Rozmowy o bibliotekarzach (dyplomowanych) Monika Curyło Uniwersytet Jagielloński.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
REKRUTACJA : Projekt ZDOBĄDŹ ZAWÓD Z PRZYSZŁOŚCIĄ - AUDYTORA ENERGETYCZNEGO skierowany jest do dorosłych osób pracujących,
Advertisements

dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Uniwersytet Warszawski
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
Nowelizacja ustawy o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki Ustawa z 18 marca 2011 r.
PODSTAWY PRAWNE NAUCZANIA JĘZYKÓW OBCYCH
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Kryteria i tryb dokonywania okresowej oceny nauczycieli akademickich
Doświadczenia z budowania relacji między Wydziałem Ekonomiczno-Socjologicznym UŁ a jej otoczeniem – koncepcja Wydziałowej Rady Biznesu Dr Agnieszka Kurczewska,
E UROPEJSKIE R AMY K WALIFIKACJI W O BSZARZE T URYSTYKI G RUPA 2 T URYSTYKA Toruń 12 grudnia 2011r.
AWANS ZAWODOWY NAUCZYCIELI
Diagnostyka i ewaluacja konieczność czy potrzeba?
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ
Mały Senat 23 listopada 2011 Marta Kicińska-Habior.
1. REFORMA SYSTEMU FINANSOWANIA SZKOLNICTWA WYŻSZEGO I NAUKI Stworzenie sprawnego systemu finansowania działalności naukowo- badawczej i dydaktycznej uczelni.
Prof. UW dr hab. Dariusz Kuźmina
Pragmatyka zawodowa – czy wspólna dla wszystkich grup bibliotekarzy?
Lobbing Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich na rzecz bibliotekarzy i bibliotek Elżbieta Stefańczyk – przewodnicząca SBP 1.
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
POLECANE NOWOŚCI WYDAWNICZE
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Strategia rozwoju SBP na lata Sprawozdanie Maria Burchard ZG SBP.
Ocena parametryczna jednostek naukowych za lata: 2005 – 2009 Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 maja 2010 r.
Warszawa, 23 listopada 2007 r. Ocena działalności bibliotek węgierskich wnioski i problemy Ilona HEGYKÖZI Dyrektor Biblioteki Naukowej Bibliotekarstwa,
Dni otwarte Uniwersytetu Pedagogicznego Kraków 2013.
ZADANIA DO WYKONANIA W KADENCJI sformalizowanie statusu KDBSW (porozumienie, afiliacja przy KRASPie ???), zmiana nazwy Konferencji (???), nowelizacja.
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
Sprzeczności i „niewykonalne” zapisy
Droga poszukiwań informacji na dany temat oprac. M. Tofil Napisanie referatu, przygotowanie maturalnej prezentacji, wymaga zgromadzenia odpowiedniej ilości.
Program ERASMUS w Śląskiej Wyższej Szkole Medycznej w Katowicach.
dr hab. Anna Organiściak-Krzykowska, prof. UWM
Rola polityki rynku pracy w rozwijaniu kształcenia zawodowego.
01 \ Cel i adresaci programu 02 \ Warunki udziału w konkursie 03 \ Wnioskodawcy 04\ Przedmiot programu 05 \ Kryteria i tryb oceny wniosków 06 \ Najczęściej.
1 USTAWA z dnia 18 marca 2011 r. o zmianie ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym, ustawy o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule.
Omówienie formularza Sprawozdania z oceny własnej – doświadczenia jednostek w uznawaniu efektów uczenia się osiągniętych poza edukacją formalną (2014)
Język obcy w przedszkolu
UPRAWNIENIA RADY PEDAGOGICZNEJ Narada szkoleniowa dyrektorów Jola nta Lenkiewicz – Broda Eugeniusz Półtorak Białystok, 21 luty 2008 r.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
WCZORAJSZA PRZYSZŁOŚĆ JUTRO BIBLIOTEKARSTWA POLSKIEGO W ARTYKUŁACH PRZEGLĄDU BIBLIOTECZNEGO Z LAT 1946 – 1988 (wybór subiektywny) Elżbieta Kałuża Biblioteka.
1 Uznawanie efektów uczenia się Podstawa prawna 1.Ustawa z dnia 27 lipca 2005 roku – Prawo o szkolnictwie wyższym; 2.Rozporządzenie MNiSW z dnia 14 września.
Tryb postępowania w przewodzie habilitacyjnym. Podstawa prawna Ustawa z dnia 14 marca 2003 r. o stopniach i tytule naukowym z późniejszymi zmianami (Dz.U.
Akty prawne związane z kształceniem zawodowym – nowe lub nowelizacja obowiązujących Warszawa, 19 sierpnia 2015 DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
Akty prawne Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r.
1 Zespół opiniodawczo-doradczy do spraw statusu zawodowego nauczyciela „ Jaki awans zawodowy nauczycieli?” Warszawa, 23 czerwca 2010 r.
POTWIERDZANIE EFEKTÓW UCZENIA SIĘ Szczecin 26 październik 2015.
Katedra Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej Uniwersytetu Łódzkiego Łódź 2015 Informacja – droga do przyszłości.
Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. DR MARIA GORCZYŃSKA PEŁNOMOCNIK REKTORA UNIWERSYTETU EKONOMICZNEGO W KATOWICACH DS. OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH.
Przygotowanie dokumentacji: podstawa prawna
DEFINICJA ODDZIAŁU DWUJĘZYCZNEGO Oddział szkolny, w którym nauczanie jest prowadzone w dwóch językach polskim oraz obcym nowożytnym, będącym drugim językiem.
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
Zasady i kryteria oceny pracownika i jego awansu na przykładzie Biblioteki Uniwersyteckiej w Olsztynie Katarzyna Maćkiewicz Biblioteka Uniwersytecka Uniwersytet.
Wdrażanie Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji
Doradztwo zawodowe w szkołach
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Wdrażanie Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji
Zarządzanie Oświatą studia II stopnia
DOKUMENTACJA PROCESU KSZTAŁCENIA
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 października 2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora.
W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM
Uczelnie wyższe.
Studenckie Granty Badawcze 2018
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI r.
Akredytacja placówek doskonalenia nauczycieli
Szkoła podstawowa i co dalej?. Szkoła podstawowa i co dalej?
PROJEKTY POWER
Zapis prezentacji:

Rozmowy o bibliotekarzach (dyplomowanych) Monika Curyło Uniwersytet Jagielloński

Strona Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego - obecnie 24 pytania V Liceum Ogólnokształcące im. A. Witkowskiego I Liceum Ogólnokształcące im. B. Nowodworskiego 361 maturzystów 177 mężczyzn, 184 kobiety (i wszyscy chcą studiować)

A jeszcze tak niedawno…

Ustawa prawo o szkolnictwie wyższym (wersja z 2005)

Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z 21 sierpnia 2006

Rozporządzenie z 2006

Dyplomowany.pl - gdzie

ORIENTACYJNE ZAGADNIENIA DO CZĘŚCI GÓLNOZAWODOWEJ EGZAMINU

Wykaz specjalizacji

Lektury Wykaz lektur proponowanych dla kandydatów na dyplomowanych bibliotekarzy oraz dyplomowanych pracowników dokumentacji i informacji naukowej. (obowiązuje od 2012 roku) Archiwa – nowe problemy, nowe rozwiązania: XVII Konferencja Archiwów Instytucji Kulturalnych i Naukowych Stowarzyszenia Archiwistów Polskich, Słupsk-Ustka, 7-9 czerwca 2009 r. Pod red. Anny Krzemińskiej. Słupsk- Kraków 2010 BABIK WIESŁAW: Słowa kluczowe. Kraków 2010 Bibliologia. Problemy badawcze nauk humanistycznych. Praca zbiorowa pod red. Dariusza Kuźminy. Warszawa 2007 Biblioteka w kryzysie czy kryzys w bibliotece? IV Konferencja Biblioteki Politechniki Łódzkiej, Łódź czerwca 2010 r.: materiały konferencyjne. (…) ŻMIGRODZKI ZBIGNIEW: Problemy bibliotekarskiej etyki zawodowej. Katowice 1991 DODATKOWO: Wydawnictwa informacyjne z zakresu bibliotekoznawstwa i informacji naukowej (encyklopedie, słowniki) Podstawowe czasopisma (w tym zagraniczne) Każdego roku nowe wydanie opracowania ŁUKASZA GOŁĘBIEWSKIEGO: Rynek książki w Polsce

