Harmonogram prac nad RPO WD DziałanieTermin I projekt RPO WD 2014-202025 października 2013 r. Konsultacje społeczne28 października - 2 grudnia 2013 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Założenia Regionalnego Programu Operacyjnego - LUBUSKIE 2020
Advertisements

Fundusze strukturalne UE. 2 Fundusze unijne na lata – nowy plan Marshala Wraz z wejściem do Unii Europejskiej 1 maja 2004 r. Polska stała się
Wykorzystanie środków europejskich w latach w województwie dolnośląskim
Miejski obszar funkcjonalny – Puławy
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Polityka Spójności ___________ Maciej Nowicki
Perspektywa Finansowa
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
Polityka spójności na lata
Założenia Programu Operacyjnego dotyczącego Polski Wschodniej na lata Warszawa 09 stycznia 2013 r.
Konferencja informacyjna na temat na temat konkursu dotacji dla partnerstw samorządowych w ramach Programu Regionalnego MF EOG Warszawa 28 stycznia.
Narodowa Strategia Spójności
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
MOŻLIWOŚCI POZYSKANIA ŚRODKÓW NA BADANIA NAUKOWE POLSKO-NORWESKI FUNDUSZ BADAŃ NAUKOWYCH PROGRAMY WSPÓŁPRACY TERYTORIALNEJ.
Projekt Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Biuro.
1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego na lata projekt Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Polityki Regionalnej.
Stan prac nad projektami dokumentów programowych na lata Konferencja w sprawie ustalenia podziału priorytetów środowiskowych między PO Infrastruktura.
Wymiar miejski polityki spójności Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Piotr Siewierski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Łódź, 7 grudnia 2012.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
Wspieranie współpracy metropolitalnej w nowej perspektywie finansowej
Strategia Rozwoju Ostródzko-Iławskiego Obszaru Funkcjonalnego OBSZARY OBJĘTE WSPÓŁPRACĄ W RAMACH OIOF Ochrona zdrowia, bezpieczeństwo publiczne, pomoc.
Zielona Góra, czerwiec 2014 r.. Założenia RPO-L2020  9 kwietnia 2013 r. Zarząd Województwa Lubuskiego przyjął założenia dla RPO- L2020 na lata
Strategia Rozwoju Ostródzko-Iławskiego Obszaru Funkcjonalnego OBSZARY OBJĘTE WSPÓŁPRACĄ W RAMACH OIOF Zagadnienia z zakresu: edukacja i kultura.
Strategia Rozwoju Ostródzko-Iławskiego Obszaru Funkcjonalnego OBSZARY OBJĘTE WSPÓŁPRACĄ W RAMACH OIOF Zagadnienia z zakresu: Przedsiębiorczość i gospodarka,
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy będzie wdrażał działania finansowane z Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata
Regionalny Program Operacyjny Województwa Dolnośląskiego
Regionalny Program Operacyjny Województwa Dolnośląskiego
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
Zrównoważony rozwój Małopolski w kontekście współpracy z Unią Europejską Witold Śmiałek Prezes Zarządu MARR S.A.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata
Krajowe i regionalne programy operacyjnego na lata wsparcie rozwoju infrastruktury na obszarach wiejskich. Pani Agnieszka Dawydzik, Dyrektor.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne AJ Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej Projekt dofinansowany.
Instrumenty wsparcia dla dolnośląskiego rynku pracy w perspektywie finansowej 2014 – 2020 Wrocław – październik, 2015 r.
Tan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Stan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Adam Hamryszczak.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Toruń, 18 lutego 2016 r.
Partnerstwo: Forma zarządzania RPO WP Zintegrowane Inwestycje Terytorialne (ZIT). Michał Glaser Dyrektor Biura Gdańskiego Obszaru Metropolitalnego.
R EGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY WOJEWÓDZTWA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO NA LATA G RZEGORZ O RAWIEC D EPARTAMENT P OLITYKI R EGIONALNEJ K IELCE,
1 Zintegrowane Inwestycje Terytorialne (ZIT). 2 Zintegrowane Inwestycje Terytorialne to nowy instrument: - rozwoju terytorialnego, - wdrażania zintegrowanych.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata (wersja zaakceptowana decyzją KE) I posiedzenie Komitetu Monitorującego Regionalny.
Strategia Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ I PRZYSZŁOŚĆ P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ.
Finansowanie projektów środowiskowych w perspektywie Kwiecień 2014.
1 Wprowadzenie Dostępne środki z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w latach
Justyna Wieczorkiewicz-Molendo Biuro ZIT WrOF Urząd Miejski Wrocławia Mechanizm Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych /ZIT/ jako nowe rozwiązania dla.
Biuro Funduszy Europejskich Europejski Fundusz Społeczny dla szkół ponadgimnazjalnych Marta Krause Biuro Funduszy Europejskich Urząd Miasta Poznania 12.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Kieleckiego Obszaru Funkcjonalnego na lata Kielce, maj 2017 r.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Kieleckiego Obszaru Funkcjonalnego na lata Kielce, kwiecień 2017 r.
Stan wdrażania programów operacyjnych na lata
Projekt strategiczny „Zintegrowane Inwestycje Terytorialne PLUS”
Realizacja Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata w roku 2016 Warszawa, czerwiec 2017.
Propozycja zmian Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko- Pomorskiego na lata
Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 2 grudnia 2016 r.
Warunki wstępne (ex ante) stan
Toruń, kwiecień 2017 r.   Departament Rozwoju Regionalnego
Jarosław Komża Konferencja podsumowująca projekt
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi, Wydział Zarządzania RPO Projekt Umowy Partnerstwa Linia demarkacyjna interwencji pomiędzy poziom.
„ROBOCZEGO PROGRAMU DZIAŁAŃ ZIT WrOF”
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego Podzespół nr 4
Starostwo Powiatowe w Świeciu ul. Gen
POLITYKA TERYTORIALNA w Województwie Kujawsko-Pomorskim
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego Podzespół II
Zapis prezentacji:

