Zarządzanie zmianą Sesja 5 Zarządzanie interesariuszami – stronami procesu zmiany.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Advertisements

Ewaluacja pod kątem wysokiej jakości nauczania - WSTĘPNY MODEL INFORMACJE ZWROTNE OD WSZYSTKICH PRACOWNIKÓW 6 marca 2013 r. Cynthia C. Nambo.
Metoda Development Center w praktyce
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Wsparcie zarządzania zmianą w przedsiębiorstwie
Plan komunikacji PO KL - założenia. PLAN OCENY Programu Operacyjnego Kapitału Ludzkiego Proces ewaluacji na lata
Modelowy System Zarządzania Wiedzą w Firmie
Grupa Wymiany Doświadczeń z zarządzania kulturą moderator: Joanna Orlik Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu.
Kształtowanie motywacji pracowników
Anna Paszkowska-Rogacz
Dzień dobry Mariusz Wilk. Efektywna współpraca to taka gdzie dba się o trzy obszary INFORMACJE INFORMACJE PROCEDURY PROCEDURY ODCZUCIA ODCZUCIA.
Budowanie wizerunku pracodawcy – trzy perspektywy
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Prezentacja szkoleniowa Jak pracować wydajnie i precyzyjnie Ustaw dla tej prezentacji motyw o nazwie ASPEKT i wybierz dla niego zestaw kolorów o nazwie.
Prezentacja szkoleniowa Jak pracować wydajnie i precyzyjnie.
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Zaproszenie do programu Projekt jest realizowany dzięki pomocy finansowej Unii Europejskiej. Poglądy i opinie wyrażone w tym materiale są wyłącznie poglądami.
PARTYCYPACJA PUBLICZNA – czym jest?
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
Szkolenia, Coaching, PR.
Sejm Dzieci i Młodzieży
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
EWALUACJA WEWNĘTRZNA PROFIL SZKOŁY
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Prezentacja szkoleniowa Jak pracować wydajnie i precyzyjnie.
Szablon planu strategicznego
Budowanie mechanizmów partycypacji społecznej w sprawowaniu władzy samorządowej.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Raport z badań CSR w opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych oraz spółek giełdowych Badanie wśród przedstawicieli spółek giełdowych Warszawa,
Projekt „Standardy współpracy międzysektorowej w powiecie oleckim” dzień 4 współfinansowany ze środków Unii Europejskiej ze środków Europejskiego Funduszu.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Efektywne i skuteczne komunikowanie się z audytorami jako element wsparcia procesu osiągania celów kierownika jednostki Monika Kos Departament Polityki.
Konsultacje z zasadami w Gorzowie Wielkopolskim I seminarium, r.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
Reguły zarządzania zespołem. Zespoły projektowe bardzo często zawodzą jeśli chodzi o ustalenie wspólnej stratrgii zarządzania grupą, która to definiuje.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Nasza „mała” demokracja
Co to jest spacer edukacyjny?
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Część 1.  Pierwszym etapem metodyki strukturalnej jest analiza strukturalna której efektem jest model podstawowy systemu.
System ocen pracowników
Karolina Muszyńska. Spis zagadnień Wprowadzenie Znaczenie zarządzania komunikacją dla powodzenia projektu Praktyki zarządzania komunikacją w zespołach.
Zarządzanie innowacją. Adaptacja i zastosowanie sprawdzonych rozwiązań hiszpańskich na gruncie polskim. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
BUDŻET OBYWATELSKI NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE. Co to jest Budżet Obywatelski? Budżet Obywatelski to mechanizm stosowany w wielu samorządach w Polsce, który.
Agnieszka Bieniak Zaangażowanie pracowników – 365 dni zaangażowania.
Proaktywna ERZ. ● ERZ, syzyfowa praca? 2 proaktywna ERZ ● problemy niemożliwe do przezwyciężenia? ● wielość niejednorodności czy jedność w różnorodności??
Porozumienie bez Przemocy w Przedszkolu.
Tytuł projektu: Partnerstwo Nyskie 2020 – dialog między Partnerami Nazwa partnerstwa: Partnerstwo Nyskie 2020 Podmiot zgłaszający: Gmina Nysa.
AHA Czy terapia grupowa może pomóc w promowaniu zdrowia w chorobach układu krążenia? Michał Chudzik
VIRGIN MOBILE ACADEMY PODPOWIADAMY, JAK W PIĘCIU KROKACH PRZYGOTOWAĆ PREZENTACJĘ KONKURSOWĄ.
System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół działania Ośrodka Rozwoju Edukacji.
1 System wsparcia merytorycznego Partnerstw na rzecz Rozwoju w programie Equal szkolenie Equal Jachranka, stycznia 2005 r. © Bartosz Grucza, Beata.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Sesja 6 Planowanie wdrożenia: Mapa Procesu Zmian
Konsultacje z zasadami dla Wrocławia Oktawiusz Chrzanowski, FISE>
Zarządzanie Zmianą. Kurs dotyczy przede wszystkim: zrozumienia procesów powodujących zmiany i sposobu, w jaki wpływają one na organizacje, jednostki i.
DynaMed Plus Przewodnik
WOLONTARIAT PRACOWNICZY SZANSA DLA NGO I BIZNESU.
Czym jest PAP? Projekt porusza kwestię partycypacji obywatelskiej młodych ludzi w mieście Poznań. Głównymi tematami projektu będzie zaangażowanie w politykę.
czwarte spotkanie Zespołu
Prezentacja szkoleniowa
Raport po ocenie 360° - fragment
Prezentacja szkoleniowa
Akcja 3 Rozwój polityki młodzieżowej
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Zapis prezentacji:

Zarządzanie zmianą Sesja 5 Zarządzanie interesariuszami – stronami procesu zmiany

