OPRACOWANIE PLANU PRZYGOTOWAŃ PUBLICZNEJ I NIEPUBLICZNEJ SŁUŻBY ZDROWIA NA POTRZEBY OBRONNE PAŃSTWA JEST ELEMENTEM PLANOWANIA OPERACYJNEGO REALIZOWANEGO.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Obowiązki i zadania poszczególnych osób funkcyjnych stałego dyżuru
Advertisements

STRUKTURA PRAWNEJ REGULACJI DOKUMENTACJI ELEKTRONICZNEJ
AKCJA KURIERSKA ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
PLANOWANIE OPERACYJNE
Konferencja wojewódzka
PRG Państwowy Rejestr Granic
Prawo administracyjne
Polityka społeczna m.st. Warszawy Biuro Polityki Społecznej Urzędu m.st. Warszawy 2011r.
Art. 8 pkt 6 i 7 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. Nr 180, poz. 1493, z późn. zm.)
USTAWA z dnia 4 marca 2010 r. o zmianie ustawy – Prawo wodne 1)
Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu
BEZPIECZEŃSTWO WEWNĘTRZNE W WIELKOPOLSCE
Obowiązki wynikające z art. 75 ustawy o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych (Dz. U. Nr 106, poz. 675). (Dz. U. Nr 106, poz. 675).
PROJEKT CIVILARCH Jarosław Śliwiński
REJESTR DZIAŁAŃ RATOWNICZYCH
Jakość, efektywność i skuteczność w pomocy społecznej
Przygotował Andrzej Potucha
Departament Prawny i Kadr Wydział Obronności i Bezpieczeństwa
Wykorzystanie dróg w sposób szczególny:
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
1 Rola organu restrukturyzacyjnego w procesie restrukturyzacji finansowej Ministerstwo Zdrowia.
PLANOWANIE OPERACYJNE W STANIE STAŁEJ GOTOWOŚCI OBRONNEJ PAŃSTWA
domów pomocy społecznej - koszty utrzymania mieszkańców domów
Przestrzeganie przepisów bhp,
Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego w Wejherowie Aspekty prawne funkcjonowania Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego.
Opolski Urząd Wojewódzki Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia WYNIKI I WNIOSKI Z KONTROLI podmiotów, realizujących zadania określone ustawą o przeciwdziałaniu.
1. OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA WKU KONIN ZASTRZEŻONE 1. OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA WKU KONIN Bieżący slajd przedstawia podstawowe dane liczbowe w zakresie.
Śląski Urząd Wojewódzki 2014 r.. Czas wystąpienia awarii 7/8 do 11 kwietnia Brak dostaw energii elektrycznej - obszar województwa zachodniopomorskiego:
Pogorzelica - listopad 2014 r.
Podstawy prawne organizacji interwencji kryzysowej
ORGAN administracji publicznej
Ustrój samorządu terytorialnego
Ustrój samorządu terytorialnego
Pracownicy wydziału: Naczelnik Wydziału – Kazimierz Grubba Szkolenie - Akademia Pomorska w Słupsku – Pracownicy wydziału: Naczelnik Wydziału.
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE W POWIECIE
Reglamentacja procesu budowy
KRYTERIA KONTRAKTOWANIA Świadczeń ZDROWOTNYCH NA ROK 2016
Zakres obowiązywania kpa
SYSTEM ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO Starostwo Powiatowe w Wągrowcu
Planowanie realizacji zadań obronnych przez jednostki organizacyjne publicznej i niepublicznej służby zdrowia i samorządu terytorialnego w świetle znowelizowanego.
Omówienie wyników analizy dokumentacji dot. uaktualniania planów przygotowania podmiotów leczniczych na potrzeby obronne państwa Warszawa, kwiecień – maj.
WALKA Z POŻARAMI Zadanie określone w artykule 61 I Protokołu Dodatkowego do Konwencji Genewskich z 12 sierpnia 1949 r. WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO.
Warszawa, kwiecień-maj 2016 r.
Spotkanie informacyjne 25 października 2010 roku Śląski Urząd Wojewódzki.
Prawne i organizacyjne aspekty ochrony ludności, mienia i dóbr kultury w czasie klęsk żywiołowych, katastrof i konfliktów zbrojnych. Tomasz Sobolewski.
ZAMYKANIE SKŁADOWISK ODPADÓW NIESPEŁNIAJĄCYCH WYMAGAŃ.
Planistyczne działania wspierające.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Wykorzystanie procesu przygotowań obronnych do reagowania struktur państwa na kryzysowe zagrożenia niemilitarne.
Resume kartkówki. Organ administracji publicznej WOJEWODA URZĄD WOJEWÓDZKI ORGAN JEDNOSTKA POMOCNICZA DLA ORGANU (jednostka organizacyjna „obsługująca”
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Statutowe i porządkowe akty prawa miejscowego
Sposób rekompensaty świadczeń pieniężnych
Problematykę ochrony osób, mienia i informacji niejawnych normują:
Ewidencja Zabytków Ewidencja w Polsce Krajowa Ewidencja Zabytków
Art. 87 ust. 2 Konstytucji Źródłami powszechnie obowiązującego prawa Rzeczypospolitej Polskiej są na obszarze działania organów, które je ustanowiły, akty.
CENTRUM KSZTAŁCENIA PODYPLOMOWEGO PIELĘGNIAREK I POŁOŹNYCH
Rządowa administracja zespolona w administracji
WNIOSKI Z REALIZACJI ZADAŃ OBRONY CYWILNEJ W 2017 ROKU
Plan transportowy Źródła prawa: - Utz - ustawa z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z.
1 Opracowali: Kawecki Jacek - Szef zespołu Gralicki Rafał Kozioł Arkadiusz Panasiuk Dariusz Maciocha Kamil Woszek Bartosz.
Zapasowe miejsca pracy – zasady wyboru i funkcjonowania.
PRAWO MIEJSCOWE Gabriela Polak 1 / 25.
Nadzór Wojewody nad realizacją zadań w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej województwa warmińsko-mazurskiego Olsztyn, 20 września 2018.
Art. 87 ust. 2 Konstytucji Źródłami powszechnie obowiązującego prawa Rzeczypospolitej Polskiej są na obszarze działania organów, które je ustanowiły,
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSI
PROF. UAM DR HAB. KRYSTIAN M. ZIEMSKI
Wyniki kontroli Warszawa, czerwiec 2019 r..
Zapis prezentacji:

OPRACOWANIE PLANU PRZYGOTOWAŃ PUBLICZNEJ I NIEPUBLICZNEJ SŁUŻBY ZDROWIA NA POTRZEBY OBRONNE PAŃSTWA JEST ELEMENTEM PLANOWANIA OPERACYJNEGO REALIZOWANEGO W RAMACH PRZYGOTOWAŃ OBRONNYCH PAŃSTWA

PRZYGOTOWANIA OBRONNE W DZIALE „ZDROWIE” OBEJMUJĄ W SZCZEGÓLNOŚCI - PRZYGOTOWANIE JEDNOSTKI ORGANIZACYJNEJ DO REALIZACJI ZADAŃ PODSTAWOWYCH W ZMIENIONYCH WARUNKACH - ZAPLANOWANIE WYKONANIA DODATKOWYCH USTALONYCH ZADAŃ OBRONNYCH; - SZKOLENIE I DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI OSÓB ODPOWIEDZIALNYCH ZA KIEROWANIE I WYKONYWANIE ZAPLANOWANYCH ZADAŃ; - KONTROLĘ PROWADZENIA PRZYGOTOWAŃ; - UTRZYMANIE GOTOWOŚCI DO URUCHOMIENIA ZADAŃ

-rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie warunków i sposobu przygotowania oraz wykorzystania publicznej i niepublicznej służby zdrowia na potrzeby obronne państwa oraz właściwości organów w tych sprawach (Dz. U. Nr 143, poz oraz z 2009 r. Nr 202, poz. 1555), - Zarządzenie nr 101 /10 Wojewody Śląskiego z dnia 6 kwietnia 2010 r. w sprawie planowania i realizacji w województwie śląskim zadań na potrzeby obronne państwa przez jednostki organizacyjne publicznej i niepublicznej służby zdrowia oraz jednostki samorządu terytorialnego. PODSTAWY PRAWNE PLANOWANIA