Najczęściej zadawane pytania

Zaświadczenie

Projekt ustawy o zmianie ustaw regulujących wykonywanie niektórych zawodów

Projekt ustawy o zmianie ustaw regulujących wykonywanie niektórych zawodów - uzasadnienie

Opinia Konferencji Dyrektorów Bibliotek Akademickich Szkół Polskich

Stanowisko SBP ws. deregulacji

Rzecznik Praw Absolwenta – opinia I transza

Rzecznik Praw Absolwenta – opinia II transza

Na stronie Ministerstwa Sprawiedliwości TABELARYCZNE ZESTAWIENIE OPINII/ UWAG ZGŁOSZONYCH W RAMACH KONSULTACJI SPOŁECZNYCH ORAZ DODATKOWYCH KONSULTACJI DO PROJEKTU USTAWY O ZMIANIE USTAW REGULUJĄCYCH WYKONYWANIE NIEKTÓRYCH ZAWODÓW Do wersji projektu z dnia r. Konferencja Dyrektorów Bibliotek Akademickich Szkół Polskich Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych LEWIATAN Ogólnopolskie Porozumienie Związków Zawodowych

CBOS Badanie „Aktualne problemy i wydarzenia” (265) przeprowadzono w dniach 14 – 20 czerwca 2012 roku na liczącej 1013 osób reprezentatywnej próbie losowej dorosłych mieszkańców Polski.

Dyskusja w środowisku bibliotekarzy

Ustawa o deregulacji

Informacja na temat ustawy o zmianie ustaw regulujących wykonywanie niektórych zawodów W dniu 13 czerwca 2013 r. Sejm uchwalił ustawę o zmianie ustaw regulujących wykonywanie niektórych zawodów. Celem ustawy jest deregulacja dostępu do wybranych zawodów, czyli redukcji ograniczeń stawianych przez prawodawcę osobom chcącym je wykonywać. Ułatwienie dostępu do zawodów dyplomowanych bibliotekarzy oraz dyplomowanych pracowników dokumentacji i informacji naukowej zatrudnianych na uczelniach wyższych, ma zapewnić pozostawienie istotnych kwestii, m.in. warunków jakie powinien spełniać kandydat, do uregulowania w statutach uczelni wyższych, nie zaś w rozporządzeniu.

Ustawa o bibliotekach (poprzednia wersja art. 29) Rozdział 11 Pracownicy bibliotek Art Pracownicy zatrudnieni na stanowiskach bibliotekarskich powinni posiadać kwalifikacje bibliotekarskie. Tworzą oni grupę zawodową bibliotekarzy. 2. Do pracowników, o których mowa w ust. 1, należą: 1) pracownicy służby bibliotecznej: młodszy bibliotekarz, bibliotekarz, starszy bibliotekarz, kustosz i starszy kustosz; 2) bibliotekarze dyplomowani: asystent, adiunkt, kustosz dyplomowany, starszy kustosz dyplomowany. 3. W bibliotekach mogą być zatrudnieni, w razie potrzeby, specjaliści innych zawodów związanych z działalnością biblioteczną

Ustawa o bibliotekach - obecnie

Konferencja Rektorów Akademickich Szkół Polskich

Uchwała Prezydium KRASP z 4 lipca 2013

Załącznik do uchwały KRASP z 4 lipca 2013

Wymagania dla kandydatów na dyplomowanych bibliotekarzy oraz dyplomowanych pracowników dokumentacji i informacji naukowej. Rekomendacja Konferencji Dyrektorów Bibliotek Akademickich Szkół Polskich I. Warunki obligatoryjne, jakie powinien spełniać kandydat na dyplomowanego bibliotekarza lub dyplomowanego pracownika dokumentacji i informacji naukowej 1. Formalne 1.1. Wykształcenie ukończone studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie z zakresu bibliotekoznawstwa i informacji naukowej lub stopień naukowy z bibliologii i/lub informacji naukowej lub ukończone studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie inne niż w pkt oraz ukończone studia podyplomowe z zakresu bibliotekoznawstwa lub informacji naukowej lub stopień naukowy z innych nauk niż wymienione w pkt w zakresie zgodnym z profilem i potrzebami badawczymi danej biblioteki 1.2. Co najmniej 2 lata stażu w bibliotece naukowej Zaświadczenie o znajomości języka obcego zgodnie z wymogami uczelni Minimum 5 publikacji z zakresu bibliotekoznawstwa i/lub informacji naukowej lub nauk pokrewnych zbieżnych z profilem danej biblioteki, w tym 2 recenzowane.

