A.M. Zarzycka.  strategie cen wysokich  strategie cen neutralnych (przeciętnych, średnich)  strategie cen niskich A.M. Zarzycka.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem.
Advertisements

Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Popyt, podaż, rynek.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Międzynarodowe Prawo Podatkowe
Międzynarodowe Prawo Podatkowe
Podstawowa analiza rynku
Podstawowa analiza rynku
P O P Y T , P O D A Ż.
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW
Rynki konkurencji niedoskonałej
MARKETING W HANDLU Zajęcia nr 6 Tematyka:
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
Co to są ceny brutto i netto, detaliczne i hurtowe?
Dane informacyjne Nazwa szkoły: Zespół Szkół Zawodowych
DECYZJE CENOWE PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO
KONKURS „PROCENTY W ŻYCIU CODZIENNYM”
PROBLEMY DECYZYJNE KRÓTKOOKRESOWE WYBÓR OPTYMALNEJ STRUKTURY PRODUKCJI
Decyzja o rozpoczęciu działalności za granicą
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Strategia przedsiębiorstwa
Ekonomia Blok 1: Rynek, popyt i podaż POPYT
Analiza pięcioczynnikowa M. Portera
POJĘCIE I ISTOTA RYNKU Autor: Ewelina Boroń.
Strategie promocji.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
Międzynarodowe Prawo Podatkowe Podmioty Powiązane.
PRODUKT.
Opracowanie merytoryczne Joanna Lisowska
ZASADY USTALANIA CEN.
Analiza działalności przedsiębiorstwa aspekty finansowo-ekonomiczne oprac. mgr Karol Tarkowski.
CENA JAKO ELEMENT MARKETINGU MIX. FUNKCJE CEN DOTYCZĄ REALIZACJI 5 CELÓW Cel w postaci pożądanej wielkości zysku Cel związany ze sprzedażą Cel związany.
Zarządzanie portfelem i ryzykiem Optymalizacja kosztów energii i zabezpieczanie ryzyk Ralf Höper, Senior Portfolio Manager Vattenfall Europe Power Management.
The use of bundled rebates by a dominant firm: Lepage’s v. 3M Sprzedaż wiązana (tying) Sprzedaż pakietowa (bundling) Charakter transakcji wiązanych Przyczyny.
KALKULACJA CEN W GASTRONOMII
Fizyczna dystrybucja.
A.M. Zarzycka. Rodzaje działań promocyjnych reklama (radio, telewizja, prasa, kino, formy zewnętrze, Internet, tzw. direct mail) public relations sponsoring.
Dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego A.M. Zarzycka.
Franczyza jako strategia rozwoju dla handlu małopowierzchniowego dr hab. prof. ZPSB Aleksandra Grzesiuk Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie.
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
Pośrednicy w kanałach dystrybucji
Kształtowanie produktu na rynku UE A.M. Zarzycka.
A.M. Zarzycka. Międzynarodowe badania marketingowe Systematyczny i obiektywny proces gromadzenia, przetwarzania i prezentacji informacji na potrzeby podejmowania.
Decyzje dotyczące cen na rynku UE A.M. Zarzycka. Czynniki wpływające na kształtowanie cen na eurorynku - adaptacja zróżnicowana struktura konkurencji.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
A.M. Zarzycka. Zapotrzebowanie na informacje o rynkach zagranicznych 1) Faza wchodzenia na rynki zagraniczne 2) Faza kształtowania programów marketingowych.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Tendencje rozwojowe w dystrybucji
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku UE A.M. Zarzycka.
STRATEGIA EUROCENY I JEJ ELEMENTY PLAN 1.Determinanty ceny na rynkach europejskich. 2.Dyferencjacja euroceny. 3. Standaryzacja euroceny.
Euromarketing dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego
A.M. Zarzycka. Strategie cenowe (ze wzgl. na cel) strategie przetrwania strategia maksymalizacji bieżących zysków strategia penetracji rynku (maksymalizacji.
A.M. Zarzycka.  wartość produktu wyrażona w pieniądzu  miernik wartości (z punktu widzenia konsumenta)  instrument marketingu A.M. Zarzycka.
Międzynarodowa segmentacja rynku i selekcja rynków zagranicznych A.M. Zarzycka.
Tendencje rozwojowe w dystrybucji
platforma b2b.net i jej wpływ na poprawę rentowności
Firmy globalne.
SEGMENTACJA RYNKU.
Wprowadzenie do dyskusji panelowej: Konkurencja i współpraca w łańcuchach dostaw żywności na rynku wewnętrznym UE i na rynkach krajów trzecich Forum.
Model „pięciu sił” M.Portera
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
POPYT PODAŻ INFLACJA Na wstępie... CZYM JEST RYNEK? Rynek to ogół warunków ekonomicznych, w których dochodzi do zawierania transakcji wymiennych Prościej?
Zapis prezentacji:

A.M. Zarzycka

 strategie cen wysokich  strategie cen neutralnych (przeciętnych, średnich)  strategie cen niskich A.M. Zarzycka

 strategia kooperacyjna  strategia adaptacyjna  strategia oportunistyczna  strategia atakująca A.M. Zarzycka

 strategia zbierania śmietanki (skimming)  strategia cen prestiżowych A.M. Zarzycka

 strategia dumpingu  strategia dominacji  strategia parasola  strategia przechwycenia  strategia porzucenia  strategia penetracji rynku A.M. Zarzycka

 Cena pobierana przez działających na własny rachunek pośredników handlowych za świadczone przez nich usługi dystrybucyjne na rzecz sprzedającego produkty marża hurtowa, marża detaliczna Marża = cena sprzedaży – cena zakupu A.M. Zarzycka

 Rodzaj produktu  Zakres funkcji pełnionych przez pośrednika  Pozycja przetargowa pośrednika  Zwyczaje panujące w danej branży lub na danym rynku  Kosztochłonność sprzedaży danego produktu  Ryzyko towarzyszące sprzedaży A.M. Zarzycka

 Wysokie marże (ekskluzywne sklepy specjalistyczne, produkty modne)  Przeciętne marże (supermarkety, sklepy osiedlowe)  Niskie marże (hipermarkety, sklepy dyskontowe, branża spożywcza, produkty o dłuższym cyklu życia) A.M. Zarzycka

Zmniejszenie ustalonej ceny o pewną kwotę lub procent tym pośrednikom handlowym lub nabywcom finalnym, którzy spełniają określone warunki zakupu produktów A.M. Zarzycka

 Rabat ilościowy  Rabat handlowy (funkcjonalny, ryczałtowy)  Rabat czasowy (sezonowy)  Rabat wierności  Rabat gotówkowy (skonto) A.M. Zarzycka

 globalna, ujednolicona polityka cenowa  odrębne, policentryczne ustalanie cen dla poszczególnych rynków A.M. Zarzycka

 cele strategiczne  kontrola cen  horyzont zaangażowania  umiędzynarodowienie A.M. Zarzycka

 presja konkurencyjna  popyt  restrykcje prawno-administracyjne  ogólna sytuacja ekonomiczna  dostępność walut wymienialnych A.M. Zarzycka

 popytowej – ceny prestiżowe  kosztowej – ceny konkurencyjne:  niższe na rynkach zagranicznych  wyższe na rynkach zagranicznych A.M. Zarzycka

Standaryzacja cen Adaptacja cen produkty zaawansowane technologicznie p. konsumpcyjne użytkowane poza domem p. konsumpcyjne domowego użytku A.M. Zarzycka

 dystrybucja nieplanowana,  towar oznakowany marką producenta,  znaczące różnice w cenach A.M. Zarzycka