Typy i formy organizacji produkcji Jednostkowa Seryjna Masowa Niepotokowa - Gniazda technologiczne Potokowa Gniazda przedmiotowe Linie produkcyjne.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Advertisements

Kontrola jakości wykonywanych napraw i remontów.
2.1. MISJA PRZEDSIĘBIORSTWA I JEGO CELE
SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
PPTOK Projektowanie Procesów Technologicznych Obróbki Skrawaniem
KOMPLEKSOWE ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ (TOTAL QUALITY MANAGEMENT - TQM) JAKO KONCEPCJA BUDOWANIA PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ, OPARTA NA WSZECHSTRONNYM DOSKONALENIU.
Zarządzanie operacjami
KONTROLA JAKO FUNKCJA ZARZĄDZANIA

JAKOŚĆ & Metody Jej Pomiaru
JAKOŚĆ PRODUKTU - USŁUGI
PLANOWANIE I STEROWANIE DZIAŁALNOŚCIĄ PRZEDSIĘBIORSTWA
Formy organizacji procesu produkcyjnego zarządzanie produkcją
zarządzanie produkcją
PROCES - baza systemu Jacek Węglarczyk.
SYSTEMY ZARZĄDZANIA - GENEZA
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Struktura SYSTEMU Jacek Węglarczyk.
PLANOWANIE w QMS zgodnym z ISO 9001 Jacek Węglarczyk.
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
Wpływ systemu rachunku kosztów na wynik finansowy
Kontrola jakości.
Klasyfikacja procesów
Problem transportowy opracowanie na podstawie „Metody wspomagające podejmowanie decyzji w zarządzaniu” D. Witkowska, Menadżer Łódź 2000.
Organizacja produkcji - procesów produkcji
Wykład 2 Cykl życia systemu informacyjnego
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Zarządzanie projektami
Zarządzanie projektami
Model referencyjny łańcucha dostaw
Zarządzanie jakością projektu
Model referencyjny łańcucha dostaw
PREZENTACJA ŚCIĄGNIĘTA ZE STRONY www. zygmunt. legutko. edu
Metody zarządzania i sterowania jakością
Planowanie i organizacja produkcji
Zagadnienie transportowe
Warszawa, r. Systemy zarządzania jakością w administracji samorządowej – Urząd Miasta w Dzierżoniowie Skuteczny i efektywny samorząd terytorialny.
Planowanie przepływów materiałów
Operacyjne sterowanie produkcją
Model łańcucha wartości
Kształtowanie jakości w przedsiębiorstwie turystycznym
Planowanie i organizacja produkcji
Recykling wybranych grup odpadów - projekt
SYSTEM FUNKCJI, PROCESÓW I PRZEDSIĘWZIĘĆ W ORGANIZACJI.
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
Harmonogram produkcji
Uniwersytet Gdański, Wydział Zarządzania
Audyt wewnętrzny jako źródło oceny kontroli zarządczej w jednostce
Dodatkowe slajdy (Koszty jakości)
Wdrażanie SYSTEMU Jacek WĘGLARCZYK.
BPR – zarządzanie personelem Podczas reengineeringu / i w trakcie wdrażania systemu zarządzania sukces w zasadniczej mierze zależy od akceptacji zmian.
STRATEGIE LOGISTYCZNE
Ekonomika małych i średnich przedsiębiorstw
1 Dodatkowe slajdy prof.nadzw.dr hab. Zofia Zymonik (Koszty jakości)
Fizyczna dystrybucja.
Ćwiczenie 2 Planowanie zapotrzebowania materiałowego
Logistyka – Ćwiczenia nr 6
Katedra Ekonomiki i Funkcjonowania Przedsiębiorstw Transportowych
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
GROUP Systemy zarządzania wg norm ISO w placówkach medycznych – skuteczne narzędzie zarządzania Prof. dr hab. Marek Bugdol – Auditor Wiodący IMQ Dorota.
II stopień - Logistyka Specjalność: Zarządzanie Łańcuchem Dostaw.
Zarządzanie produkcją - ćwiczenia
Zarządzanie projektami (Project management) planowanie, organizacja, monitorowanie i kierowanie wszystkimi aspektami projektu motywowanie jego wszystkich.
Raport z audytu systemu logistycznego i łańcucha dostaw Firmy X Grudzień 2014 Firma X chce zwiększyć udział w rynku, a bazą konkurencji na której opiera.
ZAPASY W ZARZĄDZANIU PRODUKCJĄ - UJĘCIE LOGISTYCZNE
Kontrolowanie Mateusz Turczyn.
Proces przewodzenia i kontrolowania
Krótkookresowe planowanie produkcji
Zarządzanie Łańcuchem Dostaw
Zapis prezentacji:

Typy i formy organizacji produkcji Jednostkowa Seryjna Masowa Niepotokowa - Gniazda technologiczne Potokowa Gniazda przedmiotowe Linie produkcyjne

ALGORYTM JOHNSONA Etap I : Stworzyć macierz tij;   Etap I : Stworzyć macierz tij; tij czas obrobki na i-tej maszynie j-tego detalu Etap II : Z macierzy tij wybrać czas min. Jeżeli czas min. jest w wierszu - pierwszym to: TEN detal obrobić jako pierwszy na pierwszej maszynie - drugim to: TEN detal obrobić jako ostatni na pierwszej maszynie Etap III: Z macierzy tij wykreślić kolumnę w której był element z minimalnym czasem Etap IV: Jeśli nie zostały dokonane wszystkie-przydziały wrócić do etapu II Etap V: nanieść kolejność obróbki na wykres i określić łączny czas obróbki

Wpływ sposobu przekazywania detali między stanowiskami: Szeregowy Równoległy Szeregowo - równoległy

Cykl produkcyjny okres czasu przeznaczonego realizację procesu produkcji tj. na wytworzenie produktu między pobraniem materiału do produkcji a przekazaniem produktu do magazynu wyrobów gotowych (obejmuje: czas trwania procesu technologicznego i procesów pomocniczych --przygotowanie, kontrola, magazynowanie, transport)

Linia może być zsynchronizowana i niezsynchronizowana. Linia potokowa zsynchronizowana jest wtedy, gdy pracochłonność wykonania po­szczególnych operacji jest jednakowa lub gdy pracochłonność nie jest jednakowa, ale poszczególne operacje stanowią wielokrotność innych. Przy czym dopuszcza się odchylenia nie przekraczające 5%, a wyjątkowo 10%, niezsynchronizowania czasów wykonania poszczególnych operacji.  

Rytmiczność produkcji Takt roboczy Średni takt linii potokowej s = 𝑇 𝑃 T- fundusz czasu, P – wielkość serii Liczba danych stanowisk pracy l = 𝑡 𝑠 t – czas obróbki danym na stanowisku

Optymalizacja zapasów Koszt przechowywania jednostki zapasu przez rok = i x i

Zależność między liczbą dostaw a poziomem i kosztem przechowywania zapasu 1/4D

x i

Optymalizacja kosztów zaopatrzenia D - Łączne roczne zapotrzebowanie i - Roczny koszt przechowywania jednostki zapasu S - Koszt stały dostawy z- Koszt zmienny dostawy (jednej sztuki) d - Wielkość partii dostawy L – liczba dostaw K – łączny koszt zaopatrzenia K = Łączny koszt przechowywania zapasu + + koszt dostarczenia zapasu

Ki = Roczny koszt przechowywania całego zapasu Ki = d x i / 2 Kd = łączny koszt dostawy jednej partii Kd = S+z x d L = liczba dostaw L = D/d KD = łączny koszt dostaw KD = Kd x L K = łączny koszt zaopatrzenia K = Ki + KD = (d x i /2) + Kd x D/d = = d x i/2 + S x D/d + (z x d)x D/d = = d x i / 2 + S x D/d + z x D

d

2.Podstawowe cechy jakości wyrobu : Cechy. Parametry produktu. Użyteczność. Główne charakterystyki funkcjonalne produktu Zgodność. Stopień, w jakim projekt wyrobu i cechy użytkowe spełniają określone normy. Niezawodność. Prawdopodobieństwo bezusterkowego funkcjonowania przez określony czas. Trwałość. Miara długości życia produktu. Łatwość obsługi. Ergonomiczność, szybkość i łatwość naprawy. Estetyka. Wygląd produktu, smak , zapach, odbiór w dotyku. Wrażenie odbiorcy. Postrzegana jakość w opinii klienta.

