ANALIZA SWOT POLSKIEGO SEKTORA GARBARSKIEGO I OBUWNICZEGO Łódź, 7 kwietnia 2004 Polska Izba Przemysłu Skórzanego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Koncepcja klastra a konkurencyjność przedsiębiorstw
Advertisements

Strategia Rozwoju Gminy Zawonia
ABC Funduszy Strukturalnych dla Nauki Poznań, 17 lutego 2004 Fundusze Strukturalne Unii Europejskiej Ewa Kocińska - RPK Poznań
Droga do sukcesu praca zaliczeniowa
Stan sektora w regionach
Narzędzia polityki regionalnej i strukturalnej UE
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
CARS 2020: Plan działania na rzecz konkurencyjnego i zrównoważonego przemysłu motoryzacyjnego w Europie Konferencja prasowa 8 listopada 2012.
Beata Lubos Warszawa, 26 czerwca 2012 r.. 2 Uporządkowanie dokumentów strategicznych.
Dyskusja strategiczna Podsumowanie oraz ocena skuteczności i efektywności polityki spójności w okresie programowania dr Piotr Żuber Dyrektor.
Priorytety polskiej polityki innowacyjności
zarządzanie produkcją
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Rozszerzenie Unii Europejskiej a rozwój gospodarczy
ul. Portowa 4A Krzyż Wielkopolskim Zespół konsultantów: Michał Kłos
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa Przedsiębiorstwo Wielobranżowe PA-CO Paweł Minkwitz Głażewo Łowyń Zespół konsultantów:
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PW NAGLAK
Podstawowa analiza rynku
Zintegrowane techniki analizy strategicznej
Dolnośląski rynek pracy w drodze do gospodarki w drodze do gospodarki opartej na wiedzy.
Grono branży informatycznej w województwie podkarpackim
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
? krajobraz po czy przed burzą Rynek stali Andrzej Ciepiela
Seminarium wewnętrzne IETU, 13 marzec Fundusze Europejskie UE Fundusze Strukturalne Fundusz Spójności.
1 POLITYKA REGIONALNA PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI JAKO CZYNNIK ROZWOJU GOSPODARCZEGO KONFERENCJA Szczecin, 25 kwietnia 2007 r.
Spółdzielczość w ujęciu ekonomicznym. SILNE STRONY -1 Wysoka jakość z elementami dziedzictwa narodowego Cena adekwatna do jakości Wyroby unikatowe Wyroby.
KATEDRA EKONOMII Obszary badawcze Przykładowe tematy prac dyplomowych
Zarządzanie projektami
ANALIZA EKONOMICZNA PIWOSZ Sp. z o.o..
Biznes plany w ramach Programu Operacyjnego „Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich na lata ” Przemysław.
Zagadnienia materiałowo-surowcowe w produkcji mebli w Polsce Maciej Formanowicz, Marek Adamowicz, Tomasz Wiktorski Międzynarodowa konferencja Rynek drewna.
MOSTOSTAL - ENERGOMONTAŻ
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Konferencja BUDOWA GOSPODARKI OPARTEJ NA WIEDZY Konsultacje społeczne w ramach prac nad NPR.
CZY WSPÓLNY RYNEK JEST NAPRAWDĘ WSPÓLNY?
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Kluczowe czynniki sukcesu
Strategia Rozwoju Gminy Kalisz Pomorski na lata
Wsparcie dla rozwoju technologii
26 kwietnia - 01 sierpnia 2013 r. na losowej próbie 1500 MSP.
Specyfika regionalna i lokalna Czynniki warunkujące rozwój.
Szanse i zagrożenia dla gospodarki regionu wynikające z inwestycji zagranicznych obszar Efekty bezpośrednieEfekty pośrednie pozytywnenegatywnePozytywneNegatywne.
I - 1 „Zmieniamy Polski Przemysł” RYNEK DYSTRYBUCJI STALI Katowice, 21listopada 2005 r.
jako czynnik rozwoju regionalnego i lokalnego
Międzynarodowa integracja gospodarcza
Strategia Marketingowa i Handlowa KW SA
Promocja europejskiego rolnictwa, nowe podejście Dyskusja panelowa Warszawa, Pol ska Priorytety wskazane przez AREPO w konsultacji Zielonej.
Handel w polskiej polityce przemysłowej DR M A FALIŃSKI.
SPIS TREŚCI SPIS TREŚCI Wprowadzenie Wprowadzenie Wprowadzenie Założenia: Założenia: Rynek Rynek Rynek Dystrybucja Dystrybucja Dystrybucja Produkcja Produkcja.
Poznań, – Warsztaty ILIM. „Proste eUsługi dla ukształtowania i wzmocnienia sieci MŚP w Europie Środkowej”  Program dla Europy Środkowej ->
Dr Sylwia Talar Katedra Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych
Rynek stali, koksu i węgla - wyzwania 1
Logistyk.
WPROWADZENIE DO ZAJĘĆ SCHEMAT ĆWICZEŃ I METODYKA Marketing Usług Finansowych.
Decyzje dotyczące cen na rynku UE A.M. Zarzycka. Czynniki wpływające na kształtowanie cen na eurorynku - adaptacja zróżnicowana struktura konkurencji.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
Konferencja Sadownicza Jabłkowe problemy – sposoby rozwiązania Jak producenci mogą poprawić zorganizowanie naszego rynku jabłek Witold Boguta Krajowy Związek.
Międzynarodowa współpraca dla rozwoju przemysłu skórzanego.
Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku UE A.M. Zarzycka.
II stopień - Logistyka Specjalność: Zarządzanie Łańcuchem Dostaw.
Ranking kryteriów lokalizacji wg badań stare/nowe
Firmy globalne.
GOSPODARKA ŚWIATA I POLSKI – SZANSE I ZAGROŻENIA
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Wprowadzenie do dyskusji panelowej: Konkurencja i współpraca w łańcuchach dostaw żywności na rynku wewnętrznym UE i na rynkach krajów trzecich Forum.
Zarządzanie międzynarodowe
Inwestycje polskich przedsiębiorstw i gmin
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
Zarządzanie Łańcuchem Dostaw
Analiza SWOT Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
Zapis prezentacji:

ANALIZA SWOT POLSKIEGO SEKTORA GARBARSKIEGO I OBUWNICZEGO Łódź, 7 kwietnia 2004 Polska Izba Przemysłu Skórzanego

MOCNE STRONY - 1 tradycja stosunkowo wysokie kwalifikacje siły roboczej (O) względnie wysoka jakość produktów rozwój marek (znajomość marek przez konsumentów, promocja w punktach sprzedaży) - (O) racjonalizacja zarządzania produkcją - podwykonawstwo (O)

MOCNE STRONY - 2 Rynkowe ukierunkowanie produkcji, zgodność z trendami mody (O) Niski bezpośredni koszt siły roboczej przy dobrych kwalifikacjach (G) Wolne moce produkcyjne

SŁABE STRONY - 1 Niewystarczająca dostępność surowców - brak lokalnych materiałów z powodu wysokiego eksportu bydła (G) Niewykorzystanie bazy produkcyjnej - nadmierne moce produkcyjne, niska produktywność siły roboczej - zła organizacja pracy Dostępność funduszy - brak kapitału produkcyjnego, brak funduszy na inwestycje i modernizację Niski lub malejący udział w lokalnych rynkach ze względu na brak dostosowania produktów do potrzeb rynku (G)

SŁABE STRONY - 2 Inne czynniki: –brak marek (G) –nierozwinięte kanały dystrybucji –brak (G) lub słabo rozwinięte (O) umiejętności marketingowe –problemy z zarządzaniem –niska elastyczność wobec potrzeb klientów (G) –brak kooperacji –brak chęci podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników

SŁABE STRONY - 3 Niskie lub brak zrozumienia dla konieczności i zrozumienia potrzeby konsolidacji i wspólnego działania sektora Zatory płatnicze - bardzo długie terminy płatności

SZANSE - 1 Dostęp do rynków UE: –łatwiejsza penetracja rynków UE –równe prawa –możliwość zbliżenia rynków krajów bałtyckich Dostęp do rynków wschodnich

SZANSE - 2 Napływ środków finansowych i inwestycji –fundusze strukturalne UE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! –bezpośrednie inwestycje zagraniczne, joint ventures –Rozwój rynku gwarancji kredytowych i ubezpieczeń

SZANSE - 3 Tendencje rynkowe –powrót do surowców naturalnych –rozwój rynku gotowych artykułów skórzanych –rozwój marek (O) –rosnąca produktywność i efektywność –nowe linie produktowe –wyższa wartość dodana produktów

ZAGROŻENIA - 1 Rosnąca konkurencyjność tanich produktów i surowców z krajów azjatyckich !!!!!!!!!!!!!!!!!!! Duża „przychylność” sieci detalicznych i hurtowni wobec towarów pochodzenia azjatyckiego Import wyrobów gotowych!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Import surowców (G)!!!!!!!!!!!!!!!!!

ZAGROŻENIA - 2 Rosnące bezpośrednie i POŚREDNIE koszty pracy Słaba pozycja MSP Brak polityki przemysłowej Ograniczona siła nabywcza społeczeństwa

ZAGROŻENIA - 3 Brak działań promujących dla przedsiębiorstw Brak stabilności i spójności prawodawstwa, brak zgodnych interpretacji Sposób transformacji prawa UE na warunki polskie

ZAGROŻENIA - 4 Nierozwinięte kanały dystrybucji Podwykonawstwo: –przenoszenie produkcji poza kraje europejskie –bez restrukturyzacji, kraje o niskich wynagrodzeniach mogą stać się eksporterami surowych materiałów i półproduktów