Pośrednicy w kanałach dystrybucji

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Marketing usług transportowych
Advertisements

Transformacja rynkowa firm w biznesie międzynarodowym
POPYT PODAŻ RÓWNOWAGA RYNKOWA.
Wsparcie dla sieci Centrów Obsługi Inwestorów i Eksporterów (COIE)
O metodach ustalania ceny za usługę WLR
zarządzanie produkcją
Popyt, podaż, rynek.
PRYWATNE UBEZPIECZENIA ZDROWTNE
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Międzynarodowe Prawo Podatkowe
Międzynarodowe Prawo Podatkowe
Katedra Logistyki i Transportu
DYSTRYBUCJA Przygotowali: .....
Koncepcja mBanku Naszym marzeniem było stworzenie oferty zmieniającej całkowicie standardy w ofercie dla klientów indywidualnych. Ludzi, którzy nie chcą.
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
P O P Y T , P O D A Ż.
Katedra Marketingu Usług
Katedra Marketingu Usług
RYNEK W UJĘCIU MARKETINGOWYM
Rynki konkurencji niedoskonałej
MARKETING W HANDLU Zajęcia nr 6 Tematyka:
Zarządzanie projektami
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
ANALIZA KLUCZOWYCH SEKTORÓW WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO
Wykorzystanie nowoczesnych technik informatycznych w obsłudze ruchu turystycznego Konwersatorium III.
PREZENTACJA 8 „ …ale to jest PIRAMIDA” MLM kontra Piramida Finansowa
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
Wszystkie warstwy dachu. MELLE to… …wiodący dystrybutor pokryć dachowych, materiałów elewacyjnych i izolacyjnych z 15 letnim doświadczeniem …kompleksowa.
obsługuje klientów w miejscu sprzedaży, służy im radą co do marki produktu, jego typu i jakości, udziela na prośbę klienta dokładnych i wyczerpujących.
Co to są ceny brutto i netto, detaliczne i hurtowe?
PROBLEMY DECYZYJNE KRÓTKOOKRESOWE WYBÓR OPTYMALNEJ STRUKTURY PRODUKCJI
1 Założenia projektu systemowego Ministerstwa Gospodarki realizowanego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Wsparcie.
„MIKROOTOCZENIE PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO”
Technik Organizacji Reklamy
POJĘCIE I ISTOTA RYNKU Autor: Ewelina Boroń.
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie.” Projekt opracowany przez Ministerstwo Rolnictwa.
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Giełdy towarowe (targi, aukcje) na świecie i w Polsce
Strategie promocji.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
Międzynarodowe Prawo Podatkowe Podmioty Powiązane.
TECHNIK HANDLOWIEC.
PRODUKT.
Dr Małgorzata Ganczar. Przedsiębiorstwo elektroniczne Przedsiębiorstwo, które specjalizuje się w dokonywaniu transakcji kupna/sprzedaży produktów poprzez.
VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2015
Wstęp + pośrednicy w handlu zagranicznym
Ekonomika małych i średnich przedsiębiorstw
Analiza systemu dystrybucji rynkowej PSM ZS 2014/2014
Struktura kanałów marketingowych. Definicje kanału dystrybucji Podejście podmiotowe Podejście funkcjonalne zbiór wzajemnie zależnych od siebie organizacji.
Fizyczna dystrybucja.
Produkować taniej, sprzedawać rentowniej – co ma do tego IT Piotr Adanowicz Menedżer BCC ds. Rozwoju Biznesu, BCC Partner dedykowany SAP dla branży spożywczej.
Franczyza jako strategia rozwoju dla handlu małopowierzchniowego dr hab. prof. ZPSB Aleksandra Grzesiuk Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie.
Decyzje dotyczące cen na rynku UE A.M. Zarzycka. Czynniki wpływające na kształtowanie cen na eurorynku - adaptacja zróżnicowana struktura konkurencji.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
A.M. Zarzycka.  strategie cen wysokich  strategie cen neutralnych (przeciętnych, średnich)  strategie cen niskich A.M. Zarzycka.
Tendencje rozwojowe w dystrybucji
Organizowanie. Organizowanie sprawnych działań systemu dystrybucji Koordynacja działań wszystkich jego elementów – ich integracja tak, aby wszystkie przyczyniały.
Sprzedaż bezpośrednia jako instytucja handlu Dr hab. Grażyna Śmigielska, Prof.UEK.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Istota i znaczenie marketingu. Plan wykładu 1.Fazy ewolucji orientacji przedsiębiorstwa 2.Pojęcie marketingu ▫ rozumienie tradycyjne /historyczne/ ▫ rozumienie.
Uczący się łańcuch dostaw (od drzewa w lesie do kasy w sklepie)
Logistyka DYSTRYBUCJA
Tendencje rozwojowe w dystrybucji
platforma b2b.net i jej wpływ na poprawę rentowności
DRP PLANOWANIE POTRZEB DYSTRYBUCYJNYCH
Analiza cen transferowych Wybór metody
Struktura kanałów marketingowych
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
Handel i zarządzanie sprzedażą
Zapis prezentacji:

Pośrednicy w kanałach dystrybucji

Pośrednik Osoba fizyczna lub prawna przejmująca prawo własności do produktu na jego drodze od producenta do nabywcy finalnego albo pomagająca w przesuwaniu tego prawa. A. Czubała A.M. Zarzycka

Kryteria klasyfikacji pośredników Rodzaj przepływających strumieni (transakcyjne, rzeczowe) Przepływ prawa własności Działalność na własny/cudzy rachunek A.M. Zarzycka

Rodzaje pośredników handlowych Pośrednik działający Na własny rachunek i we własnym imieniu Na cudzy rachunek Dystrybutor (hurtownik, detalista) Hurtownik (niedystrybutor) Dealer W cudzym imieniu We własnym imieniu Agent Komisant Konsygnatariusz A.M. Zarzycka

Handel detaliczny; detalista Wszelka działalność związana ze sprzedażą towarów i usług bezpośrednio konsumentowi (finalnemu nabywcy) na użytek osobisty, a nie handlowy. Detalista - Osoba fizyczna lub prawna, której podstawowym rodzajem działalności jest sprzedaż towarów i usług bezpośrednio finalnemu nabywcy dla jego osobistego, a nie komercyjnego użytku. A.M. Zarzycka

Cechy transakcji detalicznych duża liczba klientów niewielkie rozmiary jednorazowo sprzedawanych partii towaru natychmiastowa zapłata za zakupiony produkt lokalizacja punktów sprzedaży detalicznej w miejscach dogodnych dla nabywców A.M. Zarzycka

Przydatność detalistów dla producentów i hurtowników zapewniają dostawcom dostęp do dużej liczby potencjalnych nabywców gromadzą i przechowują informacje o nabywcach finalnych promują i aktywizują sprzedaż produktów kształtują ceny produktów A.M. Zarzycka

Przydatność detalistów dla nabywców finalnych dodanie do zakupionych produktów poszukiwanych przez klientów korzyści zapewnienie nabywcom ciągłości sprzedaży produktów i swobodnego ich wyboru świadczenie na rzecz nabywców różnorodnych usług A.M. Zarzycka

Formy organizacyjne handlu detalicznego przedsiębiorstwa niezależnych detalistów przedsiębiorstwa wielosklepowe sieci sklepów detalicznych sklepy funkcjonujące na zasadzie franchisingu A.M. Zarzycka

Koncepcja franchisingu A.M. Zarzycka

Formy handlu detalicznego Sklepy detaliczne Pozasklepowe formy sprzedaży detalicznej wielkopowierzchniowe sklepy samoobsługowe sklepy wygodnego zakupu sklepy specjalistyczne sklepy dyskontowe domy towarowe „zabójcy kategorii sklepowych” półhurtownie cash-and-carry sprzedaż wysyłkowa sprzedaż bezpośrednia sprzedaż z automatów A.M. Zarzycka

Sprzedaż wysyłkowa katalogów; telefonów, telefaksów; telewizji; za pośrednictwem: katalogów; telefonów, telefaksów; telewizji; prospektów, ogłoszeń w prasie; Internetu A.M. Zarzycka

Ośrodki handlowe Centra handlowe Miejskie hale targowe Dzielnice handlowe Centra Factory Outlets A.M. Zarzycka

