Rewolucja (?) w zarz ą dzaniu według Petera Senge’a Myślenie systemowe – piąta dyscyplina dr Aleksandra Spik.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Definicja Peter M. Senge w książce pt. „Piąta dyscyplina” odkrywa i opisuje nowy sposób budowania trwałej przewagi konkurencyjnej na rynku przy pomocy.
Advertisements

Co przyczyni się do mojego sukcesu w FM GROUP?
1 Kryteria wyboru systemów: Przystępując do procesu wdrażania zintegrowanego systemu zarządzania, należy odpowiedzieć na następujące pytania związane z.
Farmersi od środka Czyli jak podejmowa ć decyzje by wygra ć i inne informacje Dla początkujących.
Autor: Tomasz Karczy ń ski Zaj ę cia: Zarz ą dzanie Projektami Prowadz ą cy: prof. Dorota Kuchta eXtream Programming.
… opowie ść Micha ł a. "Najlepsz ą drog ą do odnalezienia samego siebie jest zagubienie si ę w s ł u ż eniu innym GHANDI.
Zarządzanie przez szkolenie
Czynniki wpływające na kursy walut
20 lat wspólnie Dwadzie ś cia lat temu ż ycie było du ż o trudniejsze ni ż dzisiaj. Po ka ż dy towar, nawet najdrobniejszy trzeba było sta ć w kolejkach.
Ko ł o j ę zyka angielskiego. Opiekun: Renata Lewandowska CELE OGÓLNE: Rozwijanie zainteresowa ń i zdolno ś ci j ę zykowych uczniów Rozszerzanie wiadomo.
Klasa 3F mia ł a przyjemno ść uczestniczy ć w zaj ę ciach prowadzonych przez Pani ą Magd ę Ko ł b ę, zorganizowanych przez.
Wyspa OVO. Mapa wioski Struktura wieku Przed przybyciem na wyspę kobiety m ęż czy ź ni.
Niektórzy chcieliby Niektórzy nigdy nie chcieliby dorosn ąć … …pozostaj ą c na zawsze dzieckiem, obracaj ą c si ę w ś wiecie beztroski, rado ś ci i zabawy…
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Debata szkolna
MOTYWACJA - OSIĄGANIE SUKCESU W PRACY
MOCNE I SŁABE STRONY NARZĘDZI PLANISTYCZNYCH
Jak można nauczyć korzystania z prawdopodobieństwa.
Młodzi aktywni? Jak zaanga ż owa ć młodzie ż w ż ycie polityczne i społeczne? W kontek ś cie zbli ż aj ą cych si ę wyborów do Europarlamentu.
NOWOCZESNE TECHNOLOGIE czyli TIK W NASZEJ SZKOLE.
Rola opiekuna w Samorządzie Uczniowskim
współdziałanie właściwe jest dopiero wtedy, kiedy cel jest wspólny, a to jest wtedy, kiedy po to, by to było celem dla jednego, musi ono być celem dla.
W życiu człowieka dominują trzy formy aktywności – zabawa, nauka i praca. Każda z tych form występuje na każdym jego etapie w zróżnicowanym nasileniu,
Niewidzialne podstawy – budując kulturę szkoły, wychowujemy przyszłych zwycięzców Michelle Navarre Roel Vivit.
KRĘGIELNIA.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
Tematy do wypracowania propozycji i wniosków. 1. Co można zrobić, by młodzi chętniej się angażowali się w życie społeczne? W czym leży problem? Jakie.
Biblioteka ucząca się Roman Tomaszewski Mariusz Polarczyk
Rola dyrektora w podnoszeniu jakości pracy szkoły Krzysztof Durnaś
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
Mój blog. Sobota : Na samym pocz ą tku pragn ę powiedzie ć, ż e powsta ł am z ż ebra Adama, lecz on mi w to nie wierzy. Wczoraj po po ł udniu posz ł am.
Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
1 Mój sposób na efektywną naukę Opracowała: Agnieszka Terebus studentka V roku Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie na kierunkach: Pedagogika Zdolności.
Zarządzanie Zmianą Sesja 3 Radzenie sobie z ludzkimi aspektami zmiany: opór.
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
Moduł 5 Temat 1 Poziom 2 Dzielenie się pomysłami.
Teoria gry organizacyjnej Każdy człowiek wciąż jest uczestnikiem wielu różnych gier. Teoria gier zajmuje się wyborami podejmowanymi przez ludzi w warunkach.
Konkurs 2.1. E-usługi publiczne (E-zdrowie) RPO WDŚ Wrocław
Informacja o działalności Biura Analiz Instytucjonalnych i Raportowania oraz audycie informacji instytucjonalnej na UJ Maria Próchnicka.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Sytuacje problemowe w Grupach Partnerskich na podstawie materiałów dla FPŚ.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
„Zasoby ludzkie są jak zasoby naturalne: są często głęboko zakopane. Musisz ich poszukać, nie leżą zwyczajnie na powierzchni wokoło.” Sir Ken Robinson.
KOMUNIKOWANIE W PROCESIE WSPIERANIA ROZWOJU SZKOŁY Jarosław Kordziński NA.
Wypadkowa sił.. Bardzo często się zdarza, że na ciało działa kilka sił. Okazuje się, że można działanie tych sił zastąpić jedną, o odpowiedniej wartości.
PROGRAM „UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE” COMENIUS Partnerskie Projekty Szkół Metoda ICT: wielokulturowość, europejska świadomość, proces edukacyjny i styl.
Wiem czego chcę!!!.  Każdy z Nas staje przed różnymi wyborami. Jednym z najważniejszych jest wybór ścieżki kształcenia.  Twoja Kariera jest w twoich.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Zarządzanie systemami dystrybucji
1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko „Dla rozwoju infrastruktury.
Po pierwsze: Bądź odważny! Weź los w swoje ręce, w końcu do odważnych świat należy. Niech Twoja odwaga nie oznacza jednak podejmowania ryzyka bez analizy.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
10. Planowanie negocjacji Wysokie standardy współpracy.
Ul. Lermontowa Łódź ssss.... pppp llll oooo dddd zzzz iiii nnnn tttt eeee rrrr iiii aaaa.... pppp llllwww.sp33.org.
Dobre praktyki oraz najczęstsze błędy popełniane przez przedsiębiorców r. Piotr Nędzewicz.
Świat mówi o Bogu. CELE : Na dzisiejszych zajęciach: dowiesz się czy o istnieniu Boga można mieć pewną wiedzę czy też mamy w Niego tylko wierzyć.
Papierosy to zła rzecz, z nim zdrowie idzie precz!!! Autor: Weronika Pączek.
GIMNAZJUM nr 11 w Łodzi ul. Stawowa 28 telefony: (42) , (42) Pracujemy w myśl motta: „ Każdego.
Szkoła Podstawowa Nr 47 im. Jana Klemensa Branickiego w Białymstoku
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
TIK W SZKOLE Mapy myślowe.
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości
Prezentacja planu biznesowego
Nazwa firmy Biznesplan.
Jesteśmy „One PPG” Nasz cel We protect and beautify the world
Zapis prezentacji:

Rewolucja (?) w zarz ą dzaniu według Petera Senge’a Myślenie systemowe – piąta dyscyplina dr Aleksandra Spik

„Dominuj ą cy system zarz ą dzania zniszczył ludzi. Wszyscy mamy wrodzon ą motywacj ę do działania, szacunek dla samych siebie (...) Siły destrukcji działaj ą na nas od wczesnego dzieci ń stwa.” dr W. Edward Deming „W wieku 10 lat wszystkie dzieci wiedza ju ż, co trzeba zrobi ć, z ę by mie ć dobre wyniki w szkole i zadowoli ć nauczyciela (…) ju ż jako doro ś li ludzie potrafi ą skutecznie zadowala ć szefów, ale nie wiedza jak ulepszy ć system słu żą cy klientowi.” dr Aleksandra Spik

Cele Jak budowa ć organizacje nieustannie ucz ą ce si ę ? Jak pracowa ć m ą drze zamiast „ci ęż ko”? Jak wykorzysta ć inteligencje zespołów? Jak budowa ć cele, z którymi pracownicy b ę d ą si ę identyfikowa ć ? Jak zmieni ć sposób my ś lenia? dr Aleksandra Spik

5 dyscyplin 5. My ś lenie systemowe – pi ą ta dyscyplina, bo słu ż y integracji wszystkich pozostałych. 1. Mistrzostwo osobiste 2. Modele my ś lowe 3. Budowanie wspólnej wizji 4. Zespołowe uczenie si ę dr Aleksandra Spik

Mistrzostwo osobiste Bill O’Brien (Hanover Insurance): „Młodzi pracownicy s ą błyskotliwi, dobrze wykształceni i energiczni. Odczuwaj ą nieprzepart ą ch ęć dokonania czego ś wielkiego. Kiedy jednak osi ą gn ą 30 lat, niewielu z nich potrafi utrzyma ć dawne tempo…) Trac ą zaanga ż owanie, poczucie misji i ekscytacje, która towarzyszyła im na pocz ą tku kariery.” dr Aleksandra Spik

„Poznaj samego siebie” - Modele myślowe Analiza własnych wyobrażeń dotyczących otaczającego świata i poddanie ich krytycznej analizie dr Aleksandra Spik

Archetypy systemów – rodzaje archetypów i przykłady 1. PROCES RÓWNOWAŻACY Z OPÓŹNIENIEM - modyfikowanie swoich działa ń na podstawie informacji docieraj ą cych z opó ź nieniem -administracja centralna : wprowadzanie elektronicznego obiegu dokumentów. dr Aleksandra Spik

Archetypy systemów – rodzaje i przykłady 2. GRANICE WZROSTU – nielinearno ść wzrostu. Rozwi ą zanie: zamiast stymulowa ć wzrost, zastanowi ć si ę nad ź ródłem ogranicze ń. Rozwój firmy 3. PRZENOSZENIE CIĘŻARU (nieudane rozwiązania) – Eliminacja objawów zamiast przyczyn. Programy rz ą dowe 4. EROZJA CELU – elementem krótkookresowego celu jest stopniowe ograniczanie celu długookresowego. Oczekiwania wobec studentów UW dr Aleksandra Spik

Archetypy systemów – rodzaje i przykłady 5. ESKALACJA – Spowodowana bł ę dnym postrzeganiem sytuacji, jako gry o sumie zerowej. -Podatki – oszustwa podatkowe (wojna z terroryzmem (?) 6. SUKCES DLA ODNOSZĄCYCH SUKCES – dwa działania konkuruj ą ce o wspólne zasoby. Archetyp utrwalaj ą cy przewag ę „zwyci ę zcy”. - Skutki konfliktu: ż ycie osobiste –praca dr Aleksandra Spik

Archetypy systemów – rodzaje i przykłady 7. TRAGEDIA DÓBR WSPÓLNYCH – indywidualni u ż ytkownicy korzystaj ą z powszechnie dost ę pnych, lecz ograniczonych zasobów według własnych potrzeb. - Pakiet medyczny dla pracowników 8. ….i inne. dr Aleksandra Spik