Harmonogram prac nad RPO WD DziałanieTermin I projekt RPO WD października 2013 r. Konsultacje społeczne28 października - 2 grudnia 2013 r. Konsultacje Prognozy OOŚ23 stycznia – 12 lutego 2014 r. Ewaluacja EX-ANTE Data odbioru raportu z ewaluacji ex-ante: I etap - 20 grudnia 2013 r. II etap - 10 lutego 2014 r. III etap - marzec 2014 r. IV etap - po uzgodnieniach KE II projekt RPO WD lutego 2014 r.

Bieżący stan prac. 1. RPO WD zostało przesłane do Rady Działalności Pożytku Publicznego oraz do Pełnomocnika Rządu ds. równego traktowania. 2. RPO WD było omawiane na spotkaniu Zespołu ds. Infrastruktury, Rozwoju Lokalnego, Polityki Regionalnej i Środowiska w ramach KWRiST-u w dniu 18 marca 2014 r. 3. RPO WD było omawiane na spotkaniu Zespołu ds. Programowania i Wdrażania Funduszy Strukturalnych i Funduszu Spójności Unii Europejskiej w dniu 20 marca 2014 r. 4. W dniu 9 kwietnia 2014 r. RPO WD został wysłany do Komisji Europejskiej.

Osie jednofunduszowe konieczność zapewnienia możliwości cross-financingu Oś priorytetowa ↔ Cel tematyczny z wyjątkiem Osi 1 (CT 1 i CT 3) i Osi 4 (CT 5 i CT 6) 11 osi priorytetowych (w tym Oś Pomoc techniczna) 7 osi EFRR4 osie EFS Założenia programu

Alokacja RPO WD RPO WD euro : euro EFRR euro EFS

RPO WD ,8 mln euro Oś 2 Technologie informacyjno- komunikacyjne E-usługi publiczne (PI 2.1) 66,4 mln euro

RPO WD ,6 mln euro Oś 4 Środowisko i zasoby Gospodarka odpadami (PI 4.1)Gospodarka wodno-ściekowa (PI 4.2)Dziedzictwo kulturowe (PI 4.3)Ochrona i udostępnianie zasobów przyrodniczych (PI 4.4)Bezpieczeństwo (PI 4.5) 184,9 mln euro

RPO WD Oś 5 Transport Drogowa dostępność transportowa (PI 5.1) System transportu kolejowego (PI 5.2) 409,4 mln euro Oś 6 Infrastruktura spójności społecznej Inwestycje w infrastrukturę społeczną (PI 6.1) Inwestycje w infrastrukturę zdrowotną (PI 6.2)Rewitalizacja zdegradowanych obszarów (PI 6.3) 163,8 mln euro

RPO WD Oś 7 Infrastruktura edukacyjna Inwestycje w edukację przedszkolną, podstawową i gimnazjalną (PI 7.1) Inwestycje w edukację ponagimnazjalną (PI 7.2) 64,8 mln euro Oś 8 Rynek pracy Zapewnienie dostępu do zatrudnienia (PI 8.1) Samozatrudnienie, przedsiębiorczość oraz tworzenie nowych miejsc pracy (PI 8.2) Godzenie życia zawodowego i prywatnego (PI 8.3) Adaptacja pracowników, przedsiębiorstw i przedsiębiorców do zmian (PI 8.4) Aktywne i zdrowe starzenie się (PI 8.5) 263 mln euro

