Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Advertisements

Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
D EBATA SZKOLNA 2012/2013 KODEKS SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 ZSOS NR 17 Kielce.
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Działania realizowane w ramach projektu „Matura z matematyki”
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
ocenianie, które pomaga się uczyć
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
Co to jest TIK?.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
TWORZENIE KLASOWEGO KODEKSU 6B
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
TARGI
Obserwacja wybranych uczniów
Ocenianie Kształtujące
Zespół Szkół Ogólnokształcących i Ekonomicznych w Lubsku Spotkanie otwierające.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Idea oceniania kształtującego
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Dobre Praktyki OK.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Ocenianie kształtujące w edukacji matematycznej i przyrodniczej
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
1 Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania Nagrywanie i omawianie lekcji.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Co to jest spacer edukacyjny?
Program Szkoła z klasą 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi zgłosiła swój udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Program „SZKOŁA Z KLASĄ 2.0” w Zespole Szkół Nr 3 w Lubinie II II edycja rok szkolny 2012/2013.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Spotkanie podsumowujące.
KODEKS 2.0 TECHNIKI INFORMACYJNO KOMUNIKACYJNE. KOMUNIKACJA Z RODZICAMI I UCZNIAMI ZA POMOCĄ TELEFONU KOMÓRKOWEGO I POCZTY ELEKTRONICZNEJ.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Anna Gościmska Antonina Telicka - Bonecka.  Wiedza z zakresu historii jest wymagana w zadaniach nieliterackich  Brak wiedzy z zakresu historii może.
Kurs - OK zeszyt.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Ocenianie Kształtujące
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Sopocka Akademia Tenisowa
Obserwacja wybranych uczniów
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
PROGRAM ,, Szkoła z klasą 2.0'' Opracowanie: Mikołaj Koch, Igor Szymański, Maciej Paczkowski pod kierunkiem Lilii Olszewskiej Mikołaj K Źródło:
Co chcieliśmy osiągnąć?
Zapis prezentacji:

Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek

 dyrektor/wicedyrektor szkoły – Joanna Jasiak/Jerzy Marek  koordynator programu – Bożena Lasko  nauczyciel - Magdalena Bujak  nauczyciel - Wojciech Majcher

Na ile zasoby TIK są obecne w szkole i pomagają uczniom uczyć się?

 Wyposażenie sali lekcyjnej w sprzęt pozwalający stosować TIK  Działania podejmowane przez nauczyciela  Czynności i postawy uczniów Dane zbierane w opracowanym arkuszu obserwacji

 r.- 9 obserwowanych lekcji  początek lekcji – 3  część środkowa – 3  część końcowa – 3  r. - 5 obserwowanych lekcji  początek lekcji – 2  część środkowa – 1  część końcowa – 2

 J. polski- 3  Matematyka- 2  J. angielski- 4  J. niemiecki- 1  J. francuski- 1  Historia- 1  Przyroda- 1  Łacina w naukach humanistycznych- 1

 Komputer – 14 (wszystkie sale)  Rzutnik multimedialny – 7  Telewizor- 5  Odtwarzacz CD- 3  Magnetowid - 1

 Czy nauczyciel podał cel lekcji? – tak 4/5  Czy nawiązał do wcześniej zdobytej przez uczniów wiedzy? – tak 3/5  Czy przedstawił kryteria sukcesu? - tak 3/5  Czy zastosowanie TIK było celowe/pomogło w realizacji celu lekcji? - tak  Czy i jak sprawdził, w jakim stopniu osiągnął założone cele? - tak 3/5  Sprawdził znajomość nowo poznanych słów  Sprawdził, co zapamiętali z lekcji zadając pytania X2

 Jak zaciekawił uczniów?  Zadając krótkie pytania,  Wyświetlając film z nawiązaniem do egzaminu maturalnego,  Podkreśleniem wagi omawianych zagadnień,  Rozdając polecenia na kartkach,  Prezentacja pytań do lekcji (NaCoBeZU) X4,  Nawiązanie do wcześniejszej wiedzy,  Podając ciekawe linki do stron dla uczniów,  Przedstawił ciekawostki związane z omawianym zagadnieniem

 W jaki sposób zastosował TIK?  Prezentacja X5  Film (fragmenty) X3  Nagrania muzyczne  Zasoby Internetu w czasie pracy w grupach  Zasoby Internetu X3  Serwis Internetowy dedykowany do przedmiotu  Materiały do nauczania przedmiotu

 Czy uczniowie są zainteresowani lekcją? Jakie są na to dowody?  Zgłaszają się do odpowiedzi (często, bez zachęcania),  W skupieniu oglądają filmy, prezentacje, nagrania,  Z zaangażowaniem wykonują zadania, polecenia  Śledzą odpowiedzi kolegów i ew. je poprawiają  Czy uczniowie współpracują ze sobą i nauczycielem? Co o tym świadczy?  Czy chętnie wykonują polecenia nauczyciela? Jakie są na to dowody? Uważnie słuchają nauczyciela, Chętnie odpowiadają na pytania, Sprawnie wykonują ćwiczenia indywidualne lub w grupach, Wszystkie zorganizowane przez nauczyciela pary/grupy pracują wykonują notatki, Po wywołaniu bez ociągania się podchodzą do tablicy, komputera

 Po czym to poznać, że TIK pomaga w uczeniu się?  Stosowanie TIK wydawało się dla uczniów naturalne,  Zauważalne większe skupienie uczniów w momencie stosowania TIK,  Prowadzą samodzielnie fragmenty lekcji z użyciem TIK,  Co świadczy o tym, że uczniowie są systematyczni?  Potrafią odwołać się do poznanej wcześniej wiedzy,

 W badaniu ankietowym uczestniczyło 182 uczniów klas 1 i 2  Uczniowie potwierdzili wykorzystywanie TIK przez uczących w naszej szkole – codziennie 35%, 3 razy w tygodniu 28% (2x i więcej w tygodniu 84%)  Jednak 65% badanych uważa, że można częściej korzystać z TIK w szkole  Większość (77%) oceniło, że stosowanie TIK pomaga się uczyć i powoduje, iż lekcje są ciekawsze (89%) oraz wzbudza zainteresowanie prezentowanym zagadnieniem (74%)  Ankietowani ocenili, że stosowanie TIK pomaga się im uczyć zarówno w szkole (77%) oraz poza nią (75%)  85% uczniów przyznaje iż stosuje TIK w celach edukacyjnych poza szkołą – głównie do uczenia się j. obcych, matematyki, j. polskiego, historii

 Obserwacje lekcji w formie spaceru edukacyjnego są sprawnym sposobem na dzielenie się wiedzą – dobrymi praktykami  Pozwoliły ocenić na ile TIK jest obecny w naszej szkole a tym samym są podstawą do planowania dalszego rozwoju szkolnych zasobów edukacyjnych oraz infrastruktury  Stanowią podstawę do dalszej dyskusji o oglądanych w trakcie spaceru rozwiązaniach (informacja zwrotna) z korzyścią (wsparciem) dla obserwowanego  Są dobrą formą pozyskiwania od strony praktycznej technik stosowanych w trakcie nauczania

 Szerzej wykorzystywać możliwości TIK w procesie edukacji w naszej szkole  Zapewniać ciągłą modernizację bazy narzędzi TIK  Prowadzić koleżeński spacer edukacyjny TIK jako element własnego rozwoju i zmian sposobu nauczania