Wymagania dla kandydatów na dyplomowanych bibliotekarzy oraz dyplomowanych pracowników dokumentacji i informacji naukowej. Rekomendacja Konferencji Dyrektorów Bibliotek Akademickich Szkół Polskich 2. Działalność naukowo-badawcza* 2.1. Publikacje informacyjne i bibliograficzne inne niż wymienione w pkt Inne publikacje o charakterze naukowym Redakcja naukowa i/lub merytoryczna Udział w komitetach i radach programowych (konferencji, czasopism, serii wydawniczych) Inne formy aktywności naukowo-badawczej (udział w projektach, prowadzenie badań z zakresu bibliotekoznawstwa i informacji naukowej, badania efektywności działalności bibliotecznej, tworzenie/współtworzenie baz danych, w tym: opracowywanie koncepcji, prace nad strukturą baz, itp.).

Wymagania dla kandydatów na dyplomowanych bibliotekarzy oraz dyplomowanych pracowników dokumentacji i informacji naukowej. Rekomendacja Konferencji Dyrektorów Bibliotek Akademickich Szkół Polskich 3. Działalność dydaktyczna* 3.1. Prowadzenie zajęć dydaktycznych z zakresu bibliotekoznawstwa i informacji naukowej lub nauk zgodnych z profilem danej biblioteki Przygotowanie i realizacja różnych form dydaktyki bibliotecznej, w tym z zakresu edukacji informacyjnej, również w wersji e-learningowej. * Wymagane jest spełnienie co najmniej jednego warunku z danej działalności

Wymagania dla kandydatów na dyplomowanych bibliotekarzy oraz dyplomowanych pracowników dokumentacji i informacji naukowej. Rekomendacja Konferencji Dyrektorów Bibliotek Akademickich Szkół Polskich 4. Działalność organizacyjna* 4.1. Pełnienie funkcji kierowniczych w bibliotece Kierowanie projektami, grantami; praca w stałych zespołach problemowych biblioteki/uczelni Proponowanie, projektowanie i wdrażanie usprawnień oraz innowacji w zakresie organizacji pracy biblioteki Opracowywanie dokumentów o znaczeniu praktycznym (np. strategii, procedur wewnętrznych) Organizacja konferencji, warsztatów, szkoleń, praktyk Współpraca z instytucjami z otoczenia nauki i sektora gospodarki.

Wymagania dla kandydatów na dyplomowanych bibliotekarzy oraz dyplomowanych pracowników dokumentacji i informacji naukowej. Rekomendacja Konferencji Dyrektorów Bibliotek Akademickich Szkół Polskich II. Warunki dodatkowe oceny kandydata 1. Działalność dydaktyczna na rzecz innych niż akademickie grup użytkowników. 2. Popularyzacja czytelnictwa, edukacji informacyjnej, a także nauki i jej wyników, np. wystawy, targi, festiwale nauki). 3. Posiadanie dodatkowych kwalifikacji (ukończone studia podyplomowe, staże w zagranicznych bibliotekach naukowych, inne uzyskane certyfikaty itp.).

Wymagania dla kandydatów na dyplomowanych bibliotekarzy oraz dyplomowanych pracowników dokumentacji i informacji naukowej. Rekomendacja Konferencji Dyrektorów Bibliotek Akademickich Szkół Polskich Oprac.: Zespół Roboczy KDBASP w składzie: dr hab. Artur Jazdon – dyrektor BUAM – przewodniczący Zespołu mgr Ewa Dobrzyńska-Lankosz – dyrektor BG AGH mgr Marek Górski – dyrektor BPK mgr Ewa Kobierska-Maciuszko – dyrektor BUW mgr Irena Kujawska – wicedyrektor BUŁ dr Stanisław Skórka – dyrektor BG UP r.

Ustawa Prawo o szkolnictwie wyższym

Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego

Bibliotekarze dyplomowani ?