Przedstawicielstwo CzechTourism Warszawa www.CzechTourism.com.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Lubuska Regionalna Organizacja Turystyczna LOTur
Advertisements

Projekt realizowany przez Gminę Miejską Kraków przy wsparciu finansowym Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2008 – 2010.
Podstawy Turystyki Wykład
Potencjał produktu turystycznego
Portal EURES – baza „Życie i praca”
Nagroda Marszałka Województwa Wielkopolskiego
Śląski System Informacji Turystycznej
KRAJOWA SIEĆ OBSZARÓW WIEJSKICH – PLAN DZIAŁANIA
Unia Europejska Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 1 Przygotowania Polski do EURO 2012 Grupa Robocza infrastruktura.
Promocja Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2011 Zespół ds. promocji, popularyzacji oraz obsługi poligraficznej spisów Władysław Wiesław.
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Krajowa Sieć Leader + Utworzenie i zamierzenia Krajowej Sieci Leader+
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Promocja unijnego źródła dofinansowania projektów.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Lokalna Organizacja Turystyczna „Kraina Lessowych Wąwozów”
TURYSTYKA. Program spotkania Przedmioty wsparcia, możliwości uzyskania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach PIW INTERREG IIIA.
USTAWA z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody
Oferta Urzędu Marszałkowskiego dla przedsiębiorców z terenu województwa kujawsko-pomorskiego.
J. Krzesiński & L. Żukowski & P. Zejer Typ: System Informacji Turystycznej Produkt (output): Centrum Informacji Turystycznej Wskaźniki: uruchomienie wielojęzycznej.
Celem KONKURSU jest wyłonienie i wypromowanie produktów, miejsc lub przedsięwzięć, które ze względu na swoją jakość, unikatowe walory i związki z województwem.
mgr Magdalena Czichon pod kierunkiem dr inż. Katarzyny Karbowiak
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Województwo pomorskie –
A B C POLSKIEJ PREZYDENCJI 2011.
Działalność Tarnowskiego Centrum Informacji w 2006 roku oraz w I połowie 2007 roku Marcin Pałach, Tarnów
-Rok założenia – Lokalizacja – w centrum miasta, naprzeciwko Domu Rodzinnego Jana Pawła II, w budynku Muzeum Miejskiego - Godziny pracy: w sezonie.
Projekt Planu Działania KSOW na lata Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn, 8 września.
Kreowanie nowych trendów – turystyka dziedzictwa
Bartłomiej Kamiński Witold Czyż Wydział Promocji i Współpracy Międzynarodowej Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego.
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
WROCŁAW, 27 MAJA 2010 PRODUKT TURYSTYCZNY, CZYLI JAK WĘDROWAĆ KOŁO WROCŁAWIA.
Zespół Szkół Licealnych i Zawodowych w Olecku zaprasza do rozpoczęcia nauki w zawodzie TECHNIK OBSŁUGI TURYSTYCZNEJ ul. Gołdapska Olecko Tel.
Dobre praktyki we wdrażaniu funduszy strukturalnych Województwo świętokrzyskie.
Technik Organizacji Reklamy
Technikum Obsługi Turystycznej. UZYSKASZ PEŁNE PRZYGOTOWANIE DO PRACY W: centrach informacji turystycznej agencjach turystycznych w kraju i za granicą
Centrum Statystyki Regionalnej AE w Poznaniu (CSR) zostało powołane na mocy porozumienia między Prezesem Głównego Urzędu Statystycznego a Rektorem Akademii.
ZAWÓD DLA MŁODZIEŻY, KTÓRA LUBI LUDZI ORAZ CHCE LEPIEJ POZNAĆ ŚWIAT
Małe projekty Szkolenie beneficjentów 28 marca 2014 r. Zakres realizacji Małych projektów.
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Stowarzyszenie LGD Gmin Dobrzyńskich Region Południe.
FUNDUSZE EUROPEJSKIE ŹRÓDŁA INFORMACJI. Sieć Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich.
Kompleksowa informacja podstawą do ekspansji zagranicznej Poznań, 26 maja 2015.
Europejskie Dni Pracy w Małopolsce i wydarzenia towarzyszące 7-10 maja 2013 Nowy Sącz – Tarnów – Kraków.
Projekty na rzecz rozwoju świętokrzyskiej kultury i turystyki w kontekście współpracy LGD - ENKOLPION Fundacja Enkolpion Instytut Kultury Regionalnej i.
INFOTUR INFOTUR system promocji atrakcji turystycznych Powiatu Limanowskiego i Dolnego Kubina Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego.
Kontakt Biuro Karier UAM ul. Zwierzyniecka 7c Poznań
Krzysztof Margol. Cele projektu: -zbudowanie modelowego systemu uzyskiwania przychodów przez wiejskie organizacje pozarządowe; - zwiększenie potencjału.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Wsparcie dla przedsiębiorstw: Działanie 5.5. Promocja i rozwój markowych.
Polsko-Czeska Współpraca gospodarcza Wojciech Pobóg-Pągowski I Radca Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady PR w Pradze Jelenia Góra, 6 listopada.
CEL PROJEKTU Celem projektu jest zwiększenie kompetencji oraz jakości i efektywności działania 560 pracowników/czek instytucji odpowiedzialnych za kreowanie.
Proces standaryzacji Informacji Turystycznej w Polsce.
Michał Brzeszkiewicz Departament Nowych Technologii Polska Organizacja Turystyczna Nowe technologie w Informacji Turystycznej.
OCZEKIWANIA I MOŻLIWOŚCI WSPÓŁPRACY POMIĘDZY BRANŻĄ TURYSTYCZNĄ I POT W ZAKRESIE PROMOCJI NA WYBRANYCH RYNKACH Warszawa
Trendy rozwoju turystyki w świetle danych statystycznych.
P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ I PRZYSZŁOŚĆ P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie ul. Mińska 25, Warszawa Tel.: , Faks:
Zasady dofinansowania projektów w ramach osi priorytetowej 2 Zachowanie i racjonalne użytkowanie środowiska ze szczególnym uwzględnieniem działania 2.6.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
udział w międzynarodowych targach przygotowanie plansz, prezentacji, które umożliwią szybkie i efektowne zaprezentowanie miasta.
Oznaczanie i promocja projektów dofinansowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata Regionalny Program.
PARTNERZY KRAJOWI Sieć SPLOT ( Stowarzyszenie ESWIP ( Regionalnym Centrum Wspierania Inicjatyw Pozarządowych, Wrocław.
PARTNERZY KRAJOWI Sieć SPLOT ( Stowarzyszenie ESWIP ( Regionalnym Centrum Wspierania Inicjatyw Pozarządowych, Wrocław.
Centra Inicjatyw Lokalnych w Poznaniu
KOMPETENCJE I PERSPEKTYWY ZAWODOWE
Stowarzyszenie Wrocławska Inicjatywa Rowerowa
CEL PROJEKTU Celem projektu jest zwiększenie kompetencji oraz jakości i efektywności działania 560 pracowników/czek instytucji odpowiedzialnych za.
Prezentację przygotowała Anna Wolniak z klasy 6a
Warsztat refleksyjny Kluczbork 22, r.
Zapis prezentacji:

Przedstawicielstwo CzechTourism Warszawa

System Informacji Turystycznej w Republice Czeskiej

Czeska Centrala Ruchu Turystycznego – CzechTourism jest organizacją powołaną w roku 1993 przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Republiki Czeskiej, w celu wspierania ruchu turystycznego przyjazdowego i krajowego.

Oficjalne logo CzechTourism

Oficjalne logo turystyczne Republiki Czeskiej, umieszczane na materiałach promocyjnych, w poszczególnych wersjach językowych

CzechTourism reprezentuje 26 przedstawicielstw w Europie i na świecie. Są to przedstawicielstwa tzw. pierwszego i drugiego stopnia. Przedstawicielstwa drugiego stopnia, których jest obecnie pięć (w Argentynie, Finlandii, Izraelu, Korei i Grecji), reprezentowane są przez miejscowe biura podróży i działają na podstawie umowy z CzechTourism. Otrzymują one od CzechTourism środki finansowe na działalność marketingową, a także są, tak jak pozostałe przedstawicielstwa, zaopatrywane przez CzechTourism w materiały promocyjne.

Głównym zadaniem zagranicznych przedstawicielstw CzechTourism jest prezentowanie Republiki Czeskiej na świecie, jako kraju atrakcyjnego turystycznie, o bogatych walorach przyrodniczych i kulturowych.

Przedstawicielstwa CzechTourism zagranicą: - współpracują z mediami i biurami podróży -udzielają informacji turystom indywidualnym -opracowują raporty dotyczące sytuacji na rynku turystycznym w danym kraju -przygotowują informacje prasowe -współorganizują wyjazdy studyjne do Czech dla przedstawicieli biur podróży i dziennikarzy

-uczestniczą w targach i imprezach turystycznych -organizują tematyczne workshopy (np. golf, uzdrowiska) oraz prezentacje dla szerokiej publiczności -współpracują z ambasadami Republiki Czeskiej i innymi czeskimi instytucjami państwowymi działającymi na terenie danego kraju, przy wspólnej prezentacji Republiki Czeskiej. Przykładem jest współpraca z Czeskimi Centrami – 12 przedstawicielstw dzieli wspólne pomieszczenia z przedstawicielstwami Czeskich Centrów. Taka forma współpracy na polu kultury i turystyki jest obustronnie korzystna.

