Program Powszechnej Nauki Pływania UMIEM PŁYWAĆ. UMIEM PŁYWAĆ 2015 Projekt powszechnej nauki pływania „Umiem pływać” jest adresowany do uczniów klas I.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1 Zatrudnianie personelu do projektu Reguła proporcjonalności Kwalifikowalność uczestników.
Advertisements

Oligofrenopedagog, Instruktor Koncepcji Halliwick mgr Agata Borowiec
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
ZASADY OGÓLNE EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE W ROKU SZKOLNYM 2009/2010 ZSM - NYSA 2009.
"Badacz i humanista-wrocławski gimnazjalista - dostosowanie oferty edukacyjnej wrocławskich gimnazjów do potrzeb ich uczniów w kontekście przygotowania.
Finansowanie podmiotów prowadzących działalność leczniczą
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Organizacja pracy w POWUZ Zadania nauczycieli POWUZ i opiekunów.
Praktyczna nauka zawodu
DEPARTAMENT WYCHOWANIA I PROMOCJI OBRONNOŚCI MON
Zasady konstruowania programów projakościowych
Podsumowanie Ankieta na temat organizacji kształcenia w liceach ogólnokształcących w ramach monitorowania wdrażania nowej podstawy programowej w roku szkolnym.
Karta pływacka Solina 2009 Kurs przygotowawczy do egzaminu na
Priorytet 2 Podlaskiego Kuratora Oświaty
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ nr 2 w CHEŁMŻY na lata
Scenariusz lekcji pływania.
Program Leonardo da Vinci
Organizacja lodowisk przyszkolnych na terenach gmin
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
Co przed nami w projekcie Łatwiejszy start…? Faustyna Kaletka.
Współpraca szkoły z przedsiębiorstwem
Indywidualne nauczanie
Nowe zasady podziału dotacji celowej przekazywanej jednostkom samorządu terytorialnego na realizację zadań z zakresu administracji rządowej zleconych im.
Dobre strony pływania Powszechnie uważa się pływanie za jeden z najzdrowszych sportów. I jest nim rzeczywiście, jeżeli przestrzega się podstawowych zasad.
Obszar nr 1. Wychowanie Fizyczne, alternatywne formy realizacji zajęć
Urszula Grzyb Regionalne Centrum Informacji dla Naukowców Regionalny Punkt Kontaktowy Programów Ramowych UE Centrum Transferu Technologii Politechnika.
PROGRAM DOFINASOWANIA ZADAŃ ZE ŚRODKÓW FUNDUSZU ROZWOJU KULTURY FIZYCZNEJ ZWIĄZANYCH Z PRZYGOTOWANIEM ZAWODNIKÓW KADRY WOJEWÓDZKIEJ MŁODZIKÓW DO WSPÓŁZAWODNICTWA.
ILE ZDROWIA, A ILE SPORTU W SZKOLNYM WF?
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
OŚRODEK KIDS ATHLETICS W RADOMIU
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Młody Fizyk Eksperymentuje – I Pracownia Fizyczna dla Licealistów
INTERAKTYWNA MATEMATYKA
„Informacja dotycząca realizacji zadań w zakresie usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej w 2015 r.” „Narodowy Program Przebudowy.
OSPR Program dofinansowania ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej w roku 2015 zadań związanych ze szkoleniem młodzieży uzdolnionej sportowo.
Projekt: „Pływać każdy może” współfinansowany jest ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki - Funduszu Zajęć Sportowych dla Uczniów oraz środków Gminy.
Program finansowany przez: Realizator Programu:. Program rozszerzenia zakresu działania samorządu lokalnego poprzez współfinansowanie projektu MultiSport.
Scenariusz lekcji doskonalenia pływania.
BIAŁA PODLASKA POSUMOWANIE WSPÓŁZAWODNICTWA W RAMACH CYKLU OTWARTYCH ZAWODÓW LEKKOATLETYCZNYCH 23 października 2015.
Realizacja zadań z zakresu sportu w 2016 r.
Ministerstwo Sportu i Turystyki Gmina Międzyrzec Podlaski.
PŁYWANIE KOREKCYJNE JAKO ATRAKCYJNA FORMA KORYGOWANIA WAD POSTAWY.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
1 Wnioski z konkursu dla JST dot. rozwoju miast, finansowanego ze środków MF EOG.
Procedury udzielania dotacji przez organizacje grantodawcze dla lokalnych inicjatyw Irena Krukowska - Szopa.
1 Nadzór pedagogiczny Lubelskiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2014/2015.
Rok szkolny 2014/2015. Wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły o oddział sportowy w klasie IV.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
KONTROLA PROJEKTU MÓJ PIERWSZY BIZNES Projekt „Mój pierwszy biznes” realizowany jest przez Zespół Szkół Handlowych w Poznaniu i polega na prowadzeniu zajęć.
KARTA PŁYWACKA Instruktor WOPR Rodzaje Kart Pływackich 1. Karta „Już pływam” 2. KP - Karta pływacka 3. SKP - Specjalna karta pływacka.
Konferencja operatorów programu JuniorSport Warszawa, 11 października 2016 r. 11:00 – 11:15 Powitanie gości Dyrektor Instytutu Sportu - PIB dr Bartosz.
PROGRAM „Szkolny Klub Sportowy”
Śląska Federacja Sportu Spotkanie z trenerami ds
Kształcenie dualne.
Szkolenie dla Wnioskodawców
PROGRAM „Szkolny Klub Sportowy”
CENTRUM KSZTAŁCENIA PODYPLOMOWEGO PIELĘGNIAREK I POŁOŹNYCH
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Uwagi Komisji Europejskiej do projektu kryteriów oceny projektu dla
Studenckie Granty Badawcze 2018
Szkolenie dla Wnioskodawców
Śląska Federacja Sportu Spotkanie z trenerami ds
Szkolenie KW w roku Konferencja Szkoleniowa Warszawa 26 luty 2018 rok
Przewodnik stażysty.
Otyłość jest jednym z większych wyzwań globalnych XXI wieku
Priorytety Ministerstwa Sportu i Turystyki SPORT POWSZECHNY
Program szkolenia Składanie wniosku „Program Klub 2019”
ŚLĄSKA FEDERACJA SPORTU SPOTKANIE Z TRENERAMI ds
Ustawa z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych
Zapis prezentacji:

