BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM „BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM” GMINA MIASTO SZCZECIN.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Regionalnego Programu Operacyjnego
Advertisements

Miejski obszar funkcjonalny – Puławy
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
ROZBUDOWA UKŁADU DROGOWEGO ŁĄCZĄCEGO MIELECKIE DZIELNICE PRZEMYSŁOWE Z REGIONEM PROGRAM ZPORR.
ROZBUDOWA UKŁADU DROGOWEGO ŁĄCZĄCEGO MIELECKIE DZIELNICE PRZEMYSŁOWE Z REGIONEM.
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Wojewoda Kujawsko-Pomorski OPINIA WOJEWODY KUJAWSKO-POMORSKIEGO na temat zgodności celów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, 9-10 grudnia 2008 r. Przedsięwzięcia z zakresu współpracy międzynarodowej i międzyregionalnej w.
1 Fundusze strukturalne Unii Europejskiej w latach
AKTUALIZACJA STRATEGII ROZWOJU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY WOJEWODZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA Toruń,
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO 12 stycznia 2014 r. Zespół ds. Programowania i Ewaluacji Departament Programu.
1 OPINIA WOJEWODY DOLNOŚLĄSKIEGO w sprawie zgodności Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego z celami Strategii Rozwoju Kraju 2007.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Stan prac nad projektami dokumentów programowych na lata Konferencja w sprawie ustalenia podziału priorytetów środowiskowych między PO Infrastruktura.
Wymiar miejski polityki spójności Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Piotr Siewierski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Łódź, 7 grudnia 2012.
Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego w kontekście aktualizacji
Strategia Rozwoju Miasta Włocławek jako podstawa do aplikacji o środki zewnętrzne w tym Unii Europejskiej Włocławek, 24 września 2012 roku.
Wyzwania rozwojowe miast w kontekście krajowej polityki miejskiej
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Dobre praktyki we wdrażaniu funduszy strukturalnych Województwo świętokrzyskie.
Wspieranie rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości opiera się w Urzędzie Miasta Krakowa na realizacji zadań ujętych w Krakowskim Programie Wspierania.
Wspieranie współpracy metropolitalnej w nowej perspektywie finansowej
1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata
Planowanie i wdrażanie inteligentnych systemów transportowych w Polsce
Przebudowa torowisk TRAMWAJOWych wraz z siecią trakcyjną w Szczecinie w ciągu komunikacyjnym na odcinku od ul. Energetyków poprzez ul. Gdańską, do.
Wsparcie dla rozwoju technologii
Programowanie rozwoju lokalnego w latach Dr Mariusz Sienkiewicz Zakład Samorządów i Polityki Lokalnej Wydział Politologii UMCS.
Inicjatywa JESSICA – pierwsze doświadczenia z perspektywy regionalnej
1. U SŁUGI D ORADZTWA W Z AKRESIE U SŁUG I D OTACJI I NWESTYCYJNYCH Narodowa Strategia Spójności (d. Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia)
Wizja Mazowsza do 2030 r. Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego Warszawa, 6 maja 2015 r.
Zrównoważony rozwój Małopolski w kontekście współpracy z Unią Europejską Witold Śmiałek Prezes Zarządu MARR S.A.
„Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów.
„Informacja dotycząca realizacji zadań w zakresie usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej w 2015 r.” „Narodowy Program Przebudowy.
„Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych – realizacja w 2015 roku
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Tan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Stan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Adam Hamryszczak.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Toruń, 18 lutego 2016 r.
NARODOWY PROGRAM BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO 2013 – 2020 Rzeszów, 12 wrzesień 2013 r.
Gmina-Miasto Koszalin Budowa i przebudowa dróg stanowiących zewnętrzny pierścień układu komunikacyjnego miasta Koszalin – I etap odcinek od ul. Gnieźnieńskiej.
1 Zintegrowane Inwestycje Terytorialne (ZIT). 2 Zintegrowane Inwestycje Terytorialne to nowy instrument: - rozwoju terytorialnego, - wdrażania zintegrowanych.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Doprowadzenie niezbędnej infrastruktury technicznej do terenów inwestycyjnych przy ulicy Stołczyńskiej.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego Priorytet 1 Gospodarka – Innowacje - Technologie Działanie 1.2 Innowacje i transfer technologii.
Projekty strategiczne Łodzi w nowej perspektywie finansowej UE.
Nazwa projektodawcy: Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Szczecinku Sp. z o.o. „Wzmocnienie potencjału transportowego Przedsiębiorstwa Komunikacji.
Spotkanie informacyjne dotyczące Narodowego programu przebudowy Dróg Lokalnych
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Stan wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Instytucja Zarządzająca Regionalny Program Operacyjny.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Porty Zalewu Szczecińskiego – poprawa jakości infrastruktury szansą na rozwój Urząd Morski w Szczecinie Marzec 2010.
9.3. Regionalna infrastruktura drogowa Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Projekt STARGARDZKI INTERNET SZEROKOPASMOWY planowany do realizacji ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na.
1 Wprowadzenie Dostępne środki z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w latach
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Kieleckiego Obszaru Funkcjonalnego na lata Kielce, kwiecień 2017 r.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Stan wdrażania programów operacyjnych na lata
W GOL ENIOWSKIM PARKU PRZEMYSŁOWYM innowacyjne inwestycje
Krajowe uwarunkowania aktualizacji strategii rozwoju województw
Stan wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata Stan na dzień r.
Program Operacyjny Polska Wschodnia
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II
Program Operacyjny Polska Wschodnia
WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Stan wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata Stan na r.
Zapis prezentacji:

BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM „BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM” GMINA MIASTO SZCZECIN

„BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM” Priorytet: VI – Rozwój funkcji metropolitalnych Działanie: 6.5 – Inteligentne systemy transportowe Beneficjent – Gmina Miasto Szczecin Miejsce realizacji projektu: Miasto Szczecin Przewidywana data rozpoczęcia realizacji projektu: III kwartał 2010 Przewidywana data zakończenia realizacji projektu: IV kwartał 2011 Przybliżona data złożenia pełnego wniosku aplikacyjnego: II kwartał 2010

Opis projektu: Projekt w zakresie rozwoju inteligentnych systemów transportowych podnoszący możliwości wykorzystania i dynamicznego zarządzania istniejącą infrastrukturą drogowo – uliczną poprzez generowanie w czasie rzeczywistym informacji o stanach i warunkach ruchu dla użytkowników ruchu, jak również z zastosowaniem predykacji stanów ruchu dla pilotażowego obszaru miasta Szczecina w serwisach www udostępnianych przez internetowy portal miejski. „BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM”

Cel główny: Rozwój inteligentnych systemów transportowych na terenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego poprzez stworzenie kompleksowego Systemu Zarządzania Ruchem dla Szczecina. Cel bezpośredni: Poprawa płynności i bezpieczeństwa ruchu na wybranych ciągach drogowych. Typ projektów przewidzianych w Uszczegółowieniu RPO WZ (wersja 4.3) – system zarządzania ruchem. „BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM”

Aspekty instytucjonalne/prawne projektu Inwestycja jest wykonalna pod względem prawnym i zgodna z: 1.Wieloletnim Planem Inwestycyjnym Miasta Szczecina na lata 2010 – 2015, przyjętym Uchwałą Nr XLII/1077/09 Rady Miasta Szczecin z dnia 14 grudnia 2009 r. 2.Budżetem Miasta na rok 2010 przyjętym Uchwałą Nr XLII/1076/09 Rady Miasta Szczecin z dnia 14 grudnia 2009 r. Wnioskodawca: Gmina Miasto Szczecin - Jako Jednostka Samorządu Terytorialnego zgodnie z URPOWZ należy ona do kategorii beneficjenta końcowego i może ubiegać się o wsparcie przedmiotowej inwestycji. Operator: Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie, stanowiący zakład budżetowy Gminy Miasto Szczecin - podstawę działalności Zakładu stanowi statut powołany uchwała nr XLV/941/01 Rady Miasta Szczecina w dniu 22 października 2001r. „BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM”

