Działania Białostockiej Komunikacji Miejskiej w ramach projektu: „Poprawa jakości funkcjonowania systemu transportu publicznego miasta Białegostoku- Etap II” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Program Operacyjny Rozwój Polski Wschodniej
2 Cele działań prezentacja nowoczesnego wizerunku transportu publicznego w mieście poprawa postrzegania komunikacji miejskiej przez jej użytkowników poinformowanie mieszkańców miasta o innowacyjnych rozwiązaniach wdrażanych przez BKM
3 na dwustu wiatach przystankowych pojawią się nowe, duże i czytelne oznaczenia zawierające nazwę ulicy, przystanku oraz numery linii ściany wiat przystankowych oznakowaliśmy również logiem BKM Zmiana wyglądu białostockiej infrastruktury przystankowej
4
5 Ujednolicanie wyglądu taboru ujednolicamy wygląd kolejnych 50 autobusów, zostaną oznakowane logotypami BKM i hasłem „ Bliżej celu” jednolicie oznakowane pojazdy są bardziej rozpoznawalne i estetyczne
6 Poprawa wizerunku kierowców wszyscy kierowcy komunikacji miejskiej w Białymstoku otrzymają jednolite służbowe stroje i identyfikatory praktyczny i elegancki komplet kierowcy składa się z koszuli z krawatem, polaru, koszulki polo z oznaczeniami BKM
7 Ulotki promocyjno- informacyjne kolportowane na obszarze Białegostoku i gmin ościennych- łączny nakład 195 tys. sztuk mają przybliżyć mieszkańcom miasta innowacyjne rozwiązania wdrażane przez BKM i promować transport publiczny zawierają wniosek o imienną e- kartę
8 Przybliżenie zasad działania elektronicznej Białostockiej Karty Miejskiej e- karta wejdzie do użytku na początku 2011 roku i obsłuży wszystkie bilety okresowe i jednorazowe bilety papierowe pozostaną w użyciu, ale e- karta będzie wygodniejsza aby otrzymać e- kartę należy zgłosić się do Punktu Obsługi Klienta, tam też można ją będzie doładować zagwarantujemy możliwość doładowania e- karty przez Internet
9 Wprowadzenie do użytku elektronicznej Białostockiej Karty Miejskiej E –karta może działać jak elektroniczna portmonetka. Po doładowaniu e- karty, przy wejściu do autobusu, należy na pulpicie kasownika wybrać właściwą taryfę - np. bilet jednorazowy ulgowy lub normalny, zbliżyć kartę do czytnika, a system pobierze z niej odpowiednią sumę. W ten sposób można zapłacić nie tylko za siebie, ale też za kilka innych osób. Warto „kasować” kartę nie tylko przy wejściu do autobusu, ale też z niego wychodząc. Takie „wylogowanie” będzie premiowane dodatkowymi rabatami dla użytkownika. 1. Bilet Normalny 2. Bilet Ulgowy 3. Sprawdź stan konta BKM
10 aby otrzymać imienną e- kartę, należy już w listopadzie złożyć w siedzibie BKM wniosek dostępny na stronie wraz z aktualnym zdjęciem formularz wniosku Białostoczanie znajdą też w swoich skrzynkach pocztowych, w promocyjno- informacyjnych ulotkach przy odbiorze imiennej e- karty Pasażerowie uprawnieni do ulg powinni przedstawić stosowne dokumenty, a wówczas, podczas kontroli w autobusie, nie będą już one potrzebne Wprowadzenie do użytku elektronicznej Białostockiej Karty Miejskiej
Przykład działania e- karty Opłata za przejazd jednorazowy
12 Opłata za przejazd jednorazowy Wejście do autobusu
13 1. Bilet Normalny 2. Bilet Ulgowy 3. Sprawdź stan konta BKM Wejście do autobusu Opłata za przejazd jednorazowy
14 Opłata za przejazd jednorazowy BKM 1. Bilet Normalny 2. Bilet Ulgowy 3. Sprawdź stan konta Wejście do autobusu Wybieramy taryfę
15 Opłata za przejazd jednorazowy 1. Bilet Normalny 2. Bilet Ulgowy 3. Sprawdź stan konta BKM Pobrano: 2,00 zł pozostało: 17,50 zł Wejście do autobusu Przykładamy kartę do czytnika System pobiera opłatę z karty
16 Opłata za przejazd jednorazowy 1. Bilet Normalny 2. Bilet Ulgowy 3. Sprawdź stan konta BKM Zwrócono: 1,30 zł pozostało: 18,80 zł Przykładamy kartę do czytnika Wyjście z autobusu System zwraca nadpłatę
17 Opłata za przejazd jednorazowy 1. Bilet Normalny 2. Bilet Ulgowy 3. Sprawdź stan konta BKM Zwrócono: 1,30zł pozostało: 18,80 zł Zaleta: Zaleta: Rzeczywista opłata za przejazd to tylko 0,70 zł. (zysk: 1,30 zł!) Wyjście z autobusu
18 Stacjonarne automaty biletowe do obsługi e- karty w połowie przyszłego roku na ulicach miasta pojawią się dostępne całą dobę automaty do obsługi doładowań biletów na Białostockiej Karcie Miejskiej. 30 urządzeń stanie na białostockich osiedlach i w pobliżu najbardziej uczęszczanych przystanków.
19 System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej czyli elektroniczny rozkład jazdy system, który za pomocą GPS będzie stale monitorował położenie wszystkich autobusów BKM w efekcie, na elektronicznych tablicach na przystankach, w Internecie i w telefonie komórkowym można będzie wyświetlać rzeczywisty czas odjazdu autobusów, uwzględniając wszelkie utrudnienia w ruchu
20 System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej czyli elektroniczny rozkład jazdy Najważniejsze atuty rozwiązania, znanego m.in. z Warszawy i Wrocławia, to oszczędność czasu Pasażerów i łatwiejsze planowanie podróży
21 Inne nowości w Białostockiej Komunikacji Miejskiej W tym roku uruchomimy usługę zakupu biletu jednorazowego i wieloprzejazdowego przez telefon komórkowy
22 Inne działania promocyjno - informacyjne spoty radiowe emitowane w Radio Białystok, Radio Eska Białystok, Radio Jard elementy promocji bezpośredniej – koszulki, gadżety plakaty i nalepki informacyjne dotyczące użytkowania e- karty i elektronicznego rozkładu jazdy
23 Efekty realizowanego projektu łatwiejsze planowanie podróży urealnienie informacji na temat godzin odjazdów autobusów szereg udogodnień dla Pasażerów, wynikających z posługiwania się kartą elektroniczną.
24 Poprzez kampanię chcemy poinformować naszych Pasażerów o innowacyjnych rozwiązaniach, a zmotoryzowanych Białostocczan zachęcić do przesiadki do autobusów. Miasto odetchnie, gdy na ulicach będzie mniej samochodów. Pracujemy nad tym, aby każdego dnia być „BLIŻEJ CELU”.
25