Program Powszechnej Nauki Pływania UMIEM PŁYWAĆ

UMIEM PŁYWAĆ 2015 Projekt powszechnej nauki pływania „Umiem pływać” jest adresowany do uczniów klas I – III szkół podstawowych w całej Polsce. Zakłada systematyczny i powszechny udział dzieci w pozalekcyjnych i pozaszkolnych zajęciach sportowych, których głównym celem jest upowszechnianie aktywności fizycznej oraz nabycie podstawowych umiejętności pływania. Projekt obejmuje 20 godzin lekcyjnych dla każdej grupy

Sposób wykorzystania środków Przyznane w ramach dofinansowania środki finansowe mogą być przeznaczone na: – wynajem pływalni lub zakup biletów wstępu na pływalnię, – pokrycie kosztów obsługi instruktorskiej i wychowawczej, – ubezpieczenie uczestników zajęć, – pokrycie kosztów transportu / dojazdu uczestników zajęć, – inne koszty bezpośrednie (do akceptacji Ministra Sportu i Turystyki).

WYKORZYSTANIE ŚRODKÓW WŁASNYCH Dopuszczalne jest ujęcie w rozliczeniu kosztów nieodpłatnego udostępnienia obiektu pływalni jako udział środków własnych lub pokrywanych z innych źródeł, pod warunkiem sporządzenia stosownej umowy użyczenia/udostępnienia dla celów zadania objętego konkursem, z określeniem stawki opłat, na podstawie aktualnie obowiązujących cen ww. usług.

Zadania winny być realizowane z najwyższą starannością, przy czym, sformułowanie „najwyższa staranność” oznacza w szczególności: wykorzystanie przyznanych kwot zgodnie z przeznaczeniem, szczegółowo określonym w umowie oraz w terminie określonym jako termin obowiązywania umowy, oszczędne i celowe wydatkowanie przyznanych środków finansowych oraz prawidłowe, rzetelne i terminowe rozliczenie dotacji, a także terminowe sporządzanie sprawozdań finansowych i merytorycznych.