1) ROZSZERZENIE SZPITALNEJ BAZY ŁÓŻKOWEJ, 2) ZMIANA W CAŁOŚCI LUB W CZĘŚCI PROFILU ŁÓŻEK SZPITALNYCH, 3) ZORGANIZOWANIE I ZABEZPIECZENIE FUNKCJONOWANIA ZMSz, 4) WYDZIELENIE ŁÓŻEK SZPITALNYCH DLA SŁUŻB MUNDUROWYCH, 5) ZAPLANOWANIE WYKORZYSTANIA POTENCJAŁU KADROWEGO, - ZAPLANOWANIE DZIAŁAŃ SŁUŻB SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNYCH, - ZAPLANOWANIE REALIZACJI ZADAŃ PRZEZ SŁUŻBĘ KRWI - ORGANIZACJA STAŁEGO DYŻURU – WG USTALEŃ ORGANÓW NADZORUJĄCYCH, - PRZYGOTOWANIE STANOWISKA KIEROWANIA ORGANU (KIEROWNIKA ZOZ-U), - WYKONYWANIE ZADAŃ O KTÓRYCH MOWA W ART. 50 I ART. 116 USTAWY O POWSZECHNYM OBOWIĄZKU OBRONY RP NAJISTOTNIEJSZE ZADANIA OBRONNE PODLEGAJĄCE PLANOWANIU W JEDNOSTKACH ORGANIZACYJNYCH DZIAŁAJĄCYCH W DZIALE „ZDROWIE” W WOJEWÓDZTWIE ŚLĄSKIM: ZADANIA DODATKOWE

1) Zaplanowanie w ZOZ-ach powiększenia ilości łóżek w stosunku do kontraktu podpisanego z Narodowym Funduszem Zdrowia o 20% w obiektach własnych szpitali (salach chorych, korytarzach, świetlicach i innych pomieszczeniach), w oparciu o posiadane środki materiałowe (łóżka, materace, pościel i inne) i zasoby kadrowe. Przy planowaniu powiększania bazy szpitalnej należy uwzględnić możliwości diagnostyczne i sterylizacyjne szpitala, warunki samodzielnego działania w zakresie zapewnienia wymaganej obsługi administracyjno- gospodarczej i technicznej (kuchnie, pralnie, inne). Maksymalne powiększenie bazy łóżkowej w przedstawionym trybie, nie może być planowane o więcej niż o 100% w stosunku do kontraktu, o którym mowa wyżej, do właściwego ZOZ-u. 2) Zmiana profilu bazy szpitalnej powinna obejmować: po poszerzeniu bazy łóżkowej wg zasad określonych w pkt 1), zaplanowanie docelowego przekształcenia 50% łóżek w łóżka zabiegowe, w szpitalach uzdrowiskowych, ośrodkach sanatoryjnych i leczniczo-odwykowych, uzyskanie w oparciu o zestawy medyczne „U”, przechowywane dla wskazanej jednostkI organizacyjnej w ustalonych magazynach Agencji Rezerw Materiałowych, tylu łóżek szpitalnych (wraz z niezbędnym zabezpieczeniem organizacyjno- kadrowym) na ile przewidziane są zestawy medyczne. PODSTAWOWE INFORMACJE DOTYCZĄCE ZASAD PLANOWANIA WYMIENIONYCH ZADAŃ W WOJEWÓDZTWIE ŚLĄSKIM

3) ZMSz przygotowuje się w celu umożliwienia zwolnienia łóżek szpitalnych w ZOZ-ach i zapewnienia w wyznaczonych innych budynkach (hotelach, domach studenta, internatach, bursach, szkołach m.in.) opieki medycznej i pielęgnacji poszkodowanym, rannym i chorym nie wymagającym intensywnej opieki zdrowotnej. Liczba przygotowanych zastępczych miejsc szpitalnych ZMSz obligatoryjnie tworzonych na obszarze powiatu (miasta, gminy), oprócz ZMSz utworzonych w związku z uzupełnieniem stacjonarnej bazy, powinna wynosić nie mniej niż 50 na 10 tys. mieszkańcow. 4) przygotowanie do wydzielenia na potrzeby wskazanych służb określonej ilości łóżek szpitalnych wraz z zapewnieniem niezbędnego zabezpieczenia organizacyjno-kadrowego - obejmuje opracowanie przez jednostki organizacyjne publicznej lub niepublicznej służby zdrowia, wg zasad określonych w „Instrukcji opracowania planu wydzielenia łóżek szpitalnych dla potrzeb służb mundurowych”, o której mowa w § 6 ust. 3 zarządzenia, „Planów wydzielenia łóżek dla potrzeb służb mundurowych” w razie wystąpienia sytuacji kryzysowych, zaistnienia zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny. Plany opracowuje się we współdziałaniu z przedstawicielami resortowymi wyznaczonymi przez uprawnione służby. Dokument, po opracowaniu, stanowi załącznik do planu ZOZ-u.