Charakter strategiczny projektu – na poziomie kraju 1.Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia wspierające wzrost gospodarczy i zatrudnienie/Narodowa Strategia Spójności – Cel 5 (horyzontalny) – „Wzrost konkurencyjności polskich regionów i przeciwdziałanie ich marginalizacji społecznej, gospodarczej i przestrzennej”. 2.Polityka transportowa Państwa na lata – w kontekście przedmiotowej inwestycji usprawnienie funkcjonowania transportu w obszarach metropolitarnych, traktowanych jako węzły sieci krajowej i równocześnie samoistne systemy transportowe, kumulujące znaczące potoki ruchu i problemy do rozwiązania. 3.Strategia Rozwoju Kraju – W odniesieniu do województwa zachodniopomorskiego nakierowana będzie na umocnienie funkcji metropolitalnych Szczecina. „BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM”

Charakter strategiczny projektu – na poziomie regionu i gminy 1.Strategia Rozwoju Województwa Zachodniopomorskiego do roku 2020 przyjęta Uchwałą nr XXVI/303/05 Sejmiku Województwa Zachodniopomorskiego w dniu 19 grudnia 2005 r. Strategia wymienia Szczeciński Obszar Metropolitalny jako obszar intensywnej urbanizacji, stanowiący centrum administracyjno – gospodarczo – kulturalne (cel kierunkowy 3.2. „Wspieranie rozwoju struktur funkcjonalno – przestrzennych”, cel numer 3. „Zwiększanie przestrzennej konkurencyjności regionu”). 2.Polityka Transportowa Miasta Szczecina przyjęta uchwałą nr LII/978/06 Rady Miasta Szczecin z dnia 13 marca 2006 r. 3.Strategia Rozwoju Szczecina przyjęta Uchwałą Nr I/N/1155/02 Rady Miasta Szczecina z dnia 6 maja 2002 r. (np.: Cel kierunkowy 1.2. Szczecin ponadregionalnym centrum transportu międzynarodowego, Cel szczegółowy Sprawny system transportu drogowego w sieci krajowej i międzynarodowej). 4.Zintegrowany Plan Rozwoju Transportu Publicznego w Szczecinie w latach przyjęty uchwałą NR XLIII/1091/10 Rady Miasta Szczecin z dnia 25 stycznia 2010 r. „BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM”

Zadania przewidziane do dofinansowania ze środków UE 1.Program funkcjonalno-użytkowy wraz z opracowaniem Studium Wykonalności. 2.Utworzenie portalu internetowego z informacjami dla uczestników ruchu drogowego. 3.Utworzenie sieci kamer - podgląd sytuacji na wybranych ciągach dróg w m. Szczecin. 4.Utworzenie przy drogach sieci tablic o zmiennej treści z informacjami o ruchu drogowym. 5.Montaż dodatkowych sygnalizatorów wyświetlających czas trwania światła czerwonego oraz zielonego na wybranych drogowych sygnalizacjach świetlnych. Punkty 2-5 będą realizowane w trybie „zaprojektuj i wybuduj” „BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM”

Koszty projektu i plan finansowania „BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM” Koszty kwalifikowane (PLN) ,00100% Środki własne wnioskodawcy ,0025% Dofinansowanie RPO WZ ,0075% Koszty niekwalifikowane (PLN)0,00 Koszt całkowity (PLN) ,00

Wstępny harmonogram projektu „BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM” Lp.Nazwa zadaniaTermin rozpoczęciaTermin zakończenia 1.Program funkcjonalno-użytkowy oraz opracowanie Studium Wykonalności Utworzenie portalu internetowego z informacjami dla uczestników ruchu drogowego Utworzenie sieci kamer - podgląd sytuacji na wybranych ciągach dróg w m. Szczecin Utworzenie przy drogach sieci tablic o zmiennej treści z informacjami o ruchu drogowym Montaż dodatkowych sygnalizatorów wyświetlających czas trwania światła czerwonego oraz zielonego na wybranych drogowych sygnalizacjach świetlnych