Prezentacja do scenariusza zajęć pn. „Wielka rola konsumentów w kształtowaniu rynku opakowań”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Założenia teoretyczne budowy sieciowych produktów turystyki wiejskiej oraz proces ich komercjalizacji Tworzenie wspólnej oferty turystycznej pod hasłem:
Advertisements

Współczesne czynniki lokalizacji działalności gospodarczej
Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
Temat: Modele rozwoju gospodarczego
Istota i przesłanki badań marketingowych
Wsparcie dla sieci Centrów Obsługi Inwestorów i Eksporterów (COIE)
Gospodarka Rynkowa RYNEK – podstawowy mechanizm gospodarki rynkowej. Rynek jest miejscem, zorganizowanym zazwyczaj w sensie instytucjonalnym, miejsce na.
Wojewoda Kujawsko-Pomorski OPINIA WOJEWODY KUJAWSKO-POMORSKIEGO na temat zgodności celów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
PSYCHOLOGIA REKLAMY wykład 7
Innowacyjność zagadnienia wprowadzające
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Seminarium CO O RECYKLINGU POWINIEN WIEDZIEĆ PRZEDSIĘBIORCA Wprowadzenie do problematyki ustawy o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym oraz proces.
Podstawowa analiza rynku
Rola państwa w gospodarce
Pytania problemowe do wykładów 1-7
Podstawowa analiza rynku
Analiza sensoryczna jakości organoleptycznej żywności
Katedra Marketingu Usług
Rynki konkurencji niedoskonałej
Celem KONKURSU jest wyłonienie i wypromowanie produktów, miejsc lub przedsięwzięć, które ze względu na swoją jakość, unikatowe walory i związki z województwem.
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
Problem minimalizacji odpadów 2
Światowy tydzień przedsiębiorczości Angelika Wasiluk
Społeczna odpowiedzialność biznesu szansą na zrównoważony rozwój
Projekt Planu Działania KSOW na lata Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn, 8 września.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Nasza mała ojczyzna - Kwidzyn
Polski Związek Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego
PLANOWANIE WYMIARU GODZIN OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO
TECHNIK LOGISTYK "Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili i powinniśmy zatrudnić.
PRODUCENT (PRZEDSIĘBIORSTWO) JAKO PODMIOT W GOSPODARCE.
Technik Organizacji Reklamy
1 Założenia projektu systemowego Ministerstwa Gospodarki realizowanego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Wsparcie.
Planowanie przepływów materiałów
AGENCJA REKLAMOWA WEBMASTER
Unijna kampania na rzecz zwiększenia świadomości praw konsumenta.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTU EKOLOGICZNEGO „CZYSTA MAŁOPOLSKA”
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
POJĘCIE I ISTOTA RYNKU Autor: Ewelina Boroń.
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
„Twarde” i „miękkie” czynniki lokalizacji BIZ
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Wiem co jem Jak kupować mądrze?.
Rozwój zrównoważony Marzena Łyp.
TECHNIK HANDLOWIEC.
Międzynarodowa integracja gospodarcza
PRODUKT.
Dobre praktyki deklaracji marketingowych w świetle raportu Komisji Europejskiej Katarzyna Łubińska Polskie Stowarzyszenie Producentów Kosmetyków i Środków.
Dr Sylwia Talar Katedra Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych
Droga PET z domu do zakładu przetwórstwa tworzyw sztucznych
Prezentacja do scenariusza zajęć pn. „Jak postępować odpowiedzialnie z odpadami opakowaniowymi”
Regulacje prawne w UE dotyczące promocji. źródła prawa promocja (reklama)
Franczyza jako strategia rozwoju dla handlu małopowierzchniowego dr hab. prof. ZPSB Aleksandra Grzesiuk Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Wsparcie dla przedsiębiorstw: Działanie 5.5. Promocja i rozwój markowych.
Decyzje dotyczące cen na rynku UE A.M. Zarzycka. Czynniki wpływające na kształtowanie cen na eurorynku - adaptacja zróżnicowana struktura konkurencji.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
Tytuł projektu How much BIO do we Reed? BioFood- from its produktion and marketing up to consumption Ile BIO potrzebujemy? Biożywność- od jej produkcji.
A.M. Zarzycka. Wpływ ogólnych wyobrażeń i opinii o kraju na ocenę produktów lub/i marek pochodzących z danego kraju Stereotyp wizerunku danego kraju A.M.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Praca dyplomowa Wpływ wybranych czynników na zachowania konsumentów na rynku czekolad Autor: Patrycja Czajka Opiekun pracy: dr inż. Małgorzata Źródło.
Instytut na rzecz Ekorozwoju
Współczesne kierunki polityki społecznej
Dlaczego warto być w Polskim Stowarzyszeniu Sprzedaży Bezpośredniej
ZESPÓŁ DS. PROMOCJI ZDROWIA
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Reklama audiowizualna. Definicja reklamy Reklama jest najbardziej popularnym środkiem komunikowania się firm z odbiorcą. Jest istotnym elementem marketingu.
Stowarzyszenie Klubu Polskie Forum ISO – INEM Polska, istnieje od 1996
Marketing w Firmie.
Zasady ogólne ochrony środowiska w Polsce
Zapis prezentacji:

Prezentacja do scenariusza zajęć pn. „Wielka rola konsumentów w kształtowaniu rynku opakowań”

O PROJEKCIE: „Masz wybór, segreguj, odzyskuj – ODPADY OPAKOWANIOWE” to kampania promocyjno-informacyjna dotycząca zagospodarowania odpadów opakowaniowych na terenie województwa kujawsko-pomorskiego, warmińsko- mazurskiego oraz pomorskiego. Projekt realizowany jest przez Stowarzyszenie „Tilia”. CEL: podniesienie świadomości ekologicznej w zakresie odpowiedzialności konsumenta za gospodarkę odpadami opakowaniowymi poprzez ograniczenie nadmiernej konsumpcji, a także wpływ na producentów opakowań poprzez odpowiednie zachowania konsumenckie. Projekt ma zwrócić uwagę konsumentów na istniejące oznakowania opakowań oraz ustawodawstwo. Kampania oraz jej działania edukacyjne mają odpowiadać na pytania: dlaczego, po co i w jaki sposób należy zbierać, segregować i odzyskiwać odpady opakowaniowe. OBSZAR DZIAŁANIA: projekt swoim zasięgiem obejmuje trzy województwa: kujawsko-pomorskie, pomorskie oraz warmińsko-mazurskie. ODBIORCY: dzieci, młodzież, nauczyciele oraz mieszkańcy w tym przedsiębiorcy z terenów województwa kujawsko-pomorskiego, pomorskiego oraz warmińsko-mazurskiego. CZAS TRWANIA: – r.

MARKETING marketing- działania mające na celu poznanie potrzeb konsumentów, ustalenie wielkości produkcji oraz metod dystrybucji, sprzedaży i reklamy towarów. marketingowe funkcje opakowań: -cichy sprzedawca - sprzedawca półkowy 5 sekundowa reklama produktu

ROZWÓJ OPAKOWAŃ rozwój opakowań nastąpił pod koniec XX i XXI wieku – wówczas opakowanie zaczęło stanowić element wyróżniania się produktów na rynku, pojawiły się nowe materiały stosowane w produkcji opakowań oraz uwidocznił się rozwój wzornictwa opakowań użytkowych i artystycznych

WYGLĄD MA ZNACZENIE

WYGLĄD OPAKOWANIA- design, zestaw elementów- cech opakowania wpływających na marketing produktu nazywamy designem opakowania, językiem opakowania i wartością komunikacyjną.

