Małgorzata Bitowska Szkoła Podstawowa w Galwieciach.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Advertisements

KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Kuratorium Oświaty w Gdańsku
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Awans zawodowy nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w świetle obowiązujących przepisów Autor: Joanna Dembowa.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
POKL /12. GRUPA DOCELOWA Do udziału w projekcie zapraszamy nauczycieli kształcenia zawodowego zamieszkałych lub zatrudnionych na terenie.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
RAZEM – 4% Typ placówki Liczba nadzorowanych placówek
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
ale (a może przede wszystkim)
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
Zespół Nauczycieli Przedmiotów Przyrodniczych rok szkolny 2013/2014.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
REKOMENDACJE WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY DOTYCZĄCE PLANOWANIA NADZORU PEDAGOGICZNEGO NA NASTĘPNY ROK SZKOLNY: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Zmiany w prawie oświatowym, obowiązujące od dn r.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2016/2017.
Doradztwo zawodowe w szkołach
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Informacje o szkole w roku szkolnym 2017/2018
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Zasadnicze Oświatowe akty prawne
przedstawiciela Wielkopolskiego Kuratora Oświaty
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Małgorzata Bitowska Szkoła Podstawowa w Galwieciach

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli

Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.

Doskonalenie warsztatu pracy poprzez podniesienie kwalifikacji z zakresu motywowania uczniów do nauki Udział w następujących formach doskonalenia: „Jak rozwijać twórcze myślenie uczniów?” - warsztaty „Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki” - szkolenie

Metody tworzenia i definiowania pojęć MAPA MYŚLI

Metody integracyjne PAJĘCZYNKA

Metody diagnostyczne METAPLAN

 „Ewaluacja wewnętrza szkoły jako forma sprawowania nadzoru pedagogicznego” – konferencja i kurs  „Jak i po co prowadzić ewaluację wewnętrzną” - szkolenie

„Nowy model sprawdzianu, a badanie efektywności kształcenia” - konferencja i warsztaty

Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.

„Światowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień”

 Współpraca ze Stacją Sanitarno – Epidemiologiczną w Gołdapi, szkolną pielęgniarką  Program profilaktyczny „Znajdź właściwe rozwiązania”  Konkursy wiedzy o szkodliwości palenia „Bądź modny – NIE PAL !”  Konkurs „” Rodzina drogowskazem życia w obliczu współczesnych zagrożeń” organizowany przez OPS w Gołdapi

Działania antynikotynowe

ankiety pogadanki pedagogizacja rodziców zajęcia z funkcjonariuszami Powiatowej Komendy Policji portale internetowe projekcje filmu o cyberprzemocy „3…2…1…Internet”

Poszerzenie oferty szkoły w zakresie zajęć pozalekcyjnych z uwzględnieniem potrzeb uczniów Wycieczki Uroczystości szkolne Konkursy Zajęcia dodatkowe: Koło matematyczne Koło informatyczne zajęcia „W krainie matematyki” „Matematyka dla szóstoklasisty”

Organizowane konkursy np..: - całoroczny konkurs „Liga tabliczki mnożenia” - „As wiedzy matematycznej” - Turnieje matematyczne „1 z 10”, „Alfiki” - „Mistrz rachunku pamięciowego” - „Mistrz rachunku pisemnego” - „Historia mojej okolicy w tangramie” - Międzyszkolny konkurs „Fabryka gier matematycznych”

Dzień Edukacji Narodowej zorganizowany przez Samorząd Uczniowski I wiele innych np.: Dzień Chłopaka Dzień Kobiet Walentynki Dyskoteki Akcje charytatywne Konkursy: „Wzorowy uczeń” „Rok szkolny bez jedynki” „Najmilsza(y) dziewczyna (chłopak) w szkole” (…)

Wycieczka do „Wioski Świętego Mikołaja” koło Giżycka

Teatrzyki w Przedszkolu Samorządowym Nr 1 oraz w Zespole Placówek Edukacyjno - Wychowawczych w Gołdapi Koncerty charytatywne „Bądźmy razem” na rzecz Zespołu Placówek Edukacyjno – Wychowawczych w Gołdapi

I Młodzieżowa Sesja Rady Miejskiej w Gołdapi

Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

Administrowanie szkolnej strony internetowej Korzystanie na zajęciach Przesyłanie zdjęć, artykułów Technologia informacyjna i komunikacyjna Fora dyskusyjne Poczta elektroniczna Opublikowanie planu rozwoju zawodowego Poszukiwanie informacji

Tworzenie prezentacji multimedialnych i wykorzystywanie na zajęciach

Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań.

Akcje propagujące czytelnictwo Tydzień Głośnego Czytania pod hasłem : „Galwiecie czytają dzieciom”

Głośne czytanie dzieciom przez zaproszonych gości

 „Konkurs wiedzy o życiu i twórczości Juliana Tuwima”  „Konkurs głośnego czytania”  Konkursy plastyczne: - „Okładka ulubionej książki” - plakat okolicznościowy „23 kwietnia Światowy Dzień Książki” - konkurs na plakat promujący czytelnictwo, i inne

Pasowanie uczniów klasy I na czytelników biblioteki szkolnej

„Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich”

 „Jak wspierać dziecko w efektywnym uczeniu się?”  „Jak zorganizować naukę dziecka w domu?”  „Techniki uczenia się ze względu na typy sensoryczne ”

 „Nowa podstawa programowa”  „ Organizacja pomocy psychologiczno – pedagogicznej w świetle obowiązujących przepisów ”  „Dostosowanie wymagań edukacyjnych oraz indywidualizacja pracy bieżącej z uczniem ze specyficznymi problemami edukacyjnymi” - warsztaty

Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż.

 Ustawa Karta Nauczyciela  Ustawa o Systemie Oświaty  Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli  Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych  Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2013r. W sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno – pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach

 „Awans zawodowy na stopień nauczyciela mianowanego w praktyce”  „Jak sporządzić sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego”  „Jak prezentować dorobek zawodowy w postępowaniu egzaminacyjnym na stopień nauczyciela mianowanego”  „Szkolenie z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy”  „Zasady udzielania pierwszej pomocy przedlekarskiej” Kurs

 Potrafię planować i organizować własny warsztat pracy, dokumentować prowadzone działania, analizować i oceniać ich skuteczność, ewentualnie je modyfikować.  Korzystam z różnych ofert doskonalenia zawodowego dzięki czemu podwyższam własne kompetencje zawodowe.  Na bieżąco wykorzystuję technologię informacyjną i komunikacyjną.  W swojej pracy uwzględniam problematykę środowiska lokalnego oraz współczesne problemy społeczne i cywilizacyjne.  Aktywnie i sumiennie uczestniczę w realizacji zadań edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych.  Stosuję przepisy prawa oświatowego w zakresie potrzeb mojej szkoły.

„Powinnam stale doskonalić swój warsztat pracy, by moja wiedza i umiejętności były dostosowane do potrzeb szkoły, w jakiej pracuję.” Dziękuję Małgorzata Bitowska