Zapewnienie współkorzystania oraz dostępu telekomunikacyjnego do Regionalnych Sieci Szerokopasmowych Urząd Komunikacji Elektronicznej Departament Hurtowego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Promocyjne opłaty w Ofercie RLLO
Advertisements

Analiza potencjalnych skutków wdrożenia usługi WLR
Problematyka odmowy przyłączania do sieci elektroenergetycznej Poznań, dnia 20 listopada 2012 r.
SIEĆ SZEROKOPASMOWA POLSKI WSCHODNIEJ Władysław Ortyl Sekretarz Stanu Warszawa, 12 lipca 2007 r.
Krajowy System Informatyczny (KSI) – rola KSI w kontekście działań kontrolnych i procesu informowania o nieprawidłowościach,
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Karol Jakubowicz Polityka w dziedzinie mediów elektronicznych w UE i Polsce: propozycje „Białej Księgi”
Program Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego Województwa Lubuskiego na lata Zielona Góra, dnia 16 sierpnia 2010r.
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Ochrona danych osobowych
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO ROZWÓJ POLSKI WSCHONIEJ Agnieszka Kapciak Dyrektor Departamentu Koordynacji Programów Regionalnych.
O PERATOR INFRASTRUKTURALNY I JEGO ROLA W ZARZĄDZANIU SIECIAMI SAMORZĄDOWYMI I ROZWOJU USŁUG E - URZĘDU Rafał Rodziewicz Wiceprezes I NFRATEL OPERATOR.
Rozwój i unowocześnienie infrastruktury – likwidacja białych plam KRAJOWE FORUM SZEROKOPASMOWE Wacław Knopkiewicz Warszawa, 10 czerwca 2009 r.
VII Forum Usług Szerokopasmowych
Działania zwiększające penetrację Internetu Na przykładzie Francji UKE, czerwiec 2009.
Działalność jednostek samorządu terytorialnego w telekomunikacji – wymagania Megaustawy Piotr Combik.
Działanie 8.4 PO IG – „ostatnia mila” pod górkę
2 XII posiedzenie Grupy do spraw Przedsiębiorców Zasady udzielania zamówień oraz wyboru wykonawców w transakcjach nieobjętych ustawą Prawo Zamówień Publicznych.
Stypendium Marii Curie
Leszek Wojtasiak Wicemarszałek Województwa Wielkopolskiego Budowa Wielkopolskiej Sieci Szerokopasmowej.
Rozwój Infrastruktury Telekomunikacyjnej pod kątem ISP
Model realizacji usług o określonym standardzie w miastach na prawach powiatu Zespół ekspercki ds. modelu realizacji usług w mieście na prawach powiatu.
Krajowa Izba Gospodarcza Elektroniki i Telekomunikacji Stosowanie w praktyce art. 139 PT Materiał do dyskusji Warszawa, dnia 13 marca.
Działania operatora systemu przesyłowego na rzecz konkurencyjnego rynku energii Warszawa, 22 czerwca 2006 roku.
Aktywny samorząd Megaustawa 2009 Ustawa o wspieraniu rozwoju usług i sieci szerokopasmowych
Megaustawa Instytucje ustawy i działania doradcze Prezesa UKE
rachunkowość Leasing finansowy i operacyjny
Krzysztof Bielewicz ITTI Sp. z o.o e- technologie i biznes
Wielkopolskie Regionalny Program Operacyjny 2007 – 2013 Priorytet II Infrastruktura Komunikacyjna Działanie 2.7 Infrastruktura społeczeństwa informacyjnego.
STRATEGIA ROZWOJU SYSTEMU TRANSPORTU WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
Raport PIIT Warunki rozwoju rynku teleinformatycznego w Polsce w latach Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji Warszawa, 28 lipca 2005 roku.
Regionalny Program Operacyjny
Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie Reforma sieci EURES- nowe możliwości dla agencji zatrudnienia Aneta Majbańska Doradca.
Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
KONTRAKTY RÓŻNICOWE W POLSKIM PORZĄDKU PRAWNYM dr JERZY BAEHR
Podstawy prawne organizacji interwencji kryzysowej
Zamówienia Publiczne w kontekście realizowania projektów EFS Departament Wdrażania EFS Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
PROJEKT „SIEĆ SZEROKOPASMOWA POLSKI WSCHODNIEJ”
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Dziękuję za uwagę Pomoc Techniczna PROW 2014 – 2020 cz. I Grupa Robocza KSOW Radziejowice,
BSA.
„Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów.
Ul. Basztowa 22, Kraków tel , fax NIEODPŁATNA POMOC PRAWNA [ustawa z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej.
1 Możliwość wspierania rozwoju sieci „ostatniej mili” z funduszy europejskich – Program Operacyjnego Polska Cyfrowa i założenia Narodowego Planu Szerokopasmowego.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
II Kongres Polski Cyfrowej, Warszawa, 3 listopada 2015 r. Możliwości finansowania projektów w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych w Programie Operacyjnym.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich
Szerokopasmowa Polska 2020 JUSTYNA ROMANOWSKA WARSZAWA 28 STYCZNIA 2016 R.
KRYTERIA KONTRAKTOWANIA Świadczeń ZDROWOTNYCH NA ROK 2016
w Regionalnym Programie Operacyjnym
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
SSPW woj. Warmińsko-Mazurskiego Parametry infrastruktury: ponad 2273 km szkieletowej i dystrybucyjnej sieci światłowodowej oraz 226 węzłów.
Białystok, r. Program Operacyjny Polska Cyfrowa założenia wsparcia rozwoju szybkich sieci szerokopasmowych.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 24 września 2010 r. Sieci teleinformatyczne.
Zmiany w przepisach o ocenach oddziaływania na środowisko Monika Stańczak Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego Departament Wdrażania Regionalnego.
STANOWISKO CP TELECOM (OPERATORA CARREFOUR MOVA) W DEBACIE UKE DOTYCZĄCEJ ASYMETRII MTR Warszawa 23 czerwca 2009.
Repozytorium Transakcji w KDPW Warszawa, 8 listopada 2012.
Projekt STARGARDZKI INTERNET SZEROKOPASMOWY planowany do realizacji ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na.
Dziękuję za uwagę Pomoc techniczna PROW 2014 – 2020 Koszty kwalifikowalne – informacje ogólne - proj. rozp. MRiRW w spr. szczegółowych warunków i trybu.
KWALIFIKOWALNOŚĆ VAT Grzegorz Sobolewski
Mirosław Pachucki   Ulgi w podatku od nieruchomości jako pomoc de minimis w kontekście rozwiązań oferowanych przez miasto Racibórz Piotr Wojaczek, Mirosław.
Lekarska ambulatoryjna opieka rehabilitacyjna
ZINTEGROWANE INWESTYCJE TERYTORIALNE AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY W PROCEDURZE UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH Wałbrzych, 07.
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH NA LATA
Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WK-P r.
Charakter prawny współdziałania Komisji Europejskiej z Prezesem UKE w regulacjach rynku wewnętrznego Mateusz Chołodecki.
Rządowa administracja zespolona w administracji
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
UKE Praktyczne aspekty dostępu hurtowego do sieci POPC Warszawa, 20 czerwca 2018 r.
Zapis prezentacji:

Zapewnienie współkorzystania oraz dostępu telekomunikacyjnego do Regionalnych Sieci Szerokopasmowych Urząd Komunikacji Elektronicznej Departament Hurtowego Rynku Telekomunikacyjnego Warszawa, ul. Kasprzaka 18/20, tel , fax

I. Stanowisko Prezesa UKE 1. Cel regulacji Zapewnienie wykorzystania środków publicznych zgodnie z ich przeznaczeniem:  zapewnienie maksymalnego pokrycia białych plam  zapewnienie rentowności projektu RSS 1  niezakłócanie istniejącej konkurencji  przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu  rozwój społeczeństwa informacyjnego 2 Urząd Komunikacji Elektronicznej Departament Hurtowego Rynku Telekomunikacyjnego Warszawa, ul. Kasprzaka 18/20, tel , fax Regionalna Sieć Szerokopasmowa

I. Stanowisko Prezesa UKE 2. Podstawa prawna regulacji - art. 27 Megaustawy 2  obowiązek zapewnienia dostępu do infrastruktury wybudowanej z wykorzystaniem pomocy publicznej  odesłanie do przepisów o pomocy publicznej i dokumentów będących podstawą przyznania dofinansowania (ustawodawstwo unijne: m.in. decyzje notyfikacyjne KE, dokumenty programowe w tym programy operacyjne, umowy o dofinansowanie projektu i in.)  odesłanie do przepisów Pt 3 (dział II rozdział 2) 3. Zakres podmiotowy  beneficjenci pomocy publicznej (JST)  podmioty, które nabyły prawa do infrastruktury  podmioty zależne 3 Urząd Komunikacji Elektronicznej Departament Hurtowego Rynku Telekomunikacyjnego Warszawa, ul. Kasprzaka 18/20, tel , fax ustawa z dnia 7 maja 2010 r. o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych (Dz. U. Nr 106, poz. 675) 3 ustawa z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. z 2014 r. poz. 243 )