5) zaplanowanie wykorzystania potencjału kadrowego, do zabezpieczenia medycznego funkcjonowania zwiększonej bazy łóżkowej na potrzeby obronne państwa, w tym w ramach tworzonych ZMSz, planować należy wg. norm i wskaźników zatrudnienia określonych w załączniku nr 1 do rozporządzenia; - planowane przeniesienia kadr medycznych należy ograniczyć do niezbędnych potrzeb; - personel medyczny z macierzystej (zatrudniającej pracowników) do innych jednostek organizacyjnych publicznej i niepublicznej służby zdrowia w województwie, kierowany jest na podstawie decyzji wydanej przez wojewodę; Kierownik jednostki organizacyjnej służby zdrowia pracownikom przewidywanym do przeniesienia nadaje przydziały organizacyjno- mobilizacyjne do służby w obronie cywilnej w związku z przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2005r. w sprawie stanowisk uznawanych za równorzędne z odbywaniem służby w obronie cywilnej (Dz. U. nr 60, poz. 519); Personel medyczny przewidywany do realizacji zadań wynikających z Planu ZOZ-u, należy reklamować od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny na podstawie przepisów rozporządzenia Rady Ministrów (Dz. U z 2004r. nr 210, poz.2136 z późn. zm.);

PLANY PRZYGOTOWAŃ PUBLICZNEJ I NIEPUBLICZNEJ SŁUŻBY ZDROWIA NA POTRZEBY OBRONNE PAŃSTWA OPRACOWUJĄ 1. WOJEWODA ORAZ WSZYSTKIE ORGANY ADMINISTRACJI SAMORZĄDOWEJ 2. JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE PUBLICZNEJ I NIEPUBLICZNEJ SŁUŻBY ZDROWIA, NA KTÓRE UPRAWNIONE ORGANY NAŁOŻYŁY ZADANIA W ZAKRESIE PRZYGOTOWAŃ OBRONNYCH PAŃSTWA

PLAN OPRACOWYWANY PRZEZ ORGAN ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ JEST INTEGRALNYM ELEMENTEM „PLANU OPERACYJNEGO FUNKCJONOWANIA W WARUNKACH ZEWNĘTRZNEGO ZAGROŻENIA BEZPIECZEŃSTWA PAŃSTWA I W CZASIE WOJNY” PLAN OPRACOWYWANY PRZEZ JEDNOSTKĘ ORGANIZACYJNĄ PUBLICZNEJ LUB NIEPUBLICZNEJ SŁUŻBY ZDROWIA JEST SAMODZIELNYM DOKUMENTEM PLANISTYCZNYM

PROCEDURY NAKŁADANIA ZADAŃ W ZAKRESIE PRZYGOTOWAŃ OBRONNYCH DZIAŁU ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ „ZDROWIE”

1. Minister właściwy ds. zdrowia w odniesieniu do jednostek mu podległych lub przez niego nadzorowanych. 2. Wojewoda w odniesieniu do właściwych terytorialnie: a) jednostek samorządu terytorialnego (zarządzeniem); b) jednostek organizacyjnych niepublicznej służby zdrowia na wniosek właściwego miejscowo wójta (burmistrza, prezydenta miasta), starosty, marszałka województwa (decyzją); c) jednostek organizacyjnych publicznej służby zdrowia, innych niż utworzone przez jednostkę samorządu terytorialnego, w uzgodnieniu z podmiotami które utworzyły te jednostki (decyzją). 3. Wójt (burmistrz, prezydent miasta), starosta, marszałek województwa – w odniesieniu do jednostek organizacyjnych publicznej służby zdrowia, utworzonych przez jednostkę samorządu terytorialnego (w trybie obowiązującym w danej strukturze samorządowej) ORGANY WŁAŚCIWE DO NAKŁADANIA OGÓLNYCH ZADAŃ W ZAKRESIE PLANOWANIA

