Monitorującego wchodzi 42 członków wraz ze swoimi stałymi zastępcami. W skład KM RPO wchodzi również 5-ciu stałych obserwatorów oraz przedstawiciele Komisji Europejskiej z głosem doradczym.

Komitetowi przewodniczy Marszałek Województwa Lubelskiego, Funkcję Zastępcy Przewodniczącego pełni przedstawiciel Instytucji Zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Lubelskiego na lata – Departament Zarządzania RPO

Partnerzy spoza administracji 2 przedstawicieli środowiska naukowo - akademickiego 4 przedstawicieli organizacji pozarządowych: - przedstawiciel organizacji pozarządowej działającej na rzecz ochrony środowiska, - przedstawiciel organizacji właściwej ze względu na rodzaj działalności objętej programem, - przedstawiciel organizacji pozarządowej działającej na rzecz promowania włączenia społecznego, równości szans płci, równości szans i niedyskryminacji, - przedstawiciel federacji organizacji pozarządowych. 7 Przedstawicieli organizacji związkowych i pracodawców Przedstawiciel wskazanej przez IZ izby gospodarczej

ZADANIA KOMITETU MONITORUJĄCEGO: analizowanie i zatwierdzanie metodyki i kryteriów wyboru projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014 – 2020 (RPO WL) oraz zatwierdzanie ewentualnych zmian tych kryteriów, po ówczesnym rozważeniu propozycji lub rekomendacji właściwych ciał koordynacyjnych; analizowanie i zatwierdzanie planu ewaluacji dla RPO WL, zatwierdzanie ewentualnych zmian tego planu oraz rozpatrywanie postępu jego realizacji, w tym rekomendowanie obszarów i tematów, które powinny zostać poddane ewaluacji. Dodatkowo Komitet rozpatruje ewaluacje dotyczące Programu, w tym wyniki ewaluacji, oraz ich wykorzystanie; analizowanie i zatwierdzanie rocznych i końcowych sprawozdań z realizacji RPO WL; analizowanie i zatwierdzanie strategii komunikacji dla RPO WL i ewentualnych jej zmian, rozpatrywanie informacji o postępach w jej realizacji i analizie jej wyników, dokonanej przez IZ RPO, a także analizowanie i ewentualne opiniowanie informacji o planowanych działaniach informacyjnych i promocyjnych, które mają zostać przeprowadzone w kolejnym roku; analizowanie i zatwierdzanie propozycji Instytucji Zarządzającej dotyczących zmian RPO WL;

przedstawianie uwag dotyczących wdrażania Programu, w tym przedsięwzięć na rzecz zmniejszania obciążenia administracyjnego dla beneficjentów i monitorowanie działań podjętych w ich następstwie; systematyczny przegląd wdrażania Programu i postępów poczynionych na drodze osiągania jego celów, w szczególności w odniesieniu do celów pośrednich i końcowych wskazanych w ramach wykonania; dokonywanie okresowego przeglądu postępów realizacji celów Programu na podstawie dokumentów przedkładanych przez IZ RPO, w tym sprawozdań okresowych z realizacji RPO WL; rozpatrywanie kwestii, które mają wpływ na wykonanie Programu, w tym wniosków z przeglądu wyników; analizowanie działań mających na celu promowanie równości szans płci, równych szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami różnego typu; analizowanie działań mających na celu promowanie zrównoważonego rozwoju; analizowanie postępu w zakresie działań podejmowanych w celu spełnienia mających zastosowanie warunków wstępnych; analizowanie wdrażania instrumentów finansowych.

REALIZACJA ZADAŃ KOMITETU MOŻE POLEGAĆ W SZCZEGÓLNOŚCI NA: Udzieleniu informacji wszystkim przedstawicielom Komitetu. Przeprowadzeniu dyskusji nad daną kwestią. Zapoznawaniu się z otrzymywanymi wszelkimi informacjami od IZ RPO. Podjęciu przez Komitet decyzji w danej kwestii w szczególności polegającej na: zatwierdzeniu dokumentu, wydaniu opinii lub przedstawieniu uwag/wniosków. Powołaniu grupy roboczej zajmującej się wybranymi kwestiami będącymi przedmiotem prac KM RPO.

W REGULAMINIE KOMITETU MONITORUJĄCEGO ZOSTAŁY UJĘTE NASTĘPUJĄCE KWESTIE: Zasady finansowania KM, ekspertyz, tłumaczeń i szkoleń Zadania Komitetu i zadania Przewodniczącego Sposób podejmowania decyzji przez KM Powoływanie i funkcjonowanie Grup roboczych Obsługa pracy KM w tym organizacja Posiedzeń Zasady sporządzania i uzgadniania protokołów Skład i zasady uczestnictwa w pracach KM w tym prawa i obowiązki członków i ich zastępców

PODSTAWOWE PRAWA CZŁONKÓW KOMITETU Prawo głosu oraz do dyskusji, Przedstawianie stanowisk i opinii środowisk, które reprezentują, Konsultowanie się ze środowiskami, które reprezentują z zastrzeżeniem statusu procedowanych dokumentów jako nieoficjalnych do czasu podjęcia przez KM decyzji w tej sprawie, Wnioskowanie o powołanie grupy roboczej i uczestnictwa w niej, wnioskowania o zaproszenie na posiedzenie osób właściwych ze względu na rozpatrywaną kwestię, Wnioskowanie o zlecenie za pośrednictwem Sekretariatu Komitetu ekspertyz i szkoleń realizowanych na potrzeby Komitetu lub jego grup roboczych, Zwrot kosztów dojazdu i zakwaterowania.