ELEMENTY ETYKIETY OPAKOWAŃ ELEMENTY SŁOWNE NAZWA MARKA PPRODUCENT/ KRAJ INFORMACJE SPECJALNE OFERTY INSTRUKCJE ELEMENTY GRAFICZNE KOLOR KSZTAŁT WIELKOŚĆ ZDJĘCIA/ GRAFIKA MATERIAŁ ZAPACH

MARKETING SENSORYCZNY- DZIAŁA NA ZMYSŁY wzrok – design, opakowanie, grafika, kolor, światło, wygląd, wystrój wnętrz, motyw przewodni, komunikat słuch – dźwięk rozpoznawczy, marka dźwiękowa, motyw przewodni, atmosfera, przyciąganie uwagi, informacje głosowe zapach – atmosfera, zapach rozpoznawczy, przyciąganie uwagi, intensywność, zgodność z produktem, dostosowanie do płci (patrz: marketing zapachowy) dotyk – materiał i powierzchnia, temperatura i ciężar, kształt i miękkość smak – wzajemna zależność od innych zmysłów, sposób podania, przyjemność

NAJBARDZIEJ PODATNY NA REKLAMĘ ZMYSŁ- WZROK httpwww.psychologiawygladu.pl201505symbolika-kolorow-w-zyciu-codziennym.html

WZROK httpwww.psychologiawygladu.pl201505symbolika-kolorow-w-zyciu-codziennym.html

SMAK &q=j%C4%99zyk+receptor&imgrc=FpTdL9qNVLpEjM%3A

INNE ZMYSŁY słuch – dźwięk rozpoznawczy, marka dźwiękowa, motyw przewodni, atmosfera, przyciąganie uwagi. - niskie dźwięki wywołują uczucie wygody i miękkości. - dźwięki mol odbierane są jako smutne, - dźwięki dur jako wesołe. zapach – nadaje atmosferę, zapach rozpoznawczy, przyciąganie uwagi. Zmysł węchu jest u ludzi najmniej dokładny. Dlatego też wrażenia zapachowe są bardzo odmienne. Generalnie potrafimy dzielić zapachy na „męskie”, „żeńskie”- słodkie. dotyk – materiał i powierzchnia, temperatura i ciężar, kształt i miękkość. Gładkość, miękkość, ciepło są wrażeniami przyjemnymi, powierzchnie chropowate, twarde, zimne- nieprzyjemne.

OPAKOWANIA BIODEGRADOWALNE

NAUKI KOGNITYWISTYCZNE

PUŁAPKI MARKETINGOWE

POPYT PODAŻ

ZNAK TOWAROWY, MARKA MARKA- znak określający producenta: nazwa lub symbol graficzny (znak towarowy) umieszczany na wyrobach w celu ochrony przed naśladownictwem lub podrabianiem, podszywaniem się, przypisywaniem sobie autorstwa.

GLOBALIZACJA ogół procesów prowadzących do coraz większej współzależności integracji państw, społeczeństw, gospodarek i kultur, czego efektem jest tworzenie się „jednego świata”, światowego społeczeństwa; zanikanie kategorii państwa narodowego

ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ

ZASADA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU- rozumie się przez to taki rozwój społeczno-gospodarczy, w którym następuje proces integrowania działań politycznych, gospodarczych i społecznych, z zachowaniem równowagi przyrodniczej oraz trwałości podstawowych procesów przyrodniczych, w celu zagwarantowania możliwości zaspokajania podstawowych potrzeb poszczególnych społeczności lub obywateli zarówno współczesnego pokolenia, jak i przyszłych pokoleń.

ŚWIATOWA ORGANIZACJA HANDLU organizacja międzynarodowa z siedzibą w Genewie, która rozpoczęła działalność 1 stycznia Jej zadaniem jest regulacja międzynarodowego handlu dobrami i usługami, prowadzenie polityki wspierającej handel, rozstrzyganie sporów dotyczących wymiany handlowej, przestrzegania praw własności intelektualnej.

ZASADA 3 R