I. Stanowisko Prezesa UKE 4. Zakres przedmiotowy – treść obowiązku Źródłem są dokumenty będące podstawą przyznania pomocy publ. - decyzje notyfikacyjne KE dotyczące pomocy państwa  obowiązek zapewnienia dostępu telekomunikacyjnego do RSS  obowiązek niedyskryminacji w zapewnieniu dostępu telekomunikacyjnego do RSS  obowiązek kontroli cen za dostęp telekomunikacyjny do RSS  obowiązek publikowania informacji w sprawie zapewnienia dostępu telekomunikacyjnego 4 Urząd Komunikacji Elektronicznej Departament Hurtowego Rynku Telekomunikacyjnego Warszawa, ul. Kasprzaka 18/20, tel , fax

I. Stanowisko Prezesa UKE 5. Działania Prezesa UKE  opracowanie oferty referencyjnej określającej warunki dostępu do RSS wraz z zalecaną metodologią ustalania opłat z tytułu dostępu do infrastruktury RSS 4  opiniowanie ofert przedstawianych przez operatorów infrastruktury w zakresie opłat z tytułu dostępu do infrastruktury RSS  rozstrzyganie przez Prezesa UKE sporów pomiędzy operatorami w zakresie dostępu do RSS 5 Urząd Komunikacji Elektronicznej Departament Hurtowego Rynku Telekomunikacyjnego Warszawa, ul. Kasprzaka 18/20, tel , fax „Oferta referencyjna dla Operatorów Infrastrukturalnych określająca warunki zapewnienia dostępu do Regionalnych Sieci Szerokopasmowych” oraz „Wytyczne dotyczące wyznaczania opłat za dostęp do infrastruktury telekomunikacyjnej Regionalnych Sieci Szerokopasmowych”

II. Oferta referencyjna 1. Charakter oferty  oferta referencyjna określa warunki zapewnienia dostępu do RSS rekomendowane przez Prezesa UKE jako zgodne z obowiązkami wynikającymi z decyzji notyfikacyjnych  oferta referencyjna będzie pełniła funkcję pomocniczą dla OI 5 opracowujących własne oferty dotyczące dostępu  warunki dostępu do RSS określone w ofercie referencyjnej mogą być wykorzystywane przez Prezesa UKE w przypadku konieczności rozstrzygnięcia sporu w zakresie dostępu do RSS 6 Urząd Komunikacji Elektronicznej Departament Hurtowego Rynku Telekomunikacyjnego Warszawa, ul. Kasprzaka 18/20, tel , fax Operator Infrastruktury RSS

2. Podstawowe zasady Oferty referencyjnej:  minimalny katalog usług – OI może świadczyć dodatkowe usługi  gwarantowane warunki dostępu do RSS – OI może oferować OSD 6 korzystniejsze warunki  pierwszeństwo przepisów o pomocy publicznej lub innych właściwych decyzji, umów lub aktów  publikowanie istotnych informacji dot. dostępu do RSS  elastyczność – wszelkie uzasadnione odstępstwa w sposób indywidualny 7 Urząd Komunikacji Elektronicznej Departament Hurtowego Rynku Telekomunikacyjnego Warszawa, ul. Kasprzaka 18/20, tel , fax II. Oferta referencyjna 6 Operator Sieci Dostępowej (korzystający z infrastruktury RSS)

3. Zakres usługowy Oferty RSS Minimalny katalog usług oferowanych przez OI:  dzierżawa ciemnego włókna światłowodowego  transmisja danych przy pomocy kanałów Ethernet  dzierżawa kanalizacji kablowej Minimalny katalog usług komplementarnych:  kolokacja  usługi umożliwiające połączenie sieci (tryb kolokacji i liniowy)  usługi udostępniania wykwalifikowanego personelu technicznego (nadzór) 8 Urząd Komunikacji Elektronicznej Departament Hurtowego Rynku Telekomunikacyjnego Warszawa, ul. Kasprzaka 18/20, tel , fax II. Oferta referencyjna

III. Metodologia ustalania opłat 1. Podstawowe zasady ustalania opłat za dostęp do RSS  umożliwienie OSD stworzenie oferty detalicznej, tj. zapewnienie dostępu do usług maksymalnie dużej liczbie mieszkańców  umożliwienie OSD budowy sieci dostępowych opartych na dostępie do RSS, w szczególności na terenach białych plam  gwarancja niedyskryminacji operatorów korzystających z RSS i otwartość sieci RSS  umożliwienie OI działalności w sposób trwały i rentowny, przy założeniu, że OI nie będą uzyskiwać nadmiernej pomocy publicznej  minimalny wpływ interwencji na warunki istniejącej konkurencji 9 Urząd Komunikacji Elektronicznej Departament Hurtowego Rynku Telekomunikacyjnego Warszawa, ul. Kasprzaka 18/20, tel , fax