OBOWIĄZKI CZŁONKA I ZASTĘPCY CZŁONKA: aktywne uczestniczenie w posiedzeniach Komitetu, informowanie o planowanej nieobecności na posiedzeniu i delegowanie na posiedzenie zastępcy członka Komitetu, przedstawianie opinii reprezentowanych środowisk na posiedzeniach Komitetu oraz przekazywanie ww. środowiskom informacji zwrotnej, zapoznawanie się z dokumentacją dotyczącą zagadnień omawianych na posiedzeniu Komitetu, oraz innymi przedstawionymi przez Sekretariat Komitetu dokumentami poświęconymi wdrażaniu RPO WL, proponowanie ewentualnych rozwiązań usprawniających realizację RPO WL, ujawnienie ewentualnego konfliktu interesów dotyczącego swojej osoby i wyłączenie się z podejmowania decyzji, podnoszenie kwalifikacji poprzez udział w szkoleniach organizowanych za pośrednictwem Sekretariatu Komitetu.

ZASADY UCZESTNICTWA W PRACACH KM RPO Podmioty delegujące swoich przedstawicieli powinny dbać o swoją stałą reprezentację w Komitecie. Jeżeli instytucja nie jest reprezentowana na następujących po sobie posiedzeniach 2 posiedzeniach 4 posiedzeniach Może zostać poproszona o zmianę przedstawicieli IZ RPO ma prawo do skreślenia danego podmiotu z listy członków

ORGANIZACJA POSIEDZEŃ Posiedzenia odbywają się nie rzadziej niż na rok. Komitet zbiera się z inicjatywy przewodniczącego Komitetu lub na pisemny wniosek co najmniej 1/3 członków Komitetu. Terminarz przesłania informacji uczestnikom KM 15 dni roboczych przed terminem posiedzenia Informacje nt. terminu i miejsca posiedzenia 10 dni roboczych przed terminem posiedzenia Dokumenty i porządek obrad 5 dni roboczych przed terminem posiedzeniaMożliwość zgłaszania przez członków/zastępców dodatkowych punktów do porządku obrad

GRUPY ROBOCZE (GR) GR powoływane są w formie uchwały Komitetu na wniosek przewodniczącego lub grupy członków Komitetu liczącej co najmniej 3 osoby, GR może mieć charakter grupy stałej lub grupy ad hoc, W skład GR może wchodzić nie więcej niż 7 osób, Pracami GR kieruje koordynator, GR może w szczególności opiniować, na wniosek Przewodniczącego Komitetu, projekty uchwał Komitetu dotyczące tematycznie zakresu działania grupy, GR może przedkładać projekty uchwał w zakresie dotyczącym tematycznie zakresu działań grupy, za wyjątkiem kryteriów wyboru projektów oraz zmian RPO WL, Koordynator grupy przedkłada Komitetowi raz do roku sprawozdanie z realizacji zadań grupy.

SPOSÓB PODEJMOWANIA DECYZJI Decyzje KM podejmowane są w formie uchwał na posiedzeniu. Uchwała na posiedzeniu KM Głosowanie każdej uchwały kworum ½ członków KM Uchwała przyjęta, gdy uzyska zwykłą większość głosów na TAK Przyjęta uchwała zamieszczana na www IZ RPO WL

PROTOKOŁY Z POSIEDZEŃ Porządek obrad Listę imienną uczestników Treść uchwał przyjętych przez Komitet Zaprezentowane stanowiska i opinie ze wskazaniem osób je przedstawiających i podmiotów, które te osoby reprezentują oraz inne ustalenia Komitetu i Przewodniczącego Komitetu Protokół zawiera

PROTOKOŁY Z POSIEDZEŃ Terminy dotyczące protokołów z posiedzeń KM Przekazanie protokołu do uczestników KM (wersja elektroniczna) Do 21 dni roboczych od dnia posiedzenia (w szczególnych przypadkach 30 dni roboczych) Zgłaszanie przez uczestników KM uwag (brak uwag to zgoda na zatwierdzenie protokołu) Do 10 dni roboczych od dnia jego wysłania Ustosunkowanie się Sekretariatu do uwag i przesłanie do uczestników KM nowej wersji Do 14 dni roboczych od dnia, w którym mija termin na nadesłanie uwag Zgłaszanie przez uczestników KM uwag (brak uwag to zgoda na zatwierdzenie protokołu) Do 7 dni roboczych od wysłania poprawionej wersji protokołu

SEKRETARIAT KOMITETU Przygotowuje projekty Regulaminu Komitetu, Zawiadamia o miejscu i terminie posiedzeń, Koordynuje przygotowanie oraz dostarczenie drogą elektroniczną materiałów i projektów dokumentów (w tym uchwał) członkom KM, Sporządza protokoły z posiedzeń, Gromadzi dokumentację związaną z posiedzeniami Komitetu, Przygotowuje i obsługuje posiedzenia Komitetu/GR, Zleca wykonanie tłumaczeń, ekspertyz, szkoleń, Sporządza raz w roku sprawozdanie dot. finansowania funkcjonowania KM, Zamieszcza informacje o Komitecie na stronie IZ RPO.

