Łódzki Ośrodek Geodezji Portal GIS Portal GIS platforma obsługi interesant ów w Łódzkim Ośrodku Geodezji GEODETA
PORTAL GIS Aplikacja ma na celu umożliwienie załatwienia drogą elektroniczną podstawowych spraw związanych z obsługą interesantów, rzeczoznawców majątkowych i geodetów i projektantów przez Łódzki Ośrodek Geodezji, w tym umożliwienie otrzymania podstawowych dokumentów, takich jak wypisy, wyrysy z ewidencji gruntów czy kopie mapy zasadniczej i ewidencyjnej.
Powiązania Portalu GIS z aplikacjami merytorycznymi System WPŁATY Ewidencja Gruntów, Budynków i Lokali GeoInfo V Ośrodek GeoInfo V Mapa GeoInfo Off-line Portal GIS Portal GIS Podsystem Obiegu Dokumentów
Portal GIS powiązany jest z aplikacjami: EGBiL w zakresie weryfikacji danych o podmiocie, Geo-Info V Ośrodek – rejestracja pracy geodezyjnej wraz z nadaniem numeru KERG, rejestracja wniosku o uzgodnienie projektu ZUDP, przygotowanie danych do wykonania pracy, naliczanie opłat, wystawianie faktur, Off-line – odbieranie, analizowanie, aktualizowanie i przekazywanie danych (pomiaru i roboczej bazy danych) do Łódzkiego Ośrodka Geodezji – aplikacja wspierająca geodetę/projektanta InterSIT – wykorzystanie mapy do wskazania i wyszukania obiektów lub zakresu, Elektroniczny Obieg Dokumentów (POD) - rejestracja wniosków, publikacja wytycznych dla Geodety i przesłanie ich do portalu itd. Wpłaty – rejestrowanie wpłat, operacje księgowe
Cele operacyjne Aplikacja umożliwia: złożenie wniosku przez Internet, naliczenie należnych opłat, za złożone wnioski (w tym celu wykorzystana jest aplikacja Geo-Info V Ośrodek – słownik cennika) rejestrację wniosku w Podsystemie Obiegu Dokumentów i przesłanie do osoby merytorycznie odpowiedzialnej za sprawę, utworzenie odpowiednich do sprawy dokumentów wyjściowych wraz z załącznikami, rejestrację dokumentów wyjściowych z załącznikami w Podsystemie Obiegu Dokumentów, przesłanie dokumentów lub powiadomienie o możliwości odbioru.
Rodzaje składanych wniosków 1. Interesant: wniosek o wypis z rejestru gruntów, wniosek o wypis z rejestru budynków, wniosek o wypis z rejestru lokali, wniosek o wypis z kartoteki budynków, wniosek o wypis z kartoteki lokali, wniosek o uproszczony wypis z rejestru gruntów, wniosek o wyrys z mapy ewidencyjnej, wniosek o kopię mapy ewidencyjnej. wniosek o kopię mapy zasadniczej (mapa do celów lokalizacji)
Rejestracja w portalu
Rozszerzenie uprawnień
2. Geodeta : Zgłoszenie pracy geodezyjnej: W ramach wprowadzonego zakresu i wybranego ze zdefiniowanej listy rodzaju pracy geodezyjnej geodeta: otrzyma na konto w Portalu GIS paczkę danych potrzebnych do wykonania roboty, zobaczy zasięgi przecinających prac zakończonych i w toku, wybierze potrzebne punkty osnowy poziomej i wysokościowej (również spoza zakresu) pozyska zmiany w bazie danych numerycznej mapy zasadniczej on-line przekaże zmiany do Ośrodka, w tym dane do weryfikacji przed podziałem (zaprojektowane działki), i otrzyma plik po weryfikacji wraz z rozliczeniem użytków i konturów klasyfikacyjnych
Wniosek o rozszerzenie uprawnień w Portalu GIS GEODETA
Przyznanie dodatkowej roli przez administratora Portalu GIS
Obsługa Geodety
Widok konta geodety w Portalu GIS
Zgłoszenie pracy – dane osobowe
Zgłoszenie pracy – dane wniosku
Zgłoszenie pracy – wybór asortymentu
Zgłoszenie pracy – nawigacja na mapie Warstwy Oznaczanie obiektów
Zgłoszenie pracy – nawigacja na mapie Dostępność warstw w zależności od zgłaszanego asortymentu
Zgłoszenie pracy – nawigacja na mapie rysuj wielokąt usuń wyrysowany zasięg wybór obiektów wybór obiektów- wielokątem wyczyść zapisz i przekaż do wniosku pomiar
Zgłoszenie pracy – zaznaczenie zakresu oraz jego modyfikacja
Zgłoszenie pracy – pogląd plików zgłoszenia
Zgłoszenie pracy – pogląd zgłoszenia
Zgłoszenie pracy – wysłanie wniosku do Ośrodka
Zgłoszenie pracy – przecięcie z innymi pracami (lista)
Zgłoszenie pracy – przecięcie z innymi pracami (rysunek)
Obsługa zgłoszenia – rejestracja sprawy w GIV Ośrodek
Obsługa zgłoszenia–automatyczne wygenerowanie materiałów
Obsługa zgłoszenia – informacja o materiałach do roboty dostarczonych na portal
Obsługa zgłoszenia – odebranie materiałów na Portalu GIS
Obsługa zgłoszenia – komunikacja z Ośrodkiem
Obsługa zgłoszenia – import danych w aplikacji off-line
Drukowanie mapy wywiadu z aplikacji off-line
Obsługa zgłoszenia – wprowadzanie danych
Obsługa zgłoszenia – redakcja mapy
Obsługa zgłoszenia – informacja o danych
Obsługa zgłoszenia – automatyczna aktualizacja danych
Aktualizacja pliku off line
Obsługa zgłoszenia – automatyczna aktualizacja danych
Aktualizacja pliku off line
Obsługa zgłoszenia – import różnicowy
Obsługa zgłoszenia – eksport obiektów do Ośrodka
Obsługa zgłoszenia – komunikat o czasie aktualności pliku
Obsługa zgłoszenia – zapis pliku do wysłania
Praca na pliku offline
Przekazanie pliku do ODGiK
Obsługa zgłoszenia – wysłanie danych do Ośrodka
Obsługa zgłoszenia – rejestracja pliku w GIV Ośrodek
Obsługa zgłoszenia – założenie zmiany w GIV Mapa
Obsługa zgłoszenia – import pliku w GIV Mapa
Zgłoszenie pracy – brak możliwości zmiany zakresu
Dziękuję za uwagę