Centrala CzechTourism w Pradze: -organizuje prezentacje regionalne dla przedstawicieli incomingowych biur podróży lub czeskich dziennikarzy -wydaje materiały informacyjne w 17 wersjach językowych (m.in. w języku polskim) -uczestniczy w targach turystycznych w kraju i na świecie -organizuje wyjazdy studyjne do regionów dla czeskich i zagranicznych biur podróży i dziennikarzy

-organizuje festiwal filmów i multimediów o tematyce turystycznej - TOURFILM -prowadzi 2 własne centra informacji turystycznej w Pradze oraz współpracuje z innymi centrami informacji turystycznej w Czechach -Realizuje kampanie reklamowe w kraju i zagranicą

Internetowy system informacji turystycznej Portale redagowane przez CzechTourism: - Narodowy Portal Turystyczny W 18 wersjach językowych (m.in. w języku polskim) - Portal dla branży w języku czeskim (statystyki i trendy turystyczne, informacje o targach turystycznych, kongresach, workshopach, informacje prasowe, z regionów)

-Portal turystyczny Nowy portal, w czeskiej i angielskiej wersji językowej -elektroniczny magazyn Zawiera aktualne informacje turystyczne, kulturalne, sportowe z Czech. W wersji czeskiej, angielskiej, niemieckiej i rosyjskiej. -CzechTourism współuczestniczy w redagowaniu portalu Regionalne portale turystyczne

Regionalne Centra Informacji Turystycznej W Czechach istnieje ponad 600 centrów informacji turystycznej. Mogą one być powołane przez gminę, województwo lub osobę prywatną. CzechTourism we współpracy z urzędami wojewódzkimi i Stowarzyszeniem Centrów Informacji Turystycznej Republiki Czeskiej (A.T.I.C. RCz) realizuje projekt wspierania oficjalnych centrów informacji turystycznej, polegający na wprowadzeniu jednolitego oznaczania tych centrów, które spełniają wybrane kryteria.

Od roku 2003 do projektu włączyło się ponad 300 centrów. CzechTourism wspiera oficjalne centra informacji turystycznej (OTIC) szczególnie poprzez promocję na swoich stronach i w różnychwww.czechtourism.com wydawnictwach, skierowanych przede wszystkim do turystów zagranicznych Oficjalne centra informacji turystycznej włączone do projektu jednolitego oznaczania otrzymują od CzechTourism Certyfikat o włączeniu do sieci. Członkostwo w sieci OTIC jest bezpłatne.

System jednolitego oznaczania głównych atrakcji turystycznych i kulturalnych w Czechach Znaczące atrakcje kulturalne i turystyczne w okolicach autostrad, dróg szybkiego ruchu i innych dróg oznaczane są w sposób jednolity, przy pomocy tzw. brązowych tablic.

W zależności od rodzaju celu turystycznego i kulturalnego są one oznaczane: - poprzez złożony znak graficzny – logo, który jest używany do oznaczania niepowtarzalnych celów, np. Lidice. Każdy tego rodzaju znak zawiera inne, niepowtarzalne logo - poprzez prosty znak graficzny – piktogram, który wyraża charakter lub rodzaj oznaczonego celu, np. zamek, klasztor, skansen.

Znaki te nie służą do oznaczania parków krajobrazowych, rezerwatów przyrody, parków rozrywki, terenów sportowych i rekreacyjnych, hoteli, restauracji itp. Wykaz znaczących atrakcji turystycznych, w pobliżu autostrad i dróg szybkiego ruchu, sporządza CzechTourism, w porozumieniu z Ministerstwem Kultury, Ministerstwem Transportu i Dyrekcją Dróg i Autostrad. Wykaz znaczących atrakcji turystycznych w pobliżu pozostałych dróg sporządzają odpowiednie urzędy wojewódzkie.

Trasy piesze, narciarskie, ścieżki rowerowe i trasy do jazdy konnej wyznacza i utrzymuje Klub Turystów Czeskich, wspomagany środkami finansowymi Ministerstwa Rozwoju Regionalnego Republiki Czeskiej. Obecnie gęsta sieć oznaczonych tras pieszych, pokrywająca cały obszar Republiki Czeskiej, jest uważana za najlepszą w Europie.

Pod koniec roku 2005 zostało w Czechach wyznaczonych km tras pieszych (w tym km narciarskich tras biegowych. Jest na nich umieszczonych kierunkowskazów i tablic i mapy. W ubiegłym roku całkowita długość oznaczonych tras rowerowych wyniosła km.

CzechTourism Przedstawicielstwo w Polsce Al. Róż 16, Warszawa tel.: (22) fax: (22)