Plan zajęć – Sesja 5 Wprowadzenie do tematu spotkania Mapa interesariusza – część 1: przypomnienie tematu spotkania 2 (analiza interesariusza) Komunikacja perswazyjna z punktu widzenia odbiorcy – Całościowy Model Mózgu PRZERWA Mapa interesariusza – część 2: zarządzanie interesariuszem / plan komunikacyjny Wnioski

Po dzisiejszym spotkaniu jego uczestnicy będą potrafili: Analizować potrzebę wsparcia i komunikacji wszystkich uczestników procesu zmian, czyli interesariuszy Dostrzec ewentualne różnice pomiędzy sytuacją obecną a sytuacją pożądaną w odniesieniu do każdej kategorii interesariuszy Zaplanować komunikację z interesariuszami w oparciu o mapę interesariusza Stworzyć plan komunikacyjny

Zarządzanie interesariuszami – plan w 3 krokach? W celu skutecznego zarządzania interesariuszami projektu zmian, należy: Stworzyć listę wszystkich uczestników procesu - interesariuszy (wewnętrznych i zewnętrznych). Ustalić wagę uczestników na podstawie 3 kryteriów: Czy proces zmian ma wpływ na interesariusza? Czy interesariusz ma wpływ na proces zmian ze względu na jego/jej zasoby lub posiadane informacje? Czy interesariusz może mieć wpływ na proces zmian ze względu na swój formalny lub nieformalny autorytet/władzę? Stworzyć komunikacyjny plan „ szyty na miarę” dla każdej kategorii interesariuszy. Na tym spotkaniu będziemy omawiać ostatni krok

CAŁOŚCIOWY MODEL MÓZGU HERRMANNA: 4 powiązane ze sobą zespoły wyspecjalizowanych trybów przetwarzania myślowego, które pracują wspólnie w konkretnych sytuacjach i tworzą całość mózgu, w którym, w sposób naturalny, zaczyna przeważać jedna bądź więcej części. Ned Herrmann; The Whole Brain Business Book, McGraw-Hill, New York, 1996

LogicznyIntegrujący SekwencyjnyAnalityczny ZorganizowanyHolistyczny Zdolności interpersonalneOpiera się na faktach Synteza informacjiEmocjonalny Przywiązuje wagę do szczegółów Opiera się na odczuciach IntuicyjnyMatematyczny Zaznacz jako „+” 6 wartości, o których sądzisz, że odnoszą się do ciebie Zaznacz jako „-” 4 wartości, z którymi się nie utożsamiasz Krótkie ćwiczenie indywidualne

Ned Herrmann; The Whole Brain Business Book, McGraw-Hill, New York, 1996 Postaw + lub – przy „swoich” i „nie swoich” wartościach – co widzisz?

niebieski zielony żółty czerwony Twój osobisty profil: Przenieś swoje „+” i „-” z poprzedniego ćwiczenia na ten wykres. Każdy „+” to 2 punkty, każdy „-” to –2 punkty.

Zarządzanie interesariuszami – krok 3 Stwórz plany komunikacyjne „ szyte na miarę” dla każdej grupy uczestników - interesariuszy: Określ cel dla każdego interesariusza (zrozumienie, poparcie, działanie) Określ, jakie działania trzeba podjąć w stosunku do każdej grupy (informować, konsultować, zaangażować)

Zarządzanie interesariuszami - krok 3 Mapa interesariusza - B UczestnicyCeleStopień zaangażowaniaDziałania do podjęcia Uwagi Zrozu- mienie Popa rcie Dział anie Inform ować Konsult ować Zaanga żować

Mapa interesariusza – część 1 O małym wpływie na proces zmian O dużym wpływie na proces zmian Słabo dotknięci zmianami Nisko na liście priorytetów Przydatni przy opracowaniu strategii i podejmowaniu decyzji W centrum zmian Wysoko na liście priorytetów Najważniejsza grupa uczestników Podziel uczestników według: 1. Celów: zrozumienie, poparcie, działanie 2. Stopnia zaangażowania: informować, konsultować, zaangażować Zrozumieć: Informować Działanie: Konsultować i/lub zaangażować Poparcie: Informować i/lub konsultować Działanie: Zaangażować

Działania, które można podjąć Informować: Cotygodniowy lub comiesięczny newsletter Specjalna strona internetowa Regularne informacje o postępach w projekcie ( ) Plakaty i ulotki Artykuł w (lokalnej, firmowej, branżowej) gazecie lub magazynie Szkolenia na konkretne tematy …

Działania, które można podjąć Konsultować: Prosić o opinię w ankietach i kwestionariuszach Zaprosić na spotkanie startowe na początku procesu, zapytać o ewentualne pomysły, opinie, ryzyko, możliwości … Zaprosić do rady doradczej w sprawie projektu Organizować regularne spotkania, żeby informować o postępach projektu, prosić o opinie i sugestie Informować na bieżąco o postępach wykorzystując środki z kategorii „Informować”

Działania, które można podjąć Zaangażować: Zaprosić do zespołu wdrażającego projekt Zaprosić na spotkanie startowe, żeby wspólnie zadecydować o celach i działaniach do podjęcia w czasie przeprowadzania procesu Regularnie organizować spotkania, żeby wspólnie podejmować decyzje odnośnie wdrażania kolejnych etapów projektu Zaangażować w konkretne kwestie dotyczące wdrażania projektu Prosić o opinię wykorzystując środki z kategorii „Konsultować” Informować na bieżąco o postępach wykorzystując środki z kategorii „Informować”

“Tabela Poprawy Wyników” ZACZNĘPRZESTANĘ BĘDĘ WIĘCEJBĘDĘ INACZEJ