MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Polskie parki narodowe
Advertisements

Wielkopolski Park Narodowy
Autor pakietu Alicja Kwaśny Szkoła Podstawowa w Okonku 2006 rok
Lekcja przyrody w klasie V Dział: Człowiek w środowisku
Co to jest las? Las to kompleks roślinności, a zwłaszcza drzew rosnących zwarcie wraz ze światem zwierzęcym oraz zależnościami między nimi.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Fauna regionu zawiera zarówno gatunki górskie, jak i nizinne
TATRY-NAJWYŻSZY MASYW GÓRSKI W POLSCE
Szata roślinna i świat zwierzęcy Polski
Wykonał: Marcin Dudała
Pustynie i półpustynie
Krajobraz stepu.
Sposoby archiwizacji zajęć dydaktycznych
Ścieżka przyrodnicza „Po parkach Lubina” – zajęcia terenowe.
Tajga Syberyjska.
Babiogórski Park Narodowy
TAJGA.
BABIOGÓRSKI PARK NARODOWY
-ostre szczyty (duże równice wysokości) -przełęcze -turnie (nagie skały) -granie (linie grzbietowe) -stożki piargowe -żleby -stawy -potoki (rwące) -wodospady.
IV RAJD EKOTURYSTYCZNY PIECZONEGO ZIEMNIAKA
Lasy w mojej okolicy.
„Lasy mojej okolicy”.
Lasy w mojej okolicy.
LAS W MOJEJ OKOLICY Dobrzewino. Las-Kompleks roślinności swoisty dla danego kontynentu geograficznego charakteryzujący się dużym udziałem drzew rosnących.
Opracował: Rafał Serwa
Lasy w mojej okolicy Dawid Musiał SOSW Frysztak.
Tatrzański Park Narodowy
Lasy w mojej okolicy.
Tatrzański Park Narodowy
Lasy w mojej okolicy 1.
Wykonała: Zuzanna Żabińska
Tatry Przewodnik po Tatrach ROŚLINNOŚĆ ZWIERZĘTA INFORMACJE OGÓLNE
Krajobraz Wysokogórski.
Przyjaciel lasu ze mnie jest !
MAGURSKI PARK NARODOWY
Rodzaje drzew w Polsce Patrycja Dziendziel.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa I litery i sylaby 1 godz. lekcyjna.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I bezpieczeństwo na drogach 1 godz. lekcyjna.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa III Unia Europejska 1 godz. lekcyjna.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Nadleśnictwo Sucha. Nadleśnictwo Sucha obejmuje tereny położone w centrum polskich Karpat. Lasy Naszego regionu położone są na terenie trzech krain przyrodniczo-leśnych:
Miejsca które warto zobaczyć Nadleśnictwo Sucha Beskidzka Miejsca które warto zobaczyć.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: matematyczna klasa I liczymy do 8 1 godz. lekcyjna.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: przyrodnicza klasa II zabytki Krakowa 1 godz. lekcyjna.
Bioróżnorodność roślin i zwierząt Całoroczna turystyka Czyste powietrze- brak fabryk Zwarty kompleks Walory kulturowe (stare cmentarze, pomniki bohaterów,
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa I poznajemy litery 1 godz. lekcyjna.
……………… KLASA V. utworzony 30 października Znajduje się w południowej części Polski w województwie małopolskim, przy granicy Polski ze Słowacją.
Nadle ś nictwo Sucha Fot. Ryszard Kumorek Autor: Jakub Nowak Klasa 2a Gimnazjum im. Jana Pawła II w Budzowie.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
„Mali konstruktorzy i poligloci”
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
WARSTWY LASU.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: przyrodnicza klasa III wiosna 2 godz. lekcyjne.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I segregacja śmieci 1 godz. lekcyjna.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
N i e d ź w i e d ź b r u n a t n y Największy polski drapieżnik, jedyny przedstawiciel rodziny niedźwiedziowate (Ursidae). Masa ciała dorosłych osobników.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa I rzeczowniki 1 godz. lekcyjna.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: matematyczna klasa II odejmowanie 1 godz. lekcyjna.
Wykonała Aneta Ciulęba
Wprowadzenie do Scratch’a Scenariusz zajęć komputerowych w klasie II Małgorzata Tkacz-Rutkowska Szkoła Podstawowa nr 212 im. Krystyny Krahelskiej w Warszawie.
Projekt czytelniczy dla klas piątych
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
Nasze Nadleśnictwo Miechowicka Ostoja leśna
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Zapis prezentacji:

MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ

Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: przyrodnicza klasa II poznajemy Beskidy 1 godz. lekcyjna

SPIS TREŚCI CELE ŚRODKI DYDAKTYCZNE METODY I FORMY PRACY PRZEBIEG ZAJĘĆ

CELE Ogólne Szczegółowe poznanie polskich gór; praca z mapą polski; poznanie specyficznych cech poszczególnych gór; powtórzenie wiedzy o cechach charakterystycznych terenów wyżynnych. Uczeń: potrafi wskazać góry na mapie polski; potrafi wskazać poszczególne góry w Polsce; potrafi powiedzieć, czym wyróżnia się region wysokogórski; potrafi powiedzieć jakie cechy posiadają tereny wysokogórskie; potrafi powiedzieć jakie zwierzęta zamieszkują w górach; potrafi powiedzieć jakie rośliny znajdziemy w górach; jest aktywny i kreatywny.

ZAGADNIENIA Góry Beskidy i Tatry w Polsce, cechy terenu wysokogórskiego, fauna i flora gór.

METODY I FORMY PRACY ŚRODKI DYDAKTYCZNE Metody i formy pracy burza mózgów; pogadanka praca w grupach gry interaktywne praca z komputerem komputer przeglądarka internetowa

PRZEBIEG ZAJĘĆ Powitanie z uczniami. Na slajdzie pokazuje się mapa Polski. Nauczyciel prosi uczniów o wskazanie na niej poszczególnych gór: Beskidy, Tatry. Oglądanie filmów ze zdjęciami Beskidów i Tatr. Uczniowie omawiają cechy terenu wysokogórskiego. Uczniowie wymieniają zwierzęta i rośliny wysokogórskie. Podsumowanie zajęć i zakończenie lekcji.

POLSKIE GÓRY

BESKIDY

TATRY

FLORA BESKIDÓW W Beskidach mamy do czynienia z występowaniem pięter klimaty-cznych, co z kolei skutkuje piętrowością roślinną. Na samym dole znajduje się regiel dolny, czyli lasy mieszane i liściaste. Możemy tam spotkać takie drzewa jak jodły, buki czy jawory. Regiel górny jest już z kolei tworzony przez lasy i bory iglaste z przewagą świerków. Jeszcze wyżej znajduje się piętro kosodrzewiny, ale spotykane są tam także skarlałe świerki, porzeczki skalne jak i jarząb zwyczajny. Z kolei na Babiej Górze spotykamy również piętro alpejskie, gdzie rośnie kostrzewa karpacka oraz niska.

FAUNA BESKIDÓW Beskidy charakteryzują się również występowaniem wielu ciekawych gatunków zwierząt. Możemy tam spotkać między innymi lisa, dzika, niedźwiedzia, jelenia, borsuka, kunę, żbika, rysia czy wilka. Jeśli chodzi o gady i płazy to występują tam żmije, kumaki, salamandry plamiaste, traszki oraz padalce. W górskich potokach pływa wiele ryb, między innymi leszcze, karasie, pstrągi czy karpie. Można tam tez spotkać wiele interesujących gatunków owadów i ptaków.