Pojęcie jakości: JAKOŚĆ TYPU – rola projektowania JAKOŚĆ WYKONANIA Koszty jakości Koszty błędów wewnętrzne Koszty błędów zewnętrzne Koszty kontroli jakości Koszty zapobiegania jakości

CERTYFIKAT JAKOŚCI potwierdzenie uprawnionej jednostki (trzeciej strony) wykazujące, że zapewniono odpowiedni poziom starań pozwalający mieć zaufanie, że określony wyrób, proces lub usługa są zgodne z określoną normą obowiązującą w danej dziedzinie produkcji.

Kompleksowe zarządzanie jakością TQM Strategiczne zaangażowanie najwyższego kierownictwa na rzecz zmiany całego podejścia do prowadzenia działalności gospodarczej, które uczyniłoby jakość najważniejszym czynnikiem w działalności organizacji. IP

Zasada 1. Opierać decyzje w zarządzaniu na dalekosiężnej koncepcji MODEL JAPOŃSKI - TOYOTA Zasada 1. Opierać decyzje w zarządzaniu na dalekosiężnej koncepcji Zasada 2. Stworzyć ciągły i płynny proces ujawniania problemów Zasada 3. Wykorzystać systemy „ciągnięcia przez klientów”, aby uniknąć nietrafionych działań Zasada 4. Stworzyć kulturę rozwiązywania problemów, by od razu uzyskiwać właściwą jakość

Zasada5. Zostać organizacją uczącą się dzięki niestrudzonej refleksji (hansei) i ciągłej poprawie Opracowywać środki zaradcze, aby uniknąć powtarzania tych samych błędów. Chronić zasób wiedzy organizacji, dbając o stabilność zatrudnienia oraz bardzo starannie przemyślane systemy sukcesji na stanowiskach kierowniczych.

Kierownictwo nadzorujące Gemba i zarządzanie Kierownictwo nadzorujące GEBMA GEMBA Zadowolenie klienta Oczekiwania klienta W języku japońskim oznacza rzeczywiste miejsce, miejsce gdzie dzieją się prawdziwe działania. W biznesie Gemba występuje tam gdzie wytwarzane są produkty lub usługi.

Zasada 5. Wyrównywać obciążenie pracą (heijunka) Muda Strata Mura Nierówno- mierność Muri Przeciążenie Eliminacja strat to zaledwie jedna trzecia równania udanej szczupłej produkcji. Równie ważne są eliminowanie przeciążenia ludzi i wyposażenia oraz eliminowanie nierównomierności harmonogramu prac, wyrównując obciążenie realizatorów wszystkich procesów usługowych

Standardy Jeśli przestrzega się obowiązujących standardów i pracownicy wykonują swoje zadania bez żadnych odchyleń od normy, proces pozostaje pod kontrolą. Następnym krokiem jest podniesienie standardów na wyższy poziom. Wdrażamy cykl: planuj – zrób – sprawdź - działaj PDCA (S) Planuj (P) ZNAJDŹ PROBLEM Rób (D) ZNAJDŹ ROZWIĄZANIE Sprawdź (C) OCEŃ Działaj (A) STOSUJ

„Nie oczekuj perfekcji bo nigdy jej nie osiągniesz, a świadomość porażki będzie wywoływała u ciebie brak akceptacji u siebie i innych.” „Nie oczekuj perfekcji, bo gdyby ci się zaczęło wydawać, że ją osiągnąłeś, byłby to koniec twojego rozwoju.” „Oczekuj postępu! [..]” (KAZEIN)

Jakość usług Cechy: Niematerialność Nierozdzielność Zmienność Nietrwałość Interakcja stron Ocena: Czas oczekiwania Wygoda i estetyka Uprzejmość personelu Kompetencje i staranność Skuteczność komunikacji