ORGANY WŁAŚCIWE DO NAKŁADANIA ZADAŃ ZWIĄZANYCH Z PRZYGOTOWANIEM I ZABEZPIECZENIEM FUNKCJONOWANIA ZASTĘPCZYCH MIEJSC SZPITALNYCH 1. W zakresie organizacji przygotowania ZMSz: a) Wojewoda podpisuje porozumienie dotyczące przygotowania i uruchamiania ZMSz z wójtami (burmistrzami, prezydentami miast). W powiecie zakres zadań w zakresie przygotowania ZMSz przez poszczególne gminy (miasta) ustalają starostowie. Na tej podstawie wójtowie (burmistrzowie, prezydenci miast) opracowują „Plany organizacji funkcjonowania zastępczych miejsc szpitalnych na terenie miasta (gminy) …” stanowiące załączniki do „Planu przygotowań publicznej i nipublicznej służby zdrowia na potrzeby obronne państwa” b) Wójt (burmistrz, prezydent miasta) Wyciąg z „Planu organizacji funkcjonowania zastępczych miejsc szpitalnych na terenie miasta (gminy) …” przekazuje kierownikom ZOZ-ów odpowiadającym za przygotowanie zabezpieczenia medycznego tworzonych ZMSz ustalając z nimi zasady współdziałania w przygotowaniu i zabezpieczeniu funkcjonowania ZMSz

2. W zakresie zabezpieczenia medycznego: a) organy przygotowujące ZMSz wskazują kierownika nadzorowanego publicznego ZOZ-u do zaplanowania nadzoru nad tworzonymi zespołami ZMSz (zadania nakładają w trybie obowiązującym w danej strukturze samorządowej); b) w przypadku nie posiadania nadzorowanego publicznego ZOZ-u, występują z wnioskiem (wzór w instrukcji) do właściwego starosty (Marszałka Województwa Śląskiego) o wskazanie ZOZ-u nadzorowanego przez samorząd powiatowy (wojewódzki), który zapewni nadzór pod względem medycznym nad przygotowywaniem i funkcjonowaniem uruchomionych ZMSz (zadania na ZOZ nakłada starosta (Marszałek Województwa Śląskiego) w trybie obowiązującym w danej strukturze samorządowej); c) w przypadku braku możliwości zapewnienia zabezpieczenia medycznego w trybie określonym w ppkt a), b) organy wymienione w pkt a) występują z wnioskiem do Wojewody Śląskiego. Wojewoda nakłada zadanie na publiczny ZOZ podporządkowany innym podmiotom lub na niepubliczny ZOZ (decyzją) i przesyła uprawomocnioną decyzję do organizatora zabezpieczenia medycznego zespołu ZMSz określonego w decyzji.

1. W zakresie organizacji przygotowania wydzielania łóżek na potrzeby służb mundurowych: a) Wojewoda uzgadnia zakres zadań z przedstawicielami rezortowymi (MON, MSWiA, ABW); b) Dyrektor WBiZK Śl. UW w ramach realizacji zadań wojewody po dokonaniu uzgodnień, o których mowa w ppkt a), dokonuje podziału zadań wymagających zaplanowania, uzgadniając je z organami nadzorującymi jednostki organizacyjne służby zdrowia; c) po uzgodnieniu, o którym mowa w ppkt b), Dyrektor WBiZK Śl. UW wydaje decyzje nakładające na kierowników jednostek organizacyjnych publicznej i niepublicznej służby zdrowia zadania w sprawie liczby i profilu wydzielanych łóżek szpitalnych na potrzeby służb mundurowych. 2. W zakresie przygotowania realizacji zadań określonych w decyzji, o której mowa w pkt 1c) kierownicy jednostek organizacyjnych publicznej i nipublicznej służby zdrowia w ramach realizacji decyzji opracowują „Plany wydzielenia łóżek dla potrzeb służb mundurowych” stanowiące załączniki do „Planu przygotowania ZOZ-u na potrzeby obronne państwa” ORGANY WŁAŚCIWE DO NAKŁADANIA ZADAŃ ZWIĄZANYCH Z WYDZIELANIEM ŁÓŻEK NA POTRZEBY SŁUŻB MUNDUROWYCH