RPO WD Oś 9 Włączenie społeczne Aktywna integracja (PI 9.1) Dostęp do wysokiej jakości usług, w tym opieki zdrowotnej i usług społecznych (PI 9.2) Wspieranie gospodarki społecznej (PI 9.3) 153,9 mln euro Oś 10 Edukacja Zapewnienie równego dostępu do edukacji przedszkolnej, podstawowej i gimnazjalnej (PI 10.1) Zapewnienie równego dostępu do kształcenia ponadgimnazjalnego (PI 10.2) Poprawa dostępności i wspieranie uczenia się przez całe życie (PI 10.3) Dostosowanie systemów kształcenia i szkolenia zawodowego do potrzeb rynku pracy (PI 10.4) 131,4 mln euro Oś 11 Pomoc techniczna 79,2 mln euro

OSIE PRIORYTETOWE Wkład krajowy EUR Wkład UE (EUR) Alokacja Udział w alokacji 1. Przedsiębiorstwa i innowacje(EFRR) , ,4017,81% 2. Technologie informacyjno-komunikacyjne (EFRR) , ,792,95% 3. Gospodarka niskoemisyjna (EFRR) , ,9514,78% 4. Środowisko i zasoby (EFRR) , ,498,22% 5. Transport (EFRR) , ,7818,19% 6. Infrastruktura spójności społecznej (EFRR) , ,337,28% 7. Infrastruktura edukacyjna (EFRR) , ,472,88% 8. Rynek pracy (EFS) , ,4211,69% 9. Włączenie społeczne (EFS) , ,746,84% 10. Edukacja (EFS) , ,605,84% 11. Pomoc techniczna (EFS) , ,003,52% RAZEM , ,97 100% Alokacja RPO WD

Zintegrowane Podejście Terytorialne Zgodnie z rozporządzeniami dotyczącymi Europejskich Funduszy Strukturalnych i Inwestycyjnych oraz Umową Partnerstwa, w perspektywie finansowej w województwie dolnośląskim realizowane będą instrumenty terytorialne wspierające rozwój społeczny i gospodarczy. W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego realizowane będą następujące instrumenty Zintegrowanego Podejścia Terytorialnego wspierające rozwój społeczny i gospodarczy: Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Kontrakt Dolnośląski Kontrakt Dolnośląski Zgodnie z rozporządzeniami dotyczącymi Europejskich Funduszy Strukturalnych i Inwestycyjnych oraz Umową Partnerstwa, w perspektywie finansowej w województwie dolnośląskim realizowane będą instrumenty terytorialne wspierające rozwój społeczny i gospodarczy. W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego realizowane będą następujące instrumenty Zintegrowanego Podejścia Terytorialnego wspierające rozwój społeczny i gospodarczy: Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Kontrakt Dolnośląski Kontrakt Dolnośląski

Zintegrowane Podejście Terytorialne Zintegrowane Inwestycje Terytorialne nowe narzędzie, za pomocą którego będą realizowane strategie terytorialne w nowym okresie programowania na lata Łączą działania finansowanych z dwóch funduszy : Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i Europejskiego Funduszu Społecznego; Wydzielona pula środków skierowana jest do wskazanych obszarów w regionach przede wszystkim miast wojewódzkich i powiązanych z nimi obszarów funkcjonalnych - charakteryzujących się wspólnymi cechami społeczno- gospodarczymi i uwarunkowaniami przestrzennymi (projekty muszą realizować wspólną wizję i cele rozwojowe dla wszystkich jednostek terytorialnych z obszaru realizacji) oraz obszarów funkcjonalnych ośrodków regionalnych;

Nadrzędnym celem ZIT jest sprzyjanie rozwojowi współpracy i integracji na obszarach funkcjonalnych największych miast regionu, promowanie partnerskiego modelu współpracy samorządów, a także realizacja zintegrowanych projektów odpowiadających w sposób kompleksowy na potrzeby i problemy miast i ich obszarów funkcjonalnych. Strategia ZIT, będąca głównym dokumentem strategicznym, określi: cele, kierunki rozwoju, zasady współpracy, najważniejsze działania do realizacji, wynikające z analizy barier i potencjałów rozwojowych danego obszaru. Nadrzędnym celem ZIT jest sprzyjanie rozwojowi współpracy i integracji na obszarach funkcjonalnych największych miast regionu, promowanie partnerskiego modelu współpracy samorządów, a także realizacja zintegrowanych projektów odpowiadających w sposób kompleksowy na potrzeby i problemy miast i ich obszarów funkcjonalnych. Strategia ZIT, będąca głównym dokumentem strategicznym, określi: cele, kierunki rozwoju, zasady współpracy, najważniejsze działania do realizacji, wynikające z analizy barier i potencjałów rozwojowych danego obszaru. Zintegrowane Podejście Terytorialne

Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Zintegrowane Inwestycje Terytorialne będą realizowane na obszarach funkcjonalnych największych miast województwa:  Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego  Aglomeracji Wałbrzyskiej  Aglomeracji Jeleniogórskiej Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Zintegrowane Inwestycje Terytorialne będą realizowane na obszarach funkcjonalnych największych miast województwa:  Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego  Aglomeracji Wałbrzyskiej  Aglomeracji Jeleniogórskiej Zintegrowane Podejście Terytorialne

Kontrakt Dolnośląski realizowany będzie w wyznaczonych terytorialnie obszarach interwencji, których zasięg terytorialny określił Zarząd Województwa Dolnośląskiego. Obszary interwencji:  Legnicko-Głogowski,  Śląsko-Łużycki,  Dzierżoniowsko-Kłodzko-Ząbkowicki,  Doliny Baryczy,  Równiny Wrocławskiej; Kontrakt Dolnośląski realizowany będzie w wyznaczonych terytorialnie obszarach interwencji, których zasięg terytorialny określił Zarząd Województwa Dolnośląskiego. Obszary interwencji:  Legnicko-Głogowski,  Śląsko-Łużycki,  Dzierżoniowsko-Kłodzko-Ząbkowicki,  Doliny Baryczy,  Równiny Wrocławskiej; Zintegrowane Podejście Terytorialne

Kontrakt Dolnośląski Obejmie wszystkie gminy Dolnego Śląska które nie wchodzą w skład ZIT. Realizacja Kontraktu Dolnośląskiego ma zapewnić trwały i zrównoważony rozwój tych obszarów w zakresie ich największych wyzwań rozwojowych. Wsparcie będzie udzielane ze środków różnych priorytetów inwestycyjnych. W ramach realizacji Kontraktu Dolnośląskiego każda jednostka samorządu terytorialnego będzie miała możliwość uzyskania wsparcia. Na realizację Kontraktu Dolnośląskiego zostanie przeznaczona kwota co najmniej 300 mln EUR. Kontrakt Dolnośląski Obejmie wszystkie gminy Dolnego Śląska które nie wchodzą w skład ZIT. Realizacja Kontraktu Dolnośląskiego ma zapewnić trwały i zrównoważony rozwój tych obszarów w zakresie ich największych wyzwań rozwojowych. Wsparcie będzie udzielane ze środków różnych priorytetów inwestycyjnych. W ramach realizacji Kontraktu Dolnośląskiego każda jednostka samorządu terytorialnego będzie miała możliwość uzyskania wsparcia. Na realizację Kontraktu Dolnośląskiego zostanie przeznaczona kwota co najmniej 300 mln EUR. Zintegrowane Podejście Terytorialne

Aplikowanie o środki odbywać się będzie w ramach geograficznie dedykowanych konkursów, z określoną dla obszaru alokacją zgodnie ze specyfiką poszczególnych obszarów Aplikowanie o środki odbywać się będzie w ramach geograficznie dedykowanych konkursów, z określoną dla obszaru alokacją zgodnie ze specyfiką poszczególnych obszarów Dodatkowo na obszarach objętych Kontraktem Dolnośląskim realizowane będą projekty pozakonkursowe, głównie w zakresie rozwoju transportu drogowego i kolejowego, a także w ramach innych priorytetów inwestycyjnych np. skierowane na wykorzystanie walorów środowiskowych, poprawiające spójność obszarów i charakteryzujące się oddziaływaniem ponadlokalnym. Przedsięwzięcia o oddziaływaniu ponadlokalnym rozumiane są jako posiadające szersze oddziaływanie terytorialne, poprawiające spójność i sprzyjające działaniom integrującym. Dodatkowo na obszarach objętych Kontraktem Dolnośląskim realizowane będą projekty pozakonkursowe, głównie w zakresie rozwoju transportu drogowego i kolejowego, a także w ramach innych priorytetów inwestycyjnych np. skierowane na wykorzystanie walorów środowiskowych, poprawiające spójność obszarów i charakteryzujące się oddziaływaniem ponadlokalnym. Przedsięwzięcia o oddziaływaniu ponadlokalnym rozumiane są jako posiadające szersze oddziaływanie terytorialne, poprawiające spójność i sprzyjające działaniom integrującym. Zintegrowane Podejście Terytorialne

Dziękuję za uwagę!