III. Metodologia ustalania opłat 10 Urząd Komunikacji Elektronicznej Departament Hurtowego Rynku Telekomunikacyjnego Warszawa, ul. Kasprzaka 18/20, tel , fax Usługi i tryb ich rozliczania  Transmisja danych Ethernet – rozliczenie za transmisję danych z określoną gwarantowaną przepływnością  Ciemne włókno – rozliczenie za długość dzierżawionego ciemnego włókna skorygowane o współczynnik potencjału  Kanalizacja kablowa – za długość odcinka kanalizacji i zajętość przekroju skorygowane o współczynnik potencjału  Usługi komplementarne – kolokacja, instalacja, asysta techniczna, usuwanie awarii, itp. – opłata za jednostkę (m2, 1U lub roboczogodziny

III. Metodologia ustalania opłat 11 Urząd Komunikacji Elektronicznej Departament Hurtowego Rynku Telekomunikacyjnego Warszawa, ul. Kasprzaka 18/20, tel , fax Obszary nisko-konkurencyjneObszary średnio-konkurencyjneObszary wysoko-konkurencyjne opłaty poniżej poziomu cen rynkowych maksymalizacja pokrycia NGA wyznaczanie cen w modelu analitycznym opłaty nie niższe niż ceny rynkowe usługi tylko dla sieci NGA wyznaczanie cen w modelu analitycznym co do zasady brak możliwości oferowania usług RSS możliwość oferowania usług tylko w tzw. „białych bramach” oparcie opłat na cenach rynkowych dostosowanie cen do warunków lokalnych brak możliwości stosowania opustów wolumenowych promocje lokalne, krótkie relacje transmisji, obniżki terminowe/ jakościowe (*niedyskryminacja) brak możliwości stosowania opłat poniżej cen rynkowych brak możliwości stosowania opustów wolumenowych obniżki terminowe/jakościowe pod warunkiem nie zaniżenia cen poniżej rynkowych brak możliwości stosowania opłat poniżej cen rynkowych brak możliwości stosowania opustów wolumenowych obniżki terminowe/jakościowe pod warunkiem nie zaniżenia cen poniżej rynkowych 3. Zasady ustalania cen w zależności od kategorii obszaru

IV. Opiniowanie ofert OI w zakresie opłat 1. Tryb opiniowania ofert OI  OI jest zobowiązany przedstawić ofertę na dostęp do RSS do zaopiniowania przez Prezesa UKE  procedura opiniowania oferty nie jest sformalizowana  Prezes UKE w formie zwykłego pisma przedstawia opinię w zakresie zgodności oferty OI z zobowiązaniami wynikającymi z przyznania pomocy publicznej lub zgłasza swoje uwagi do przedstawionego dokumentu 12 Urząd Komunikacji Elektronicznej Departament Hurtowego Rynku Telekomunikacyjnego Warszawa, ul. Kasprzaka 18/20, tel , fax

IV. Opiniowanie ofert OI w zakresie opłat 2. Podstawowe kryteria opiniowania ofert OI  zachowanie zasady warunkowego dostępu (niezakłócanie istniejącej konkurencji)  wyczerpujący zakres usługowy  wysokość opłat według Wytycznych w odniesieniu do cen rynkowych (rekomendowany tryb rozliczeń)  publikowanie informacji na temat infrastruktury RSS  poziom SLA (MDU, CRA, CUA) 13 Urząd Komunikacji Elektronicznej Departament Hurtowego Rynku Telekomunikacyjnego Warszawa, ul. Kasprzaka 18/20, tel , fax

V. Rozstrzyganie sporów 1. Tryb i kryteria rozstrzygania sporów  zgodnie z art. 27 ust. 2 Megaustawy do określenia warunków dostępu do RSS odpowiednie zastosowanie znajdują przepisy działu II rozdział 2 Pt, w tym art Pt oraz art. 31 ust. 1 Pt dotyczące rozstrzygania sporów międzyoperatorskich w zakresie  Prezes UKE podejmuje interwencję wyłącznie w przypadku spełnienia określonych przesłanek  rozstrzygając spór Prezes UKE będzie brał pod uwagę przede wszystkim obowiązki wynikające z decyzji notyfikacyjnej oraz regulacje zawarte w referencyjnej ofercie ramowej i obowiązki wynikające z umowy zawartej pomiędzy Beneficjentami 14 Urząd Komunikacji Elektronicznej Departament Hurtowego Rynku Telekomunikacyjnego Warszawa, ul. Kasprzaka 18/20, tel , fax

Dziękuję za uwagę 15 Urząd Komunikacji Elektronicznej Departament Hurtowego Rynku Telekomunikacyjnego Warszawa, ul. Kasprzaka 18/20, tel , fax