Handel hurtowy Działalność związana z zakupem dużych, jednorodnych partii produktów w celu dalszej ich odsprzedaży z zyskiem nabywcom instytucjonalnym, rzadko nabywcom indywidualnym. A.M. Zarzycka

Cechy charakterystyczne hurtowników klientem jest nabywca instytucjonalny mniejsze znaczenie promocji, atmosfery w placówce, lokalizacji punktu większy rozmiar transakcji transakcje obejmują znaczne obszary rynku A.M. Zarzycka

Przydatność hurtowników dla producenta pokrycie rynku kontakty handlowe utrzymywanie zapasów dostarczanie informacji rynkowych pomoc w promocji nadawanie produktom własnej marki A.M. Zarzycka

Przydatność hurtowników dla detalisty dostępność produktu dogodność asortymentowa rozbijanie masy towarowej – przekształcanie asortymentu produkcyjnego w asortyment handlowy finansowanie i kredytowanie porady, szkolenia, wsparcie techniczne A.M. Zarzycka

Klasyfikacja hurtowników Zakres pełnionych funkcji: pełniący szeroki zakres funkcji pełniący ograniczony zakres funkcji Forma sprzedaży: tradycyjne (hurt dostawczy) samoobsługowe („cash and carry”) A.M. Zarzycka

Hurtownicy pełniący szeroki zakres funkcji Na rynku artykułów konsumpcyjnych: hurtownicy wielobranżowi (uniwersalni) hurtownicy branżowi hurtownicy wyspecjalizowani Hurtownicy działający na rynku dóbr inwestycyjnych Hurtownicy działający na rynku płodów rolnych A.M. Zarzycka

Hurtownicy pełniący ograniczony zakres funkcji Formalne pośrednictwo hurtowe (organizują tranzyt rozliczany) Hurtownicy sprzedający produkty wyłącznie za gotówkę („cash and carry”, centra handlu hurtowego) Nietypowe formy usług hurtowych (objazdowa, wysyłkowa, spółdzielnie producentów rolnych) A.M. Zarzycka

Agent Osoba fizyczna lub prawna zobowiązana umową do negocjowania warunków kupna-sprzedaży określonych produktów lub do zawierania transakcji w czyimś imieniu lub na cudzy rachunek. Występuje pomiędzy: producentem i nabywcą instytucjonalnym hurtownikiem i detalistą A.M. Zarzycka

Cechy charakterystyczne agenta Nie stają się właścicielami produktów Sprzedawany przez nich produkt to informacje o podaży, popycie i cenach w danej branży Główne zadania: nawiązywanie kontaktów handlowych, komunikowanie i uzgadnianie warunków transakcji Otrzymują wynagrodzenie od angażującej ich strony A.M. Zarzycka

Przydatność agentów Dla producenta: Ułatwiają nawiązywanie kontaktów handlowych Zwiększają zbyt Pobierają prowizje znacznie niższe od marż hurtowych czy kosztów dystrybucji bezpośredniej Prowadzą działalność promocyjną Zbierają i przekazują różnego rodzaju informacje rynkowe A.M. Zarzycka

Przydatność agentów Dla detalisty: Umożliwiają detalistom zapoznanie się z ofertą producentów w dogodnym dla nich miejscu Ułatwiają prowadzenie negocjacji i ustalanie warunków transakcji Często oferują komisową formę sprzedaży (nowe produkty) A.M. Zarzycka

Agenci różnią się: Rodzajem świadczonych usług Terytorialnym zasięgiem działania Liczbą reprezentowanych przedsiębiorstw Wysokością pobieranej prowizji kwalifikacjami A.M. Zarzycka

Rodzaje agentów Agenci przemysłowi Przedstawiciele handlowi Agenci handlowi Agenci ds. zakupów Agenci komisowi Agenci aukcyjni Brokerzy (maklerzy) A.M. Zarzycka

Różnice pomiędzy hurtownikiem a agentem Czynniki Hurtownik Agent Produkt Wysokość marż Liczba nabywców Koncentracja przestrzenna nabywców Częstotliwość zamówień Czas między zamówieniem a dostawami Standardowy Relatywnie wysoka Bardzo wielu Mała Regularna Krótki Niestandardowy (indywidualne zamówienie) Niska Kilku Duża lub kilka przedsiębiorstw Nieregularna Dłuższy A.M. Zarzycka