DOKUMENTACJA PROGRAMU Dziennik zajęć zawierający – rejestr uczestników grupy – plan zajęć (harmonogram) – lista obecności Dziennik zajęć jest określony wzorem zatwierdzonym przez MSiT Dziennik musi być prowadzony na bieżąco i udostępniony do wglądu np. podczas kontroli prowadzenia zajęć Po zakończeniu zajęć dziennik musi zostać przekazany do Małopolskiego OZP (operator programu)

PODRĘCZNIK i FILM Każdy klub /organizacja otrzyma do wykorzystania wydawnictwo składające się z:  książkowego wydania Ogólnopolskiego Programu Nauczania Pływania wydanego przez Polski Związek Pływacki oraz Ministerstwo Sportu i Turystyki  filmu instruktażowego zawierającego zestawy specjalnie przygotowanych ćwiczeń do realizacji programu nauki pływania

PODSTAWA PROGRAMOWA

I FAZA PROGRAMU: RYBKA Dzieci powinny opanować podstawowe czynności w wodzie, nauczyć się zanurzać głowę, otwierać oczy i opanować wydech w wodzie oraz wykonywać ćwiczenia wypornościowe. Sprawdzian umiejętności wykonania przez dzieci wdechu-bezdechu-wdechu i wykonania tzw. meduzy na piersiach i grzbiecie przez 10 sekund.

II FAZA PROGRAMU: FOKA Dzieci powinny opanować leżenie na piersiach i grzbiecie, proste skoki oraz poślizgi na piersiach Sprawdzian w czasie którego dzieci powinny wykonywać poślizg na piersiach i grzbiecie z zaznaczoną fazą szybowania – 5 sekund oraz wykonać skok do wody, wypłynięcie oraz ułożenie ciała na plecach (z asekuracją).

III FAZA PROGRAMU: NUREK Dzieci powinny opanować ruchy napędowe kończyn dolnych do kraula na grzbiecie, zapoznać się z elementami nurkowania oraz opanować ruchy napędowe kończyn dolnych do kraula na piersiach z poprawnym wydechem. Sprawdzian opanowania umiejętności przepłynięcia odcinka 25m samymi NN do kraula na grzbiecie i kraula na piersiach z wykorzystaniem sprzętu wypornościowego (deski lub makaronu). Sprawdzian umiejętności nurkowania w głąb (do około 100 – 120 cm) z wyłowieniem zabawki z dna pływalni.

IV FAZA PROGRAMU: DELFINEK Dzieci powinny opanować pracę kończyn górnych do kraula na grzbiecie, poznać elementy nurkowania w dal i w głąb, wykonywać skoki do wody głębokiej, a także uczestniczyć w grach i zabawach z wykorzystaniem poznanych elementów w formie zawodów. Sprawdzian czasie którego zadaniem dzieci jest przepłynięcie dystansu 25 m kraulem na grzbiecie bez przyborów i przyrządów wypornościowych oraz skok do wody głębokiej, wypłynięcie i odwrócenie się na plecy i dopłynięcie do wyznaczonego miejsca, a także wyłowienie zabawki z dna pływalni.

UMIEM PŁYWAĆ

UMIEM PŁYWAĆ 2015

BONUSY

ZALETY PROGRAMU Nabycie przez uczestników podstawowych umiejętności pływania – co poprawia w znacznym stopniu Bezpieczeństwo dzieci nad wodą Harmonijny rozwój fizyczny dzieci Zainteresowanie sportem pływackim dzieci z gmin i szkół nieposiadających pływalni Możliwość podjęcia dodatkowej pracy przez trenerów, instruktorów oraz opiekunów Dodatkowi klienci pływalni miejskich oraz szkolnych.

UWAGI ORAZ WNIOSKI TRENERÓW INSTRUKTORÓW 20 godzin zajęć jest zbyt małą ilością i nie daje możliwości realizacji nauczenia pływania. Konieczna jest kontynuacja programu w wymiarze co najmniej 40 godzin Prowadzenie zajęć w cyklu roku szkolnego – wrzesień – grudzień 20 lekcji i styczeń – czerwiec 20 lekcji. Program daje możliwość preselekcji do rozpoczęcia procesu doskonalenia pływania i w dalszym etapie rozpoczęcia treningu

UMIEM PŁYWAĆ Kontynuacja programu w podobnym wymiarze jak w roku ubiegłym 2.Nawiązanie współpracy z jednostkami samorządu terytorialnego 3.Ściślejsza współpraca i wymiana informacji oraz uwag pomiędzy prowadzącymi zajęcia, a operatorem programu

KIEROWNICTWO PROJEKTU KOORDYNATOR PROJEKTU: Karolina Mazurek – Świstak WSPARCIE ZE STRONY MOZP: Artur Żak

Dziękujemy za uwagę i poświęcony czas