„Plany przygotowań publicznej i niepublicznej służby zdrowia... na potrzeby obronne państwa” powinny odpowiadać wymogom określonym w rozporządzeniu Rady Ministrów i w zarządzeniu Wojewody uwzględniając rozstrzygnięcia zawarte w: a) „Instrukcji opracowania planów wydzielania łóżek szpitalnych dla potrzeb służb mundurowych”, b) „Instrukcji opracowania planów publicznej i niepublicznej służby zdrowia na potrzeby obronne państwa”, c) „Instrukcji dotyczącej planowania, organizacji i funkcjonowania Zastępczych Miejsc Szpitalnych” Instrukcje są dostępne na stronie internetowej: w zakładce Bezpieczeństwo; Sprawy obronne

- wójt (burmistrz, prezydent miasta) opracowany plan uzgadnia - z właściwym terytorialnie starostą, - starosta (prezydent miasta na prawach powiatu, Marszałek Województwa Śląskiego) opracowany plan uzgadnia - z Dyrektorem Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach, - kierownik publicznego i niepublicznego ZOZ-u opracowany plan ZOZ-u, uzgadnia z organem samorządu terytorialnego lub podmiotem, który utworzył ZOZ; PROCEDURA UZGADNIANIA PLANÓW:

UZGADNIANIE PLANÓW... I PLANÓW ZOZ-U … (załącznik do Planu - „Plan organizacji funkcjonowania zastępczych miejsc szpitalnych na terenie miasta (gminy) …” – podlega dodatkowo uzgodnieniu z kierownikiem ZOZ-u odpowiedzialnym za zabezpieczenie medyczne funkcjonowania zespołu ZMSz. Dokument może być uzgadniany łącznie z Planem lub samodzielnie) Wojewoda Starosta Prezydent miasta na prawach powiatu Marszałek Województwa WójtBurmistrz Prezydent Miasta ZOZ NADZOROWANY NZOZ PODMIOT, KTÓRY UTWORZYŁ ZOZ JEŻELI ZOSTAŁ UTWORZONY PRZEZ ORGAN ADMINISTRACJI SAMORZĄDOWEJ

(załącznik do Planu - „Plan organizacji funkcjonowania zastępczych miejsc szpitalnych na terenie miasta (gminy) …” –może być zatwierdzany łącznie z Planem lub osobno – gdy Plan, jest aktualny i nie wymaga zatwierdzenia w związku z jego aktualizacją) a) uzgodniony plan opracowany przez organ administracji samorządowej, zatwierdza Wojewoda Śląski, b) uzgodniony plan ZOZ-u, zatwierdza wójt (burmistrz, prezydent) gminy (miasta), na terenie której ZOZ prowadzi działalność; PROCEDURA ZATWIERDZANIA PLANÓW … I PLANÓW ZOZ-u … PLANÓW … I PLANÓW ZOZ-u …

ZASADY ZATWIERDZANIA PLANÓW... I PLANÓW ZOZ-u... Wojewoda WójtPrezydentBurmistrz ZOZ i NZOZ-y PROWADZĄCY DZIAŁALNOŚĆ NA TERENIE GMINY (MIASTA)

a) po każdej zmianie istotnych danych zawartych w planie, nie rzadziej niż raz w roku (w terminie do 31 stycznia, wg danych na dzień 31 grudnia roku poprzedzającego), b) w ciągu 30 dni od dnia otrzymania informacji o zmianie zakresu zadań obronnych niezbędnych do zaplanowania. Bez względu na powyższe wymagania dotyczące aktualizacji planów, do 28 lutego każdego roku organy administracji samorządowej sporządzające plan przesyłają do WBiZK ŚL. UW bilans personelu medycznego. AKTUALIZACJA PLANÓW