1. CO TO JEST WYCHOWANIE FIZYCZNE? 2. DLACZEGO WYCHOWANIE FIZYCZNE JEST POTRZEBNE? 3. ZALETY WYCHOWANIA FIZYCZNEGO. 4. WPŁYW WYCHOWANIA FIZYCZNEGO NA ZDROWIE.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC WRZESIEŃ GRUPA II TEMATYKA:  NASZE PRZEDSZKOLE  WSZYSCY RAZEM  JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM  WITAMY PANIĄ.
Advertisements

WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA NA PIERWSZYM I KOLEJNYCH ETAPACH EDUKACYJNYCH W ZWIĄZKU Z OBNIŻENIEM WIEKU REALIZACJI OBOWIĄZKU SZKOLNEGO.
Obowiązki pracodawcy dotyczące zapewnienia pracownikom profilaktycznej ochrony zdrowia, właściwego postępowania w sprawach wypadków przy pracy oraz chorób.
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
Gimnazjum nr 37 z Oddziałami Integracyjnymi im. K. K. Baczyńskiego w Warszawie.
Czynniki sprzyjające zdrowiu Tryb życia a zdrowie
PYT. 1 CZY PRZED LEKCJAMI ZJADASZ W DOMU I Ś NIADANIE Jedynie 44% badanych uczniów zawsze zjada w domu śniadanie, a przecież wiadomo, że jest to najważniejszy.
FORMY WYPOCZYNKU -BIERNY -CZYNNY. -BIERNY - OGLĄDANIE TELEWIZJI - GRANIE NA KOMPUTERZE - CZYTANIE KSIĄŻEK - MALOWANIE - GRANIE NA INSTRUMENTACH.
Zespół Szkół w Przykonie Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Przykonie.
INDYWIDUALNE STRATEGIE RADZENIA SOBIE ZE STRESEM Mgr Agnieszka Trela.
GRUPY I ZESPOŁY © dr E.Kuczmera-Ludwiczyńska, mgr D.Ludwiczyński.
Opiekun osób starszych
Jak zapobiegać przemocy domowej wobec dzieci i młodzieży. Iwona Czerwoniuk psychoterapeuta BSFT (Terapia Krótkoterminowa Skoncentrowana na Rozwiązaniu)
Jak się bawić? Pomysły i wskazówki jak bawić się z dzieckiem z autyzmem opracowanie Anna Szczypczyk
„Zabawy i gry w procesie nauczania pływania” Opracował: Rafał Szatkowski.
Mgr Justyna Prokocka-Kasjaniuk. Przedszkole (2,5) 3 – 5 lat Szkoła Podstawowa kl. I 6 lat (5 lat) Kl. IV 9 lat Gimnazjum kl. I 12 lat Szkoły ponadgimnazjalne.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Rola przedszkola w przygotowaniu dzieci 6 –letnich do podjęcia nauki w szkole Spotkanie z Rodzicami Przedszkole nr 8 w Nysie.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
Czynniki występujące w środowisku pracy.. Cele lekcji Po zajęciach każdy uczeń: - Nazywa i wymienia czynniki występujące w środowisku pracy, - Wymienia.
Jak zachęcić uczniów do ćwiczenia na w-fie? Oliwia Kułaga Kl. IIe.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
Tydzień zdrowia i bezpieczeństwa pracy pod hasłem „Dźwigaj mniej” Październik 2007.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Usługi socjalne dla osób starszych w Helsinkach Päivi Riikonen Satu Vihersaari-Virtanen
Nordic Walking Przygotowała: Małgorzata Kurek. Co to jest Nordic Walking? Nordic Walking jest ciekawą i przyjemną formą odpoczynku. Polega on na marszu.
Trening cardio Gdy chcemy zrzucić kilka kilogramów i pozbyć się cellulitu, warto zdecydować się na trening cardio, który nie tylko pomoże spalić tłuszcz,
Marcin Gliński Instytut Języków Romańskich i Translatoryki UŚ Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli WOM w Katowicach NOCNE POWTÓRKI MATURALNE 2016.
Audyt rachunkowości w jsfp (podsumowanie) oraz audyt projektów UE Ministerstwo Finansów 25 czerwca 2015 r. 1.
ZDROWY STYL ŻYCIA GIMNASTYKA PROZDROWOTNA. Gimnastyka prozdrowotna - czyli kompleksowy program aktywności ruchowej mający na celu skuteczną odbudowę kondycji.
… przemy ś lenia pedagogiczne. „Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia.
Jak sobie z nim radzić ?.
Magdalena Guillet i Irena Wielowiejska – Comi 05 listopada 2008 r.
Wykład 1.  w zn. wąskim – nauki prawne  w zn. szerokim – wszelkie „znawstwo prawa”, obejmujące obok prawoznawstwa w zn. wąskim także praktyczne umiejętności.
CZŁOWIEK JAKO ISTOTA SPOŁECZNA
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
MODUŁ 4 TEMAT 2 POZIOM 2 Reagowanie na zmianę. CELE SZKOLENIA: Poznasz różnicę pomiędzy nastawieniem, gdy jesteś „w” lub „poza pudełkiem”, Zrozumiesz,
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
„Oparcie społeczne dla osób z zaburzeniami psychicznymi z terenu Gminy Nysa” projekt realizowany w ramach programu Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej.
Współpraca Szkoła Podstawowa nr 5 + Akademia Piłkarska TOP 54 Biała Podlaska.
Metody Analizy Danych Doświadczalnych Wykład 9 ”Estymacja parametryczna”
ZMIANY ZWIĄZANE Z FORMUŁOWANIEM OCEN DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM I ZNACZNYM NA WSZYSTKICH ETAPACH EDUKACYJNYCH.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
Ul. Lermontowa Łódź ssss.... pppp llll oooo dddd zzzz iiii nnnn tttt eeee rrrr iiii aaaa.... pppp llllwww.sp33.org.
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
„ROLA MEDIÓW W ŻYCIU SPOŁECZNYM”
UZALEŻNIENIA STRZEŻ SIĘ!. UZALEŻNIENIE NABYTY STAN ZABURZENIA ZDROWIA PSYCHICZNEGO ALBO FIZYCZNEGO, KTÓRY CHARAKTERYZUJE SIĘ OKRESOWYM LUB STAŁYM PRZYMUSEM.
Pierwsze próby palenia papierosów, picia alkoholu czy brania narkotyków powodują przyjemny stan relaksu, pomagają zapomnieć, fikcyjnie ułatwiają kontakty.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Systemy oceny jakości Akredytacja w ochronie zdrowia ISO 9000 Jerzy Hennig Andrzej Warunek.
INSTYTUCJE GOSPODRKI RYNKOWEJ Jerzy Wilkin i Dominika Milczarek Wykład 1 Wiedza o instytucjach w nauczaniu ekonomii.
Wpływ aktywności fizycznej na zdrowie dziecka. Aktywność fizyczna wpływa na:  Sferę emocjonalną  Sferę intelektualną  Sferę społeczną.
Od 7.30 do 8.30 dzieci schodzą się do przedszkola. W tym czasie swobodnie bawią się w dowolnych kącikach zabaw. Nauczyciel prowadzi z dziećmi rozmowy indywidualne.
Aktywność fizyczna Dobre nawyki Siedzenie odpowiednie Stanowisko pracy Sport Twoja kondycja psychiczna Pozostając w ruchu organizm produkuje więcej.
Aktywny RODZIC.
„Charlie i fabryka czekolady”
Co każdy Rodzic wiedzieć powinien czyli
Według światowej organizacji zdrowia WHO zdrowie to nie jedynie brak choroby, ale dobrostan psychiczny, fizyczny i społeczny oraz adaptacja.
Podstawa programowa WF założenia
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka 2017
Sześciolatek w obliczu zmian
DLACZEGO RUCH JEST TAK WAŻNY DLA NASZEGO ZDROWIA ?
Szkoła Promująca Zdrowie
DLACZEGO CZŁOWIEK TAŃCZY?
Podstawa programowa WF założenia
Współczesne kierunki polityki społecznej
Nie byłoby problemu SMOGU,
Zapis prezentacji:

1. CO TO JEST WYCHOWANIE FIZYCZNE? 2. DLACZEGO WYCHOWANIE FIZYCZNE JEST POTRZEBNE? 3. ZALETY WYCHOWANIA FIZYCZNEGO. 4. WPŁYW WYCHOWANIA FIZYCZNEGO NA ZDROWIE FIZYCZNE I PSYCHICZNE. Walory zdrowotne wychowania fizycznego What is physical education, why do we need it, what advantages it has and how it influences our health.

1. Co to jest wychowanie fizyczne? Wychowanie fizyczne - to zamierzone i świadome działanie ukierunkowane na kształtowanie postaw oraz postaw prospołecznych a równocześnie nastawione na wspieranie rozwoju fizycznego i zdrowia oraz kształtowanie trwałego obyczaju aktywności fizycznej i troski o wydolność fizyczną, sprawność motoryczną i prawidłową postawę ciała. Physcial education is intentional and deliberate action aimed at shaping pro- social attitudes and at promoting physical development and health, concern for physical fitness.

1. Co to jest wychowanie fizyczne? Wychowanie zdrowotne ma swój określony cel - kształtowanie człowieka, co nadaje temu procesowi właściwy charakter i kierunek rozwojowy. Stanowi przy tym integralną część procesu wychowania wszechstronnego, a więc takiego, które uwzględnia kształcącą rolę wszelkich dziedzin kultury. Health education has a specific purpose - shaping human, which gives this process the correct character and direction.This is the integral part of the comprehensive education.

2. Dlaczego wychowanie fizyczne jest potrzebne? Ruch jest potrzebny jak powietrze. Ćwicząc, dziecko przeżywa radość, rozładowuje napięcie i stres, uczy się radzić sobie z negatywnymi emocjami, odpoczywa od trudnych zadań matematycznych, językowych itp. Aplikując sobie taką ''dawkę'' zdrowia - hartuje organizm i adaptuje go do większego wysiłku fizycznego i umysłowego. The movement is as necessary as air. While exercising, the child experiences joy, relieves tension and stress, learns to deal with negative emotions, rests on difficult mathematical tasks, language, etc.