ZASADY FINANSOWANIA KOMITETU Koszty Organizacji posiedzeń Komitetu Organizacji posiedzeń grup roboczych Ekspertyz realizowanych na potrzeby Komitetu lub jego grup roboczych, zlecanych za pośrednictwem Sekretariatu Komitetu, o realizacji których zdecydował Komitet Tłumaczeń zlecanych za pośrednictwem Sekretariatu Komitetu na potrzeby Komitetu Opracowania materiałów związanych z funkcjonowaniem Komitetu lub jego grup roboczych Funkcjonowania Sekretariatu Komitetu

ZASADY FINANSOWANIA KOMITETU Koszty W przypadku członków lub ich zastępców mających miejsce zamieszkania poza miejscowością, w której odbywa się posiedzenie Komitetu lub grupy roboczej Refundacja kosztów przejazdu na posiedzenie Komitetu lub jego grupy roboczej Refundacja kosztów zakwaterowania dla członków Komitetu lub stałych zastępców członków Komitetu, przy czym do uzyskania zwrotu kosztów niezbędne jest złożenie prawidłowo wypełnionego formularza stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszego Regulaminu, wraz z wymaganymi załącznikami Szkoleń organizowanych za pośrednictwem Sekretariatu Komitetu, o realizacji których zadecydował Komitet

UWAGI DO PROJEKTU REGULAMINU Lp Instytucja zgłaszająca uwagę Treść uwagiStanowisko IZ 1.Komisja Europejska Obecna wersja artykułu 2.16 wymaga doprecyzowania zgodnie z literą Rozporządzenia Ogólnego tak by jednoznacznie określić rolę Komisji jako doradcy (a nie obserwatora). Rekomendujemy następujący zapis: Zgodnie z art. 48 Rozporządzenia Ogólnego, Komisja uczestniczy w pracach komitetu monitorującego pełniąc rolę doradczą. Komisja wypełnia tę role zgodnie w szczególności z artykułami 48, 49 oraz 110 Rozporządzenia Ogólnego, według których Komisja odnosi się do tematów związanych z wdrożeniem Europejskich Funduszy Strukturalnych i Inwestycyjnych oraz z pracami komitetu monitorującego. Zapis §2 pkt. 16 projektu Regulaminu KM RPO, mówi o tym, że przedstawiciele Komisji Europejskiej pełnią w Komitecie funkcję doradczą. Wskazanie na to, że przysługują im takie same prawa jak obserwatorom nie jest tożsamym ze zrównaniem ich funkcji z funkcją obserwatora, a jedynie wskazaniem zgodnie z Rozdziałem 4 pkt. 13 Wytycznych MIR w zakresie komitetów monitorujących na lata z dnia 21 stycznia 2015 r., że przedstawicielom KE przysługuje prawo do uczestnictwa w obradach KM, prawo zabierania głosu i wyrażenia opinii w każdej ze spraw będących przedmiotem obrad oraz, że nie przysługuje im prawo do głosowania. Jednakże IZ przychyla się do propozycji KE polegającej na doszczegółowieniu zapisu. 2.Pełnomocnik Rządu do spraw Osób Niepełnosprawnych Zgodnie z Horyzontalnymi wytycznymi w zakresie komitetów monitorujących na lata Ministra Infrastruktury i Rozwoju koszty odnoszące się do członków KM i zastępców członków KM obejmuję co najmniej: a) refundację kosztów przejazdu na posiedzenia KM lub jego grupy roboczej środkami transportu publicznego, jeżeli obrady odbywają się poza miejscem zamieszkania. IZ może dopuścić także refundowanie kosztów przejazdu innymi środkami niż wyżej wymienione; b)refundację kosztów zakwaterowania dla członków KM lub zastępców członków KM zamieszkałych poza miejscem obrad KM lub grupy roboczej KM, w przypadku gdy zakwaterowanie nie jest zapewnione. W związku z powyższym, wynikający z projektu Regulaminu Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego na lata zapis, z którego wynika, że powyższe koszty refundowane będą jedynie w 85% ze środków Pomocy Technicznej RPO WL, a pozostałe 15% członkowie KM bądź ich stali zastępcy będą pokrywać we własnym zakresie jest niezgodny z powyższymi Wytycznymi. Instytucja Zarządzająca przychyla się propozycji zmiany zapisu polegającego na refundacji w 100 % kosztów dojazdu oraz kosztów noclegu.

Dziękuję za uwagę.