3. Zalety wychowania fizycznego możliwość integracji z klasą, doskonalenie techniki gier zespołowych, inspiracja do aktywności fizycznej, relaks między lekcjami, ciekawe lekcje – unihokej, siłownia, relaks podczas gimnastyki, odpoczynek między lekcjami od pracy umysłowej, od stresowanie, wyładowanie emocji, poprawa sprawności i kondycji fizycznej, poznawanie nowych i doskonalenie już znanych i lubianych dyscyplin sportowych, dbanie o figurę, pobudzanie myślenia, wiadomości o użytych mięśniach w czasie ruchu, możliwość spędzenia czasu na świeżym powietrzu, trening sportowy daje siłę, spalanie kalorii, istnieje możliwość wybrania dowolnego zajęcia dodatkowego tzw. fakultet w dziedzinie sportowej. Advantages of physical education: relaxation between lessons, improvement of general fitness, burning calories, beeing fit, integration with group.

4. Wpływ wychowania fizycznego na zdrowie fizyczne i psychiczne Wychowanie fizyczne umacnia zdrowie człowieka i jego sprawność ruchową oraz kształci cechy psychiczne, czyli osobowość, postawy etyczne i społeczne a także rozwija intelekt. Wychowanie fizyczne posługuje się wieloma środkami, takimi jak: gimnastyka, gry i zabawy ruchowe, sport, turystyka i rekreacja, dzięki temu ma znaczący wpływ na rozwój ciała ludzkiego i jego psychikę. Physical education strengthens human health and mobility develops personality and intellect. Physical education has a significant impact on the development of the human body and psyche.

4.Wpływ wychowania fizycznego na zdrowie fizyczne i psychiczne Uprawianie sportu, bycie aktywnym fizycznie sprawia, że młody człowiek: - rozwija wolę - poprzez systematyczny trening, mobilizuje się do koncentracji w czasie współzawodnictwa, - rozwija sferę emocjonalną - przeżywa sukces sportowy lub porażkę, doświadcza uznania jako zwycięzca - kształtuje postawę etyczną - poprzez współdziałanie w wysiłku sportowym poszanowanie reguł gry, stosowanie zasady uczciwości, fair play. - rozwija intelekt - poznaje przepisy gier sportowych, obserwuje i uczy się od innych. Physical education – develops will, emotions, ethics and intellect.

4. Wpływ wychowania fizycznego na zdrowie fizyczne i psychiczne Wychowanie fizyczne spełnia cztery zasadnicze funkcje: - stymulacyjną - pobudzenie rozwoju przez racjonalne stosowanie bodźców ruchowych, - adaptacyjną - przystosowanie do trudnych warunków życia poprzez stopniowe zwiększanie stopnia adaptacji organizmu wobec czynników środowiskowych, - kompensacyjną - wyrównawcze przeciwdziałanie ujemnych wpływów środowiska, - korektywną - poprawę odchylenia od normy, np. przy złej postawie ciała. Physical education has four main functions: stimulatory, adaptive, compensative and corrective.

4.Wpływ wychowania fizycznego na zdrowie fizyczne i psychiczne Ogólne cele i zadania wychowania fizycznego są następujące: - harmonijny rozwój ciała ludzkiego, - doskonalenie psychomotoryki i piękna ruchu, - kształtowanie charakteru, moralności i woli oraz cech społecznych, - upowszechnienie wiedzy w zakresie zagadnień kultury fizycznej dotyczącej zdrowia, higieny, korzyści płynących dla zdrowia z praktycznie stosowanego ruchu we wszystkich okresach życia człowieka. The general objectives and tasks of physical education are as follows: - the harmonious development of the human body, improvement of psychometrics, shaping the character, morality and will

4. Wpływ wychowania fizycznego na zdrowie fizyczne i psychiczne Wychowanie zdrowotne polega przede wszystkim na: - przestrzeganiu higieny osobistej, - poszanowaniu dóbr materialnych kultury fizycznej i właściwym ich użytkowaniu, - przestrzeganiu porządku w otaczającym środowisku, - uprawianie różnych form kultury fizycznej, głównie przez wychowanie fizyczne, w którym podstawowym środkiem działania jest ćwiczenie fizyczne. Health education is all about: personal hygiene, respect for material goods of physical culture and their correct use, practicing various forms of physical culture, mainly through physical education, in which the primary means of action is to exercise.

4. Wpływ wychowania fizycznego na zdrowie fizyczne i psychiczne Zachowania sprzyjające zdrowiu: - racjonalne odżywianie się, - dbanie o czystość ciała i otoczenia, - zachowanie bezpieczeństwa, - życzliwe kontakty z ludźmi, - radzenie sobie ze stresem, - troska o naturalne środowisko. Behavior conducive to health: - Rational nutrition, - Taking care of the cleanliness of the body, - Benevolent contacts with people, - Coping with stress, - Concern for the natural environment.